קסקט – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ מתבקש...
עריכה, הרחבה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:Flat-cap-front-view.jpg|ממוזער|220px|כובע קסקט]]
[[קובץ:Flat-cap-front-view.jpg|ממוזער|220px|כובע קסקט]]
'''כובע קסקט''', '''כובע גולף'''<ref name=autogenerated1>[http://histclo.com/style/head/cap/cap-tweed.html boys' flat caps]</ref> או '''כובע מחלק עיתונים'''<ref name=autogenerated1 /> הינו [[כובע]] עגול ורך, ללא שולים ועם [[תיתורה|תיתוֹרָה]] קטנה ונוקשה מלפנים. כובעים אלו מיוצרים לרוב באמצעות [[טוויד]] (הגרסה הנפוצה ביותר), [[צמר]], [[כותנה]] או [[עור]] (הגרסה הפחות נפוצה). הכובעים לרוב מכילים ריפוד [[משי]] מבפנים.
'''כובע קסקט''' או '''כובע מצחייה''' [[צרפתית]]: Casquette; ביטוי הקטנה של casque - כובע) הינו [[כובע]] עגול ורך, ללא שולים ועם [[תיתורה|תיתוֹרָה]] קטנה ונוקשה מלפנים. כובעים אלו מיוצרים לרוב באמצעות [[טוויד]] (הגרסה הנפוצה ביותר), [[צמר]], [[כותנה]] או [[עור]] (הגרסה הפחות נפוצה). הכובעים לרוב מכילים ריפוד [[משי]] מבפנים.


הצורה הנוכחית של הכובע הפכה פופולרית במהלך [[המאה ה-19]] בקרב גברים מ[[מעמד הפועלים]] בבריטניה, כאשר בהמשך הכובע הפך גם לפריט לבוש של יום יום בקרב המעמד הגבוה בבריטניה, ולכן הוא זכה בהמשך גם לכינוי "כובע גולף".
הצורה הנוכחית של הכובע הפכה פופולרית במהלך [[המאה ה-19]] בקרב גברים מ[[מעמד הפועלים]] בבריטניה, כאשר בהמשך הכובע הפך גם לפריט לבוש של יום יום בקרב המעמד הגבוה בבריטניה. הכובע קיבל עם הזמן מגוון כינויים, כגון "כובע גולף" או "כובע מחלק עיתונים".<ref name=autogenerated1>[http://histclo.com/style/head/cap/cap-tweed.html boys' flat caps]</ref>


הכובע היה פופולרי בקרב יהודים במזרח אירופה, בעיקר באיזורי אוקראינה ובלארוס ההיסטוריים. גם בישראל היו חסידים יוצאי מזרח אירופה שנהגו לחבוש את הכובע הזה{{הערה|למשל הרב [[מנדל פוטרפס]], [[משפיע (חב"ד)|משפיע]] של [[ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש]] ב[[כפר חב"ד]].}}.
הכובע היה פופולרי בקרב פשוטי העם [[יהדות מזרח אירופה|יהודי מזרח אירופה]], בעיקר באיזורי [[אוקראינה הסובייטית|אוקראינה]] ו[[בלארוס הסובייטית|בלארוס הסובייטיים]]. גם בישראל היו [[חסיד]]ים יוצאי מזרח אירופה שנהגו לחבוש את הכובע הזה{{הערה|למשל הרב [[מנדל פוטרפס]], [[משפיע (חב"ד)|משפיע]] של [[ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש]] ב[[כפר חב"ד]].}}.


על אף שכיום הכובעים הללו לעתים רבות מיוחסים אסוציאטיבית לאוכלוסייה מבוגרת, בעשורים האחרונים הכובע חזר להיות אופנתי בקרב צעירים רבים, ובמיוחד מוזיקאים ושחקנים, כאשר חלקם נוהגים ללבוש את הכובע הפוך. בעקבות כך הכובע הפך לסימן ההיכר של ידוענים שונים בהם הבמאי [[קוונטין טרנטינו]], הזמר [[קלאוס מיינה]] והשחקן [[סמואל ל. ג'קסון]].
על אף שכיום הכובעים הללו לעתים רבות מיוחסים אסוציאטיבית לאוכלוסייה מבוגרת, בעשורים האחרונים הכובע חזר להיות אופנתי בקרב צעירים רבים, ובמיוחד מוזיקאים ושחקנים, כאשר חלקם נוהגים ללבוש את הכובע הפוך. בעקבות כך הכובע הפך לסימן ההיכר של ידוענים שונים בהם הבמאי [[קוונטין טרנטינו]], הזמר [[קלאוס מיינה]] והשחקן [[סמואל ל. ג'קסון]].

גרסה מ־12:13, 24 בספטמבר 2012

כובע קסקט

כובע קסקט או כובע מצחייהצרפתית: Casquette; ביטוי הקטנה של casque - כובע) הינו כובע עגול ורך, ללא שולים ועם תיתוֹרָה קטנה ונוקשה מלפנים. כובעים אלו מיוצרים לרוב באמצעות טוויד (הגרסה הנפוצה ביותר), צמר, כותנה או עור (הגרסה הפחות נפוצה). הכובעים לרוב מכילים ריפוד משי מבפנים.

הצורה הנוכחית של הכובע הפכה פופולרית במהלך המאה ה-19 בקרב גברים ממעמד הפועלים בבריטניה, כאשר בהמשך הכובע הפך גם לפריט לבוש של יום יום בקרב המעמד הגבוה בבריטניה. הכובע קיבל עם הזמן מגוון כינויים, כגון "כובע גולף" או "כובע מחלק עיתונים".[1]

הכובע היה פופולרי בקרב פשוטי העם יהודי מזרח אירופה, בעיקר באיזורי אוקראינה ובלארוס הסובייטיים. גם בישראל היו חסידים יוצאי מזרח אירופה שנהגו לחבוש את הכובע הזה[2].

על אף שכיום הכובעים הללו לעתים רבות מיוחסים אסוציאטיבית לאוכלוסייה מבוגרת, בעשורים האחרונים הכובע חזר להיות אופנתי בקרב צעירים רבים, ובמיוחד מוזיקאים ושחקנים, כאשר חלקם נוהגים ללבוש את הכובע הפוך. בעקבות כך הכובע הפך לסימן ההיכר של ידוענים שונים בהם הבמאי קוונטין טרנטינו, הזמר קלאוס מיינה והשחקן סמואל ל. ג'קסון.

גלריה

קישורים חיצוניים

הערות שוליים


שגיאות פרמטריות בתבנית:קצרמר

פרמטרי חובה [ 1 ] חסרים

ערך זה הוא קצרמר. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.