הילדה הבלתי נראית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תקציר עריכה
פדיחה (שיחה | תרומות)
מ פדיחה העביר את הדף הילדה הבלתי־נראית להילדה הבלתי נראית: במקלדת העברית אין סימן ־ והקוראים יתקשו להגיע אל הערך
(אין הבדלים)

גרסה מ־15:56, 23 באוקטובר 2012


שגיאות פרמטריות בתבנית:ספר

פרמטרים ריקים [ תרגום ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ מחבר, שנת הוצאה, ספר הבא, ספר קודם, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הילדה הבלתי־נראית
Det osynliga barnet
מידע כללי
מאת טובה ינסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור שבדית
סוגה ספרות ילדים
הוצאה
הוצאה Schildts Förlags Ab
תאריך הוצאה 1962 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עמודים 168
סדרה
ספר קודם משפחת המומינים - חורף קסום עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא מומינאבא והים עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"במסת"ב ISBN 0141911468
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הילדה הבלתי־נראיתשבדית: Det osynliga barnet) הנו ספר שנכתב על ידי הסופרת השבדית-פינית טובה ינסון אשר פורסם לראשונה בשנת 1962 על ידי המוציא לאור "Schildts Förlags Ab". זהו הספר השביעי בסדרת ספרי המומינים. הספר תורגם לעברית על ידי אוריאל אופק ויצא לראשונה לאור בשנת 1966 בהוצאת הדר.

עלילת הספר

הספר מכיל תשעה סיפורים קצרים העוסקים ביצורים שונים החיים בעמק המומינים ומתמקדים בנושאים כגון חרדה, קנאה, חוסר מנוחה, והרצון לחיות לבד.

  • תקופת האביב – סנופקין הנווד מאבד את השראתו מוסיקלית לאחר שיצור קטן מפר את שלוותו.
  • סיפור אימה – בסיפור זה ילד צעיר, אשר באופן קבוע נוהג לספר סיפורים שיקריים להוריו ולהפחיד אותם, פוגש במאי הקטנה אשר מלמדת אותו לקח.
  • חששותיה של פיליונק מאסון – גברת פיליונק אשר חיה לבדה בבית נאלצת להתמודד באופן מתמיד עם התחושה כי אסון גדול ממשמש ובא אשר יהרוס את כל רכושה. רק כאשר התרחש לבסוף אסון היא מצליחה להרגיש חופשיה באמת.
  • הדרקון האחרון בעולם – סיפור העוסק ביצור המחמד הזעיר של מומינטרול אשר העדיף להיות בחברת סנופקין הנווד. מצב זה מעורר קנאה בקרב מומינטרול ומעמיד לידי מבחן את הידידות שלו עם סנופקין.
  • ההמיולין שאהב את השקט – בסיפור זה יצור המשתייך לגזע ההמיולין, אשר נהג לעבוד כמנקב כרטיסים בפארק שעשועים ואשר עייף מצווחות של הילדים בפארק, ואשר שאף כל העת לפרוש מעבודתו ולהתבודד במשך שארית חייו. לאחר שסופה עזה מחריבה את פארק השעשועים ההמיולין מנצל את ההזדמנות כדי לפרוש לגן מגודר שם אף אחד לא יוכל להפריע לו שוב. לבסוף, לאחר שהילדים שנהגו לפקוד את פארק השעשועים מתאספים בפתח הגן המגודר, לבסוף ההמיולין מחליט לבנות להם פארק חדש.
  • הילדה הבלתי־נראית – ניני היא ילדה שהפכה בלתי-נראית לאחר פגיעה נפשית ופיזית קשה על ידי דודתה העוקצנית בזמן שהותה אצלה ובזמן שהייתה בחזקתה. בעקבות כך דיונורה מביאה אותה אל בית המומינים כדי להחזיר אותה להיות נראית.
  • הסוד של השמנטפים – מומינאבא יוצא למסע הרחק מעמק המומינים כדי ללמוד אודות הסוד של השמנטפים.
  • סדריק – כאשר סניף מתחרט על כך שתרם את כלב הצעצוע האהוב עליו המכונה "סדריק", סנופקין מנסה ללמד אותו לקח חשוב כאשר הוא מספר לו על דודתו אשר תרמה את כל רכושה כאשר נודע לה שהיא גוססת, וכיצד פעולת הנתינה למעשה שיפרה את מצבה הבריאותי. אף על פי כן, בשל יצר החומרנות של סניף הוא מחמיץ לחלוטין את המסר של הסיפור, ומצליח להחזיר לעצמו את סדריק.
  • עץ האשוח – משפחת המומינים מתעוררת משנת החורף שלהם ומגלה כי שאר תושבי עמק המומינים מתכוננים לבואו של חג המולד. בעקבות כך חברי משפחת מומין מתכוננים לחגוג את חג המולד בפעם הראשונה בחייהם. אף על פי כן, המומינים מתקשים להבין מהו פשר החג משום שהם מקבלים רושם מוטעה לחלוטין מהאופן בו תושבי עמק המומינים ממקדים את כל תשומת הלב בקישוטים, במתנות, ובהכנת המאכלים המסורתיים. סיפור זה, הסוגר את קובץ הסיפורים, הוא היחיד שלא הופיע בהוצאה העברית של הספר.