מפלגת הצמיחה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
YakovSverdlov (שיחה | תרומות)
מפלגת ימין מובהקת, לא מפלגת מרכז
שורה 12: שורה 12:
}}
}}
[[קובץ:pravoe delo.gif|שמאל|ממוזער|מסמלי המפלגה בעבר]]
[[קובץ:pravoe delo.gif|שמאל|ממוזער|מסמלי המפלגה בעבר]]
המפלגה הפוליטית הרוסית '''המעשה הנכון''' (ב[[רוסית]]: '''"Всероссийская политическая партия "Правое дело''') היא מפלגת ימין-מרכז רוסית שהוקמה ב-[[16 בנובמבר]] [[2008]], על בסיס שלוש מפלגות ליברליות מוצהרות ([[הכוח האזרחי (מפלגה)|"הכוח האזרחי"]], [[ברית כוחות הימין]], [[המפלגה הדמוקרטית של רוסיה|המפלגה הדמוקרטית]]). המפלגה רשומה ברשם המפלגות של [[משרד המשפטים הרוסי]] מאז ה-[[11 בפברואר]] [[2009]].
המפלגה הפוליטית הרוסית '''המעשה הנכון''' (ב[[רוסית]]: '''"Всероссийская политическая партия "Правое дело''') היא מפלגת ימין רוסית שהוקמה ב-[[16 בנובמבר]] [[2008]], על בסיס שלוש מפלגות ליברליות מוצהרות ([[הכוח האזרחי (מפלגה)|"הכוח האזרחי"]], [[ברית כוחות הימין]], [[המפלגה הדמוקרטית של רוסיה|המפלגה הדמוקרטית]]). המפלגה רשומה ברשם המפלגות של [[משרד המשפטים הרוסי]] מאז ה-[[11 בפברואר]] [[2009]].


יש הטוענים כי המפלגה מפוקחת בפועל על ידי [[סגל הקרמלין]]. נציגי הצדדים אינם מכחישים כי המפלגה הוקמה בשיתוף פעולה עם [[הקרמלין]], אך מדגישים כי המפלגה פועלת בכוחות עצמה ולא על פי הוראות מגבוה. עם זאת, באפריל [[2010]], מנהיגי המפלגה אישרו כי לעתים מנהיג המפלגה ממונה לאחר הסכמת הקרמלין. כך למשל, קונגרס המפלגה נדחה במשך מספר חודשים בטענה כי "אנחנו צריכים מנהיג ועגלות מלא אוכל, עד ש[[דמיטרי מדבדב|מדבדב]] יחליט מי מחברי המפלגה ינהיג אותנו, ורק אז נקיים קונגרס", אמר חבר המועצה הפוליטית של המפלגה, בוריס נאדז'דין. בנובמבר 2010, יו"ר המועצה הפוליטית, גוזמן, אמר כי ב[[הבחירות לנשיאות רוסיה 2012|בחירות לנשיאות ברוסיה בשנת 2012]], המפלגה תתמוך במועמדותו של דמיטרי מדבדב.
יש הטוענים כי המפלגה מפוקחת בפועל על ידי [[סגל הקרמלין]]. נציגי הצדדים אינם מכחישים כי המפלגה הוקמה בשיתוף פעולה עם [[הקרמלין]], אך מדגישים כי המפלגה פועלת בכוחות עצמה ולא על פי הוראות מגבוה. עם זאת, באפריל [[2010]], מנהיגי המפלגה אישרו כי לעתים מנהיג המפלגה ממונה לאחר הסכמת הקרמלין. כך למשל, קונגרס המפלגה נדחה במשך מספר חודשים בטענה כי "אנחנו צריכים מנהיג ועגלות מלא אוכל, עד ש[[דמיטרי מדבדב|מדבדב]] יחליט מי מחברי המפלגה ינהיג אותנו, ורק אז נקיים קונגרס", אמר חבר המועצה הפוליטית של המפלגה, בוריס נאדז'דין. בנובמבר 2010, יו"ר המועצה הפוליטית, גוזמן, אמר כי ב[[הבחירות לנשיאות רוסיה 2012|בחירות לנשיאות ברוסיה בשנת 2012]], המפלגה תתמוך במועמדותו של דמיטרי מדבדב.

גרסה מ־16:25, 8 בנובמבר 2012


שגיאות פרמטריות בתבנית:מפלגה

פרמטרים [ לוגו, שנת ייסוד, מנהיג, שם המפלגה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מפלגת הצמיחה
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסד Georgy Bovt, בוריס טיטוב עריכת הנתון בוויקינתונים
מנהיגים בוריס טיטוב עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 18 בפברואר 2009 – הווה (15 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
אידאולוגיות ליברליזם
מטה רוסיהרוסיה מוסקבה, רוסיה
מיקום במפה הפוליטית מרכז-ימין
ארגונים בינלאומיים האיחוד הדמוקרטי הבינלאומי עריכת הנתון בוויקינתונים
צבעים רשמיים זהב-שחור
נציגויות בפרלמנטים
חברי פרלמנט 1 (הדומה הממלכתית של הפדרציה הרוסית) עריכת הנתון בוויקינתונים
"המעשה הנכון"
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קובץ:Pravoe delo.gif
מסמלי המפלגה בעבר

המפלגה הפוליטית הרוסית המעשה הנכוןרוסית: "Всероссийская политическая партия "Правое дело) היא מפלגת ימין רוסית שהוקמה ב-16 בנובמבר 2008, על בסיס שלוש מפלגות ליברליות מוצהרות ("הכוח האזרחי", ברית כוחות הימין, המפלגה הדמוקרטית). המפלגה רשומה ברשם המפלגות של משרד המשפטים הרוסי מאז ה-11 בפברואר 2009.

יש הטוענים כי המפלגה מפוקחת בפועל על ידי סגל הקרמלין. נציגי הצדדים אינם מכחישים כי המפלגה הוקמה בשיתוף פעולה עם הקרמלין, אך מדגישים כי המפלגה פועלת בכוחות עצמה ולא על פי הוראות מגבוה. עם זאת, באפריל 2010, מנהיגי המפלגה אישרו כי לעתים מנהיג המפלגה ממונה לאחר הסכמת הקרמלין. כך למשל, קונגרס המפלגה נדחה במשך מספר חודשים בטענה כי "אנחנו צריכים מנהיג ועגלות מלא אוכל, עד שמדבדב יחליט מי מחברי המפלגה ינהיג אותנו, ורק אז נקיים קונגרס", אמר חבר המועצה הפוליטית של המפלגה, בוריס נאדז'דין. בנובמבר 2010, יו"ר המועצה הפוליטית, גוזמן, אמר כי בבחירות לנשיאות ברוסיה בשנת 2012, המפלגה תתמוך במועמדותו של דמיטרי מדבדב.

נכון לאוקטוב 2012 למפלגה יש 2 נציגים במוסדות השלטון המקומי.

מיכאיל פרוכורוב

ערך מורחב – מיכאיל פרוכורוב

ב-16 במאי 2011 נודע כי המפלגה מתכוונת לרוץ לבחירות הפרלמנטריות כשהיא מובלת על ידי איש העסקים מיכאיל פרוכורוב, מועמדותו אושרה בקונגרס המפלגה ב-25 ביוני 2011. על פי כמה דיווחים, פרוחורוב התכוון להשקיע 100 מיליון דולר מכספו האישי בסיעת "המעשה הנכון".

השערוריה בקונגרס המפלגה

עוד לפני עריכת הקונגרס החודשי, שאמור היה להיערך בין ה-14 וה-15 בספטמבר, בעיתונות נמסר חוסר שביעות הרצון מפעילות הסניפים האזוריים של המפלגה תחת מנהיג המפלגה פרוכורוב. אחד מבכירי המפלגה טען כי בקונגרס ניתן יהיה להעלות את שינוי הכללים והצורך בסילוקו של פרוכורוב, שעשוי להתחלף בגיאורגי בובט, אנדריי דונאייב או ניקיטה בליך, שנפגשו בערב עם הנשיא. ב-14 בספטמבר, ביום הראשון של הקונגרס, שנערך במבנה האקדמיה למדעים, קיבלו יריביו של פרוכורוב במפלגה ברוב המושבים בבחירות הקדם-מפלגתיות. נציגי מיכאיל פרוכורוב, אמרו לסוכנות הידיעות הרוסית כי אויביו של פרוכורב, "כבשו" את הקונגרס מתוך מטרה לשנות את ראשהמפלגה. פרוכורוב כתב בחשבון ה"טוויטר" שלו כי אין, למעשה, אחידות בקונגרס וכי לדעתו הקרמלין בוחש במפלגה מאחורי הקלעים. פרוכורוב עצמו לא היה נוכח בקונגרס, למרבה הפתעת חברי המפלגה.

באותו הערב בתדרוך דחוף לעיתונאים, ב-14 בספטמבר, מיכאיל פרוכורוב הודיע ​​על סיום סמכויות כראש המועצה הפוליטית של המפלגה ומינוי אנדריי דונאייב לממלא מקומו[1]. פרוחורוב גורש מהמפלגה יחד עם אנדריי בוגדנוב, והאחים ריאבקין, באשמת "גרימת נזק פוליטי למפלגה" והם הואשמו בניסיון לפגוע במעמד המפלגה. למחרת בבוקר, פרוחורוב, התראיין בתחנת הרדיו "הדי מוסקבה" ודחק בתומכיו לעזוב את המפלגה ואמר כי בכוונתו להקים מפלגה חדשה. על התפטרותו מהמפלגה, מיכאיל פרוחורוב לא הודיע בזמן השידור, אך ציין, "חתמתי על הצהרה משותפת אחרת". ב-15 בספטמבר 2011 בוצעה הצבעה רשמית בקונגרס המפלגה שהביאה לסילוקו הרשמי של פרוכורוב מהמפלגה. במקביל לקונגרס, ערכו תומכי פרוחורוב אסיפה בבניין האקדמיה הרוסית למדעים, וטענו כי המפלגה סובלת מהונאה ושחיתויות, כמו גם מהתערבות בוטה של סגל הקרמלין ובעיקר של ולדיסלב סורקוב, הנחשב לאידאולוג של הקרמלין. פרוכורוב, הצהיר כי הוא לא יכול יותר להיות מזוהה עם מפלגה, שהיא "מפלגה מטעם", וקרא לתומכיו לצאת ממנה. האשם העיקרי, הודיע ​​פרוחורוב, הוא ולדיסלב סורקוב. בפגישה נכחו גם עיתונאי נודע והאמנית העממית של ברית המועצות, אלה פוגצ'ובה, אלה תמכו תמיכה מוחלטת בפרוחורוב, כאשר פוגצ'ובה, בין היתר, כינתה את ולדיסלב סורקוב "מטורף".

ההתחברות ללאומנים רוסיים

ב-3 באוגוסט 2011 בעיתון "איזבסטיה" פורסם ראיון עם ראש הסניף האזורי של המפלגה במוסקבה, בוריס נאדז'דין, שקרא לשתף פעולה עם הלאומנים, ובעיקר להכיר בכך שניתן להביא בהמוניהם את "גלוחי הראש הצעירים". כמו כן, המפלגה אימצה אחד מעקרונות האידאולוגיה הלאומנית של "המצעד הרוסי" (המארש הרוסי) שהעלו את הסיסמה "מוסקבה - אדמה רוסית בלבד".

ביולי 2011 חבר המועצה הפוליטית של המפלגה, בוריס נאדז'דין, אישר כי בהרכב מטה הבחירות של המפלגה בולטים בתפקידי מפתח ריפעת שייחוטידינוב, חבר פרלמנט מהמפלגה הליברל-דמוקרטית שהתובע הכללי של רוסיה הכריז עליו בשנת 2007 כמי שיש להסיר את חסינותו הפרלמנטרית בשל ניסיונו להנות את הסוכנות הפדרלית לתחבורת אוויר וגניבת רכוש המדינה. ואכן, בפברואר 2007, בית המשפט העליון אישר כי מעשיו הם בלתי חוקיים. בשנת 2009, ראש ועדת החקירות של התובע הכללי הרוסי, אלכסנדר באסטריקין הביע את חוסר שביעות רצונו מהשתתפותו של ריפעת בחיים הפוליטיים. ריפעת שייחוטידינוב הועמד לדין באשמת גרימת נזק למפעל ממלכתי המגלגל מיליארדי רובלים מדי שנה.

הערות שוליים

קישורים חיצוניים