האוניברסיטה האפיפיורית הגרגוריאנית – הבדלי גרסאות

תוכן שנמחק תוכן שנוסף
GrouchoBot (שיחה | תרומות)
EmausBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.2+) (בוט מוסיף: hr:Papinsko sveučilište Gregoriana
שורה 28: שורה 28:
[[es:Pontificia Universidad Gregoriana]]
[[es:Pontificia Universidad Gregoriana]]
[[fr:Université pontificale grégorienne]]
[[fr:Université pontificale grégorienne]]
[[hr:Papinsko sveučilište Gregoriana]]
[[hu:Gregoriana Pápai Egyetem]]
[[hu:Gregoriana Pápai Egyetem]]
[[id:Universitas Kepausan Gregoriana]]
[[id:Universitas Kepausan Gregoriana]]

גרסה מ־11:59, 28 בדצמבר 2012

האוניברסיטה האפיפיורית הגרגוריאנית
האתר הקודם של האוניברסיטה הגרגוריאנית (כיום בית ספר תיכון)

האוניברסיטה האפיפיורית הגרגוריאנית (איטלקית Pontificia Università Gregoriana; לטינית Pontifica Universitas Gregoriana; לשעבר קולגיום רומאנום) – אוניברסיטה אפיפיורית של הכנסייה הקתולית ברומא, איטליה. בספטמבר 2001 חגגה האוניברסיטה הגרגוריאנית את יום השנה ה-450 לייסודה וכיום לומדים בה סטודנטים מתרבויות שונות המתכוננים למשרות שונות בכנסייה הקתולית. באוניברסיטה נמצאת אחת הפקולטות הגדולות ביותר בעולם לתאולוגיה, עם יותר מ-1600 סטודנטים־כמרים, תלמידי סמינריון, אנשי דת ועמאים ואף נשים מיותר מ-130 מדינות. רבים מהמרצים באוניברסיטה הגרגוריאנית הם כמרים ישועים, אך קיים גידול מתמיד במספרם של כמרים ממסדרים אחרים כמו גם של עמאים.

את האוניברסיטה הקימו ב-1551 הישועים איגנטיוס מלויולה (מייסד וראש מסדר הראשון) ופרנסיסקו בורגיה (ראש המסדר השלישי) בשם קולגיום רומאנום (הקולג' הרומאי) במטרה להכשיר כמרים למסדר הישועים המיסיונרי. 30 שנה אחרי הקמת הקולג' העביר האפיפיור גרגוריוס השלושה עשר את המוסד ממקומו המקורי (בסמוך לפיאצה ונציה של היום) לאתר שכלל את כנסיית סנט איגנציוס. שמה של האוניברסיטה הוסב על שמו של גרגוריוס והמבנה שהקים עומד עדיין על תלו ומשמש כיום כבית ספר תיכון. שלוש מאות שנים אחר־כך ב-1873 העביר האפיפיור פיוס התשיעי את הקולג' שוב.

בניית המוסד במקומו הנוכחי התבצעה בין 1924 ל-1929. המבנה המרשים של האוניברסיטה הגרגוריאנית מצוי כיום בכיכר פיאצה דלה פילוטה יחד עם המכון האפיפיורי למקרא ו"קאזה סנטה מריה" - פנימייה לבוגרי הסמינריון הקתולי "הקולג' האפיפיורי של צפון אמריקה".

בין הבוגרים של האוניברסיטה הגרגוריאנית 14 אפיפיורים, כולל פיוס השנים עשר ופאולוס השישי כמו גם 20 קדושים ו-39 "מבורכים" (מועמדים לקדושה).

קישורים חיצוניים