מחטניים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏מאפיינים: - ניכושים שניים
←‏בשימוש האדם: - פיסוק נכון
שורה 21: שורה 21:


==בשימוש האדם==
==בשימוש האדם==
מחלקה זו כוללת גם את הסוגים [[אשוח]], [[אשוחית]], ו[[ארז]] שממשפחת [[אורניים]], ו[[ערער]] ו[[ברוש]] שממשפחת [[ברושיים]]. מבחינה [[כלכלה|כלכלית]] הם מהווים מקור חשוב ל[[עץ (חומר גלם)|עץ]] ו[[נייר]].
מחלקה זו כוללת, בין היתר, את הסוגים: [[אשוח]], [[אשוחית]] ו[[ארז]], ממשפחת ה[[אורניים]], ואת [[ערער]] ו[[ברוש]] ממשפחת [[ברושיים]]. מבחינה [[כלכלה|כלכלית]] הם מהווים מקור חשוב ל[[עץ (חומר גלם)|עץ]] ו[[נייר]].


{{קצרמר|בוטניקה}}
{{קצרמר|בוטניקה}}

גרסה מ־01:00, 2 בינואר 2013


שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קריאת טבלת מיוןמחטניים
מיון מדעי
ממלכה: צומח
מערכה: מחטנאים
מחלקה: מחטניים
שם מדעי
Pinopsida
בורנט, 1835

מחטניים (שם מדעי: Pinopsida; בעבר Coniferopsida) היא מחלקה של צמחים וסקולריים חשופי זרע, המחלקה היחידה תחת מערכת המחטנאים, הידועה גם בשם אצטרובלניים. במחלקה זו סדרה אחת בשם מחטיים

מאפיינים

אצטרובל ביער בן-שמן.

המחטניים הם עצים ושיחים מעוצים, בעלי עלים דמויי מחטים ולרוב מכוסי קשקשים, הנושאים את זרעיהם חשופים על קשקשי האצטרובל. רוב המחטניים הם ירוקי-עד ומיעוטם נשירים, המשירים את כל עליהם בסתיו. מרבית המינים תחת מחטניים הם דו-מיניים, הכוללים אבקנים ושחלה (פרחיהם מושלמים). כל המינים במחלקה זו מואבקים על ידי רוח, ולא על ידי חרקים.

שיאים

מחלקה זו כוללת את:

בשימוש האדם

מחלקה זו כוללת, בין היתר, את הסוגים: אשוח, אשוחית וארז, ממשפחת האורניים, ואת ערער וברוש ממשפחת ברושיים. מבחינה כלכלית הם מהווים מקור חשוב לעץ ונייר.

ערך זה הוא קצרמר בנושא בוטניקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.