משתמש:Raylan Crowley/מוטנטים חדשים - הרחבה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
שורה 20: שורה 20:
הכרך השני של המוטנטים החדשים החל בהרצה ביולי [[2003]] ונכתב על ידי נונזיו דפיליפס וקריסטינה ווייר. הרצה זו נמשכה כ-13 חוברות ונמשכה ככרך שני של חוברות "[[אקס-מן החדשים]]" ביולי [[2004]] תחת השם ''New X-Men: Academy X''.
הכרך השני של המוטנטים החדשים החל בהרצה ביולי [[2003]] ונכתב על ידי נונזיו דפיליפס וקריסטינה ווייר. הרצה זו נמשכה כ-13 חוברות ונמשכה ככרך שני של חוברות "[[אקס-מן החדשים]]" ביולי [[2004]] תחת השם ''New X-Men: Academy X''.


הכרך הזה התמקד בקבוצה חדשה של מוטאנטים צעירים, אשר בשונה מהקבוצה המקורית חבריה היו רק חלק קטן מקבוצת תלמידים רחבה של מכון [[צ'ארלס אקסבייר|אקסבייר]], אשר התרחב מאוד בשנים שעברו מאז הקבוצה המקורית למדה במכון, בין היתר מפני שאוכלוסיית המוטנטים בעולם גדלה משמעותית.
הכרך הזה התמקד בקבוצה חדשה של מוטאנטים צעירים, אשר בשונה מהקבוצה המקורית חבריה היו רק חלק קטן מקבוצת תלמידים רחבה של מכון [[צ'ארלס אקסבייר|אקסבייר]], אשר התרחב מאוד בשנים שעברו מאז הקבוצה המקורית למדה במכון, בין היתר מפני שאוכלוסיית המוטנטים בעולם גדלה משמעותית. חברי הקבוצה המקוריים היו:
*'''רקדנית רוח''' (סופיה מנטגה) נערה מ[[ונצואלה]] שאיבדה את אימה ואביה האמריקאי לא התעניין בה. כוחה לשלוט ברוח מאפשר לה לעוף וגם לשמוע שיחות ממרחקים גדולים. מנהיגת הקבוצה המקורית.
*'''פרח קיר''' (לורי קולינס) נערה אמריקאית ביישנית, בת לאם חד הורית. בעלת יכולת להפיק פרומונים שמשפיעים על רגשות אנשים. לאביה היה אותו כוח וכאשר אימה גילתה שהוא משתמש בכוחו עליה היא ברחה ממנו.
*'''ווית'ר''' (קווין פורד) נער אמריקאי עם כשרון לאמנות. כוחו, להפוך כל חומר אורגני שבו הוא נוגע לאבק, התגלה כאשר הוא הרג בטעות את אביו. אין לו יכולת לשלוט בכוחו ולכן לא יכול ללבוש בגדים שאינם סינטתיים.
*'''[[פרוג'ידי]]''' (דייוויד אליין) נער [[אפרו אמריקאי]] אינטיליגנטי עם שני הורים ואחות שנותרים תומכים גם כאשר מתגלה שהוא מוטנט. כוחו הוא טלפאטי, הוא סופג את הכישרון והידע של האנשים הקרובים אליו, אך הידע והכישורים נעלמים כאשר הוא מתרחק מהאדם שממנו הוא ספג אותם. כוח זה מקשה עליו מאוד ללמוד כישורים וידע חדשים באופן שישאר.
*'''[[אליקסיר]]''' (


השלכות אירועי "[[בית אם]]" מסוף שנת [[2005]] הביאו לאיחודם של חברי הקבוצה הנותרים לתוך חברי האקס-מן החדשים.
השלכות אירועי "[[בית אם]]" מסוף שנת [[2005]] הביאו לאיחודם של חברי הקבוצה הנותרים לתוך חברי האקס-מן החדשים.

גרסה אחרונה מ־17:47, 15 בפברואר 2013

"המוטנטים החדשים" (באנגלית: New Mutants) היא קבוצה בדיונית של גיבורי-על מוטאנטים המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. הקבוצה המקורית הופיעה לראשונה בחוברת Marvel Graphic Novel #4 תחת כתיבתו של כריס קלרמונט ואיורו של בוב מקלאוד.

מאז היו שלושה סדרות חוברות שהחזיקו בשם זה והעבירו את עלילותיהם של קבוצה זאת ושל קבוצה נוספת שלקחה שם זה.

כרך ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכרך הראשון החל בהרצה ממרץ 1983 והמשיך עד לאפריל 1991 למשך 100 חוברות, כאשר בסיומו חלק מחברי הקבוצה היו חלק מהקמת הקבוצה החדשה אקס פורס אשר עלילותיה המשיכו בסדרה בשם זה.

חברי הקבוצה היו הדור השני של תלמידים של צ'ארלס אקסבייר בבית ספר שבאחוזת X. חברי הקבוצה המקורית היו:

  • קרמה (שיאן קוי מן) נערה ויאטנמית עם הכוח לשלוט בגופם של אחרים. מנהיגת הקבוצה המקורית.
  • וולפסביין (ריין סינקלייר) נערה סקוטית שיכולה להפוך לאשת זאב.
  • מיראז' (דניאל מונסטאר) אינדיאנית בעלת יכולות ליצירת אשליות מפחדיהם או ממשאלותיהם של אחרים.
  • סאן-ספוט (בובי דה קוסטה) ברזילאי בעל היכולת לספוג ולתעל אנרגיה סולארית.
  • קאנונבול (סאם גאתרי) אמריקאי בעל היכולת לעוף במהירויות סילון בזמן שהוא נאגף בשדה כוח בלתי חדיר.

במהלך השנים של ההרצה הקבוצה עברה שינויים רבים. חברים רבים בקבוצה עזבו, בעוד חדשים נוספו. בין התוספות החדשות במהלך השנים היו: מג'יק, סייפר, מאגמה, וורלוק, ריקטור, בום-בום, דומינו, שאטרסטאר, וורפאת' ופראל.

גם המדריכים של הקבוצה השתנו. בעוד בהתחלה פרופסור אקס הדריך אותם, הוא העביר את הנהלת בית הספר לתקופה מסוימת אל מגנטו. בשנים האחרונות של הריצה קייבל היה המדריך של הקבוצה.

כרך שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכרך השני של המוטנטים החדשים החל בהרצה ביולי 2003 ונכתב על ידי נונזיו דפיליפס וקריסטינה ווייר. הרצה זו נמשכה כ-13 חוברות ונמשכה ככרך שני של חוברות "אקס-מן החדשים" ביולי 2004 תחת השם New X-Men: Academy X.

הכרך הזה התמקד בקבוצה חדשה של מוטאנטים צעירים, אשר בשונה מהקבוצה המקורית חבריה היו רק חלק קטן מקבוצת תלמידים רחבה של מכון אקסבייר, אשר התרחב מאוד בשנים שעברו מאז הקבוצה המקורית למדה במכון, בין היתר מפני שאוכלוסיית המוטנטים בעולם גדלה משמעותית. חברי הקבוצה המקוריים היו:

  • רקדנית רוח (סופיה מנטגה) נערה מונצואלה שאיבדה את אימה ואביה האמריקאי לא התעניין בה. כוחה לשלוט ברוח מאפשר לה לעוף וגם לשמוע שיחות ממרחקים גדולים. מנהיגת הקבוצה המקורית.
  • פרח קיר (לורי קולינס) נערה אמריקאית ביישנית, בת לאם חד הורית. בעלת יכולת להפיק פרומונים שמשפיעים על רגשות אנשים. לאביה היה אותו כוח וכאשר אימה גילתה שהוא משתמש בכוחו עליה היא ברחה ממנו.
  • ווית'ר (קווין פורד) נער אמריקאי עם כשרון לאמנות. כוחו, להפוך כל חומר אורגני שבו הוא נוגע לאבק, התגלה כאשר הוא הרג בטעות את אביו. אין לו יכולת לשלוט בכוחו ולכן לא יכול ללבוש בגדים שאינם סינטתיים.
  • פרוג'ידי (דייוויד אליין) נער אפרו אמריקאי אינטיליגנטי עם שני הורים ואחות שנותרים תומכים גם כאשר מתגלה שהוא מוטנט. כוחו הוא טלפאטי, הוא סופג את הכישרון והידע של האנשים הקרובים אליו, אך הידע והכישורים נעלמים כאשר הוא מתרחק מהאדם שממנו הוא ספג אותם. כוח זה מקשה עליו מאוד ללמוד כישורים וידע חדשים באופן שישאר.
  • אליקסיר (

השלכות אירועי "בית אם" מסוף שנת 2005 הביאו לאיחודם של חברי הקבוצה הנותרים לתוך חברי האקס-מן החדשים.

כרך שלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרך שלישי של המוטנטים החדשים החל במאי 2009 וכלל את רוב חברי הקבוצה המקורית.