אקול מיליטר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
EmausBot (שיחה | תרומות)
Addbot (שיחה | תרומות)
מ בוט: מעביר קישורי בינויקי לויקינתונים - d:q273480
שורה 24: שורה 24:
[[קטגוריה:פריז: מבנים היסטוריים]]
[[קטגוריה:פריז: מבנים היסטוריים]]


[[en:École Militaire]]
[[ar:المدرسة العسكرية (فرنسا)]]
[[cs:École Militaire]]
[[de:École militaire (Frankreich)]]
[[de:École militaire (Frankreich)]]
[[eo:Militista Akademio (Parizo)]]
[[es:École Militaire]]
[[es:École Militaire]]
[[fr:École militaire (France)]]
[[it:École militaire]]
[[nl:École Militaire]]
[[pt:Escola Militar de Paris]]
[[vi:École Militaire]]

גרסה מ־07:52, 27 בפברואר 2013

המבנה המרכזי של האקול מיליטר
מבט רוחבי על האקול מיליטר ומאחרוריו נראה מגדל אייפל

האקול מיליטרצרפתית: École Militaire, תרגום: "בית ספר צבאי") הוא מתחם רחב ידיים של בתי ספר להכשרה צבאית, ברובע השביעי של פריז, בירת צרפת, דרום-מזרחית לשאן דה מארס.

האקול מיליטר הוקם על ידי לואי החמישה עשר, מלך צרפת ב-1750 לפי הצעתו של הכלכלן ז'וזף פארי דוברני (Joseph Paris Duverney) בתמיכתה של מאדאם דה פומפדור, במטרה לייסד אקדמיה צבאית לצוערים ממשפחות דלות-אמצעים. המבנה תוכנן על ידי האדריכל אנז'-ז'אק גבריאל (Ange-Jacques Gabriel), והבנייה החלה ב-1752 על חוות גרנל (Grenelle). בית הספר נפתח ב-1760. ב-1777 ערך הרוזן סן ז'רמן שינוי מבני ביעדי המוסד, ארגן אותו מחדש, ושינה את שמו ל"בית הספר לג'נטלמנים צעירים" (École des Cadets-gentilshommes). ב-1784 הצטרף לשורות בית הספר נפוליאון בונפרטה הצעיר כדי להתחנך בו. הוא סיים את לימודיו בבית הספר תוך שנה אחת במקום שתיים.

המתחם כולל 2 מוסדות:

  • מכללת ההגנה המשותפת (Collège interarmées de défense)
  • המוסד ללימודים גבוהים של ביטחון לאומי (Institut des hautes études de défense nationale)

מכללת ההגנה המשותפת

מכללת ההגנה המשותפת (Collège interarmées de défense) היא מוסד צרפתי ללימודי צבא גבוהים. הוא החליף את ארבעת המכללות החיליות - Écoles supérieures de guerre - של חיל הרגלים הצרפתי, הצי הצרפתי, חיל האוויר הצרפתי והז'נדרמריה הצרפתית, ואת האיחוד העליון שלהן (Cours supérieur interarmées), מאז 1 בספטמבר 1993. מכללת ההגנה המשותפת ממוקמת במתחם האקול מיליטר, והיא כפופה למפקד הארגוני של צבא צרפת (Chef d'État-Major des Armées). נושאי הלימוד מגוונים ומתמקדים בשילוב ענפי הלוחמה הצבאית, ביחסים בינלאומיים ובמינהל ותכנון.

במכללה לומדים קצינים משלושת החילות הצרפתיים (אוויר, ים, יבשה), מהז'נדרמריה, משירותי הצבא (השירות הרפואי ושירות התדלוק) ומסוכנות הרכש של אמצעי לחימה. מועמדים ללימוד במכללה מתקבלים לאחר מבחנים מסננים. לאחר קבלתם, הם רוכשים הכשרה מקצועית לקראת איוש משרות בגוף הצבאי שבו שירתו קודם לכן, בתפקידים משולבים, בתפקידים קישוריים, או בכל משרה אחרת שנתונה תחת מכלול העיסוק הביטחוני בצרפת ושפועלת לפי קודי הפעילות הביטחוניים הצרפתיים.

קישורים חיצוניים