מוזג – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ZéroBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: uk:Бармен
Addbot (שיחה | תרומות)
מ בוט: מעביר קישורי בינויקי לויקינתונים - d:q808266
שורה 30: שורה 30:
[[קטגוריה:מקצועות]]
[[קטגוריה:מקצועות]]
[[קטגוריה:תרבות שתיית אלכוהול]]
[[קטגוריה:תרבות שתיית אלכוהול]]

[[en:Bartender]]
[[ca:Barman]]
[[cs:Barman]]
[[da:Bartender]]
[[de:Barkeeper]]
[[es:Barman]]
[[fi:Baarimestari]]
[[fr:Employé de bar]]
[[it:Barista]]
[[ja:バーテンダー]]
[[ko:바텐더]]
[[no:Bartender]]
[[pl:Barman]]
[[pt:Barman]]
[[ru:Бармен]]
[[scn:Tavirnaru]]
[[sk:Barman]]
[[sv:Bartender]]
[[tr:Barmen]]
[[uk:Бармен]]
[[vi:Pha chế rượu]]

גרסה מ־08:25, 27 בפברואר 2013

מוזגת

מוזג (גם: מרזחן, או ברמן, מאנגלית: Bartender) הוא אדם שמקצועו הוא הכנה, מזיגה, ערבוב והגשה של משקאות אלכוהוליים.

בעולם קיימים בתי ספר רבים למוזגים. קורס המוזגים כולל בדרך כלל היכרות עם היסטוריית האלכוהול, סדנת קוקטיילים, אופן ייצור המשקאות, סדר ייצורם, והתאמתם למזון; סדנאות יין, להטוטנות בר ועוד. בחלק ממדינות ארצות הברית יכול אדם לעבוד כמוזג רק אחרי קבלת רישיון מיוחד.

אופיו של מקצוע המוזג משתנה ממדינה למדינה. במרבית מדינות המערב, ברמן הוא מקצוע זמני שמושך צעירים וצעירות המעוניינים בהשלמת הכנסה בזמן הלימודים באוניברסיטה או לפני בחירת מסלול קריירה. בארצות הברית, בה מועסקים כחצי מיליון ברמנים, מתקיימת חלוקה כמעט שווה בין אלה העוסקים במקצוע באופן זמני לבין אלה הבוחרים להיות ברמנים מקצועיים.

בכל מדינות העולם, מרכיב נכבד משכרו של הברמן נגזר מטיפים (תשר) המשולמים בנוסף למשכורת המעביד. בארצות הברית למשל, השכר הממוצע לברמן, לא כולל טיפים, עמד בשנת 2008 על $18,350 בשנה[1].

בישראל

ישראל נמנית עם המדינות שבהן מרבית הברמנים הם צעירים העוסקים בעבודה זו באופן זמני. בהתאם לאופיה של המדינה, צעירים אלה נמצאים בדרך כלל לאחר שירות צבאי והעבודה מממנת על פי רוב אחד או יותר מן היעדים הבאים: טיול בחו"ל, לימודים באוניברסיטה או צרכי מחיה כלליים כגון שכר דירה, מזון ובילויים.

למרות שהמדינה אינה דורשת הסמכה מקצועית מצד העוסקים בתחום, הרוב המכריע של המעסיקים מעדיף ברמנים שעברו הכשרה מקצועית באחד מבתי הספר הפעילים בתחום. המדינה דווקא כן מכירה בחשיבות העיסוק הזה עבור משוחררים טריים, ואלה יכולים לממן את עלות הקורס על חשבון הפיקדון הצבאי, כפי שמקובל במקצועות נדרשים אחרים.

בארץ אין נתונים רשמיים על משכורת ממוצעת של ברמנים, אך מנתונים של בתי הספר עולה כי השכר הממוצע עומד על כ-50 ₪ לשעה (משוער) בהתאם למקום העבודה של הברמן.

קישורים חיצוניים

ראו גם

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא משקאות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.