זוהר פרסקו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ביטול גרסה 13960752 לא אנציקלופדי
אין תקציר עריכה
תגית: הסרת קטגוריות
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:zohar05.jpg|שמאל|ממוזער|250px|זוהר בהופעה]]
'''זוהר פרסקו''' (נולד ב-[[1969]]) הוא נגן [[כלי הקשה]] ישראלי.


זהר החל את דרכו המוסיקלית עוד בילדותו כאשר התמקדותו העיקרית בתופי יד ים תיכוניים.
החל לנגן בכלי הקשה בגיל 13, סגנונו הייחודי מושפע ממקצבים מארצות [[אגן הים התיכון]] ו[[אסיה]], בעל סגנון אישי וייחודי בתופי מסגרת, המהווים גרסה בת זמננו ל[[תוף מרים]] התנכ"י. בנוסף לכלי הנגינה האופייניים לפולקלור הטורקי הוא שולט בכלי נגינה בהם משתמשים ב[[מוזיקה מזרחית]], כגון [[בנדיר]], [[זארב]], [[מצילה|מצילות]] שונות, [[פעמון יד|פעמונים]], [[רעשן|רעשנים]], [[קונכייה|קונכיות]], [[כלי הקשה]] אפריקניים שבטיים ועוד.


במהלך השנים זהר פיתח שפה, טכניקה ודרך ייחודית משלו לנגינה בתוף מרים, וכמו כן הוא מלחין קטעים מלודיים וריטמיים בהשראת התוף.
היה חבר בלהקת "[[בוסתן אברהם]]", להקה חלוצית בתחומה אשר השתתפו בה מוזיקאים ערבים ויהודים. ניגן בלהקת "זיריאב", הרכב קלאסי ערבי טורקי בניצוחו של נגן העוד [[תייסיר אליאס]]. השתתף וניגן באלבומיה הבינלאומיים והישראליים של [[אחינועם ניני]]. הופיע עם [[גיל דור]] בהופעות בארץ וברחבי העולם. מנהל הפסטיבל לכלי הקשה "פעימות".
הוא נחשב לוירטואוז בינלאומי אשר פרץ דרך בתחום כלי ההקשה המזרח תיכוניים (תופי יד) .
זהר פרסקו הקדיש ומקדיש את חייו להחזרת התוף מרים לתרבות היהודית, ישראלית.


הוא מופיע ומלמד את דרך נגינתו באוניברסיטאות ובתי ספר למוזיקה בכל העולם.
מופיע ומקליט עם האמנים [[דין דין אביב]], [[דויד ברוזה]], [[אתי אנקרי]] , [[שם טוב לוי]], ירמי קפלן, [[אריק איינשטיין]], [[ברי סחרוף]] ואחרים.
הוא משתף פעולה עם מאסטרים מהשורה הראשונה במוסיקה כגון זאקיר חוסייין, רוס דאלי, ארא דינקג׳יאן (night ark), פול ווינטר, בובי מקפרין, Lars Danielsson ננה וסקונסלוס, Leszek Musdesr
ועוד הרבה אומנים אחרים כאשר חלקם ישראלים (אחינועם עם ניני, ברי סחרוף, אהובה עוזרי, אביתר בנאי ועוד).
כמו כן זהר היה חבר בהרכב ערבי ישראלי ״בוסתן אברהם״ אשר נוסד בתחילת שנות התשעים, הרכב חלוצי בתחומו ויחדיו הקליטו שישה אלבומים.


כיום זהר פרסקו מופיע סולו עם חומריו המקוריים בארץ ובעולם.


==קישורים חיצוניים==
* [http://amarganim.co.il/showDetailsInternal.asp?id=495 זוהר פרסקו]
*{{Mooma|שם=זוהר פרסקו|מספר=10403}}


[http://www.zoharfresco.com www.zoharfresco.com]
{{מיון רגיל:פרסקו, זוהר}}
[[קטגוריה:מוזיקאים ישראלים]]

גרסה מ־18:18, 31 במרץ 2013

זהר החל את דרכו המוסיקלית עוד בילדותו כאשר התמקדותו העיקרית בתופי יד ים תיכוניים.

במהלך השנים זהר פיתח שפה, טכניקה ודרך ייחודית משלו לנגינה בתוף מרים, וכמו כן הוא מלחין קטעים מלודיים וריטמיים בהשראת התוף. הוא נחשב לוירטואוז בינלאומי אשר פרץ דרך בתחום כלי ההקשה המזרח תיכוניים (תופי יד) . זהר פרסקו הקדיש ומקדיש את חייו להחזרת התוף מרים לתרבות היהודית, ישראלית.

הוא מופיע ומלמד את דרך נגינתו באוניברסיטאות ובתי ספר למוזיקה בכל העולם. הוא משתף פעולה עם מאסטרים מהשורה הראשונה במוסיקה כגון זאקיר חוסייין, רוס דאלי, ארא דינקג׳יאן (night ark), פול ווינטר, בובי מקפרין, Lars Danielsson ננה וסקונסלוס, Leszek Musdesr ועוד הרבה אומנים אחרים כאשר חלקם ישראלים (אחינועם עם ניני, ברי סחרוף, אהובה עוזרי, אביתר בנאי ועוד). כמו כן זהר היה חבר בהרכב ערבי ישראלי ״בוסתן אברהם״ אשר נוסד בתחילת שנות התשעים, הרכב חלוצי בתחומו ויחדיו הקליטו שישה אלבומים.

כיום זהר פרסקו מופיע סולו עם חומריו המקוריים בארץ ובעולם.


www.zoharfresco.com