סירת הצלה (סרט) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ תקלדה, קישורים פנימיים
מ תקלדה
שורה 21: שורה 21:
|}}
|}}


{{פירוש נוסף|נוכחי=סרט מלחמה ב[[במאי קולנוע|בימויו]] של אלפרד היצ'קוק|אחר=סירה ייעודית המשמשת במקרי חירום בהם נשקפת סכנת חיים לאנשים|ראו=[[סירת הצלה]]}}
{{פירוש נוסף|נוכחי=סרט מלחמה בבימויו של אלפרד היצ'קוק|אחר=סירה ייעודית המשמשת במקרי חירום בהם נשקפת סכנת חיים לאנשים|ראו=[[סירת הצלה]]}}


'''סירת הצלה''' (ב[[אנגלית]]: '''Lifeboat''') הוא [[סרט מלחמה]] בביומו של [[אלפרד היצ'קוק]]. [[תסריט]] הסרט נכתב על ידי [[ג'ון סטיינבק]]. בסרט משחקים [[יום קרונין]], [[מרי אנדרסון]], [[טלולה בנקהאד]], [[וויליאם בנדקיס]], [[וולטר סלזאק]], [[ג'ון הודייק]], [[הנרי הול]], [[האט'ר אנג'ל]] ו[[קנדה לי]].
'''סירת הצלה''' (ב[[אנגלית]]: '''Lifeboat''') הוא [[סרט מלחמה]] ב[[במאי קולנוע|בימויו]] של [[אלפרד היצ'קוק]]. [[תסריט]] הסרט נכתב על ידי [[ג'ון סטיינבק]]. בסרט משחקים [[יום קרונין]], [[מרי אנדרסון]], [[טלולה בנקהאד]], [[וויליאם בנדקיס]], [[וולטר סלזאק]], [[ג'ון הודייק]], [[הנרי הול]], [[האט'ר אנג'ל]] ו[[קנדה לי]].


הסרט צולם כולו בסירת הצלה והוא הפך לראשון בסדרת סרטיו של היצ'קוק עם לוקיישנים מוגבלים כמו "[[החבל]]" ([[1948]]), "[[אליבי (סרט)|אליבי]]" ו"[[חלון אחורי]]" (שניהם מ-[[1954]]). הסרט היה מועמד לשלושה [[פרס אוסקר|פרסי אוסקר]]; [[פרס אוסקר לבמאי הטוב ביותר|הבמאי הטוב ביותר]], [[פרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר|הסיפור המקורי הטוב ביותר]] ו[[פרס אוסקר לצילום הטוב ביותר|הצילום הטוב ביותר]].
הסרט צולם כולו בסירת הצלה והוא הפך לראשון בסדרת סרטיו של היצ'קוק עם לוקיישנים מוגבלים כמו "[[החבל]]" ([[1948]]), "[[אליבי (סרט)|אליבי]]" ו"[[חלון אחורי]]" (שניהם מ-[[1954]]). הסרט היה מועמד לשלושה [[פרס אוסקר|פרסי אוסקר]]; [[פרס אוסקר לבמאי הטוב ביותר|הבמאי הטוב ביותר]], [[פרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר|הסיפור המקורי הטוב ביותר]] ו[[פרס אוסקר לצילום הטוב ביותר|הצילום הטוב ביותר]].

גרסה מ־00:08, 1 במאי 2013


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ תסריטאי, מפיק, קישור, במאי, צלם, עורך, מפיץ, שם מקורי, שם הסרט, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

סירת הצלה
Lifeboat
מבוסס על Lifeboat עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי אלפרד היצ'קוק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קנת מקגואן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ו סוורלינג, ג'ון סטיינבק, בן הכט עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דורותי ספנסר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים טלולה בנקהאד
יום קרונין
ג'ון הודייק
מוזיקה הוגו פרידהופר
דיוויד ראקסין
צילום גלן מק'וויליאם עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 בינואר 1944
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט אנגלית
גרמנית
סוגה סרט דרמה, סרט מלחמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1.59 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו lifeboat
פרסים 3 מועמדויות לפרס אוסקר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סירת הצלהאנגלית: Lifeboat) הוא סרט מלחמה בבימויו של אלפרד היצ'קוק. תסריט הסרט נכתב על ידי ג'ון סטיינבק. בסרט משחקים יום קרונין, מרי אנדרסון, טלולה בנקהאד, וויליאם בנדקיס, וולטר סלזאק, ג'ון הודייק, הנרי הול, האט'ר אנג'ל וקנדה לי.

הסרט צולם כולו בסירת הצלה והוא הפך לראשון בסדרת סרטיו של היצ'קוק עם לוקיישנים מוגבלים כמו "החבל" (1948), "אליבי" ו"חלון אחורי" (שניהם מ-1954). הסרט היה מועמד לשלושה פרסי אוסקר; הבמאי הטוב ביותר, הסיפור המקורי הטוב ביותר והצילום הטוב ביותר.

עלילה ופרשנות

הסרט מגולל את סיפורם של תשעה ניצולי ספינה טובעת הנקלעים לסירת הצלה אחת. סטנלי "ספארקס" גארט (יום קרונין) הוא מלח מהספינה הטובעת הנתפס כמנהיג הטבעי של החבורה. אליס מקנזי (מרי אנדרסון) היא אחות צבאית השמחה על טביעתה של הספינה עקב חוסר רצונה להגיע ליעד. קונסטנס "קוני" פורטר (טלולה בנקהאד) היא עיתונאית צינית המדברת גרמנית שוטפת. גאס סמית' (וויליאם בנדקיס) הוא מלח מהספינה הטובעת הנפצע קשות ברגלו. ווילי (וולטר סלזאק) הוא הקפטן של הצוללת הגרמנית שהפציצה את הספינה. ג'ון קובאק (ג'ון הודייק) הוא מלח מהספינה בעל נטיות קומוניסטיות שמגלה סובלנות מעטה כלפי ווילי (המגלם את הנאצים) וקוני (המגלמת את הקפיטלסטים). צ'ארלס די. "ריט" ריטנהאוס (הנרי הול) הוא אדם עשיר שמנהל מפעלים רבים. גברת היגינס (האט'ר אנג'ל) היא אישה שאיבדה את תינוקה במהלך ההפצצה ונטרפה עליה דעתה. ג'ורג' "ג'ו" ספנסר (קנדה לי) הוא מלח אפרו אמריקאי מהספינה הטובעת המנסה להתחמק ממגע עם שאר החבורה.

הסרט עוסק בקונפליקטים כמו האם לסמוך על האויב בשעת צרה משותפת, מאבק מעמדי בין השכבות העליונות (המגולמות על ידי קוני וריט) לבין השכבות הנמוכות (המגולמות על ידי קובאק, גארט, סמית' וג'ו), שוויון לכלל בני האדם ונטילת חיי אדם בחברה דמוקרטית.

צוות שחקנים

הופעת הקמע של אלפרד היצ'קוק

כמו במרבית מסרטיו אלפרד היצ'קוק הופיע בהופעת קמע בסרט. בראיון שהעניק לפרנסואה טריפו הוא ציין שהופעת קמע זו הייתה קשה לביצוע עקב הלוקיישן הבודד שבו צולם הסרט. היצ'קוק רצה להופיע בתור גופה צפה לאחר שהאונייה נטרפה, אך לבסוף הוא הופיע בדקה העשרים וארבע על גבי עיתון במודעה לתרופת הרזייה פיקטיבית הנקראת "Reduco" שבה הוא נראה לפני ואחרי דיאטה. בסרט "החבל" (1948) היצ'קוק השתמש ב-"Reduco" שנית בתור פרסומת על גבי שלט ניאון מחוץ לבניין.

הפקה

כשאלפרד היצ'קוק הגה את הרעיון לסרט הוא פנה לסופרים ארצ'יבלד ג'וזף קרונין, ג'יימס הילטון וארנסט המינגוויי שיסייעו לו לכתוב את תסריט הסרט. לבסוף ג'ון סטיינבק עזר לו לכתוב את התסריט. התסריט עבר שינוים רבים על ידי בן הכט, עלמה רוויל ואחרים.

צוות השחקנים במקור היה אמור להיות כולו מורכב מגברים. קנדה לי היה הראשון שלוהק לסרט. טלולה בנקהאד שלא הופיעה בסרט משנת 1932 למעט הופעות קמע קיבלה משכרות של 75,000 דולר על השתתפותה בסרט.

צילומי הסרט עברו עיכובים רבים עקב מחלתם של חלק מצוות השחקנים וההפקה של הסרט; וויליאם בנדקיס החליף את מרפי אלפר בתור הדמות גאס סמית' לאחר שהאחרון חלה כשבועיים לפני התחלת צילומי הסרט. גלן מק'וויליאם החליף את ארתור צ'ארלס מילר בצילום הסרט. השחקנים טלולה בנקהאד, יום קרונין ומרי אנדרסון חלו במהלך צילומי הסרט.

פרסים ומועמדויות

קישורים חיצוניים