דגי ריאות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
GilCahana (שיחה | תרומות)
קטגוריה יותר מתאימה
שורה 21: שורה 21:
{{קצרמר|ביולוגיה}}
{{קצרמר|ביולוגיה}}


[[קטגוריה:דגי גרם|ריאות]]
[[קטגוריה:בעלי סנפירים בשרניים|ריאות]]
[[קטגוריה:בעלי חוליות]]
[[קטגוריה:מאובנים חיים]]
[[קטגוריה:מאובנים חיים]]

גרסה מ־17:30, 11 במאי 2013


שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון

פרמטרים [ תיאור תמונה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קריאת טבלת מיוןדגי ריאות
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
תת־מערכה: בעלי גולגולת
קבוצה: בעלי חוליות
על־מחלקה: חולייתנים לסתניים
מחלקה: בעלי סנפירים בשרניים
תת־מחלקה: דגי ריאות
שם מדעי
Dipnoi
מילר, 1845

דגי ריאות (שם מדעי: Dipnoi) הם תת-מחלקה בקבוצת דגי הגרם, שהם הן בעלי זימים (כשאר הדגים) והן בעלי ריאות (כמו חוליתנים יבשתיים). סדרה זו התפתחה בתוך מחלקת דגי הגרם. מסדרת דגי הריאות שרדו רק מינים בודדים והם מוגדרים כמאובנים חיים משום שבמשך מאות מיליוני השנים האחרונות, מספר הפרטים החיים ששרדו בכל מין כזה היה כה קטן, עד שכיום קל יותר למצוא מאובנים של בני מינים אלה מאשר פרטים חיים שלהם. דגי הריאות מהווים חיזוק חשוב לטענה של חוקרי האבולוציה, שעל פיה, מוצאם של החולייתנים השייכים לקבוצת בעלי ארבע רגליים הוא מהדגים. מסדרת דגי הריאות התפתחו גם דגי הגרם בעלי שלפוחית הציפה.

בסדרה זו שתי משפחות: משפחת בעלי הריאה האחת ומשפחת בעלי שתי הריאות. משפחת בעלי הריאה האחת כוללת רק את דג הריאות האוסטרלי, החי במים מתוקים ונמצא בסכנת הכחדה. משפחת בעלי שתי הריאות כוללת שני מינים, האחד בדרום יבשת אפריקה והאחר בדרום אמריקה.

דגי הריאות חיים במים מתוקים בוציים, שם כמות החמצן מועטה, ועל כן הם מחויבים לנשום מחוץ למים. דגי הריאות הם אוכלי כול, בעיקר בשר – הם טורפים דגים אחרים. בשבי, הם מתרגלים לאכול תולעים.

כמו אצל מרבית הדגים, ההפריה היא חוץ גופנית – הזכר מפריש את זרעו על הביצים אחרי שהנקבה מטילה אותן ושנשאר לשמור על הביצים לאחר ההפריה. רביית דגי הריאות בשבי נדירה.

ערך זה הוא קצרמר בנושא ביולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.