לדלג לתוכן

פלורנטין (סדרה) – הבדלי גרסאות

הוסרו 124 בתים ,  לפני 17 שנים
אין תקציר עריכה
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Felagund-bot (שיחה | תרומות)
בוט - מחליף 'ע"י' ב'על ידי'
אין תקציר עריכה
שורה 22:
הסדרה, אשר נוצרה על ידי [[איתן פוקס]] ([[במאי]] הסדרה), [[אבנר ברנהיימר]] ו[[גל אוחובסקי]] ([[תסריטאי]] הסדרה), עוקבת אחר חייהם של חבורת צעירים, בגילאי העשרים לחייהם, הגרים ב[[שכונה|שכונת]] [[פלורנטין]] אשר נמצאת ב[[עיר]] [[תל אביב]]. סיפורי [[אהבה]], [[חברה|חברויות]], [[מקצוע|חיים מקצועיים]] וכן [[שנאה|ריבים]] ומכשולים, כולם הופיעו במהלך שלוש עונות הסדרה, דרך שלל הדמויות השונות.
 
הסדרה עוקבת (בעיקר) אחר תותי טל ([[קארין אופיר]]), צעירה פרועה וחסרת-מעש תל אביבית, אחר מהלך יומה ואחר חיי חבריה השונים הגרים בשכנות אליה. כמעט בקביעות, כל פרק בסדרה עוקב אחר אחת מהדמויות, יחסיה עם האנשים הסובבים אותה, חייה המקצועיים ומהלך חייה, בנסיון למצוא הגדרה עצמית, אהבה ואושר. פלורנטין הופכת במהרה לסמל לחיי חוסר הגדרה, נעורים אינסופיים ולנקודת מפלט לדמויות המסובכות. עקב הצלחת הסדרה, הצליחו יוצריה ושחקניה, שראו בה נקודת התחלה, להגיע למקומות בכירים בתרבות הישראלית:
[[איילת זורר]], ששיחקה בסדרה את כוכבת הילדים המיכל-ינאית שירה, נחשבת לאחת מהשחקניות הבכירות בישראל, לאחר שהשתתפה בפרויקטים איכותיים כמו ההצגה המדוברת "מונולוגים מהואגינה" וסרטו הנהדר של שבי גביזון, "האסונות של נינה". דנה מודן, ששיחקה בסדרה את גלי, הרכילאית הסוציומטית קמעה, כתבה בעצמה סדרת דרמה על חייה של רווקה תל אביבית, שזכתה לביקורות אוהדות, ואבשלום פולק, ששיחק בסדרה את תומר המופנם, שהשקיף מהצד על החבורה התל אביבית בעירוב של היקסמות כמיהה וריחוק, יוצר יצירות מחול מזככות ומפעימות בפיוטן המוצגות ברחבי העולם ("עטוף", "אויסטר", "בוביז", "מה טוב בירח") עם בת זוגו הכוריאגרפית ענבל פינטו .
 
הסדרה, אשר זכתה להצלחה גדולה ולקהל מעריצים רב, התעסקה עם נושאים חדשניים דרך הדמויות המגוונות. אחד הנושאים העיקריים היה [[הומוסקסואליות]], נושא שלא הוזכר ב[[טלוויזיה]] הישראלית לפני כן. עוד נושא היה השימוש ב[[סמים]] והאזכור, שאז נחשב למוגזם, של [[סקס]] ו[[מיניות]]. עוד חידוש היה בשימוש המציאות דרך הסדרה, כך שהדמויות מתוארות בצל המציאות היומיומית ה[[ישראל|ישראלית]] על כל קשייה. כך למשל, הוזכר [[רצח רבין|רצח ראש הממשלה]] [[יצחק רבין]], וכן [[פיגוע|פיגועי הטרור]], [[הסכסוך הישראלי ערבי]] וה[[צה"ל|צבא]] הישראלי.
 
יוצרי ושחקני הסדרה הצליחו לנצל את הצלחתה להמשך הקריירה שלהם:
* [[איילת זורר]], ששיחקה בסדרה את שירה, כוכבת [[ערוץ הילדים]] דמוית [[מיכל ינאי]], השתתפה בפרויקטים איכותיים כמו ההצגה המדוברת "[[מונולוגים מהואגינה]]" ובסרטו של [[שבי גביזון]], "[[האסונות של נינה]]".
* [[דנה מודן]], ששיחקה בסדרה את גלי, רכילאית מעט אנטיפתית, יצרה את סדרת הדרמה הרומנטית [[אהבה זה כואב]] ([[2004]]), שזכתה לביקורות אוהדות.
* [[אבשלום פולק]], ששיחק בסדרה את תומר המופנם, שהשקיף מהצד על החבורה התל אביבית בעירוב של היקסמות כמיהה וריחוק, הינו כריאוגרף שיצירותיו מוצגות ברחבי העולם ("עטוף", "אויסטר", "בוביז", "מה טוב בירח"), ועובד עם בת זוגו, הכריאגרפית [[ענבל פינטו]].
 
===משתתפים בסדרה===