שרה סילברמן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 36: שורה 36:
}}
}}
'''שרה קייט סילברמן''' (ב[[אנגלית]] '''Sarah Kate Silverman'''; נולדה ב-[[1 בדצמבר]] [[1970]]) היא [[קומיקאי]]ת, [[תסריטאי]]ת, [[זמר]]ת, [[שחקן|שחקנית]] [[אמריקאי]]ת [[יהודי]]ה.
'''שרה קייט סילברמן''' (ב[[אנגלית]] '''Sarah Kate Silverman'''; נולדה ב-[[1 בדצמבר]] [[1970]]) היא [[קומיקאי]]ת, [[תסריטאי]]ת, [[זמר]]ת, [[שחקן|שחקנית]] [[אמריקאי]]ת [[יהודי]]ה.
סילברמן ידוע בסגנונה הקומי הבוטה, המשלב פעמים רבות הומור שחור, גסויות והערות גזעניות כלפי קבוצות מיעוטים אמריקאיות כגון [[אפרו אמריקאים]], אסייתים ויהודים. היא הופיעה כקומיקאית במשך תקופה ארוכה, אולם את פירסומה הראשוני קיבלה הודות הודות לספרה ולהופעות אורח בתוכנית [[סאטרדיי נייט לייב]]. היא הפיקה וכיכבה בסדרה "התוכנית של שרה סילברמן" ששודרה בין השנים 2007-2010 בערוץ הטלוויזיה האמריקאי [[קומדי סנטרל]]. אחותה, סוזן סילברמן, היא רבנית רפורמית המתגוררת בירושלים.
סילברמן ידוע בסגנונה הקומי הבוטה, המשלב פעמים רבות הומור שחור, גסויות והערות גזעניות כלפי קבוצות מיעוטים אמריקאיות כגון [[אפרו אמריקאים]], אסייתים ויהודים. היא הופיעה כקומיקאית במשך תקופה ארוכה, אולם את פירסומה הראשוני קיבלה הודות הודות לספרה ולהופעות אורח בתוכנית [[סאטרדיי נייט לייב]]. היא הפיקה וכיכבה בסדרה "התוכנית של שרה סילברמן" ששודרה בין השנים 2007-2010 בערוץ הטלוויזיה האמריקאי [[קומדי סנטרל]]. אחותה, סוזן סילברמן, היא [[רב (אישה)|רבה]] רפורמית המתגוררת בירושלים.


== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==

גרסה מ־11:07, 12 ביוני 2013


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות

פרמטרים ריקים [ חינוך, גובה, שותף, שותפה, קרובים, הקודם, משכורת, הורים, הבא, ילדים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ שנות הפעילות, מפלגה פוליטית, לאום, בני זוג ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שרה סילברמן
לידה 1 בדצמבר 1970 (בת 53)
בדפורד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Sarah Kate Silverman עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
תקופת הפעילות מ-1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע קומיקאית, תסריטאית, זמרת, שחקנית ומוזיקאית
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
השקפה דתית יהודיה
בן או בת זוג
פרסים והוקרה כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרה קייט סילברמןאנגלית Sarah Kate Silverman; נולדה ב-1 בדצמבר 1970) היא קומיקאית, תסריטאית, זמרת, שחקנית אמריקאית יהודיה. סילברמן ידוע בסגנונה הקומי הבוטה, המשלב פעמים רבות הומור שחור, גסויות והערות גזעניות כלפי קבוצות מיעוטים אמריקאיות כגון אפרו אמריקאים, אסייתים ויהודים. היא הופיעה כקומיקאית במשך תקופה ארוכה, אולם את פירסומה הראשוני קיבלה הודות הודות לספרה ולהופעות אורח בתוכנית סאטרדיי נייט לייב. היא הפיקה וכיכבה בסדרה "התוכנית של שרה סילברמן" ששודרה בין השנים 2007-2010 בערוץ הטלוויזיה האמריקאי קומדי סנטרל. אחותה, סוזן סילברמן, היא רבה רפורמית המתגוררת בירושלים.

ביוגרפיה

ילדותה

סילברמן, הצעירה מבין ארבע אחיותיה, נולדה בבדפורד, ניו המפשייר שבארצות הברית למשפחה יהודית אף שהצהירה שגדלה ללא דת[1]. הוריה, בת' אן הלפין הצלמת ודונלד סילברמן, עובד סוציאלי, התגרשו ונישאו מחדש לבני זוג אחרים. סילברמן צמחונית מאז גיל 10 וכן אינה שותה אלכוהול כיוון שזה גורם לה לבחילות.
בגיל 12 היא החלה להופיע בתיאטרון הקהילתי. בגיל שבע עשרה השתתפה במופע סטנדאפ שהתקיים במסעדה והחלה את לימודיה באוניברסיטת ניו יורק אך נשרה משם בגיל 19 והחלה להופיע במופעי סטנדאפ בגריניץ' וילג', ניו יורק. סילברמן סובלת מדיכאון קליני ומהרטבת לילה.

חייה הבוגרים

סילברמן יצאה בין השנים 2002-2009 עם המנחה והקומיקאי האמריקאי ג'ימי קימל. ב-31 בינואר 2008, היא הופיעה בתוכנית "ג'ימי קימל בשידור חי!" והכריזה ש"I Fucked Matt Damon" עם קטע מוזיקלי קצר. הסרטון קיבל פרסום רב, הפך ויראלי וזכה לבסוף בפרס אמי[2]. בתוכנית הבאה, העלה קימל את הקטע "I Fucked Ben Affleck". הקטעים תואמו יחד מראש.

החל משנת 2011 יוצאת סילברמן עם הקומיקאי האמריקאי קייל דוניגן.

קריירה

סילברמן קיבלה את תפקידה המשמעותי הראשון בתור כותבת ושחקנית בטלוויזיה בתוכנית המערכונים סאטרדיי נייט לייב בעונת 1994-1993, אך לא זכתה להערכה ואף פוטרה בסיום עונתה הראשונה בתוכנית.
ב-1996, בקומדיית המצבים "המופע של לארי סנדרס" חיברה סילברמן פרודיה על הסיטואציה, באמצעות גילום דמות אשר המערכונים שהיא כותבת לא משודרים עקב שוביניזם גברי ודעות קדומות של מנהל צוות הכותבים, שמעדיף בדיחות של כותבים גברים. סילברמן הופיעה לעתים חוזרות בתפקיד זה למשך שתי העונות שלאחר מכן עד לירידת התוכנית מלוח השידורים.

ב-1996 החלה להופיע במספר סדרות טלוויזיה בתפקיד אורח, ביניהן "סיינפלד" ו"מסע בין כוכבים: וויאג'ר". כמו כן שיחקה במספר סרטים כגון "משתגעים על מרי", " אבולוציה", "רנט", "אנשים מצחיקים" ו"הוואלס האחרון".

בשנת 2005 הוציאה את הסרט "שרה סילברמן: ישו הוא קסם" שמבוסס על הופעת הסטנד-אפ שלה.

בשנת 2007 עלתה לשידור בקומדי סנטרל סדרתה הקומית "התוכנית של שרה סילברמן", שבה שיחקה בתפקיד עצמה לצד אחותה לורה סילברמן ושחקנים אחרים. התוכנית שודרה עד אפריל 2010 במשך 32 פרקים במשך 3 עונות.

ב-3 ביוני 2007 סילברמן הנחתה את טקס פרסי הקולנוע של MTV ושם בנוכחות פריס הילטון התייחסה לכניסתה הצפויה של הילטון לכלא: ”בתוך ימים ספורים פריס הילטון תלך לכלא... למעשה, שמעתי שכדי שהיא תרגיש יותר נוח בכלא, הסוהרים הולכים לשים סורגים שנראים כמו זין. אני חושבת שזה בעייתי. אני מודאגת מכך שהיא הולכת לשבור שם את השיניים שלה”.

ב-2011 ביקרה והופיעה בישראל בפארק הירקון.

סילברמן תמכה במועמדותו של ברק אובמה לנשיאות ארצות הברית, וביולי 2012 היא פרסמה סרטון ביוטיוב בו היא קוראת לשלדון אדלסון להעביר את התרומה שהבטיח לתרום לקמפיין המועמד הרפובלקני לנשיאות ארצות הברית - מיט רומני, לקמפיין של הנשיא ברק אובמה. בתמורה היא מבטיחה לבצע עימו "מספריים" (כינוי ליחסי מין לסביים) כשהיא לבושה בביקיני עד שיגיע לסיפוק.[3]

פילמוגרפיה חלקית

סילברמן ב-2007

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ JEN YAMATO, ‏Sarah Silverman Talks Peep World and Distancing Herself from 'Jewish Comedian Sarah Silverman', ‏25 במרץ, 2011
  2. ^ נירית אנדרמן, שרה סילברמן מסירה את החיוך מהפנים, אתר הארץ, 21 באוגוסט 2012
  3. ^ מערכת וואלה!‏, ההצעה המגונה של שרה סילברמן למילארדר היהודי, באתר וואלה!‏, 17 ביולי