וירג'יניה טק – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Noon (שיחה | תרומות)
מ שלוש
שורה 47: שורה 47:


[[קטגוריה:ארצות הברית: אוניברסיטאות ומכללות]]
[[קטגוריה:ארצות הברית: אוניברסיטאות ומכללות]]
[[קטגוריה:וירג'יניה]]
[[קטגוריה:וירג'יניה: חינוך]]

גרסה מ־16:06, 2 ביולי 2013

תבנית:אוניברסיטה

המכון הפוליטכני של וירג'ינה ואוניברסיטת המדינה (אנגלית: Virginia Polytechnic Institute and State University), הידוע יותר בכינויו וירג'יניה טק, הוא מוסד אקדמי ציבורי ללימודים פוליטכניים בעיר בלקסבורג שבווירג'יניה, ארצות הברית. אף שווירג'יניה טק היא אוניברסיטה רב-תחומית, תוכניות הלימוד בחקלאות, הנדסה, אדריכלות, יערנות ורפואה וטרינרית, הן התוכניות הבולטות ונחשבות לטובות במוסד. וירג'יניה טק היא אחת ממספר קטן של אוניברסיטאות ציבוריות בארצות הברית שבהן מסלול הכשרה לקצונה צבאית.

פרסומה של וירג'יניה טק בא לה, לא רק בזכות תוכניות הלימוד הקיימות בה, אלא גם בזכות מיקומה בעמק ניו ריבר, בפינה הדרום מערבית של וירג'יניה, בהרי הבלו רידג' שהם חלק מהרי האפלצ'ים. בשנים האחרונות זכתה האוניברסיטה להכרה בארצות הברית בזכות נבחרת הפוטבול המוצלחת שלה.

היסטוריה

בשנת 1872 רכשה האספה הכללית של מדינת וירג'יניה את המבנים של בית ספר מתודיסטי קטן במחוז מונטגומרי, ובמימון של המדינה הוקמה במקום "מכללת וירג'יניה לחקלאות ולימודים מכניים". בין השנים 1891-1907 עברה המכללה ארגון מחדש והפכה למכללה מסורתית עם מסלול לימודים בן 4 שנים (אף שנותרו בה המחלקות למכניקה ולהנדסה). בעקבות השינוי שונה אף שמה של המכללה ונקרא "המכללה לחקלאות וללימודים מכניים והמוסד הפוליטכני של וירג'יניה" ובשנת 1944 שונה שמו של המוסד פעם נוספת והוא נקרא: "המוסד הפוליטכני של וירג'יניה", אף ששם זה היה שגור בפי רבים זמן רב קודם לכן. בשנת 1923 קיבלה המכללה הכרה מלאה כמוסד אקדמי ובאותה עת הופחתה הדרישה על התלמידים להשתתפות בקורסי הכנה טרום-צבאיים לשנתיים בלבד (במקום ארבע לפני כן). בשנת 1966 הופסקה הדרישה להשתתפות במסלול ההכשרה הצבאי והפך למסלול בחירה. בשנת 1973 הותרה לראשונה השתתפות נשים במסלול ההכשרה הצבאי. בשנת 1970 שונה שמה של המכללה פעם נוספת ונוספו לו המילים "ואוניברסיטת המדינה" כדי לציין את היותו מוסד ציבורי מרכזי ללימודים אקדמיים רב תחומיים (ולא רק פוליטכניים) במדינת וירג'יניה. בתחילת שנות ה-90, מבלי שנעשתה הכרזה רשמית על כך, החלה האוניברסיטה להתיר את הצגתה בשם המקוצר "וירג'יניה טק". נכון לתחילת המאה ה-21 מופיע השם המקוצר על רבים מן המסמכים הרשמיים של המוסד, אף שעל התעודות המוענקות לבוגרים מופיע עדיין השם המלא. המוסד אף ידוע בראשי התיבות VT, המופיע אף בשם אתר האינטרנט של המוסד: vt.edu. כיום המוסד נחשב לאחד משלוש אוניברסיטאות הדגל במערכת המוסדות הציבוריים להשכלה גבוהה של מדינת וירג'יניה (ביחד עם האוניברסיטה של וירג'יניה והקולג' של ויליאם ומרי).

ב-16 באפריל 2007 התרחש בתחומי קמפוס האוניברסיטה אירוע ירי שבמהלכו נרצחו 27 סטודנטים וחמישה אנשי צוות. כמו כן נפצעו בני אדם נוספים. היה זה אירוע ירי לשם רצח המוני החמור ביותר, בידי מתנקש בודד, בתולדות ארצות הברית.

קבלה ותוכניות לימוד

מראה הספרייה המרכזית בקמפוס

בסתיו 2006 קיבל המוסד 19,046 בקשות להתקבל ללימודי תואר ראשון ומתוכן התקבלו ללימודים 67% (כ-12,700)[1].39% מכלל המתקבלים (כ-5,000 סטודנטים) בחרו ללמוד במוסד.

בווירג'יניה טק כ-60 תוכניות לימוד שונות לקבלת תואר ראשון וכ-140 תוכניות לימוד לקבלת תואר שני ושלישי. תוכניות הלימוד נלמדות בבית הספר לחקלאות ולמדעי החיים, בית הספר לאדריכלות וללימודים אורבניים, בית הספר לאמנות ולמדעי הרוח, בית הספר לעסקים, בית הספר להנדסה, בית הספר למשאבי טבע, בית הספר למדע, ובית הספר לרפואה וטרינרית. בבית הספר לחקלאות ומדעי החיים מתקיימת התוכנית היחידה במוסד שאורכה שנתיים בלבד, להכשרת טכנאי חקלאות.

וירג'יניה טק מדורגת במקום ה-34 מבין האוניברסיטאות הציבוריות בארצות הברית, ובמקום ה-77 מבין כל האוניברסיטאות בארצות הברית. התוכנית ללימודי תואר ראשון בבית הספר להנדסה דורגה במקום ה-9 בארצות הברית מבין המוסדות הציבורים ובמקום ה-17 מבין כל מוסדות הלימוד המוכרים להנדסה המציעים מסלול לתואר דוקטור.

קמפוס האוניברסיטה

הקמפוס של וירג'יניה טק ממוקם בעיר בלקסבורג בווירג'יניה. שטח הקמפוס למעלה מעשרת אלפים דונם. רוב הבניינים בקמפוס המרכזי בנויים מאבן גיר מקומית. לקמפוס של וירג'יניה טק יש כוח משטרה מקומי בן כארבעים שוטרים.

מראה פנורמי של קמפוס האוניברסיטה מתוך מגרש המסדרים
מראה פנורמי של קמפוס האוניברסיטה מתוך מגרש המסדרים

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ [1] (הקישור אינו פעיל, 14.10.2010)