תוכנית 9 מהחלל החיצון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
יצירת דף עם התוכן "'''תוכנית 9 מהחלל החיצון''' הוא מותחן מדע בדיוני שכתב וביים אדו..."
 
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:
מאותה השנה, הסרט יוצא ב[[ארצות הברית]] במהדורות צבעוניות וערוכות מחדש ועל תקליטורים.
מאותה השנה, הסרט יוצא ב[[ארצות הברית]] במהדורות צבעוניות וערוכות מחדש ועל תקליטורים.
מתוכננת גם לצאת גרסת תלת מימד לסרט.
מתוכננת גם לצאת גרסת תלת מימד לסרט.
בשנת [[2009]] הכריזו שתי חברות הפקה אמריקאיות על כוונתן להפיק גרסה מחודשת ל"תוכנית 9 מהחלל החיצון": האחת, "שודדי הקברים מהחלל החיצון", נכתבת ומבוימת בידי כריסטופר קלר, וזמן יציאתה לאקרנים לא ידוע, אך ככל הנראה שתצא לאחר צאת "תוכנית 9 מהחלל החיצון" הנכתבת ומבוימת בידי ג'ון ג'ונסון, ומתכונן שתצא לאקרנים לא לפני תום [[2013]].

גרסה מ־13:36, 12 באוגוסט 2013

תוכנית 9 מהחלל החיצון הוא מותחן מדע בדיוני שכתב וביים אדוארד ווד, ששודר לראשונה כסרט טלוויזיה בשנת 1957, ויצא לאקרנים בשנת 1959. עלילת הסרט מתרחשת בחלל החיצון, ועוסקת בניסיונות של חייזרים רעים להרוס את היקום כולו, דרך "תוכנית 9", תוכנית להקים לתחייה את המתים, כשדים זומבים. בשנת 1980 הוכרז כ"סרט הגרוע ביותר בעולם, של הבמאי הגרוע ביותר בעולם".

במקור הסרט נקרא "שודדי הקברים מהחלל החיצון", אך המממנים של הסרט שהיו נוצרים אדוקים סירבו שהסרט ייקרא כך, משום ששדידת קבר היא חילול הקודש בנצרות. הסרט נפתח במונולוג עילג של הקריין: "חברים שלי, סרט עתידני זה, חברים שלי, מציג אירועים עתידניים, חברים שלי, שוודאי ישפיעו עליכם בעתיד, חברים שלי. אספר לכם את הסיפור המלא של מה שקרה באותו יום, ואני קורא למי שאשם בכך להכריז על כך קבל עם ועדה." המוסיקה בסרט היא מיקס של מספר נעימות מאת מלחינים שונים. בשנת 1996 הופק הפסקול המוסיקלי המלא של הסרט על תקליטור, תוך ציון שם המלחינים.

"סרטו האחרון של בלה לוגוסי"

זמן קצר לפני שמת באוגוסט 1956, עבד בלה לוגוסי עם ווד על מספר רב של פרויקטים, שרבים מהם לא מומשו, ולא היו קשורים ל"תוכנית 9". בין הסצנות שלהן לוגוסי הצטלם: בכי בהלוויה, הליכה בחזית ביתו של טור ג'ונסון לאור יום, הליכה באופל הלילה ועמידה על רקע תפאורות של קברים, בתפקידו המפורסם ביותר כדרקולה. כאשר לוגוסי מת, הפרויקטים הללו נגנזו וכל תיעוד להם אבד, לבד מהסצנות שצוותו ל"תוכנית 9".

מורשת

בשנת 1991 יצא קומיקס שהאירועים המתוארים בו היו מעין המשך לסרט. בשנת 2009 הוסרט הקומיקס. בשנת 2006 עובד הסרט להצגת תיאטרון, מאת ובבימויו של ג'יימס גורדון טיילור. ההצגה גם הוסרטה על קלטת וידאו. מאותה השנה, הסרט יוצא בארצות הברית במהדורות צבעוניות וערוכות מחדש ועל תקליטורים. מתוכננת גם לצאת גרסת תלת מימד לסרט. בשנת 2009 הכריזו שתי חברות הפקה אמריקאיות על כוונתן להפיק גרסה מחודשת ל"תוכנית 9 מהחלל החיצון": האחת, "שודדי הקברים מהחלל החיצון", נכתבת ומבוימת בידי כריסטופר קלר, וזמן יציאתה לאקרנים לא ידוע, אך ככל הנראה שתצא לאחר צאת "תוכנית 9 מהחלל החיצון" הנכתבת ומבוימת בידי ג'ון ג'ונסון, ומתכונן שתצא לאקרנים לא לפני תום 2013.