וטאפה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Aviade (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
Aviade (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''וַטָאפָּה''' (Vatapá) היא תבשיל באהיאני טיפוסי, עשוי מעיסה של [[לחם]], [[בטנים]] ו[[אגוזי קשיו]] קלויים, [[בצל]], [[שום]], [[מלח]], [[זנגביל]] (ג'ינג'ר), [[קוקוס]] טחון, חלב קוקוס, [[שמן דקלים]] (דֶנדֶה) ו[[צ'ילי]], שאותה מחממים בסיר על הכירה תוך כדי ערבוב בלתי פוסק, עד הרגע שבו היא הופכת צמיגה. היא מוגשת עם [[חסילונים]] שלמים או נתחי [[בקלה]] או בשר עוף, וכמובן עם [[אורז]]. הוטאפה מזוהה עם [[באהיה]] עד כדי כך ש[[דוריבל קאיימי]], המוסיקאי הגדול מבאהיה, כתב עליה שיר שאותו שרה [[גל קוסטה]].
'''וַטָאפָּה''' (Vatapá) היא תבשיל באהיאני טיפוסי, עשוי מעיסה של [[לחם]], [[בטנים]] ו[[אגוזי קשיו]] קלויים, [[בצל]], [[שום]], [[מלח]], [[זנגביל]] (ג'ינג'ר), [[קוקוס]] טחון, חלב קוקוס, [[שמן דקלים]] (דֶנדֶה) ו[[צ'ילי]], שאותה מחממים בסיר על הכירה תוך כדי ערבוב בלתי פוסק, עד הרגע שבו היא הופכת צמיגה. היא מוגשת עם [[חסילונים]] שלמים או נתחי [[בקלה]] או בשר עוף, וכמובן עם [[אורז]]. הוטאפה היא באהיאנית כל כך, עד ש[[דוריבל קאיימי]], המוסיקאי הגדול מבאהיה, כתב עליה שיר שאותו שרה [[גל קוסטה]].

גרסה מ־08:05, 30 במאי 2006

וַטָאפָּה (Vatapá) היא תבשיל באהיאני טיפוסי, עשוי מעיסה של לחם, בטנים ואגוזי קשיו קלויים, בצל, שום, מלח, זנגביל (ג'ינג'ר), קוקוס טחון, חלב קוקוס, שמן דקלים (דֶנדֶה) וצ'ילי, שאותה מחממים בסיר על הכירה תוך כדי ערבוב בלתי פוסק, עד הרגע שבו היא הופכת צמיגה. היא מוגשת עם חסילונים שלמים או נתחי בקלה או בשר עוף, וכמובן עם אורז. הוטאפה היא באהיאנית כל כך, עד שדוריבל קאיימי, המוסיקאי הגדול מבאהיה, כתב עליה שיר שאותו שרה גל קוסטה.