מרץ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ שוחזר מעריכות של 213.57.190.91 (שיחה) לעריכה האחרונה של ברוקולי
שורה 8: שורה 8:


הצורה '''מרץ''' חדרה אל העברית מן השפה הגרמנית, שבה שם החודש הוא '''März''', ובעיקר מן ה[[יידיש]] שבה שם החודש הוא '''מערץ'''.
הצורה '''מרץ''' חדרה אל העברית מן השפה הגרמנית, שבה שם החודש הוא '''März''', ובעיקר מן ה[[יידיש]] שבה שם החודש הוא '''מערץ'''.

בכל שנה, חודש מרץ מתחיל באותו יום ב[[שבוע]] שבו מתחיל חודש [[נובמבר]] ובשנים שאינן [[הלוח הגרגוריאני#שנה מעוברת|שנים מעוברות]], גם חודש [[פברואר]] מתחיל באותו היום.

באזור [[חצי הכדור הצפוני]], מרץ הוא ברובו חודש [[חורף|חורפי]] ובחלקו אביבי ואילו באזור [[חצי הכדור הדרומי]], מרץ הוא ברובו חודש [[קיץ|קיצי]] ובחלקו [[סתיו|סתווי]].


בחודש מרץ יש 31 [[יום|ימים]].
בחודש מרץ יש 31 [[יום|ימים]].

גרסה מ־16:23, 29 בספטמבר 2013

►► מרץ ◄◄
פסטיבל הבובות ויום הבנות הנחגג ביפן ב-שלושה במרץ

מרץ או מארסלטינית Martius; ההגייה "מרץ" הרווחת בקרב דוברי עברית נגזרת מ-März, שם החודש בגרמנית), הוא החודש השלישי בלוח הגרגוריאני. לפני קביעת הלוח היוליאני, חודש זה היה החודש הראשון בשנה.

שמו של החודש נגזר משמו של האל הרומאי מרס שהוא אל המלחמה. ייתכן שהסיבה לכך היא משום שבחודש הזה מתחילה עונת האביב, בו נמסים השלגים, וניתן שוב לערוך קרבות. כמו כן, השנה הרומאית החלה בחודש מרץ, כאשר באותה התקופה, מתרחשת התחדשות של הטבע במקביל לתחילתה של עונת האביב.

הצורה מרץ חדרה אל העברית מן השפה הגרמנית, שבה שם החודש הוא März, ובעיקר מן היידיש שבה שם החודש הוא מערץ.

בכל שנה, חודש מרץ מתחיל באותו יום בשבוע שבו מתחיל חודש נובמבר ובשנים שאינן שנים מעוברות, גם חודש פברואר מתחיל באותו היום.

באזור חצי הכדור הצפוני, מרץ הוא ברובו חודש חורפי ובחלקו אביבי ואילו באזור חצי הכדור הדרומי, מרץ הוא ברובו חודש קיצי ובחלקו סתווי.

בחודש מרץ יש 31 ימים.


קישורים חיצוניים