אליקסיר (קומיקס) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הוספת שם
אין תקציר עריכה
שורה 46: שורה 46:


{{אקס-מן}}
{{אקס-מן}}

{{מארוול קומיקס}}
{{קצרמר|ספרות}}


[[קטגוריה:אקס-מן: דמויות]]
[[קטגוריה:אקס-מן: דמויות]]

גרסה מ־16:12, 1 בנובמבר 2013

תבנית:סופרגיבור אליקסיראנגלית: Elixir, בתרגום לעברית: סם החיים) הוא דמות בדיונית של גיבור-על מוטאנט המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת New Mutants Vol.2 #5 מנובמבר 2003, והיא נוצרה על ידי צמד הכותבים נונזיו דה פיליפיס וכריסטינה וויר, והמאייר קרון גראנט.

אליקסיר הוא האלטר אגו של ג'ושוע "ג'וש" פולי, מוטאנט המסוגל לשלוט ברמה הביולוגית של כל חומר אורגני בו הוא נוגע.

פולי היה חבר חדש בקבוצת "הבוזזים" האנטי-מוטאנטית של דונלד פירס ממועדון הלפייר. כאשר הבוזזים תקפו את קבוצת המוטנטים החדשים חבר של פולי לבוזזים נפצע. כאשר פולי הושיט יד לעזור לו הוא ריפא את פצעיו עם כוחו המוטנטי שעד אז הוא לא ידע עליו. הוא מיד תקף ועילף חבר זה על מנת שלא יספר לחבריו שהוא מוטנט. אך בהמשך המתקפה לאחר שפירס דקר את לורי קולינס הוא החליט לעזור לה וריפא אותה.

פולי תחילה לא רצה ללכת לבית ספר שבאחוזת אקסבייר, למרות שהבין שהוא מוטנט. אך הוא נאלץ ללכת בכל זאת לאחר שחבריו תקפו אותו והוריו דחו אותו. מדריכת המוטנטים החדשים בבית הספר, דניאל מונסטאר, פעלה למען שילובו בקרב תלמידים נוספים ואף אימצה אותו כאשר הוריו ביקשו לנתק כל קשר חוקי בינם לבינו. פולי נכנס כשותפו לחדר של דייוויד אליין אך בהתחלה התחבר דווקא עם ג'וליאן קלר, עד שהאחרון גילה על עברו בקבוצת הבוזזים.

תקופה מסוימת לאחר שכוחותיה של ריין סינקלר בוטלו, ג'וש נמשך אליה לאחר שזו מגיעה לבית הספר, למרות שהיא מבוגרת ממנו בכמה שנים. כאשר הם מתנשקים הוא מפעיל מחדש את הכוח המוטנטי שלה להפוך לאיש זאב. אך מאחר שהיא לא מוכנה לשינוי היא מאבדת שליטה עצמית ופוצעת את ג'וש אנושות. פולי ניצל אך ורק כאשר חבריו מצליחים להעיר אותו מתרדמת למספיק זמן כדי שהוא יוכל לרפא את עצמו. תוצאת לוואי של הריפוי העצמי שלו היא שהעור והשיער שלו משתנים לצבע זהב.[1] במהלך תקרית זו האנק מק'קוי מסביר שכוחו של פולי הוא למעשה הרבה יותר חזק מריפוי בלבד, כפי שהוא התבטא עד כה, אלא כולל כל סוג של מניפולציה ביולוגית עד הרמה הגנטית.

ג'וש מתחיל מערכת יחסים עם לורי קולינס, אך במקביל בוגד בה עם ריין למרות התקרית בה היא כמעט הרגה אותו ואף על פי שהיא אחת המורות בבית הספר. הרומן לבסוף מתגלה לאחר הוא כבר נגמר וכתוצאה רוב חבריו של פולי לקבוצה מנדים אותו. רק לאחר זמן רב הוא מצליח לזכות מחדש באמונם ולבסוף אף לחדש את מערכת היחסים עם לורי, זמן קצר לפני שהאחרונה נרצחת.

לאחר אירועי "בית אם", ג'וש הוא מבין המוטנטים היחידים שהצליחו לשמור על כוחותיהם.[2] הוא מגויס לקבוצה של אקס מן צעירים, אשר מייצגים את החזקים מבין המוטנטים הצעירים שנותרו לאחר ההשמדה. קבוצת המטהרים, בהנהגת הכומר ויליאם סטרייקר, מתקיפה והורגת רבים מבין תלמידי בית הספר, אוטובוס מלא במוטנטים לשעבר וכמה מהתלמידים ששמרו על כוחם המוטנטי, ביניהם נמנית לורי. בסופה של המתקפה האחרונה ג'וש תופס את ראשו של סטרייקר ומשתמש בכוחותיו על מנת להרוג אותו. כתוצאה של השימוש בכוחו בצורה זאת צבע גופו הזהוב משתנה לשחור והוא נכנס למצב קטטוני.[3]

זמן מסוים לאחר מכן הליון מצליח להוציא אותו מהמצב הקטטוני על מנת שיציל את חייה של X-23, חברה נוספת בקבוצה. לאחר שהוא יוצא מהמצב הקטטוני גופו של ג'וש חוזר לצבע זהב. הוא עדיין נעשה שחור יותר כאשר הוא משתמש בכוחותיו על מנת להרוג.

ג'וש מחליט למצוא דרך לשפר את היכולת שלו להשתמש בכוחותיו מבלי להשתמש בו שוב על מנת להרוג. לשם כך הוא מגייס את קוקיות סטפורד להעביר את כל הידע בתחום הביולוגיה שנמצא במוחו של האנק מק'קוי אל תוך מוחו. הידע הביולוגי מאפשר לג'וש להשתמש בכוחותיו ביעילות גבוהה בהרבה. בשלב מסוים לאחר שלבו של דיוויד נעקר מהחזה שלו ג'וש מצליח להצמיח לו לב חדש לפני שהוא מת.

בהמשך ג'וש מצטרף לקבוצת אקס פורס. במהלך אירועי מלחמת המשיח ג'וש מועבר לעתיד יחד עם הקבוצה.

קווין פורד (ווית'ר), חבר לשעבר בקבוצת המוטנטים החדשים אשר עזב את הקבוצה לאחר אירועי השמדה, מאשים את ג'וש במותה של לורי. הוא נלחם בו וג'וש נאלץ להרוג אותו. לאחר מכן ג'וש מחליט לעזוב את אקס פורס.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ New Mutants Vol.2 #12, June 2004
  2. ^ X-New X-Men #20, January 2006
  3. ^ X-New X-Men #27, August 2006