לחצנות מתכת – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Similan (שיחה | תרומות)
מ הגהה
שורה 14: שורה 14:
*שלב ה' - עבודת הלחיצה על הפח לכיוון המודל באופן מדורג. הלחיצה צריכה להעשות באופן עדין ורציף על מנת להימנע מקריעת הפח. בסוף תהליך הלחיצה של הפח על המודל, מתקבלת צורת המודל.
*שלב ה' - עבודת הלחיצה על הפח לכיוון המודל באופן מדורג. הלחיצה צריכה להעשות באופן עדין ורציף על מנת להימנע מקריעת הפח. בסוף תהליך הלחיצה של הפח על המודל, מתקבלת צורת המודל.


[http://www.youtube.com/watch?v=-H_ww-zYvdI תהליך הלחצנות שלב אחר שלב]==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*[http://www.youtube.com/watch?v=XzDnfEEV2pM&list=FLJ-4-ds97Uoxr4IkMNQVnsQ&feature=mh_lolz סרטון המציג ומפרט את כל תהליך הייצור באמצעות לחצנות מתכת]
* [http://www.youtube.com/watch?v=XzDnfEEV2pM&list=FLJ-4-ds97Uoxr4IkMNQVnsQ&feature=mh_lolz סרטון המציג ומפרט את כל תהליך הייצור באמצעות לחצנות מתכת]
* [http://www.youtube.com/watch?v=-H_ww-zYvdI סרטון המציג את תהליך הלחצנות שלב אחר שלב]

{{קצרמר|טכנולוגיה}}
{{קצרמר|טכנולוגיה}}



גרסה מ־13:20, 29 במרץ 2014

לחצנות הינה טכניקה הקיימת מאות שנים. זוהי אומנות הייצור באמצעות לחיצת פח מתכת (נחושת, אלומיניום, ברזל ועוד) על גבי מודל.

שיטות ייצור

לחצנות מתכת ידנית

מתבצעת על ידי אדם המכונה "לחצן". פעולת הלחיצה נעשית באמצעות מוט מברזל או מנחושת המחובר לכת עץ. הלחצן אוחז במוט כך שכת העץ מונחת מתחת לבית השחי והיד השנייה אוחזת במוט.

לחצנות מתכת באמצעות מכונה אוטומטית

העבודה מתבצעת במספר שלבים:

  • שלב א' - חיתוך המתכת לצורה עגולה באמצעות מכונת מספרי פח.
  • שלב ב' - העברת הפח העגול למכונת לחצנות (מכונה הדומה למחרטה). הפח העגול מונח על גבי לחיים ניידות המסתובבות. מצד אחד מורכב מודל אשר עליו אמורים ללחוץ את המתכת (המודל מחובר למכונת הלחצנות - הוא מסתובב באמצעות המכונה) ומצד שני מורכבת הלחי הנייחת אשר מצמידה את הפח העגול למודל המסתובב.
  • שלב ג' - מורחים על גבי הפח חומר סיכה (גריז או שמן)
  • שלב ד' - מפעילים את המכונה. הפח מתחיל להסתובב על גבי המכונה.
  • שלב ה' - עבודת הלחיצה על הפח לכיוון המודל באופן מדורג. הלחיצה צריכה להעשות באופן עדין ורציף על מנת להימנע מקריעת הפח. בסוף תהליך הלחיצה של הפח על המודל, מתקבלת צורת המודל.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא טכנולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.