מפלגת הצמיחה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 38: שורה 38:


בדצמבר [[2012]] בראש המפלגה הועמד ויאצ'סלב מרטקנוב.
בדצמבר [[2012]] בראש המפלגה הועמד ויאצ'סלב מרטקנוב.

==ראו גם==
* [[פוליטיקה של רוסיה]]


==הערות שוליים==
==הערות שוליים==

גרסה מ־01:39, 10 באפריל 2014


שגיאות פרמטריות בתבנית:מפלגה

פרמטרים [ לוגו, שנת ייסוד, מנהיג, שם המפלגה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מפלגת הצמיחה
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסד Georgy Bovt, בוריס טיטוב עריכת הנתון בוויקינתונים
מנהיגים בוריס טיטוב עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 18 בפברואר 2009 – הווה (15 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
אידאולוגיות ליברליזם
מטה רוסיהרוסיה מוסקבה, רוסיה
מיקום במפה הפוליטית מרכז-ימין
ארגונים בינלאומיים האיחוד הדמוקרטי הבינלאומי עריכת הנתון בוויקינתונים
צבעים רשמיים זהב-שחור
נציגויות בפרלמנטים
חברי פרלמנט 1 (הדומה הממלכתית של הפדרציה הרוסית) עריכת הנתון בוויקינתונים
"המעשה הנכון"
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קובץ:Pravoe delo.gif
מסמלי המפלגה בעבר

מפלגת המעשה הנכוןרוסית: "Всероссийская политическая партия "Правое дело) היא מפלגת ימין רוסית שהוקמה ב-16 בנובמבר 2008, על בסיס שלוש מפלגות: "הכוח האזרחי", ברית כוחות הימין, המפלגה הדמוקרטית. המפלגה רשומה ברשם המפלגות של משרד המשפטים הרוסי מאז ה-11 בפברואר 2009.

יש הטוענים כי המפלגה מפוקחת בפועל על ידי סגל הקרמלין. נציגי הצדדים אינם מכחישים כי המפלגה הוקמה בשיתוף פעולה עם הקרמלין, אך מדגישים כי המפלגה פועלת בכוחות עצמה ולא על פי הוראות מגבוה. עם זאת, באפריל 2010, מנהיגי המפלגה אישרו כי לעתים מנהיג המפלגה ממונה לאחר הסכמת הקרמלין. כך למשל, קונגרס המפלגה נדחה במשך מספר חודשים בטענה כי "אנחנו צריכים מנהיג ועגלות מלא אוכל, עד שמדבדב יחליט מי מחברי המפלגה ינהיג אותנו, ורק אז נקיים קונגרס", אמר חבר המועצה הפוליטית של המפלגה, בוריס נאדז'דין. בנובמבר 2010, יו"ר המועצה הפוליטית, גוזמן, אמר כי בבחירות לנשיאות ברוסיה בשנת 2012, המפלגה תתמוך במועמדותו של דמיטרי מדבדב.

נכון לאוקטובר 2012 למפלגה יש 2 נציגים במוסדות השלטון המקומי.

מיכאיל פרוכורוב

ערך מורחב – מיכאיל פרוכורוב

ב-16 במאי 2011 נודע כי המפלגה מתכוונת לרוץ לבחירות הפרלמנטריות כשהיא מובלת על ידי איש העסקים מיכאיל פרוכורוב, מועמדותו אושרה בקונגרס המפלגה ב-25 ביוני 2011. על פי כמה דיווחים, פרוחורוב התכוון להשקיע 100 מיליון דולר מכספו האישי בסיעת "המעשה הנכון".

עוד לפני עריכת הקונגרס החודשי, שאמור היה להיערך בין ה-14 וה-15 בספטמבר, בעיתונות נמסר חוסר שביעות הרצון של הפעילים ממועדותו של פרוכורוב. אחד מבכירי המפלגה טען כי בקונגרס ניתן יהיה להעלות את שינוי הכללים והצורך בסילוקו של פרוכורוב, שעשוי להתחלף בגיאורגי בובט, אנדריי דונאייב או ניקיטה בליך, שנפגשו בערב עם הנשיא. ב-14 בספטמבר, ביום הראשון של הקונגרס, שנערך במבנה האקדמיה למדעים, קיבלו יריביו של פרוכורוב במפלגה ברוב המושבים בבחירות הקדם-מפלגתיות.

באותו הערב בתדרוך דחוף לעיתונאים, ב-14 בספטמבר, מיכאיל פרוכורוב הודיע ​​על סיום סמכויות כראש המועצה הפוליטית של המפלגה ומינוי אנדריי דונאייב לממלא מקומו[1]. פרוחורוב גורש מהמפלגה יחד עם אנדריי בוגדנוב, והאחים ריאבקין, באשמת "גרימת נזק פוליטי למפלגה" והם הואשמו בניסיון לפגוע במעמד המפלגה.

ההתחברות ללאומנים רוסיים

ב-3 באוגוסט 2011 בעיתון "איזבסטיה" פורסם ראיון עם ראש הסניף האזורי של המפלגה במוסקבה, בוריס נאדז'דין, שקרא לשתף פעולה עם הלאומנים, ובעיקר להכיר בכך שניתן להביא בהמוניהם את "גלוחי הראש הצעירים". כמו כן, המפלגה אימצה אחד מעקרונות האידאולוגיה הלאומנית של "המצעד הרוסי" (המארש הרוסי) שהעלו את הסיסמה "מוסקבה - אדמה רוסית בלבד".

ביולי 2011 חבר המועצה הפוליטית של המפלגה, בוריס נאדז'דין, אישר כי בהרכב מטה הבחירות של המפלגה בולטים בתפקידי מפתח ריפעת שייחוטידינוב, חבר פרלמנט מהמפלגה הליברל-דמוקרטית שהתובע הכללי של רוסיה הכריז עליו בשנת 2007 כמי שיש להסיר את חסינותו הפרלמנטרית בשל ניסיונו להנות את הסוכנות הפדרלית לתחבורת אוויר וגניבת רכוש המדינה. ואכן, בפברואר 2007, בית המשפט העליון אישר כי מעשיו הם בלתי חוקיים. בשנת 2009, ראש ועדת החקירות של התובע הכללי הרוסי, אלכסנדר באסטריקין הביע את חוסר שביעות רצונו מהשתתפותו של ריפעת בחיים הפוליטיים. ריפעת שייחוטידינוב הועמד לדין באשמת גרימת נזק למפעל ממלכתי המגלגל מיליארדי רובלים מדי שנה.

פילוג

בהתאם לשינויי חוק שהתקבלו ב-23 במרץ 2012 רישום המפלגות ברוסיה קיבל מספר הקלות. לאור כך מספר חברי המפלגה עזבו אותה והקימו מפלגות חדשות:

  • מיכאיל פרוחורוב הקים "הפלטפורמה האזרחית" ותומכיו הצטרפו למפלגה זו.
  • אלכסנדר ריאבקין וולדיסלב אינוזמצב חידשו פעליות של מפגלת "הכוח האזרחי"
  • אנדריי נצ'אייב הקים מפלגה בשם "היוזמה הארחית"
  • אנדריי בוגדנוב חידש פעילות של המפלגה הדמוקרטית של רוסיה

בדצמבר 2012 בראש המפלגה הועמד ויאצ'סלב מרטקנוב.

ראו גם

הערות שוליים

קישורים חיצוניים