מועצת השורא של לוחמי הג'יהאד בסביבות ירושלים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:


==הקמת מועצת השורא==
==הקמת מועצת השורא==
הארגון הוקם על ידי ה[[שייח]] [[השאם סעידני]], [[פלסטיני]] במוצאו שגדל ב[[מצרים]]. הוא הוחזק מאז מרץ [[2011]] בכלא ה[[חמאס]], שוחרר באוגוסט 2012, וחודשיים אחר כך [[סיכול ממוקד|חוסל]] על ידי [[חיל האוויר הישראלי|כלי טיס ישראלי]] יחד עם סגנו. מחליפו הוא [[עבדאללה אל-אשקר]]. הארגון מורכב כנראה מחבירה של כמה ארגונים סלפים חמושים וביצע במשך השנים ירי [[ארטילריה רקטית|רקטות]] לטווחים קצרים לעבר ישראל וכן שיגורי טילי "[[גראד]]" לעבר [[אילת]]. אפשר שהארגון אחראי גם ל[[מתקפת הטרור במפגש הגבולות ישראל-מצרים-רצועת עזה]] באוגוסט [[2012]], שכללה פריצת גדר הגבול לתוך הנגב.
הארגון הוקם על ידי ה[[שייח']] [[השאם סעידני]], [[פלסטיני]] במוצאו שגדל ב[[מצרים]]. הוא הוחזק מאז מרץ [[2011]] בכלא ה[[חמאס]], שוחרר באוגוסט 2012, וחודשיים אחר כך [[סיכול ממוקד|חוסל]] על ידי [[חיל האוויר הישראלי|כלי טיס ישראלי]] יחד עם סגנו. מחליפו הוא [[עבדאללה אל-אשקר]]. הארגון מורכב כנראה מחבירה של כמה ארגונים סלפים חמושים וביצע במשך השנים ירי [[ארטילריה רקטית|רקטות]] לטווחים קצרים לעבר ישראל וכן שיגורי טילי "[[גראד]]" לעבר [[אילת]]. אפשר שהארגון אחראי גם ל[[מתקפת הטרור במפגש הגבולות ישראל-מצרים-רצועת עזה]] באוגוסט [[2012]], שכללה פריצת גדר הגבול לתוך הנגב.


הארגון מפרסם את הודעותיו באמצעות אתר "אל-פורסאן" וכן מאמרים ופסיקות הלכה פרי עטו של "אבו בלאל".
הארגון מפרסם את הודעותיו באמצעות אתר "אל-פורסאן" וכן מאמרים ופסיקות הלכה פרי עטו של "אבו בלאל".

גרסה מ־09:51, 23 במאי 2014

מועצת השורא של לוחמי הג'יהאד בסביבות ירושלים היא הארגון הבולט ביותר של הג'יהאד הסלפי בחצי האי סיני, אף שמנהיגיה פעלו תקופות ארוכות מרצועת עזה.

הקמת מועצת השורא

הארגון הוקם על ידי השייח' השאם סעידני, פלסטיני במוצאו שגדל במצרים. הוא הוחזק מאז מרץ 2011 בכלא החמאס, שוחרר באוגוסט 2012, וחודשיים אחר כך חוסל על ידי כלי טיס ישראלי יחד עם סגנו. מחליפו הוא עבדאללה אל-אשקר. הארגון מורכב כנראה מחבירה של כמה ארגונים סלפים חמושים וביצע במשך השנים ירי רקטות לטווחים קצרים לעבר ישראל וכן שיגורי טילי "גראד" לעבר אילת. אפשר שהארגון אחראי גם למתקפת הטרור במפגש הגבולות ישראל-מצרים-רצועת עזה באוגוסט 2012, שכללה פריצת גדר הגבול לתוך הנגב.

הארגון מפרסם את הודעותיו באמצעות אתר "אל-פורסאן" וכן מאמרים ופסיקות הלכה פרי עטו של "אבו בלאל".

באוגוסט 2013 הכריז שר הביטחון, משה יעלון, על ארגון זה כהתאחדות בלתי מותרת.[1]

ראו גם

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא אסלאם. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.

הערות שוליים

  1. ^ הכרזה על התאחדות בלתי מותרת, י"פ 6667 מיום 3 באוקטובר 2013