ננס אדום (סדרת טלוויזיה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: \1{{ש}}\2
OfekBot (שיחה | תרומות)
מ בוט: החלפת תגית ref בתבנית הערה
שורה 30: שורה 30:


===ארנולד רימר===
===ארנולד רימר===
'''ארנולד ג'ודאס רימר''' ([[כריס בארי]]) יליד [[איו (ירח)|איו]] <ref>אחד מן הירחים של כוכב הלכת צדק</ref>. על הספינה רימר היה בעל דרגה אחת לפני הנמוכה ביותר (טכנאי מדרגה שנייה) וראה בעצמו מפקדו של ליסטר. לאחר התאונה הגדולה הולי החזיר את רימר כהולוגרמה על מנת שתשמש חברה לליסטר ותשמור על שפיותו. רימר מהווה ניגוד מוחלט לליסטר והוא התמקד תמיד בנסיון לעלות בדרגה ולהיות קצין. דמותו של ארנולד רימר התפתחה רבות לאורך הסדרה. בעונות הראשונות ארנולד מופיע כאדם קטנוני ושונא אדם הנגוע ב[[קיבעון]] להתקדמות בדרגות. תכונות אלה עמדו כמאבק ישיר לעובדה שהוא צר-מוחין ובור מושלם. במשך הזמן נגלו לצופה צדדים נוספים בדמות. לדוגמה, [[משפחה|משפחתו]] דרשה ממנו [[מצוינות]] ללא פשרות מצד אחד ומצד שני זלזלו לחלוטין ביכולותיו ובכשרונותיו (רימר היה שחיין מצטיין). דוגמה נוספת היא הקיבעון שלו ל[[קרב|קרבות]], [[מלחמה]] ו[[אסטרטגיה צבאית|אסטרטגיה]] (הוא מכור למשחק הקופסה "[[סיכון (משחק)|סיכון]]"), לעומת הנטייה שלו לברוח מעימותים וחוסר היכולת שלו לתפקד במצבי לחץ.
'''ארנולד ג'ודאס רימר''' ([[כריס בארי]]) יליד [[איו (ירח)|איו]] {{הערה|1=אחד מן הירחים של כוכב הלכת צדק}}. על הספינה רימר היה בעל דרגה אחת לפני הנמוכה ביותר (טכנאי מדרגה שנייה) וראה בעצמו מפקדו של ליסטר. לאחר התאונה הגדולה הולי החזיר את רימר כהולוגרמה על מנת שתשמש חברה לליסטר ותשמור על שפיותו. רימר מהווה ניגוד מוחלט לליסטר והוא התמקד תמיד בנסיון לעלות בדרגה ולהיות קצין. דמותו של ארנולד רימר התפתחה רבות לאורך הסדרה. בעונות הראשונות ארנולד מופיע כאדם קטנוני ושונא אדם הנגוע ב[[קיבעון]] להתקדמות בדרגות. תכונות אלה עמדו כמאבק ישיר לעובדה שהוא צר-מוחין ובור מושלם. במשך הזמן נגלו לצופה צדדים נוספים בדמות. לדוגמה, [[משפחה|משפחתו]] דרשה ממנו [[מצוינות]] ללא פשרות מצד אחד ומצד שני זלזלו לחלוטין ביכולותיו ובכשרונותיו (רימר היה שחיין מצטיין). דוגמה נוספת היא הקיבעון שלו ל[[קרב|קרבות]], [[מלחמה]] ו[[אסטרטגיה צבאית|אסטרטגיה]] (הוא מכור למשחק הקופסה "[[סיכון (משחק)|סיכון]]"), לעומת הנטייה שלו לברוח מעימותים וחוסר היכולת שלו לתפקד במצבי לחץ.


בפרקים מאוחרים יותר התגלה שרימר מאשים את עצמו במותו של הצוות על סיפון ננס אדום.
בפרקים מאוחרים יותר התגלה שרימר מאשים את עצמו במותו של הצוות על סיפון ננס אדום.

גרסה מ־18:59, 11 ביוני 2014

תבנית:סדרת טלוויזיה ננס אדוםאנגלית: Red Dwarf) היא סדרת קומדיה-מדע בדיוני בריטית אשר נכתבה על ידי גרנט ניילור (שם עט משותף שהגו צמד הכותבים רוב גרנט ודאג ניילור). הסדרה רצה במשך שמונה עונות וזכתה למעמד של סדרת קאלט.

תקציר עלילה

החללית "ננס אדום" הינה חללית כרייה באורך כ-10 ק"מ של תאגיד הכרייה של צדק. בפרק הראשון בסדרה הטכנאי הזוטר דייב ליסטר נכנס למתקן "הקפאת זמן" כעונש על כך שהחזיק בחתולה ההרה פרנקנשטיין על סיפון הספינה, בניגוד להוראות. מעט לאחר מכן מתרחשת תאונה על הספינה, ודליפה רדיואקטיבית הורגת את כל היצורים החיים שעל הספינה פרט לדייב ולחתולה ששהתה בבידוד. הולי (מחשב הספינה בעל הבינה המלאכותית, מנת משכל השווה ל 6000 ותחושות דיכאון) משאיר את דייב בהקפאה עד שרמות הקרינה בספינה ירדו לממדים תקינים, דבר שארך כשלושה מיליון שנים. כאשר דייב יוצא מן ההקפאה, הוא מגלה כי הוא בן האנוש האחרון וכי החיים היחידים שנותרו על הספינה בנוסף אליו הם ארנולד ג'. רימר, שותפו לתא אשר מת והוחזר כהולוגרמה בעלת תודעה ויצור נוסף עם השם הפשוט "חתול", מצאצאיה של פרנקנשטיין, חתולתו ההרה של דייב, אשר התפתחו אבולוציונית במשך שלושה מיליון שנים לצורת חיים הומונידית.

בתחילת העונה השנייה הצוות עונה לקריאת מצוקה של ספינה אחרת ומגלה כי פרט לרובוט השירות קרייטן אף אחד לא שרד. קרייטן מצטרף לצוות הספינה ומנסה -לעתים ללא הצלחה מרובה- לספק את צרכיהם. מרבית ההתפתחויות בעונות הראשונות של הסדרה מונעות מרצונו של דייב לחזור הביתה לכדור הארץ. בדרך ישנן התרחשויות רבות אשר מסיטות את החללית מדרכה, לרוב בצורה של גזעים חייזריים שהתפתחו בתקופה שעברה מאז הדליפה. עיקר הבדיחות בסדרה נובעות מההבדלים הגדולים בין ליסטר ורימר ומהשילוב הבלתי אפשרי של הדמויות על רקע המאורעות.

דמויות ראשיות


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

דייב ליסטר

דייב ליסטר (קרייג צ'ארלס) הוא יליד ליברפול שהגיע לספינה על מנת לעבוד ולהרוויח מספיק כסף כדי שיוכל להקים חווה באיי פיג'י. הוא בעל הדרגה הנמוכה ביותר על הספינה (טכנאי מדרגה שלישית), עקב עצלנותו, ומתואר על ידי קפטן הספינה כעובד שלעולם לא יקודם. ליסטר ניסה להפוך לשף, וכך להתקדם בדרגתו, אך נכשל.
ליסטר אוהב בעיקר לאכול אוכל הודי, לשתות בירות ולישון. הוא נמשך לחברת צוות בשם כריסטין קוצ'אנסקי, אך היא מתה יחד עם שאר צוות הספינה, לפני שהספיק לספר לה על רגשותיו. שותפו לחדר הוא מפקדו, ארנולד רימר, המהווה את ההפך הגמור שלו.

ארנולד רימר

ארנולד ג'ודאס רימר (כריס בארי) יליד איו [1]. על הספינה רימר היה בעל דרגה אחת לפני הנמוכה ביותר (טכנאי מדרגה שנייה) וראה בעצמו מפקדו של ליסטר. לאחר התאונה הגדולה הולי החזיר את רימר כהולוגרמה על מנת שתשמש חברה לליסטר ותשמור על שפיותו. רימר מהווה ניגוד מוחלט לליסטר והוא התמקד תמיד בנסיון לעלות בדרגה ולהיות קצין. דמותו של ארנולד רימר התפתחה רבות לאורך הסדרה. בעונות הראשונות ארנולד מופיע כאדם קטנוני ושונא אדם הנגוע בקיבעון להתקדמות בדרגות. תכונות אלה עמדו כמאבק ישיר לעובדה שהוא צר-מוחין ובור מושלם. במשך הזמן נגלו לצופה צדדים נוספים בדמות. לדוגמה, משפחתו דרשה ממנו מצוינות ללא פשרות מצד אחד ומצד שני זלזלו לחלוטין ביכולותיו ובכשרונותיו (רימר היה שחיין מצטיין). דוגמה נוספת היא הקיבעון שלו לקרבות, מלחמה ואסטרטגיה (הוא מכור למשחק הקופסה "סיכון"), לעומת הנטייה שלו לברוח מעימותים וחוסר היכולת שלו לתפקד במצבי לחץ.

בפרקים מאוחרים יותר התגלה שרימר מאשים את עצמו במותו של הצוות על סיפון ננס אדום. בפרק "קפיצת ממד" מופיע דמותו של "אייס רימר", כפילו של רימר ממימד אחר, אשר הראה מה היה קורה לו רימר היה נשאר שנה בפנימייה. אייס רימר הוא ההפך הגמור מרימר: נבון, אמיץ, מוכשר, נערץ, חי וחשוב מכל - אהוב. לאחר שנים של התמודדות עם קשיים שונים ומשונים, התמודדות עם מותו שלו עצמו ושבע עונות - רימר לקח על עצמו את תפקיד אייס רימר ועזב את צוות הסדרה. הוא חזר בעונה הבאה ככפיל של רימר, שנבנה מחדש יחד עם הספינה.

חתול

חתול (דני ג'ון-ג'ולס) הוא הומוניד שהתפתח מהחתולה של ליסטר לאורך שלוש מליון שנות אבולוציה. הוא אוהב לאכול, לישון וחפצים נטושים עליהם הוא מכריז כ"שלו". בפרק "קמיל" מסתבר שהוא רואה בעצמו כלילי השלימות והיצור האהוב עליו ביותר.

הולי

'הולי (נורמן לובט/האטי היירידג') הוא מחשב הספינה. הוא בעל מנת משכל של 6,000 אך לאחר שלושה מיליון שנים פיתח "סנליות מחשבית" וקצת איבד את זה. בפרק "ממד מקביל" הוא מצא הולי מחשב ספינה שהיה זהה לו בכול פרט לכך שהיה בעל מראה של אישה והתאהב בו.

קרייטן

קרייטן (רוברט לוולין) הוא רובוט שירות שחולץ מספינת רפאים. כרובוט הוא מחויב לתכנות שלו מה שלא מונע מליסטר לנסות לשבור את התכנות מפעם לפעם.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ אחד מן הירחים של כוכב הלכת צדק
תבנית:Link GA