הליכוד - ישראל ביתנו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
LucyBscalE (שיחה | תרומות)
//עדכון תבנית - פיצול "הליכוד-ישראל ביתנו"
שורה 25: שורה 25:


== פירוק הסיעה המשותפת בכנסת ==
== פירוק הסיעה המשותפת בכנסת ==
ב-[[7 ביולי]] [[2014]] הודיע [[אביגדור ליברמן]], יו"ר מפלגת [[ישראל ביתנו]] ושר החוץ, על פירוקה של הסיעה המשותפת. ההודעה הגיעה לאחר חודש בו התקיימה מתיחות בין ליברמן לנתניהו במספר נושאים: הבחירות לנשיאות המדינה בהן נתניהו הודיע על תמיכתו ב[[רובי ריבלין]], תמיכה שאותה גינה ליברמן. לאחר [[רצח שלושת הנערים]] וירי הרקטות מ[[רצועת עזה]], ליברמן התנגד לתגובה "הרגועה" של נתניהו וטען שהתגובה צריכה להיות חריפה יותר.{{הערה|{{נענע10|נדב פרי, שי דורון|ליברמן הודיע: "חילוקי הדעות עם נתניהו אינם מאפשרים מסגרת משותפת"|1067307|7 ביולי 2014||news}}}}
ב - [[7 ביולי]] [[2014]] הודיע יו<nowiki>''</nowiki>ר מפלגת [[ישראל ביתנו]] ושר החוץ [[אביגדור ליברמן]] על פירוקה של הסיעה המשותפת במסיבת עיתונאים .


ההודעה הגיעה לאחר חודש בו התקיימה מתיחות בין ליברמן לנתניהו במספר נושאים: הבחירות לנשיאות המדינה בהן נתניהו הודיעה על תמיכתו ב[[רובי ריבלין]], תמיכה אשר קיבלה גינויים רבים בתקשורת מצד ליברמן ועימותים תקשורתיים רבים, בנוסף לכך, לאחר המקרה של חטיפת שלושת הנערים ורציחתם, ליברמן התנגד לתגובה "הרגועה" של נתניהו וטען שהתגובה צריכה להיות חריפה יותר, באותו החודש, באחת מישיבות הממשלה התעמת בחריפות ליברמן עם נתניהו לאחר שיגור רקטות לעבר הדרום מ[[רצועת עזה]] על כך שהוא לא פועל למען תגובה חריפה כנגד ארגון הטרור [[חמאס]] .
== נציגי הרשימה בכנסת ==
== נציגי הרשימה בכנסת ==
{{מנדטים|מקסימום=31|כנסות=1|2013=31}}
{{מנדטים|מקסימום=31|כנסות=1|2013=31}}

גרסה מ־20:19, 7 ביולי 2014

תבנית:מפלגה בישראל הליכוד - ישראל ביתנו[1] (מכונה בתקשורת: הליכוד ביתנו) היא רשימה משותפת של המפלגות "הליכוד" ו"ישראל ביתנו" שהתמודדה בבחירות לכנסת ה-19 וזכתה ב-31 מנדטים. חברי הכנסת מטעם "הליכוד - ישראל ביתנו" פועלים כסיעה אחת בכנסת.

היסטוריה

ב-25 באוקטובר 2012, מספר ימים לאחר ההחלטה על פיזור הכנסת ה-18 והליכה לבחירות כלליות, כינסו בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן מסיבת עיתונאים משותפת והכריזו על היוזמה להקמת רשימה משותפת של הליכוד וישראל ביתנו לקראת הבחירות לכנסת ה-19. כעבור ארבעה ימים אישרה ועידת הליכוד את ההחלטה.

לדברי ליברמן, ההחלטה על ההליכה המשותפת התקבלה כחודשיים טרם פרסומה[2].

בתחילה נתקל המהלך בהתנגדות של מספר אישים בליכוד ובראשם מיכאל איתן שקרא לו "חיסול הליכוד"[3], אך לאחר אישור המהלך בוועידת הליכוד אמר איתן כי הוא מקבל את דין הוועידה[4].

בבחירות לכנסת ה-19, קיבלה רשימת "הליכוד - ישראל ביתנו" 31 מנדטים, ירידה של 11 מנדטים ממספר המנדטים המשותף שלהן בכנסת ה-18, שעמד על 42 מנדטים (27 לליכוד ו-15 לישראל ביתנו).

פירוק הסיעה המשותפת בכנסת

ב-7 ביולי 2014 הודיע אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ושר החוץ, על פירוקה של הסיעה המשותפת. ההודעה הגיעה לאחר חודש בו התקיימה מתיחות בין ליברמן לנתניהו במספר נושאים: הבחירות לנשיאות המדינה בהן נתניהו הודיע על תמיכתו ברובי ריבלין, תמיכה שאותה גינה ליברמן. לאחר רצח שלושת הנערים וירי הרקטות מרצועת עזה, ליברמן התנגד לתגובה "הרגועה" של נתניהו וטען שהתגובה צריכה להיות חריפה יותר.[5]

נציגי הרשימה בכנסת

ח"כים בסיעה בכנסות שבהן פעלה
כנסת ח"כים הערות
הכנסת ה-19 (2013) 31 מנדטים:

רשימת מועמדי "הליכוד - ישראל ביתנו" לכנסת ה-19, באתר ועדת הבחירות המרכזית

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ הליכוד - ישראל ביתנו בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה, באתר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-19
  2. ^ יהונתן ליס, ליברמן: "ההחלטה על האיחוד התקבלה לפני חודשיים", באתר הארץ, 26 באוקטובר 2012
  3. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    פנחס וולף‏, היוזמה של השר איתן: סיכול האיחוד עם ישראל ביתנו, באתר וואלה!‏, 26 באוקטובר 2012
  4. ^ מתי טוכפלד, האיחוד יוצא לדרך, באתר ישראל היום, 30 באוקטובר 2012
  5. ^ נדב פרי, שי דורון, ליברמן הודיע: "חילוקי הדעות עם נתניהו אינם מאפשרים מסגרת משותפת", באתר nana10‏, 7 ביולי 2014

תבנית:סיעות הכנסת