ישראל קצובר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
Meirma (שיחה | תרומות)
תמונה עדכנית
תגיות: עריכה חזותית gettingstarted edit
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:ישראל קצובר.JPG|thumb]]

'''ישראל קצובר''' (נולד בשנת [[1946]]) הוא מבכירי העיתונות ואנשי התקשורת הישראלים וכן וותיק הפרשנים הצבאיים בישראל. כיום משמש כפרשן הצבאי והמדיני של עיתון [[המודיע]] (בשם העט א. פאר).
'''ישראל קצובר''' (נולד בשנת [[1946]]) הוא מבכירי העיתונות ואנשי התקשורת הישראלים וכן וותיק הפרשנים הצבאיים בישראל. כיום משמש כפרשן הצבאי והמדיני של עיתון [[המודיע]] (בשם העט א. פאר).



גרסה מ־11:29, 23 ביולי 2014

קובץ:ישראל קצובר.JPG

ישראל קצובר (נולד בשנת 1946) הוא מבכירי העיתונות ואנשי התקשורת הישראלים וכן וותיק הפרשנים הצבאיים בישראל. כיום משמש כפרשן הצבאי והמדיני של עיתון המודיע (בשם העט א. פאר).

קצובר נולד באוסטריה ובגיל שנה עלתה משפחתו לישראל.

בשנות השבעים היה מראשי המדור להווי ומסורת יהודית בקול ישראל וערך תוכניות דת ומסורת, בהן התוכנית "קבלת שבת" ששודרה מדי יום שישי ו"מצעד הזמירות החסידי". במקביל שימש עיתונאי בעיתון שערים, ביטאונה של תנועת פא"י, שבו כיסה את התחום הצבאי. התפרסם בשנת 1976, כאשר חשף את העובדה כי הטקס לציון הגעתם של מטוסי ה-F-15 הראשונים של חיל האוויר יגרום לחילול שבת של המשתתפים בו. חשיפה זו הובילה להצעת אי אמון שהוגשה בכנסת ב-14 בדצמבר 1976 על ידי החזית הדתית התורתית (אגודת ישראל ופועלי אגודת ישראל), צעד שגרם לתרגיל המבריק של יצחק רבין והוביל בעקיפין למהפך בבחירות 1977. כשנשאל קצובר על ידי מנחם בגין מה יוכל להעניק לו לכשיבחר לראש ממשלה תחת רבין, ביקש כי יעניק לו את הראיון הראשון שלו כראש ממשלה, וכך היה.

בשנות השמונים ייסד וערך (יחד עם יצחק נחשוני) את העיתון "יום השישי", ששינה את שמו בהמשך ל"ערב שבת".

בשנות התשעים הצטרף לסגל הכותבים בעיתון "המודיע", והוא משמש כפרשנו הצבאי והמדיני. נשוי לאיטה ואב לחמישה. מתגורר בירושלים.

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.

תבנית:אין בינוויקי