סראסווטי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ תיקון קישור
שורה 4: שורה 4:
==מאפיינים==
==מאפיינים==


בתפקידה כאלת ה[[ידע]] סראסווטי קשורה באופן הדוק ב[[מים]] [[זרם|זורמים]].  היא מתוארת כאישה יפה להפליא, מפתה, המגלמת את הרעיון של ידע. דמותה בעלת ארבע זרועות, ולרוב מוצגת כלובשת [[סארי]] לבן ויושבת על [[לוטוס]] לבן או רוכבת על [[ברבור]] לבן.
בתפקידה כאלת ה[[ידע]] סראסווטי קשורה באופן הדוק ב[[מים]] [[זרם|זורמים]].  היא מתוארת כאישה יפה להפליא, מפתה, המגלמת את הרעיון של ידע. דמותה בעלת ארבע זרועות, ולרוב מוצגת כלובשת [[סארי (בגד)|סארי]] לבן ויושבת על [[לוטוס]] לבן או רוכבת על [[ברבור]] לבן.


==היסטוריה==
==היסטוריה==

גרסה מ־23:42, 9 בנובמבר 2014

סראסווטיסנסקריט: सरस्वती) היא אלת הידע, מוזיקה, אמנויות, חוכמה וטבע בהינדואיזם. היא חלק מהשילוש של סראסווטי, לקשמי ופרוואטי. כל שלושת הצורות מסייעות לטרימורטי (השילוש של ברהמה, וישנו ושיווה) ביצירה, בתחזוקה וההרס של היקום. האלה סראסווטי גם אלה הנערצת על ידי מאמינים של הג'ייניזם במערב ומרכז הודו.

מאפיינים

בתפקידה כאלת הידע סראסווטי קשורה באופן הדוק במים זורמים.  היא מתוארת כאישה יפה להפליא, מפתה, המגלמת את הרעיון של ידע. דמותה בעלת ארבע זרועות, ולרוב מוצגת כלובשת סארי לבן ויושבת על לוטוס לבן או רוכבת על ברבור לבן.

היסטוריה

בריגאורדה, סראסוואטי היא נהר וגם ההאנשה של הנהר כאלילה. בעידן של אחרית הוורדות, היא החלה לאבד את מעמדה כאלילת נהר ונקשרה יותר ויותר עם ספרות, אמנות, מוזיקה, וכו '. בהינדואיזם, סראסוואטי מייצגת אינטליגנציה, תודעה, ידע קוסמי, יצירתיות, חינוך, השכלה, מוזיקה, אמנויות, רהיטות בעל פה וכוח.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא דת ובנושא מיתולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.