מכון היצוא הישראלי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 21: שורה 21:
המכון מקדם את הייצוא באמצעות יוזמות בינלאומיות ותוכניות ייחודיות.
המכון מקדם את הייצוא באמצעות יוזמות בינלאומיות ותוכניות ייחודיות.


המכון פועל במדינות רבות בעולם באמצעות הנציגים הרשמיים של ישראל – הנספחים המסחריים והכלכליים. המכון מקיים קשרים עסקים הדוקים עם הנציגים הדיפלומטיים ועם הנספחים המסחריים הזרים בישראל, כמו גם עם ארגוני סחר בינלאומיים ברחבי העולם. המכון מספק מידע מקיף בתחום הסחר הבינלאומי, ייעוץ, קשרים וסיוע בקידום הייצוא לחברות ישראליות, וכן שירותים משלימים לעסקים בחו"ל. המכון מארגן משלחות נכנסות ויוצאות, מארגן, מקים ומנהל ביתנים לאומיים בירידי סחר בינלאומיים, בהם הוא מציג את היכולות של ישראל בתחום ההיי-טק והמו"פ, טכנולוגיות סביבתיות, מזון ומוצרי צריכה ועוד.
המכון פועל במדינות רבות בעולם באמצעות הנציגים הרשמיים של ישראל – הנספחים המסחריים והכלכליים. המכון מקיים קשרים עסקים הדוקים עם הנציגים הדיפלומטיים ועם הנספחים המסחריים הזרים בישראל, כמו גם עם ארגוני סחר בינלאומיים ברחבי העולם. המכון מספק מידע מקיף בתחום הסחר הבינלאומי, ייעוץ, קשרים וסיוע בקידום הייצוא לחברות ישראליות, וכן שירותים משלימים לעסקים בחו"ל. המכון מארגן משלחות נכנסות ויוצאות, מארגן, מקים ומנהל ביתנים לאומיים בירידי סחר בינלאומיים, בהם הוא מציג את היכולות של ישראל בתחום ההיי-טק והמו"פ, טכנולוגיות סביבתיות, מזון ומוצרי צריכה ועוד {{הערה|1=[http://www.export.gov.il/heb/Homepage/] טקסט נוסף אם רוצים}}.


==חטיבות שיווק==
==חטיבות שיווק==

גרסה מ־14:40, 9 בדצמבר 2014

כנס על קניין רוחני ביפן בבניין המכון הישראלי לייצוא

המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי (IEICI) הוא ארגון ללא כוונת רווח ישראלי שהוקם במשותף על ידי הממשלה וגופים במגזר הפרטי בשנת 1958.

מטרת מכון היצוא היא להביא להגדלת המכירות של חברות ישראליות ברחבי העולם, לקדם את היצוא התעשייתי של ישראל , ליזום ולפתח שיתופי פעולה ובריתות אסטרטגיות עם חברות זרות.

היסטוריה

באפריל 1952 הוקם "המכון לייצוא" ליד משרד המסחר והתעשייה ובראשו הועמד ד"ר פליכס מנור[1]. לאחר כשנה הוחלף מנור על ידי יונה קרנון, שהתפטר לאחר כחודש[2]. המכון לייצוא חילק רישיונות ייצוא והיווה חלק מהמנגנון הפקידותי של משרד המסחר והתעשייה[3].

בינואר 1958, בהמלצת מומחה מארצות הברית, הוחלט על הקמת מכון היצוא כשותפות בין הממשלה, התאחדות התעשיינים ומשלחת הפעולות האמריקנית[4].

שירותי מכון היצוא הישראלי

  • ליווי שיווקי לייצוא וסחר בינ"ל על ידי מנהלי הפיתוח העסקי הענפיים.
  • יצירת הזדמנויות עסקיות על ידי איתור שותפים לעסקים בחו"ל – קניינים, אינטגרטורים, סוכנים ומפיצים ועוד.
  • ארגון משלחות עסקיות יוצאות ונכנסות.
  • אירוח משלחות אנשי עסקים וממשל מחו"ל וחשיפתם לתעשייה הישראלית.
  • ארגון ביתנים לאומיים ישראלים בתערוכות בינלאומיות ברחבי העולם.
  • שירותי מידע ומודיעין עסקי – מחקרי שוק, סקרי שוק, מאגרי מידע ממוחשבים, ספרייה דיגיטאלית.
  • ביה"ס לסחר חוץ – קורסים וימי עיון במגוון מקצועות הניהול והייצוא – מימון, פיננסים, ניהול,לוגיסטיקה ותובלה, תקינה בינלאומית.
  • ייעוץ בכל ההבטים המקצועיים של תחום הייצוא – תובלה ולוגיסטיקה,תקינה, שיווק, חוו"ד משפטי, ועוד.

המכון מקדם את הייצוא באמצעות יוזמות בינלאומיות ותוכניות ייחודיות.

המכון פועל במדינות רבות בעולם באמצעות הנציגים הרשמיים של ישראל – הנספחים המסחריים והכלכליים. המכון מקיים קשרים עסקים הדוקים עם הנציגים הדיפלומטיים ועם הנספחים המסחריים הזרים בישראל, כמו גם עם ארגוני סחר בינלאומיים ברחבי העולם. המכון מספק מידע מקיף בתחום הסחר הבינלאומי, ייעוץ, קשרים וסיוע בקידום הייצוא לחברות ישראליות, וכן שירותים משלימים לעסקים בחו"ל. המכון מארגן משלחות נכנסות ויוצאות, מארגן, מקים ומנהל ביתנים לאומיים בירידי סחר בינלאומיים, בהם הוא מציג את היכולות של ישראל בתחום ההיי-טק והמו"פ, טכנולוגיות סביבתיות, מזון ומוצרי צריכה ועוד [5].

חטיבות שיווק

המכון הישראלי לייצוא פועל באמצעות 3 חטיבות שיווק ענפיות: היי-טק, פרויקטים בינלאומיים, תשתיות ותעשייה ומוצרי צריכה, הפועלות בהתאם לענפי הייצוא השונים (כ-20 ענפים). חטיבת שירותים מקצועיים המספקת את השירותים המקצועיים לחטיבות השיווק וכן מטה המכון, המספק את התשתית הארגונית לפעילות המכון.

חטיבת ענפים טכנולוגיים

החטיבה מקדמת את יצוא התעשיות עתירות הידע, המייצרות מגוון רחב של מוצרים חדשניים בתחומי האלקטרוניקה, תקשורת (טלקומוניקציה) ומיחשוב (IT), תוכנה ניו-מדיה וחומרה, תעופה וחלל, בטיחות ואבטחה, טכנולוגיות המים והסביבה, מכשור וציוד רפואי, ציוד דנטלי, ביוטכנולוגיה ועוד. מרכז מיוחד לסטארט-אפים הפועל בחטיבה, מסייע לחברות טכנולוגיות צעירות ליצור שיתופי פעולה ובריתות עסקיות מסוגים אחרים.

חטיבות פרויקטים בינלאומיים, תשתיות ותעשייה

החטיבה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם הבנק העולמי ועם מוסדות פיננסיים בינלאומיים נוספים כדי לסייע לחברות ישראליות להגיב במהירות וביעילות למכרזים של האו"ם וגופים בינלאומיים אחרים. החטיבה מטפלת בתעשיית האגרו-טכנולוגיה וטכנולוגיית הסביבה, בנייה, רכב (OEM ולשוק החלפים) טכנולוגיות ומוצרי סביבה, הנדסה, אינטגרטורים ויועצים מקצועיים, פרויקטים, תשתית וקבלנות משנה.

חטיבת מוצרי צריכה

החטיבה מקדמת את היצוא של החברות הישראליות ברחבי העולם בענפים: מזון, יין ומשקאות, אופנה וטקסטיל, תכשיטים, חפצי חן ויודאיקה, קוסמטיקה וטואלטיקה, קולנוע וטלוויזיה, אופטיקה, צעצועים, ציוד משרדי, ספר ודפוס, חברות סחר ו"עשה זאת בעצמך" (DIY).

חטיבת שירותים מקצועיים

מידע ומודיעין עסקי

יחידת מידע מעמידה לרשות היצואנים מקורות מידע איכותיים מהמתקדמים והמובילים בישראל – מאגרי מידע מקוונים, ספריה עסקית, צוות מידענים מיומן, אינטרנט ומקורות ראשוניים בחו"ל כגון: רשת נספחים מסחריים ונציגים כלכליים, קשרים עם איגודים מקצועיים, ארגונים בינלאומיים ומומחים. במסגרת היחידה מופעל מרכז סיוע ליצואנים קטנים.

יחידת קשרי חוץ ומשלחות

היחידה אחראית לארגון משלחות עסקיות נכנסות ויוצאות, כלכליות רב ענפיות וענפיות, לרבות משלחות ממלכתיות,ועידות עסקיות ומפגשים לשיתופי פעולה בינלאומיים. כמו כן היחידה יוזמת תוכניות הדדיות עם שותפים ברחבי העולם ואחראית על קידום פעילויות בשוקי יעד חדשים, מיוחדים כולל שוקי מדינות ערב.

יחידת התערוכות

יחידת התערוכות מספקת את כל השירותים הנחוצים להשתתפות היצואנים הישראליים בתערוכות ובכנסים בינלאומיים. היחידה מארגנת מדי שנה כ-80 ביתנים לאומיים ברחבי העולם ומטפלת בכל השלבים החל מאיסוף המידע, בחירת התערוכה, ההכנה הלוגיסטית, הארגון וההכנות המקדימות עד לסיום התערוכה.

המרכז ללימודי ייצוא וסחר בינ"ל

המרכז ללימודי ייצוא וסחר בינ"ל מציע מגוון אירועי הדרכה, לרבות קורסים, סדנאות, ימי עיון וסמינרים בנושאי שיווק בינלאומי, מימון משפטי ופיננסי, תובלה ולוגיסטיקה, מידע ואינטרנט לקידום פעילות העסקית בשווקים גלובליים.

יחידת תובלה ולוגיסטיקה

היחידה מטפלת בכל הקשור לתפעול הייצוא והייבוא – חוקיות הייצוא והייבוא, הסכמי סחר, כללי מקור, שיעורי מכס, מסכמים בסחר הבינלאומי, תובלה בינלאומית – שינוע ואריזה, ביטוח תנאי ושיטות תשלום וכיוצא בזה. היחידה מפעילה פורום מקוון בנושא סחר חוץ ומייעצת ליצואנים בתחומים הנ"ל.

יחידת כלכלה

המחלקה הכלכלית עוסקת בעיקר בניתוח המגמות בכלכלה העולמית והשפעתן על היצוא הישראלי, תוך מעקב שוטף אחר ההתפתחויות ביצוא של ישראל. כמו כן אחראית המחלקה על המעקב אחר שוקי היעד העיקריים של ישראל ואיתור אחר שוקי יעד פוטנציאלים ליצוא הישראלי בעולם. המחלקה הכלכלית עורכת ניתוחים, סקירות ותחזיות על התפתחויות כלכליות בארץ ובעולם, היצוא הישראלי לפי ענפים ולפי מדינות יעד, גיבוש תוכניות והצעות עבור מקבלי ההחלטות בארגון ואספקת כלים מאקרו-כלכליים לקידום התעשייתי הישראלי.

יחידת תקשורת והפקות

היחידה מפיקה ומוציאה לאור פרסומים מודפסים ואלקטרוניים על אודות התעשייה הישראלית – קטלוגים ואינדקסים מדריכים מקצועיים, סקירות ענפיות, חוברות תדמית, סרטי וידאו, מצגות מולטימדיה ועוד.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים