אלחנן היילפרין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏משפחתו: הרחבה של נכדים בולטים
שורה 41: שורה 41:
[[קטגוריה:רבנים חסידיים]]
[[קטגוריה:רבנים חסידיים]]
[[קטגוריה:רבנים בריטים]]
[[קטגוריה:רבנים בריטים]]
[[קטגוריה:יהודים הקבורים בהר הזיתים: חלקת גליציה]]

גרסה מ־10:31, 19 בפברואר 2015

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

הרב אלחנן (חנה) הלפרין (כ"ה בכסלו תרפ"ב, 26 בינואר 1921 - ליל כ"ט בשבט תשע"ה, 18 בפברואר 2015) היה רב בגולדרס גרין בלונדון ונשיא הארגון החרדי התאחדות קהילות החרדים. כונה אב"ד ראדומישלא על שם מקום רבנות סבו רבי שמואל ענגיל.

ביוגרפיה

נולד בקאשוי (קושיצה) שבצ'כוסלובקיה (כיום בסלובקיה), למינדל ולרב דוד הלפרין שכיהן כרבה של דובשיץ, צאצא לרבי חיים הלברשטאם מצאנז ועוד. אמו הייתה בתו של הרב שמואל ענגיל.

למד אצל סבו, רבי שמואל ענגיל, ואצל הרב ישכר פרדס, רבה של דנקוב בפולין. בגיל 14 כתב מכתב לרבי יוסף רוזין (הרוגוצ'ובר), ובמכתב התשובה כונה "הרב הגאון".

בשנת תרצ"ט (1939) היגר ללונדון והיה משמשו ('הויז בחור') של רבי שלום מוסקוביץ', האדמו"ר משאץ. נישא לבתו של הרב נחום לידזרבסקי, חסיד אלכסנדר. בשנת תש"ב (1942) פתח את בית הכנסת, "בית שמואל" בשכונת גולדרס גרין, כיום מבתי הכנסת הגדולים בשכונה. בשנת תש"כ (1960) הקים את בית הספר "פרדס", על שם רבו הרב פרדס. בשנת תשמ"ד (1984), לאחר פטירת הרב שלמה שיינפלד, מונה במקומו לנשיא ארגון התאחדות קהילות החרדים.

הסתופף בחצרות אדמו"רים, בהם רבי אברהם שלום הלברשטאם מסטרופקוב שהתגורר בקאשוי, רבי יקותיאל יהודה הלברשטאם, מקלויזנבורג ורבי יואל טייטלבוים מסאטמר והחשיב עצמו גם כתלמידו של הרב משה יצחק גווירצמן מפשעווארסק.

חיבר קינה על השואה המתחילה "אש תוקד בקרבי, עת אעלה על זכרוני"[1]. היה מרבה להעביר מסורות וסיפורי חסידים.

משפחתו

ספריו

קישורים חיצוניים