הקטה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קישורים פנימיים
מ קישורים פנימיים
שורה 2: שורה 2:


== מקור האלה ==
== מקור האלה ==
חוקרים רבים סבורים כי מקורה של הקטה הוא ב[[אסיה הקטנה|אנטוליה]], ומשם נדדה למצרים, שם הכירו אותה בתור קאט, האלה בעלת [[ראש]] ה[[צפרדע]]. לאחר מכן, היא הגיעה לתרבות ה[[יוון הקדומה|יוונית הקדמונית]]. היוונים שינו את שמה ומעמדה: שמה השתנה להקטה, ומעמדה השתנה ל[[כישוף]] ול[[צומת]]ים במקום ל[[נישואים]].
חוקרים רבים סבורים כי מקורה של הקטה הוא ב[[אסיה הקטנה|אנטוליה]], ומשם נדדה למצרים, שם הכירו אותה בתור קאט, האלה בעלת [[ראש]] ה[[צפרדע]]. לאחר מכן, היא הגיעה לתרבות ה[[יוון העתיקה|יוונית הקדמונית]]. היוונים שינו את שמה ומעמדה: שמה השתנה להקטה, ומעמדה השתנה ל[[כישוף]] ול[[צומת]]ים במקום ל[[נישואים]].


==אזכורים ==
==אזכורים ==

גרסה מ־20:27, 28 במרץ 2015

הקטה במיתולוגיה היוונית היא אלה התלת פרצופית שהולכת ומזדקנת ככל שהיום מתקדם ונולדת מחדש במהלך הלילה, כמו כן היא האחראית על צמתי דרכים ומקושרת, בין השאר, לכישוף, ללילה ולירח. היא בתם של אסטריה ופרסס. המקבילה לה במיתולוגיה הרומית היא האלה טריוויה. היא אלה כתונית, ולכן מעטות אגדותיה.

מקור האלה

חוקרים רבים סבורים כי מקורה של הקטה הוא באנטוליה, ומשם נדדה למצרים, שם הכירו אותה בתור קאט, האלה בעלת ראש הצפרדע. לאחר מכן, היא הגיעה לתרבות היוונית הקדמונית. היוונים שינו את שמה ומעמדה: שמה השתנה להקטה, ומעמדה השתנה לכישוף ולצומתים במקום לנישואים.

אזכורים

הקטה מופיעה בספר בית האדס כשהיא מלמדת את הייזל לצור ערפול.

הקטה מופיעה בספר האלכימאי.

ילדיה של הקטה הם האמפוזות, שמוזכרות בסדרה פרסי ג'קסון והאולימפיים, שמוזכרת ביחד עם קירקה, שמופיעה בספר הגיבור האבוד, הארי פוטר ואבן החכמים וגם בסדרת פרסי ג'קסון. כמו כן, הקטה היא סבתה של מדיאה.

ערך זה הוא קצרמר בנושא מיתולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.