יוסיף גולדברג – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מ Assayas העביר את הדף יוסיפ גולדברג ל־יוסיף גולדברג: ף סופית
(אין הבדלים)

גרסה מ־07:31, 26 באפריל 2015


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות

פרמטרים ריקים [ שנות הפעילות, מפלגה פוליטית, שותפה, שותף ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ חינוך ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

יוסיפ גולדברג
Josip Goldberg
יוסיפ גולדברג
יוסיפ גולדברג
לידה 18 בפברואר 1885
סרייבו, האימפריה האוסטרו-הונגריתהאימפריה האוסטרו-הונגרית האימפריה האוסטרו-הונגרית
פטירה 15 באוקטובר 1960 (בגיל 75)
זאגרב, יוגוסלביהיוגוסלביה יוגוסלביה
מקום קבורה בית העלמין מירוגוי בזאגרב
מקום מגורים זאגרב
מקצוע גאופיזיקה, קלימטולוגיה, אוקיינוגרפיה פיזיקלית
תואר פרופסור

פרופסור יוסיפ גולדברגסרבו-קרואטית: Josip Goldberg;‏ 18 בפברואר 1885, סרייבו, האימפריה האוסטרו-הונגרית - 15 באוקטובר 1960, זאגרב, הרפובליקה הפדרלית הסוציאליסטית של יוגוסלביה) היה פיזיקאי יוגוסלבי ממוצא יהודי, דקאן הפקולטה למדעים של אוניברסיטת זאגרב וחבר האקדמיה למדעים לאמניות של יוגוסלביה.

קורות חייו

יוסיפ גולדברג נולד בסרייבו ורכז השכלה תיכונית בעירו. בהמשך, רכש תואר אקדמי במתמטיקה ובפיזיקה באוניברסיטת וינה. הוא התמחה בתרמודינמיקה בווינה וב-1914 סיים את הדוקטורט. לאחר סיום לימודיו שב למולדתו והועסק כמורה בבתי ספר תיכוניים במוסטאר ובסרייבו.

ב-1927 הצטרף לסגל ההוראה של אוניברסיטת זאגרב. ב-1946, לאחר מלחמת העולם השנייה הקים גולדברג את המחלקה לגאופיזיקה בפקולטה למדעים של אוניברסיטת זאגרב, עמד בראשה ווזכה לתואר פרופסור. במקביל, כתב גולדברג מספר ספרי ספרי לימוד לבתי ספר תיכוניים בתחום הפיזיקה והאסטרונומיה. הוא היה חבר האקדמיה למדעים ולאמנויות של יוגוסלביה וב-1949 ומונה למנהל תחום הפיזיקה באקדמיה למדעים. בהמשך, התמחה גולדברג בקלימטולוגיה ופרסם מספר רב של מחקרים במסגרת המכון הגאופיזי של זאגרב אותו ניהל בין 1951 ל-1955. במקביל כיהן כדקאן הפקולטה למדעים באוניברסיטת זאגרב. גולדברג נחשב פורץ דרך בהנחת היסודות למחקר המודרני באוקיינוגרפיה פיזיקלית ביוגוסלביה וקרואטיה, בכך ששילב מודלים מתמטיים במחקרים בתחום. הוא כתב עשרות מאמרים בתחומי מחקריו והם זכו לפרסום גם מחוץ ליוגוסלביה. ב-1955 פרש לגמלאות. יוסיפ גולדברג הלך לעולמו בזאגרב ב-1960 ונקבר בבית העלמין מירוגוי שבעיר.[1][2]

קישורים חיצוניים

  • יוסיף גולדברג, באתר lzmk.hr (בקרואטית)

הערות שוליים

  1. ^ יוסיפ גולדברג, באתר geofizika-journal.gfz.hr, אוחזר ב-12 בספטמבר 2014 ב(בקרואטית) וב(באנגלית).
  2. ^ The development of the physical oceanography in Croatia and Josip Goldberg, באתר hrcak.srce.hr, אוחזר ב-12 בספטמבר 2014 (באנגלית).