נורית בת-שחר צפריר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קישורים פנימיים
שורה 1: שורה 1:
[[File:Nurit Bat-Shahar-Zafrir.jpg|שמאל|ממוזער|180px|נורית בת-שחר צפריר]]
[[קובץ:Nurit Bat-Shahar-Zafrir.jpg|שמאל|ממוזער|180px|נורית בת-שחר צפריר]]
'''נורית בת-שחר צפריר''' היא [[משורר]]ת ו[[פזמונאי]]ת וציירת [[ישראלית]].
'''נורית בת-שחר צפריר''' היא [[משורר]]ת ו[[פזמונאי]]ת וציירת [[ישראלית]].


שורה 6: שורה 6:


===שירים===
===שירים===
משיריה המוכרים: "פגישה" ו"לכאב יש כוח" ללחן ובביצוע של [[מרגלית צנעני]], "יש בליבי כינור" ללחן של [[עידן רייכל]] ובביצוע של [[מאיה בוסקילה]], "לכל אדם יש סיפור" ללחן של [[נערי רפול (להקה)|נערי רפול]] ובביצוע של [[רינת בר]], "לנצח בני" ללחן של [[עוזי חיטמן]] ובביצועו של [[אייל גולן]], "לפני שנפרדים", בביצועו של [[חיים משה]], ללחן של [[יאיר קלינגר]], "חי ומחייך" ללחנו של [[גברי מזור]] ובביצועו של [[רון שובל]], השיר "פתק בכותל" ללחנו של [[אבי טולדנו]] לשירתו יחד עם [[ליאל קולט]] בליווי חצוצרה של [[יעקב פרי]]. השיר "לנצח, בני" בביצועו של [[איל גולן]] הפך לשיר המזוהה עם מבצע "[[עופרת יצוקה]]" והוקדש בהמשך ל[[גלעד שליט]] בהופעות ב[[תיאטרון קיסריה]] וב[[פסטיגל]] [[2009]]. לאחרונה כתבה את השיר "מותק ,תקנה את העולם ! " ללחנו של אלי ניסמן ובביצוע של הזמרת פולינה שהפך להיט ומושמע רבות ברדיו.
משיריה המוכרים: "פגישה" ו"לכאב יש כוח" ללחן ובביצוע של [[מרגלית צנעני]], "יש בליבי כינור" ללחן של [[עידן רייכל]] ובביצוע של [[מאיה בוסקילה]], "לכל אדם יש סיפור" ללחן של [[נערי רפול (להקה)|נערי רפול]] ובביצוע של [[רינת בר]], "לנצח בני" ללחן של [[עוזי חיטמן]] ובביצועו של [[אייל גולן]], "לפני שנפרדים", בביצועו של [[חיים משה]], ללחן של [[יאיר קלינגר]], "חי ומחייך" ללחנו של [[גברי מזור]] ובביצועו של [[רון שובל]], השיר "פתק בכותל" ללחנו של [[אבי טולדנו]] לשירתו יחד עם [[ליאל קולט]] בליווי חצוצרה של [[יעקב פרי]]. השיר "לנצח, בני" בביצועו של [[איל גולן]] הפך לשיר המזוהה עם [[מבצע עופרת יצוקה]] והוקדש בהמשך ל[[גלעד שליט]] בהופעות ב[[תיאטרון קיסריה]] וב[[פסטיגל]] [[2009]]. לאחרונה כתבה את השיר "מותק, תקנה את העולם ! " ללחנו של אלי ניסמן ובביצוע של הזמרת פולינה שהפך להיט ומושמע רבות ברדיו.


המנגינות לשיריה הנוספים נכתבו בידי מלחינים כ[[יאיר קלינגר]], [[ארקדי דוכין]], [[יוריק בן דוד]], [[קורין אלאל]], [[אבי טולדנו]], [[סשה ארגוב]], [[נערי רפול (להקה)|נערי רפול]], [[דורון אלימלך]], [[יונתן בר-גיורא]], [[שמואל אלבז]], [[ברוך פרידלנד]], [[איילה אשרוב]], [[רמי קלינשטיין]] ורבים אחרים.
המנגינות לשיריה הנוספים נכתבו בידי מלחינים כ[[יאיר קלינגר]], [[ארקדי דוכין]], [[יוריק בן דוד]], [[קורין אלאל]], [[אבי טולדנו]], [[סשה ארגוב]], [[נערי רפול (להקה)|נערי רפול]], [[דורון אלימלך]], [[יונתן בר-גיורא]], [[שמואל אלבז]], [[ברוך פרידלנד]], [[איילה אשרוב]], [[רמי קלינשטיין]] ורבים אחרים.

גרסה מ־18:31, 19 באוגוסט 2015

נורית בת-שחר צפריר

נורית בת-שחר צפריר היא משוררת ופזמונאית וציירת ישראלית.

יצירותיה

לצפריר מבחר שירים מגוון. בין שיריה ניתן למצוא שירי אהבה, שירי מולדת, שירי תפילה, שירי הומור, שירי ילדים וכן מקאמות, אמרי שפר ועוד.

שירים

משיריה המוכרים: "פגישה" ו"לכאב יש כוח" ללחן ובביצוע של מרגלית צנעני, "יש בליבי כינור" ללחן של עידן רייכל ובביצוע של מאיה בוסקילה, "לכל אדם יש סיפור" ללחן של נערי רפול ובביצוע של רינת בר, "לנצח בני" ללחן של עוזי חיטמן ובביצועו של אייל גולן, "לפני שנפרדים", בביצועו של חיים משה, ללחן של יאיר קלינגר, "חי ומחייך" ללחנו של גברי מזור ובביצועו של רון שובל, השיר "פתק בכותל" ללחנו של אבי טולדנו לשירתו יחד עם ליאל קולט בליווי חצוצרה של יעקב פרי. השיר "לנצח, בני" בביצועו של איל גולן הפך לשיר המזוהה עם מבצע עופרת יצוקה והוקדש בהמשך לגלעד שליט בהופעות בתיאטרון קיסריה ובפסטיגל 2009. לאחרונה כתבה את השיר "מותק, תקנה את העולם ! " ללחנו של אלי ניסמן ובביצוע של הזמרת פולינה שהפך להיט ומושמע רבות ברדיו.

המנגינות לשיריה הנוספים נכתבו בידי מלחינים כיאיר קלינגר, ארקדי דוכין, יוריק בן דוד, קורין אלאל, אבי טולדנו, סשה ארגוב, נערי רפול, דורון אלימלך, יונתן בר-גיורא, שמואל אלבז, ברוך פרידלנד, איילה אשרוב, רמי קלינשטיין ורבים אחרים.

צפריר כתבה מספר רב של שירים ופזמונים, כולל לפסטיבלי הזמר ולקדם אירוויזיון. בשנת 2000 זכתה במקום הראשון בפסטיבל הזמר העברי עם השיר "תפילת האור" ללחן של יושי שדה בביצוע של אקי אבני וחיה סמיר. כתבה שלושה שירים שהתחרו בקדם אירוויזיון: "מלאכי הקטן" בביצוע של אלי לוזון ולחן של דורון פיקר, "תנו יד" ללחן של יוני רועה בביצוע סמיר שוקרי ואיילת אזולאי ו"תרימו ת'רייטינג" ללחנו ובביצועו של יוג'י גבאי. זכתה במקום הראשון בתוכנית הטלוויזיה "להיות כוכב" עם השיר "מעורב ישראלי" בביצוע של לירון כרקוקלי ללחן של מיקי אסא.

שני שירים של בת שחר צפריר נבחרו להשתתף בפסטיבל "ילד פלא" בחנוכה 2008, שנערך באשדוד: "אוספת בי ימים", ללחן של ליאור דטאוקר ובביצוע רוחמה רז ויפית טימסיט, וכן השיר "המטבח הקטן של אמא", ללחן של פיטר רוט ובביצוע דפנה ארמוני ובתה אלה. כמו כן כתבה את שיר הנושא בתוכנית הצדעה לאירוויזיון "ויוה לה אירוויזיון" 2008 ללחן של אלי ניסמן ובביצועה של מרינה פיינגולד, וכן שלושה שירים ללחני אירוויזיון במופע 2009, כולל ביצוע של ליאור דטאוקר ל"מלכת הקיץ הקטנה" שנכתב ללחן אירוויזיוני. משיריה האחרונים שפורסמו: "בבית קפה אני צופה" ללחנו של סשה ארגוב ובביצועו של אלי גורנשטיין, וכן "בראשית ברא אלוהים אותך" ללחנו של רמי קליינשטיין ובביצועו של ישי לוי ואת "מותק, תקנה את העולם" ללחנו של אלי ניסמן בביצועה של פולינה.

טלוויזיה ורדיו

כתבה את הפתיח "מרגול" בערוץ 2 בתוכנית הטלוויזיה של מרגלית צנעני, וכן כתבה שירים לתוכנית הסאטירה האקטואלית "מוצ"ש" בערוץ 1. כל שיריה במסגרת התוכנית הולחנו על ידי יוריק בן דוד, ובוצעו על ידי צוות התוכנית: מיקי קם, אלי יצפאן, יעל עמית, ספי ריבלין, שרית סרי, דב רייזר, עדי טופול ועוד.

הייתה משוררת הבית של רדיו 99 FM ובעלת פינה למקאמות בתוכנית עם רון לוונטל, וכן בתוכנית "בשעת שידור" עם מנחם זילברמן.

ספרים ומקאמות

בשנת 1989 פרסמה בת שחר צפריר את ספר המכתמים "מכל מאהבי השכלתי" בהוצאת י' שרברק, שיצא לאור בשתי מהדורות. עד היום הופקו ובוצעו יותר משבעים משיריה מתוך כאלפיים שכתבה. כסטודנטית, כתבה פיליטונים בעיתון הסטודנטים של עיתון "מעריב" על ההווי האוניברסיטאי.

לאחר הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין כתבה צפריר מקאמה לזכרו בשם "שביל-הזהב", שקראה בטקס האזכרה הממלכתי התשיעי למותו, על קברו. לאחר מכן, כתבה לכבודו את השיר "משוואה בכמה נעלמים", בביצוע קרן הדר ללחן של ארקדי דוכין.

בסוף 2013 יצא לאור ספר חדש של אמרות כחולות: "קליאופרדה והפוסי שלה", עם ציורים של אראל בריל.

חיים אישיים

צפריר בעלת תואר ראשון בגאוגרפיה ובחינוך מאוניברסיטת תל אביב, ובעלת תואר שני בקומוניקציה במסלול דוקטורט, מהאוניברסיטה העברית בירושלים. התמחות בלימוד מחוננים. לימדה בנוער שוחר מדע באוניברסיטת תל אביב. נשואה לנועם, אם לאראל, לעדן ולטופז ומתגוררת בהוד השרון.