ולדימיר דובוב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ קטגוריה
שורה 20: שורה 20:
[[קטגוריה:אנשי עסקים ישראלים]]
[[קטגוריה:אנשי עסקים ישראלים]]
[[קטגוריה:פוליטיקאים במרחב הפוסט-סובייטי]]
[[קטגוריה:פוליטיקאים במרחב הפוסט-סובייטי]]
[[קטגוריה:עולים בעשור הראשון של המאה ה-21]]

גרסה מ־08:37, 21 בספטמבר 2015

ולדימיר דובוב (Владимир Матвеевич Дубов; נולד ב-7 בפברואר, 1958) הוא איש עסקים, פוליטיקאי ואוליגרך רוסי, היה מבעלי חברת יוקוס, המתגורר כיום בישראל. בין השנים 1999 ל-2003 שימש כנציג בדומה.

אודות

נולד למטווי דובוב, אשר היה סוחר תבואה עשיר ומקורב לשלטון הסובייטי. דובוב למד כימיה ובין השנים 1979 ל-1989 היה חוקר במכון לטמפרטורות גבוהות של האקדמיה הרוסית למדעים.

בשנת 1989 פנה אליו מיכאיל חודורקובסקי וצירף אותו להנהלת בנק מנטפ (Банк МЕНАТЕП) שהיה בבעלותו, כשאר אחת מהסיבות הייתה להשתמש בקשריו של אביו של דובוב כדי לעזור לבנק לזכות לגישה לעסקים עם המדינה. בהמשך נהיה דובוב לאחד מבעלי המניות העיקריים בבנק ובחברת האנרגיה יוקוס. [1] [2]

בשנת 1999 נבחר לפרלמנט הרוסי ושימש בין השאר כחבר בתת-ועדה לענייני מיסוי. בין השאר ניסה בתפקידו למען האינטרסים של חברת יוקוס של חודורקובסקי.

בינואר 2004 יצא נגדו צו מעצר לאחר שהואשם בהעלמת מס ברוסיה בהקשר לחברת יוקוס ובעקבות כך הוא נמלט לישראל. כיום מתגורר בכפר שמריהו. הוא מחזיק בישראל בחברת אחזקות, יחד עם מיכאיל ברודנו, שבבעלותה מועדון כושר בראשון לציון ואת חברת ד.ב עתיד מרקטינג, שעוסקת בשיווק יין. דובוב הוא בעלים של יקב אמפורה. הוא שותף בהקמת קרן נדב יחד עם לאוניד נבזלין ומיכאל ברודנו.

בשנת 2012 העניק הלוואה בסך 600 אלף שקל לאיש הליכוד זאב אלקין.

הערות שוליים

  1. ^ Putin's Oil: The Yukos Affair and the Struggle for Russia, Martin Sixsmith, page 23
  2. ^ WHEEL OF FORTUNE, Thane Gustafson