מקור מתח – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קישורים ותקלדות
Eranb (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[Image:Ohmslawvoltagesource.png|framed|מקור מתח אידאלי ''V'', מספק מתח לנגד ''R'' ויוצר זרם ''I''.]]
[[Image:Ohmslawvoltagesource.png|framed|מקור מתח אידאלי ''V'', מספק מתח לנגד ''R'' ויוצר זרם ''I''.]]
'''מקור מתח''' הוא התקן או מערכת אשר מייצרת [[כוח אלקטרו-מניע]] (כא"מ) בין הדקיו '''או מקבל''' מתח משני ממקור כא"מ עיקרי.
'''מקור מתח''' הוא התקן או מערכת אשר מייצרת [[כוח אלקטרו-מניע]] (כא"מ) בין הדקיו '''או מקבל''' מתח משני ממקור כא"מ עיקרי. מקור מתח עיקרי לא זקוק לכוח חיצוני על מנת לתפקד, ואילו רוב מקורות המתח הם מהסוג ה'משני' וזקוקים למקור אנרגיה חיצוני. גם הם, למרות שאינם באמת מקור אנרגיה, בכל זאת נקראים "מקורות" במונחי [[אלקטרוניקה]].
מקור מתח עיקרי לא זקוק לכוח חיצוני על מנת לתפקד, ואילו רוב מקורות המתח הם מהסוג ה'משני' וזקוקים למקור אנרגיה חיצוני.
גם הם, למרות שאינם באמת מקור אנרגיה, בכל זאת נקראים "מקורות" במונחי [[אלקטרוניקה]].


==מקורות מתח אידאליים==
==מקורות מתח אידאליים==
'''מקור מתח אידאלי''' הוא רכיב תאורטי ב[[מעגל חשמלי|מעגלים חשמליים]] אשר מייצר [[מתח חשמלי]] קבוע בין הדקיו, ללא כל תלות ב[[זרם חשמלי|זרם החשמלי]] שהוא יוצר.
'''מקור מתח אידאלי''' הוא רכיב תאורטי ב[[מעגל חשמלי|מעגלים חשמליים]] אשר מייצר [[מתח חשמלי]] קבוע בין הדקיו, ללא כל תלות ב[[זרם חשמלי|זרם החשמלי]] שהוא יוצר. מקור כזה קיים רק במודלים מתמטיים של מעגלים. ה[[עכבה|עכבה הפנימית]] של התקן זה שווה לאפס. כאשר הוא מחובר למעגל פתוח (נתק) הוא מספק אפס [[זרם]] ואפס [[הספק]]. ככל שההתנגדות של העומס שואפת ל־0 (קצר) הזרם וההספק שואפים ל[[אינסוף]]. עם זאת, בפועל לא ניתן לחבר מקור מתח אידאלי למעגל מקוצר, מושגים אלה לא עולים בקנה אחד (מכיוון שבפועל למקור מתח אמיתי יש [[התנגדות פנימית]]).
מקור כזה קיים רק במודלים מתמטיים של מעגלים.
ה[[אימפדנס פנימי|אימפדנס הפנימי]] של התקן זה שווה לאפס.
כאשר הוא מחובר למעגל פתוח (נתק) הוא מספק אפס [[זרם]] ואפס [[הספק]].
ככל שההתנגדות של העומס שואפת ל־0 (קצר) הזרם וההספק שואפים ל[[אינסוף]].
עם זאת, בפועל לא ניתן לחבר מקור מתח אידאלי למעגל מקוצר, מושגים אלה לא עולים בקנה אחד (מכיוון שבפועל למקור מתח אמיתי יש [[התנגדות פנימית]]).


{{חשמל}}
{{חשמל}}

גרסה מ־01:41, 13 באוגוסט 2006

מקור מתח אידאלי V, מספק מתח לנגד R ויוצר זרם I.

מקור מתח הוא התקן או מערכת אשר מייצרת כוח אלקטרו-מניע (כא"מ) בין הדקיו או מקבל מתח משני ממקור כא"מ עיקרי. מקור מתח עיקרי לא זקוק לכוח חיצוני על מנת לתפקד, ואילו רוב מקורות המתח הם מהסוג ה'משני' וזקוקים למקור אנרגיה חיצוני. גם הם, למרות שאינם באמת מקור אנרגיה, בכל זאת נקראים "מקורות" במונחי אלקטרוניקה.

מקורות מתח אידאליים

מקור מתח אידאלי הוא רכיב תאורטי במעגלים חשמליים אשר מייצר מתח חשמלי קבוע בין הדקיו, ללא כל תלות בזרם החשמלי שהוא יוצר. מקור כזה קיים רק במודלים מתמטיים של מעגלים. העכבה הפנימית של התקן זה שווה לאפס. כאשר הוא מחובר למעגל פתוח (נתק) הוא מספק אפס זרם ואפס הספק. ככל שההתנגדות של העומס שואפת ל־0 (קצר) הזרם וההספק שואפים לאינסוף. עם זאת, בפועל לא ניתן לחבר מקור מתח אידאלי למעגל מקוצר, מושגים אלה לא עולים בקנה אחד (מכיוון שבפועל למקור מתח אמיתי יש התנגדות פנימית).