קסנופילוס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תבנית קישור לאנגלית
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{בעבודה}}
[[קובץ:Xenophilus_Nuremberg_Chronicle.jpg|left|class=cx-linter-tag|thumb|קסנופילוס, מתואר כמלומד מימי הביניים ב[[נורמברג כרוניקל]] Nuremberg Chronicle.]]
[[קובץ:Xenophilus_Nuremberg_Chronicle.jpg|left|class=cx-linter-tag|thumb|קסנופילוס, מתואר כמלומד מימי הביניים ב[[נורמברג כרוניקל]] {{אנ|Nuremberg Chronicle}}.]]
'''קסנופילוס''' ([[יוונית]]: '''Ξενόφιλος'''; [[המאה ה-4 לפנה"ס]]) מ[[כלקידיקי]], היה פילוסוף מ[[האסכולה הפיתגוראית]] ומוסיקאי, שחי במחצית הראשונה של המאה ה-4 לפנה"ס. [[אולוס גליוס]] מציין שקסנופילוס היה חברו הקרוב ומורו של [[אריסטוקסנוס]] Aristoxenus, ורומז שקסנופילוס לימד אותו תורה פיתגוראית. נאמר שהשתייך לדור האחרון של הפיתגוראים, והוא הפיתגוראי היחיד הידוע לנו שחי ב[[אתונה]] במאה ה-4 לפנה"ס. אנו למדים מ[[דיוגנס לארטיוס]] שאריסטוקסנוס כתב שכאשר קסנופילוס נשאל פעם על ידי מישהו כיצד יוכל לחנך את בנו בצורה הטובה ביותר, קסנופילוס השיב: "על ידי הפיכתו לאזרח של מדינה בעלת שלטון טוב". על פי [[לוקיאנוס מסאמוסאטה]], אריסטוקסנוס נהנה מתהילה משמעותית בתקופת ה[[רנסאנס]], ככל הנראה בשל טענת [[פליניוס הזקן]] שהוא חי 105 שנים מבלי שאי פעם היה חולה.
'''קסנופילוס''' ([[יוונית]]: '''Ξενόφιλος'''; [[המאה ה-4 לפנה"ס]]) מ[[כלקידיקי]], היה פילוסוף מ[[האסכולה הפיתגוראית]] ומוסיקאי, שחי במחצית הראשונה של המאה ה-4 לפנה"ס. [[אולוס גליוס]] מציין שקסנופילוס היה חברו הקרוב ומורו של [[אריסטוקסנוס]] {{אנ|Aristoxenus}}, ורומז שקסנופילוס לימד אותו תורה פיתגוראית. נאמר שהשתייך לדור האחרון של הפיתגוראים, והוא הפיתגוראי היחיד הידוע לנו שחי ב[[אתונה]] במאה ה-4 לפנה"ס. אנו למדים מ[[דיוגנס לארטיוס]] שאריסטוקסנוס כתב שכאשר קסנופילוס נשאל פעם על ידי מישהו כיצד יוכל לחנך את בנו בצורה הטובה ביותר, קסנופילוס השיב: "על ידי הפיכתו לאזרח של מדינה בעלת שלטון טוב". על פי [[לוקיאנוס מסאמוסאטה]], אריסטוקסנוס נהנה מתהילה משמעותית בתקופת ה[[רנסאנס]], ככל הנראה בשל טענת [[פליניוס הזקן]] שהוא חי 105 שנים מבלי שאי פעם היה חולה.


[[קטגוריה:פילוסופים יוונים]]
[[קטגוריה:פילוסופים יוונים]]

גרסה מ־02:41, 2 במרץ 2016

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
קסנופילוס, מתואר כמלומד מימי הביניים בנורמברג כרוניקל (אנ').

קסנופילוס (יווניתΞενόφιλος; המאה ה-4 לפנה"ס) מכלקידיקי, היה פילוסוף מהאסכולה הפיתגוראית ומוסיקאי, שחי במחצית הראשונה של המאה ה-4 לפנה"ס. אולוס גליוס מציין שקסנופילוס היה חברו הקרוב ומורו של אריסטוקסנוס (אנ'), ורומז שקסנופילוס לימד אותו תורה פיתגוראית. נאמר שהשתייך לדור האחרון של הפיתגוראים, והוא הפיתגוראי היחיד הידוע לנו שחי באתונה במאה ה-4 לפנה"ס. אנו למדים מדיוגנס לארטיוס שאריסטוקסנוס כתב שכאשר קסנופילוס נשאל פעם על ידי מישהו כיצד יוכל לחנך את בנו בצורה הטובה ביותר, קסנופילוס השיב: "על ידי הפיכתו לאזרח של מדינה בעלת שלטון טוב". על פי לוקיאנוס מסאמוסאטה, אריסטוקסנוס נהנה מתהילה משמעותית בתקופת הרנסאנס, ככל הנראה בשל טענת פליניוס הזקן שהוא חי 105 שנים מבלי שאי פעם היה חולה.