כריס אודונל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הוספתי
ויקישיתוף בשורה
שורה 60: שורה 60:


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
{{ויקישיתוף בשורה}}
*{{imdb name|id=0000563|name=כריס אודונל}}
*{{imdb name|id=0000563|name=כריס אודונל}}
* [http://chris-odonnell.com/ האתר הרשמי]
* [http://chris-odonnell.com/ האתר הרשמי]

גרסה מ־10:31, 15 במרץ 2016

תבנית:שחקן כריס אודונלאנגלית: Chris O'Donnell; נולד ב-26 ביוני 1970) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה אמריקאי.

שנותיו המוקדמות

אודונל נולד בוינטקה, אילינוי והוא הצעיר מבין שבעה אחים ואחיות. משפחתו, שמוצאה אירי וגרמני, הייתה קתולית, ולכן נשלח בילדותו לבתי ספר קתוליים. מגיל 13 עד גיל 16, עסק אודונל בדוגמנות והופיע במספר פרסומות. סיים את לימודיו התיכוניים ב-1988 והלך ללמוד באוניברסיטה של בוסטון, אותה סיים עם תואר אקדמי בשיווק. לאחר מכן למד משפטים בבוסטון קולג'.

קריירה

אודונל התגלה בפרסומת טלוויזיה למקדונלד'ס, בה כיכב מייקל ג'ורדן. בהיותו בן 17 נבחן לתפקיד בסרט קולנוע בשם "גברים אינם עוזבים", לצד ג'סיקה לאנג, וזכה בתפקיד. את הפריצה הגדולה עשה בדרמה הנוגעת ללב "ניחוח אישה" (1992), שם הופיע בתפקיד משני, בו גילם תלמיד קולג' תמים הנקרא להשגיח על קולונל עיוור (אל פאצ'ינו) למשך כמה ימים. על תפקידו בסרט קיבל אודונל מועמדות לפרס גלובוס הזהב.

בהמשך הופיע בשורה של הצלחות, כדוגמת "שלושת המוסקטרים", שם גילם את ד'ארטניאן, "שמיים כחולים", "התא", קומדיית המתח של רוברט אלטמן "מי רצח את קוקי?" ו"מעבר לגבול הסכנה". עם זאת, תפקידו כרובין, שותפו של באטמן בלוחמה בפשע ב"באטמן לנצח", הפך אותו לכוכב בהוליווד. במעבר לסרט ההמשך, "באטמן ורובין", הוחלף השחקן המגלם את באטמן, אך כריס אודונל נשאר בתפקיד רובין.

בתחילת שנות האלפיים המעיט בהופעות בסרטים ופינה זמן לגדל את שלושת ילדיו, לצד אשתו, קרוליין פנטרייס. ב-2004 חזר לאור הזרקורים כשכיכב בסרט "קינסי", ובהופעת אורח בסיטקום "שני גברים וחצי". מכאן פנה לכיוון הטלוויזיה כשכיכב בסדרות "הפרקליטים", "האנטומיה של גריי" ובסדרה דרמטית-קומית בשם "Head Cases", בה כיכב בתפקיד הראשי. סדרה זו זכתה לרייטינג נמוך ונקטלה על ידי המבקרים, מה שגרם לה לרדת מן המרקע בספטמבר 2005 לאחר שני פרקים בלבד. בשנת 2009 הצטרף אודונל לצוות סדרת הספין-אוף "NCIS : לוס אנג'לס".

חייו האישיים

ב-1997 נישא אודונל לחברתו קרוליין פנטרס שאותה הכיר בקולג'. לזוג שלושה בנים ושתי בנות.

פילמוגרפיה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כריס אודונל בוויקישיתוף