דגי ריאות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קישורים פנימיים: מאדום לכחול
Ezra100 (שיחה | תרומות)
תקלדה
שורה 14: שורה 14:


דגי הריאות חיים במים מתוקים בוציים, שם כמות ה[[חמצן]] מועטה, ועל כן הם מחויבים לנשום מחוץ למים. דגי הריאות הם [[אוכל כול|אוכלי כול]], בעיקר בשר – הם טורפים דגים אחרים. בשבי, הם מתרגלים לאכול תולעים.
דגי הריאות חיים במים מתוקים בוציים, שם כמות ה[[חמצן]] מועטה, ועל כן הם מחויבים לנשום מחוץ למים. דגי הריאות הם [[אוכל כול|אוכלי כול]], בעיקר בשר – הם טורפים דגים אחרים. בשבי, הם מתרגלים לאכול תולעים.
כמו אצל מרבית הדגים, ההפריה היא חוץ גופנית – הזכר מפריש את זרעו על הביצים אחרי שהנקבה מטילה אותן ושנשאר לשמור על הביצים לאחר ההפריה. רביית דגי הריאות בשבי נדירה.
כמו אצל מרבית הדגים, ההפריה היא חוץ גופנית – הזכר מפריש את זרעו על הביצים אחרי שהנקבה מטילה אותן ונשאר לשמור על הביצים לאחר ההפריה. רביית דגי הריאות בשבי נדירה.


==מיון==
==מיון==

גרסה מ־19:05, 7 במאי 2016

קריאת טבלת מיוןדגי ריאות
דג ריאות אפריקני משויש
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: חולייתנים לסתניים
מחלקה: בעלי סנפירים בשרניים
תת־מחלקה: דגי ריאות
שם מדעי
Dipnoi
מילר, 1845
דג ריאות אוסטרלי

דגי ריאות (שם מדעי: Dipnoi) הם תת-מחלקה בקבוצת דגי הגרם, שהם הן בעלי זימים (כשאר הדגים) והן בעלי ריאות (כמו חוליתנים יבשתיים). תת-מחלקה זו התפתחה מדגי גרם. מדגי הריאות שרדו רק מינים בודדים והם מוגדרים כמאובנים חיים משום שבמשך מאות מיליוני השנים האחרונות, מספר הפרטים החיים ששרדו בכל מין כזה היה כה קטן, עד שכיום קל יותר למצוא מאובנים של בני מינים אלה מאשר פרטים חיים שלהם. דגי הריאות מהווים חיזוק חשוב לטענה של חוקרי האבולוציה, שעל פיה, מוצאם של החולייתנים השייכים לקבוצת בעלי ארבע רגליים הוא מהדגים. מדגי הריאות התפתחו גם דגי הגרם בעלי שלפוחית הציפה.

הקבוצה כוללת שתי משפחות: משפחת בעלי הריאה האחת ומשפחת בעלי שתי ריאות. משפחת בעלי הריאה האחת כוללת רק את דג הריאות האוסטרלי, החי במים מתוקים ונמצא בסכנת הכחדה. משפחת בעלי שתי הריאות כוללת שני סוגים, האחד בדרום יבשת אפריקה והאחר בדרום אמריקה.

דגי הריאות חיים במים מתוקים בוציים, שם כמות החמצן מועטה, ועל כן הם מחויבים לנשום מחוץ למים. דגי הריאות הם אוכלי כול, בעיקר בשר – הם טורפים דגים אחרים. בשבי, הם מתרגלים לאכול תולעים. כמו אצל מרבית הדגים, ההפריה היא חוץ גופנית – הזכר מפריש את זרעו על הביצים אחרי שהנקבה מטילה אותן ונשאר לשמור על הביצים לאחר ההפריה. רביית דגי הריאות בשבי נדירה.

מיון

ערך זה הוא קצרמר בנושא בעלי חיים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.