אולימפיאדת סוצ'י (2014) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 84: שורה 84:
====סקי חופשי====
====סקי חופשי====
* במסגרת התחרויות בסקי חופשי, במקצים לגברים ב"סלופ סטייל" וב"סקי קרוס", זכו האמריקאים והצרפתים בהתאמה, בכל שלושת המקומות הראשונים.
* במסגרת התחרויות בסקי חופשי, במקצים לגברים ב"סלופ סטייל" וב"סקי קרוס", זכו האמריקאים והצרפתים בהתאמה, בכל שלושת המקומות הראשונים.
* במהלך אימון לקראת התחרות נפצעה באורח קשה, גולשת הפריסטייל הרוסייה, מריה קומיסרובה. הגולשת בת ה-23, נפגעה קשה בעת אימון במרכז הספורט האקסטרימי שברוזה חוטור הסמוך ל[[סוצ'י]], שם נערכות תחרויות השלג. בשל חומרת הפגיעה היא הוכנסה מיד לחדר הניתוח לצורך טיפול חירום.

====סקי למרחקים====
====סקי למרחקים====
* במסגרת התחרויות ב[[סקי למרחקים]] במקצה לגברים ל-50 ק"מ קלאסי ובמקצה לנשים ל-30 ק"מ קלאסי, זכו הן הרוסים והן הנורווגיות בהתאמה בכל שלושת המקומות הראשונים.
* במסגרת התחרויות ב[[סקי למרחקים]] במקצה לגברים ל-50 ק"מ קלאסי ובמקצה לנשים ל-30 ק"מ קלאסי, זכו הן הרוסים והן הנורווגיות בהתאמה בכל שלושת המקומות הראשונים.

גרסה מ־20:39, 28 במאי 2016


שגיאות פרמטריות בתבנית:אולימפיאדה

פרמטרים [ תמונה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אולימפיאדת החורף סוצ'י (2014)
עיר מארחת סוצ'י, רוסיה
מדינות משתתפות 87
ספורטאים משתתפים 2,900
טקס הפתיחה 7 בפברואר 2014
טקס הנעילה 23 בפברואר 2014
נפתח רשמית על ידי ולדימיר פוטין
השביע את המשתתפים רוסלאן זכרוב
הדליק את הלפיד האולימפי ולדיסלב טרטיאק ואירינה רודנינה
האצטדיון הראשי אצטדיון פישט
הערים שהתמודדו על האירוח פיונגצ'אנג, זאלצבורג

המתחמים האולימפיים בסוצ'י ודרכי תעבורה
המתחמים האולימפיים בסוצ'י ודרכי תעבורה

המתחם האולימפי לחוף הים באדלר
המתחם האולימפי לחוף הים באדלר

אזור קרסנאיה פוליאנה, אסטו-סאדוק ורוזה חוטור
אזור קרסנאיה פוליאנה, אסטו-סאדוק ורוזה חוטור
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הלפיד האולימפי בטקס הפתיחה של האולימפיאדה

משחקי החורף האולימפיים ה-22 במספר (רוסית XXII Зимние Олимпийские игры) נערכו בין ה-7 בפברואר 2014 ל-23 בפברואר 2014 בעיר סוצ'י ברוסיה. בחודש יוני 2006 הכריז הוועד האולימפי הבינלאומי כי סוצ'י היא בין הערים המתחרות על אירוח משחקי החורף האולימפיים ה-22 אשר עלו לשלב הגמר. שנה לאחר מכן, ב-4 ביולי 2007, בישיבת הוועד האולימפי ה-119 בגואטמלה סיטי בגואטמלה הוכרז על זכייתה של העיר,[1] וזוהי הפעם הראשונה בה מארחת רוסיה את משחקי החורף האולימפיים.

תשתיות

המתחמים האולימפיים

המשחקים נערכו בשני מתחמים - האחד על חוף הים השחור ברובע אדלר, בין שדה התעופה והגבול הבינלאומי עם גאורגיה, והאחר באזור אתר קרסנאיה פוליאנה שבהרי הקווקז, 48 ק"מ ממרכז העיר. בין שני המתחמים קישר קו רכבת קלה.

המתחם על חוף הים קם סביב בריכה וכיכר מרכזית שנקראת "כיכר המדליות", ואשר בה נערכו טקסי הענקת המדליות. אצטדיון פישט, האצטדיון האולימפי, והאולמות השונים במתחם זה שוכנים סביב הכיכר, וממערב לו נמצאו הכפר האולימפי ומרכז התקשורת. אצטדיון פישט מכיל 40,000 איש ושוכן מדרום לכיכר, על חוף הים. האצטדיון נכלל גם ברשימת האצטדיונים של גביע העולם בכדורגל שרוסיה תארח בשנת 2018.

סמוך לו הוקמו עם כיוון השעון האולם הקטן להוקי קרח (Малая ледовая арена המכיל 7,000 צופים), והיכל הקרח בולשוי שנועד ל-12,000 צופים, אולם לתחרויות החלקה מהירה על קרח (Конькобежный центр שלו קיבולת של 8,000 איש), אולם להחלקה אמנותית ותחרויות החלקה מהירה במסלול קצר (Ледовый дворец спорта שבו מקומות ל-12,000 איש) ומרכז קרלינג (Арена для керлинга שנועד ל-3,000 צופים).

באזור קרסנאיה פוליאנה נערכו כל תחרויות הסקי והסנובורד, סקי למרחקים וסקי נורדי משולב, מזחלות, סקלטון, לוז', בובסלי, ביאתלון וכן קפיצות סקי. כל אלה נערכו בחמש זירות שונות שכל אחת מהן מכילה בין 11,000 ל-20,000 צופים, וכן שוכן בקרסנאיה פוליאנה כפר אולימפי נוסף המלין את העוסקים בענפי הספורט המתקיימים במקום.

פיתוח ובנייה

לקראת המשחקים עברה העיר מתיחת פנים כוללת בכל התחומים:

  • תחבורה ציבורית - שדה התעופה, הנמל ומסילת הרכבת החוצה את העיר שודרגו והוקמה רשת של שלושה קווי רכבת קלה.
  • לבתי המלון וההארחה בעיר נוספו 25,000 חדרים[2], ועלו תוכניות לבניית חלק מהמלונות על אי מלאכותי בים השחור,[3] שלא יצאו אל הפועל. סך הכל תוכננו בעיר בזמן המשחקים יותר מ-57,000 חדרי מלון בטווח של 40 ק"מ משדה התעופה ובקרסנאיה פוליאנה.[4]
  • הספק תחנות הכוח לייצור חשמל בסביבת העיר הגיע עד שנת 2011 ל-1,129 מגהוואט. נערך שיפוץ בתחנות כוח קיימות והוקמו ארבע תחנות כוח הידרואלקטריות נוספות לאורך נהר מזימטה.[5]
  • הושקעו סכומים גבוהים בפיתוח תשתיות התקשורת בעיר ובסביבותיה, ובין היתר הנחת 700 ק"מ של סיבים אופטיים והקמת רשת רדיו סלולרית בהיקף של 10,000 מנויים אשר שימשה לארגון ולפיקוח על המשחקים.

עלויות קיום האולימפיאדה

התקציב שאושר לאולימפיאדת החורף עמד על 11.7 מיליארד דולר[2]. 60% ממנו מכספי ציבור, רובם המכריע מתקציב הממשלה הפדרלית ומיעוטם מתקציביהם של מחוז קרסנודר ושל עיריית סוצ'י. 40% נוספים הגיעו מהשקעה פרטית שגם לה ערבה הממשלה הרוסית. בפועל, הושקעו מעל 50 מיליארד דולרים (כטריליון רובל רוסי) באולימפיאדה, מה שהפך אותה לאולימפיאדה היקרה ביותר מאז ומעולם (חורף וקיץ).[6] עלות הבנייה של האצטדיון האולימפי "פישט" הייתה כ-800 מיליון דולר.

ביקורת

לוגו המועמדות של סוצ'י על כרזה בחוף הים של העיר
חגיגות ההודעה על הזכייה באירוח האולימפיאדה

ביקורת נמתחה על קיומה של האולימפיאדה בסוצ'י במספר מישורים. בראש ובראשונה נטען כי עבודות בנייה בהיקף נרחב בקרסנאיה פוליאנה עשויות להסב נזקים לאוצרות הטבע שבפארקים ובשמורות הטבע של אתר המורשת העולמית, שהוכרז בשנת 1999 בשם הקיבוצי הקווקז המערבי.[7] קרסנאיה פוליאנה שוכנת בגבולו של האזור המוכרז ובתחומי שטח המעטפת שלו. נזקים נוספים צפויים לנהר המזימטה שבמערב העיר, ואשר לאורכו מתוכננות לקום ארבע תחנות כוח הידרואלקטריות, וכן קיים חשש מנזק שיגרם כתוצאה מהקמת מפעל לטיפול בשפכים ומהפיתוח המואץ של תשתית התחבורה המסילתית באזור. לצד כל אלה קיים חשש גם מבנייה פרטית מואצת אשר אינה קשורה ישירות למשחקים האולימפיים, ומהתייקרות חסרת פרופורציות של מחירי הנדל"ן אשר תביא לירידה באטרקטיביות התיירותית של העיר.[8]

ביקורת מסוג שונה לחלוטין הגיעה מצידם של ארגונים ופעילים צ'רקסיים אשר העלו על נס את ההתעלמות מגירוש אבותיהם מהאזור במאה ה-19, אירוע אותו הם רואים כרצח עם. העניין זוכה בעיניהם לדגש מיוחד בשל כך שהמשחקים יתקיימו בשנת 2014, היינו 150 שנים בדיוק לאחר שמלחמת קווקז הסתיימה בתבוסתם ובגירושם. עוד טענו כי התרבות וההיסטוריה הצ'רקסיות לא זכו לתשומת לב ודרשו את קיומו של סקר ארכאולוגי שימנע פגיעה בקברים הנמצאים לדבריהם בשטח המיועד לבנייה.[9]

ארגונים שונים מחו על היחס לאוכלוסייה המקומית. לצורך בניית הכפר האולימפי, התשתיות והמתקנים, פונו יותר מאלפיים משפחות מבתיהן, בתיהם הופקעו ורכושם נהרס. רבות ממשפחות המפונים קיבלו במקום בית פרטי דיור בבתי קומות שנבנו במיוחד, בסטנדרטים נמוכים מאלה בהם חיו קודם.[10] הועלו גם ביקורות על כשלים טכניים מהותיים בבנייה. עם פתיחת הכפר האולימפי והמתקנים לציבור הרחב, התגלו כשלים תכנוניים שונים, חלקם נראו כמבדחים, לדוגמה- קביעה של כיסאות מול אסלות בתוך חדרי שירותים, ועוד.[11] כשלים אחרים נראו בבניית התשתיות ובדיווחים על מפגעים שונים. לדוגמה, חלק מהעיתונאים שסיקרו את המשחקים במהלך האולימפיאדה נאלצו להתגורר במקומות ללא זרם מים, ועוד.[12]

ביקורת נוספת כנגד המשחקים, הושמעה על ידי קהילת הלהט"ב ותומכיהם ברוסיה ובעולם,[13] לאחר שבמהלך שנת 2013 הוביל השלטון הרוסי, שורה של חוקים הפוגעים בזכויותיהם של אנשי הקהילה ובין היתר הובילו לאלימות גוברת כלפיהם.[14] בין היתר הופעלו לחצים על מדינות העולם המשתתפות במשחקים האולימפיים, לצאת נגד המדיניות המתפתחת ברוסיה. מנהיגי מדינות רבות, בהם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, נשיא גרמניה יואכים גאוק ונשיא צרפת פרנסואה הולנד, הודיעו כי לא יגיעו לכבד את המשחקים האולימפיים כמקובל, בשל האווירה ההומופובית השוררת במדינה והחוקים כנגד הקהילה.[15] נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הודיע כי כל הספורטאים יתקבלו בסוצ'י בברכה "ללא קשר לנטייה מינית".[16]

השילוב בין הביקורת הפוליטית לביקורת הסביבתית, והכספים הרבים שהושקעו כדי להביא עיר קיט קטנה לחוף הים השחור, לאירוח המשחקים האולימפיים, ואף אופן הבניה שחלקה לא נשלם גם ביום פתיחת המשחקים, הביאו לביקורת חריפה על הפרויקט. חלק מהמבקרים אף הישוו את אולימפיאדת סוצ'י ל"מיזמים סובייטים מופרכים" מהעבר.[17] עם זאת, בימים שלאחר פתיחתה, נשמעו גם ביקורות חיוביות.[18]

מהלך האולימפיאדה

מרוץ הלפיד

הלפיד האולימפי עובר במוסקבה, אוקטובר 2013

מרוץ השליחים של העברת הלפיד התחיל במוסקבה ב-7 באוקטובר 2013, 123 ימים לפני תחילת האולימפיאדה, והגיע לטקס הפתיחה ב-7 בפברואר 2014. היה זה מרוץ הלפיד הארוך ביותר שנעשה, עד לאולימפיאדה זו. המרוץ עבר דרך 2,900 ערים וכפרים ב-83 מחוזות ברוסיה, בשלל כלי תחבורה - ברגל, מכונית, רכבת, מטוס, וטרויקה - מזחלת כלבים רוסית. הלפיד עבר 65,000 ק"מ,[19] כשהוא נישא לאורך המסלול על ידי 14,000 שליחים.

במהלך המרוץ, הגיע הלפיד למספר מקומות מיוחדים לראשונה: ב-20 באוקטובר הוא הובל לקוטב צפוני. ב-6 בנובמבר הוא הוטס לחלל על ידי החללית סויוז, שם האסטרונאוטים ביצעו עמו הליכת חלל המקיפה את תחנת החלל הבינלאומית.[20] הלפיד הגיע להר הגבוה ביותר ברוסיה, הר אלברוס, וכן גם לימת באיקל.

אירועים בולטים

המנצחים מהולנד בהחלקה מהירה על קרח, 500 מטר גברים, אולימפיאדת סוצ'י
מזחלות קרח (Luge) באולימפיאדת סוצ'י
המחליק הרוסי יבגני פלושנקו, במהלך תחרות ההחלקה על הקרח לקבוצות
טורניר ההוקי קרח. רוסיה נגד ארצות הברית.

ביאתלון

הוקי קרח

  • בטורניר ההוקי קרח לגברים, במשחק שלב הבתים בין רוסיה נגד ארצות הברית, נפסל שער חוקי של הרוסים, בהחלטה שעוררה ביקורת רבה על איכות השיפוט, שנטען והיה מוטה לטובת האמריקאים.

החלקה מהירה

  • המחליקים ההולנדים שלטו באופן מוחלט (8 מדליות זהב מתוך 12 ו-23 מדליות בסך הכל מתוך 32 אפשריות), בתחרויות החלקה מהירה, לאחר שזכו 4 פעמים בכל שלוש המדליות, הגברים זכו 3 פעמים והנשים פעם אחת. הגברים, בתחרות למרחק של 500 מטר, למרחק של 5000 מטר ולמרחק של 10000 מטר והנשים, בתחרות למרחק של 1500 מטר.
  • איירין ווסט, מהולנד שהתחרתה בהחלקה מהירה, זכתה ב-5 מדליות, 2 זהב ו-3 כסף ובכך הייתה לספורטאית שזכתה במספר המדליות הרב ביותר במשחקים אלו.

החלקה מהירה במסלול קצר

החלקה על הקרח

  • בתחרות ההחלקה על הקרח לקבוצות זכתה הנבחרת הרוסית, ובינם יוליה ליפניצקיה, ובכך הפכה לאלופה האולימפית הצעירה ביותר בתולדות ההחלקה על הקרח לנשים, והיא בת 15, כשהיא צעירה ששה ימים בלבד מהמתחרה הקודמת, האמריקאית טרה ליפינסקי.

סנואובורד

סקי אלפיני

  • לראשונה בתולדות תחרות סקי אלפיני, במשחקים האולימפיים, שתי ספורטאיות זוכות במדליית זהב כל אחת, בתחרות גלישה במורד ("דאון היל"), דומיניק גיסין משווייץ וטינה מזה מסלובניה.
  • טינה מזה מסלובניה זכתה בשתי מדליות זהב בדלישה במורד ובסלאלום ענק.

סקי חופשי

  • במסגרת התחרויות בסקי חופשי, במקצים לגברים ב"סלופ סטייל" וב"סקי קרוס", זכו האמריקאים והצרפתים בהתאמה, בכל שלושת המקומות הראשונים.
  • במהלך אימון לקראת התחרות נפצעה באורח קשה, גולשת הפריסטייל הרוסייה, מריה קומיסרובה. הגולשת בת ה-23, נפגעה קשה בעת אימון במרכז הספורט האקסטרימי שברוזה חוטור הסמוך לסוצ'י, שם נערכות תחרויות השלג. בשל חומרת הפגיעה היא הוכנסה מיד לחדר הניתוח לצורך טיפול חירום.

סקי למרחקים

  • במסגרת התחרויות בסקי למרחקים במקצה לגברים ל-50 ק"מ קלאסי ובמקצה לנשים ל-30 ק"מ קלאסי, זכו הן הרוסים והן הנורווגיות בהתאמה בכל שלושת המקומות הראשונים.

קפיצות סקי

לוח האירועים

טקס הפתיחה   מוקדמות 1 גמרים מופע ראווה טקס הנעילה
תאריך 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
טקסים                  
ביאתלון    2       1       1       1       1       1       1       2   
בובסלי             1       1                1   
קרלינג                                                                                     1       1   
הוקי קרח                                                                                     1                                           1   
החלקה אמנותית             1                1                         1                1            
סקי למרחקים    2       2       2       1       1       2       1       1   
סקי נורדי משולב    1       1       1   
לוז'             1                1       1   
החלקה מהירה    1       1       1       1       1       1       1       1       1       1                2   
החלקה מהירה במסלול קצר    1       1       2       1       3   
סקי אלפיני    1       1       1       1       1       1       1       1       1       1   
סקי חופשי    1       1                         1       1   
קפיצות סקי             1                1       1   
סקלטון    1       1   
סנובורד    1       1                2       1       1   

טבלת מדליות

מיקום מדינה זהב כסף ארד סה"כ
1 רוסיהרוסיה רוסיה (מארחת) 13 11 9 33
2 נורווגיהנורווגיה נורווגיה 11 5 10 26
3 קנדהקנדה קנדה 10 10 5 25
4 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 9 7 12 28
5 הולנדהולנד הולנד 8 7 9 24
6 גרמניהגרמניה גרמניה 8 6 5 19
7 שווייץשווייץ שווייץ 6 3 2 11
8 בלארוסבלארוס בלארוס 5 0 1 6
9 אוסטריהאוסטריה אוסטריה 4 8 5 17
10 צרפתצרפת צרפת 4 4 7 15
11 פוליןפולין פולין 4 1 1 6
12 הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין הרפובליקה העממית של סין 3 4 2 9
13 קוריאה הדרומיתקוריאה הדרומית קוריאה הדרומית 3 3 2 8
14 שוודיהשוודיה שוודיה 2 7 6 15
15 צ'כיהצ'כיה צ'כיה 2 4 2 8
16 סלובניהסלובניה סלובניה 2 2 4 8
17 יפןיפן יפן 1 4 3 8
18 פינלנדפינלנד פינלנד 1 3 1 5
19 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת 1 1 2 4
20 אוקראינהאוקראינה אוקראינה 1 0 1 2
21 סלובקיהסלובקיה סלובקיה 1 0 0 1
22 איטליהאיטליה איטליה 0 2 6 8
23 לטביהלטביה לטביה 0 2 2 4
24 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 0 2 1 3
25 קרואטיהקרואטיה קרואטיה 0 1 0 1
26 קזחסטןקזחסטן קזחסטן 0 0 1 1
בסך הכל 99 97 99 295

ישראל באולימפיאדה

ערך מורחב – ישראל באולימפיאדת סוצ'י (2014)

המשלחת הישראלית כללה 5 ספורטאים, שהתחרו בשלושה ענפים.[21]

החלקה אמנותית

אלכסיי ביצ'נקו סיים במקום ה-21, לאחר שהשיג 177.06 נקודות.

יבגני קרסנופולסקי ואנדריאה דוידוביץ' התחרו בהחלקה אמנותית לזוגות. הם סיימו את התחרות במקום ה-15 לאחר שהשיגו 94.35 נקודות בתרגיל החופשי, ובסך הכול השיגו בניקוד מצטבר של 147.73 נקודות. בכך היו לזוג הישראלי הראשון בישראל שמגיע לשלב הגמר בתחרות לזוגות ספורטיביים בהחלקה אמנותית.[22]

סקי אלפיני

וירג'יל ואן דה פוט היה אמור להתחרות בסלאלום וסלאלום ענק, אך נפצע בחימום שלפני תחרות הסלאלום ולא הופיע לתחרות.

החלקה מהירה במסלול קצר

ולדיסלב ביקנוב מתחרה בשלושה מקצים - 500 מטר, 1000 מטר, ו-1500 מטר. הוא הספורטאי (גבר) הראשון המתחרה בענף זה. ב-1000 מטר לא עבר את המוקדמות וסיים במקום ה-24. ב-1500 מטר הגיע לחצי הגמר וסיים במקום ה-25.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אולימפיאדת סוצ'י בוויקישיתוף

הערות שוליים


שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים [ טורים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

  1. ^ אתר התנועה האולימפית
  2. ^ 1 2 אתר המשחקים
  3. ^ К Олимпиаде Россия получит новые земли
  4. ^ אתר המשחקים
  5. ^ Энергомощности Сочинского региона вырастут к Олимпиаде вчетверо
  6. ^ אולימפיאדת החורף בסוצ'י תצא מחר לדרך, מערכת one‏, 6.2.2014
  7. ^ Всемирное наследие в опасности
  8. ^ Сочи – место не для отдыха
  9. ^ Circassians Voice Olympian Anger
  10. ^ אלון זנדר, פחד ותיעוב בסוצ'י, גלובס, 5 בפברואר 2014
  11. ^ לילה אודינייב, רוסיה מציגה: למי נועדו שלושת הכיסאות מול האסלה?, מאקו-nexter‏, 5 בפברואר 2014
  12. ^ קיילטן דיואי, "עיתונאים באולימפיאדת סוצ'י מצייצים בטוויטר על חוויותיהם", וושינגטון פוסט, 4 בפברואר 2014 (באנגלית).
  13. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6, 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    פז חסדאי‏, הרוח האולימפית בשיא צביעותה, באתר וואלה!‏, 16 באוגוסט 2013
  14. ^ ברוסיה גילו את הסקס - אבל רק בין גבר לאישה
  15. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    אובמה מחרים את אולימפיאדת החורף שמארחת רוסיה, באתר וואלה!‏, 18 בדצמבר 2013
  16. ^ ולדימיר פוטין: "הומואים רצויים באולימפיאדת החורף"
  17. ^ אילן גורן, אולימפיאדת החורף בסוצ'י נפתחת על קרקע לא יציבה, הארץ, 07.02.2014
  18. ^ אמיר ענבר, האם סוצ'י 2014 תיזכר כהצלחה?, הארץ, 22.2.2014
  19. ^ "Russia unveils torch relay route of 2014 Sochi Winter Olympics". English.news.cn. 8 באוקטובר 2012. נבדק ב-17 בפברואר 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  20. ^ אבי בליזובסקי, ‏הלפיד האולימפי יצא להליכת חלל * ישוב מחר לכדור הארץ, באתר "הידען", 9 בנובמבר 2013
  21. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    פרמטרים ריקים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    דני בורשבסקי‏, סוצ'י 2014: הכירו את הישראלים, באתר וואלה!‏, 07 בפברואר 2014
  22. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    פרמטרים ריקים [ 8 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    ניר שועלי, סוצ'י: קרסנופולסקי ודוידוביץ' סיימו במקום ה-15, באתר nrg‏, 12 בפברואר 2014