לייקה (חברה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:
'''סרטי הסטודיו'''
'''סרטי הסטודיו'''


-[[2009]]- [["קורליין ודלת הקסמים"]]
-[[2009]]- [[קורליין ודלת הקסמים]]


-[[2012]]- [["פאראנורמן"]]
-[[2012]]- [[פאראנורמן]]


-[[2014]]- [["הקופסונים"]]
-[[2014]]- [[הקופסונים]]


'''סרטים עתידיים'''
'''סרטים עתידיים'''


-[[2016]]- [["קובו ושני המיתרים"]]
-[[2016]]- [[קובו ושני המיתרים]]


-[["יער הפרא"]]- TBA
-[[יער הפרא]]- TBA


-[["גובלינים"]]- TBA
-[[גובלינים]]- TBA


== פעילות ==
== פעילות ==

גרסה מ־20:16, 7 באוגוסט 2016

לייקהאנגלית: .Laika Entertainment, LLC) היא חברת סטופ מושן אמריקאית העוסקת ביצירת סרטים באורך מלא, תוכן פרסומי, וידאו קליפים וסרטים קצרים. החברה נוסדה ב-2005 וממוקמת באורגון שבארצות הברית. ידועה בשל סרטי סטופ מושן באורך מלא שהפיקה קורליין, פארנורמן והקופסונים.

בעבר היו לחברה שתי מחלקות: הראשונה, לייקה אנטרטיימנט, הייתה אחראית על יצירת סרטים באורך מלא והשנייה הייתה אחראית על תוכן פרסומי. ביולי 2014 החברה הפסיקה את פעילות המחלקה לתוכן פרסומי כדי לרכז את משאביה ביצירת סרטים. המחלקה לתוכן פרסומי פעילה כיום באופן עצמאי תחת השם HouseSpecial.

סרטי הסטודיו

-2009- קורליין ודלת הקסמים

-2012- פאראנורמן

-2014- הקופסונים

סרטים עתידיים

-2016- קובו ושני המיתרים

-יער הפרא- TBA

-גובלינים- TBA

פעילות

פעילותה הראשונה של החברה הייתה בתפקיד הפקה בסרט "חתונת הרפאים" של טים ברטון. צילום סרטה הראשון של החברה, קורליין, ארך שמונה-עשר חודשים אשר לוו בשנתיים של קדם-הפקה. כדי לייצר בובה אחת של הדמות הראשית, נדרשו עשרה אנשים לעבוד עליה במשך כשלושה-ארבעה חודשים. החל מהסרט "פארנורמן" (2012) החברה החלה לעשות שימוש במדפסות תלת ממד מיוחדות אשר חסכו זמן ביצירת הדמויות והבעותיהן הרבות, מאחר שיש צורך ליצור ראש שלם עבור כל אחת.

נכון ל-2009, מספר העובדים בחברה עומד על כמאה שמונים איש, וזאת לאחר פיטורים של שישים ושלושה עובדים במחלקת אנימציה ממוחשבת, לאחר שהוחלט להתמקד באופן כמעט בלעדי באנימציית סטופ מושן. מתוך העובדים בחברה כיום ישנם כשלושים במחלקת האנימציה ועוד אחד עשר במחלקה האמנותית. בבניין החברה ישנם חדרי ענק המוקדשים לסטים של הסרטים המצולמים. התפאורה מוגבהת ומובנות בה דלתות סתרים שמאפשרות לצוות להיכנס לתוך הסט ולהזיז את הדמויות כמעט מכל מקום. לעתים מכניסים גם אלמנטים נוספים כדי להוסיף לתחושה המציאותית של הסט, כמו לתת לפטריות לגדול עליו או לפזר עלי כרוב ולתת להם להירקב על מנת להגיע למרקם וגוון יותר אדמתי.

בנוסף לעשיית סרטים, לייקה תומכת גם בפעילות התנדבותית וסביבתית, ומפעילה זרוע בשם "סול קורפס" (Soul Corps), המעניקה סיוע התנדבותי ופיננסי לעסקים ללא-רווח אשר תומכים בחינוך לאמנות ובהעשרת הקהילה. תוכנית נוספת שהם מפעילים, "גאנג גרין" (Gang Green), פועלת למען איכות הסביבה בתוך החברה ובסביבתה, ומעודדת למיחזור ושימוש חוזר. החברה עצמה ממחזרת חומרים רבים, מתוכם עץ, נייר, אלומיניום ומוצרי פלסטיק - כולל שקיות פלסטיק ומוצרי קלקר. החברה מספקת לעובדים שלה גם תמריצים לשימוש בתחבורה ציבורית ונסיעות משותפות, מספקים להן שני וואנים להתניידות מהבית לעבודה. נוסף על כך, מתקיימות בחברה תחרויות מדי חודש לעובדים שהולכים או רוכבים על אופניים לעבודה, או שנוסעים ביחד במכונית אחת. החברה מנוהלת בידי טראביס נייט, בנו של בעל החברה, פיל נייט.

במרץ 2015 החברה הודיעה על כוונתה להרחיב את האולפנים, על-מנת שיוכלו להגיע להספק של הפקת סרט בשנה.

קישורים חיצוניים