חוש-חש הבלש – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Yoavd (שיחה | תרומות)
מ שוחזר מעריכות של 94.230.86.154 (שיחה) לעריכה האחרונה של KotzBot
שורה 91: שורה 91:
* גם המראה של חוש-חש שונה מהסדרה המקורית: צבע כובעו וצבע מעילו הוא [[אפור כהה]], וכפפותיו הן [[צהוב]]ות. ברוב הפרקים הוא חובש [[משקפי שמש]] [[ירוק]]ות. בפרק בו חוש-חש הפך לערפד, שיניו היו חדות וצבע אישוניו היה [[סגול]] [[שזיף]].
* גם המראה של חוש-חש שונה מהסדרה המקורית: צבע כובעו וצבע מעילו הוא [[אפור כהה]], וכפפותיו הן [[צהוב]]ות. ברוב הפרקים הוא חובש [[משקפי שמש]] [[ירוק]]ות. בפרק בו חוש-חש הפך לערפד, שיניו היו חדות וצבע אישוניו היה [[סגול]] [[שזיף]].


===[[חוש-חש הבלש (סדרת טלוויזיה, 2015)|חוש חש הבלש ב-2015]]===
===[[חוש-חש הבלש (סדרת אנימציה, 2015)|חוש חש הבלש ב-2015]]===
החל משנת 2012, מתוכנן ריבוט באנימציית תלת-מימד ל"חוש חש הבלש", בגרסה חדשה זו ישתמשו הדמויות באמצעים יותר טכנולוגים ובג'אדג'טים חדשים, ובגרסה זו יצטרף טאלון, האחיין המרושע של ד"ר רשע. הסדרה תופק על ידי החברות "Teletoon" ו-"DHX Media" ותשודר בערוץ [[Cartoon Network]] האמריקאי בשנת 2015. סדרה זו משודרת כעת ב[[ערוץ הילדים]].
החל משנת 2012, מתוכנן ריבוט באנימציית תלת-מימד ל"חוש חש הבלש", בגרסה חדשה זו ישתמשו הדמויות באמצעים יותר טכנולוגים ובג'אדג'טים חדשים, ובגרסה זו יצטרף טאלון, האחיין המרושע של ד"ר רשע. הסדרה תופק על ידי החברות "Teletoon" ו-"DHX Media" ותשודר בערוץ [[Cartoon Network]] האמריקאי בשנת 2015. סדרה זו משודרת כעת ב[[ערוץ הילדים]].



גרסה מ־21:23, 26 באוגוסט 2016

תבנית:סדרת טלוויזיה

חוש-חש הבלשאנגלית: Inspector Gadget (המפקח גאדג'ט)) היא סדרת אנימציה קומית לילדים בת 86 פרקים, שהופקה בין השנים 19831986. הסדרה שודרה בערוץ המזרח התיכון באמצע שנות השמונים, בישראל בדיבוב לעברית בערוץ 2 בתחילת שנות התשעים ובשידורים חוזרים במהלך השנים. הסדרה שודרה בעבר בערוץ ג'טיקס בישראל עד שהוחלף בערוץ דיסני וכיום משודרת בערוץ ג'וניור ובערוץ 23 (חינוכית).

פסקול הסדרה הופק על ידי חיים סבן ושוקי לוי. מנגינת שיר הנושא של הסדרה מבוססת על יצירתו של אדוורד גריג, "בארמון מלך ההרים" מתוך פר גינט. את השירה בגרסה העברית שתרגם ארן אמיר מלהקת "נוער שוליים" ביצעה ליאורה בליווי של עמי מנדלמן.

בדיבוב הפרק השני לעברית, השחקן דודו דותן השתתף בהופעת אורח בדיבוב אחד מסוכני רשע.

עלילת הסדרה מתמקדת ב"חוש-חש", בלש מפוזר, מגושם ולא-יוצלח, שבגופו הושתלו איברים ביונים שונים אשר מקנים לו כוחות על-טבעיים. אויבו העיקרי דוקטור רשע ומסתורי, מנהיג ארגון פשע. לחוש-חש עוזרים, בלי ידיעתו, אחייניתו קרן וכלבהּ החכם "מוח", כמו גם שני הרובוטים פידג'ט ודיג'ט אשר מכונים "החושחשים". הם מצילים אותו מסכנות ומכוונים אותו לסיכול הפשע מבלי שהוא מודע לכך.

בעקבות הצלחת הסדרה היא עובדה לקולנוע ב-1999. בסרט של דיסני, "המפקח גאדג'ט", כיכב מת'יו ברודריק בתפקיד חוש-חש הבלש. לאחר הצלחה[דרוש מקור] של הסרט הראשון, יצא ב-2003 ישירות לוידאו ו-DVD סרט ההמשך "המפקח גאדג'ט 2", בו גילם פרנץ' סטיוארט את חוש-חש הבלש, אך הסרט נחל הצלחה של ממש אחר-כך, למרות שהיה "קרוב" בתוכנו לסרט הקודם.

הדמויות

  • חוש-חש הבלש (מתי סרי / שי תומר): בלש מפוזר, מגושם ולא-יוצלח שבגופו הושתלו אביזרים ביונים רבים המכונים גאדג'טים, כגון ידיים ורגליים מתארכות, משקפת ומדחף של הליקופטר היוצאים מהכובע על ראשו, מעיל מתנפח, נעלי סקטים, פנס, מכשיר קשר באצבע ועוד. לרוב הוא חסר כיוון ומועד לכישלון בכל משימה הניתנת לו, הוא נוטה לחשוד בעוברי אורח תמימים (וב"מוח") כאויביו, ומאמין כי האויבים האמיתיים הם ידידיו. חוסר שיקול דעתו מוביל אותו לשורה של סכנות, מהן הוא נחלץ באמצעות הגאדג'טים שלו (לרוב בעזרת הקפיצים המחוברים לרגליו), התערבותה של קרן, או מזל טהור.
  • קרן (שרית סרי / סיון שביט): אחייניתו של חוש-חש. חוש-חש הוא האפוטרופוס והמשגיח שלה, אך לא פעם נראה כי דווקא היא משגיחה עליו ומסייעת לו. קרן מומחית בפתירת תעלומות ואשפית טכנולוגיה, וכך תורמת לסיכול תוכניותיו של דוקטור רשע. הכוח העיקרי של קרן הוא מחשב-ספר משוכלל שיכול לשבור צופנים, לפקח על התרחשויות בבניינים ולפרוץ את כל סוגי המכונות והמכשירים. בעזרת הספר ובעזרת מוח, קרן מסוגלת לצפות בפעילויות של חוש-חש, ולעזור לו להימנע מאסונות פוטנציאליים רבים שהוא לא מודע להם במהלך פתירת מזימותיו של דוקטור רשע, ולטרפד אותם.
  • מוח (פרנק ולקר): כלבהּ של קרן. הוא עוזר לה לשמור על חוש-חש מפני סכנות ולהילחם בפשע. הוא אשף התחפושות ומתחפש בדרך כלל כדי להסוות את עצמו כאשר הוא עוקב אחרי חוש-חש ומנסה להציל אותו ממתנקשים שונים. למרות שחוש-חש נמצא בקשר עם מוח כמעט תמיד בזמן שהוא פותר תעלומות לכאורה, חוש-חש לא מזהה אותו כאשר הוא מחופש (ולעתים קרובות הוא אף מניח שהוא סוכן של דוקטור רשע בעודו "מתעלם" מהסוכנים האמיתיים). למוח קולר מיוחד מצויד במערכת תקשורת-וידאו שניתנת לאיתור, והוא מקושר גם לשעון היד הממוחשב שלובשת קרן, שבעזרתו היא מסוגלת לקבל מידע על מעשיו של חוש-חש, או להזהיר את מוח מסוכניו של דוקטור רשע. מוח יכול לדבר בשפת אנוש, אך למרות זאת הוא מדבר במבטא "כלבי" צרוד אשר לא תמיד מובן, בדומה לסקובי דו. לכן, לעתים מוח מנסה לתקשר דרך פנטומימה ותנועות פיזיות.
  • ד"ר רשע (עמי מנדלמן / יורם יוספסברג): הנבל הראשי בסדרה. מנהיג ארגון פשע אכזרי. הוא מדבר בקול עמוק ומאיים, ופניו ורוב גופו לעולם לא נחשפים לאורך הסדרה - הוא מוצג תמיד בזווית אחורית כאשר הצופים מסוגלים לראות רק את ידיו ואת הכפפות שעל ידיו. הוא נראה יושב על כיסא מול מסוף מחשב, בדרך כלל, בו הוא עוקב אחר מזימותיו. למרות שהוא מודע לאי-יוצלחותו של חוש-חש, הוא מאמין כי חוש-חש הוא היריב הכי גדול שלו, ולא מבין כי אלו הם למעשה קרן ו"מוח" אשר מטרפדים את מזימותיו בכל פרק (אם כי הוא וסוכניו לכדו את קרן ומוח מספר פעמים).
  • המפקח שפמון (עמי מנדלמן / ניר רון): הבוס של חוש-חש. הוא מופיע בתחילת כל פרק כדי למסור לחוש-חש את מכשיר אשר משמיע לו את משימתו. בשל חוסר המודעות של חוש-חש, בכל פעם הוא מוצא את עצמו נפגע מעוצמת הפיצוץ של מנגנון ההרס העצמי של המכשיר מיד לאחר ששמע אותה. המפקח מופיע שוב בסוף כל פרק כאשר הוא מברך את חוש-חש על הצלחת המשימה.

סדרות בת

בנוסף, לסדרה נוצרו גם ארבע סדרות בת פופולריות, אחת מהן, "חוש חש והחושחשים", יצאה בגרסה עברית:

חוש-חש הבלש מציל את חג המולד (Inspector Gadget Saves Christmas)

פרק מיוחד של "חוש-חש הבלש", ששודר באופן חד פעמי ברשת NBC בארצות הברית, ב-4 בדצמבר 1992. כיום משודר הפרק בשידורים חוזרים בחלק מערוצי הילדים בארצות הברית.

העלילה מתרחשת במפעל לייצור צעצועים בקוטב הצפוני, שם סנטה קלאוס ושדוניו מייצרים מתנות לילדים לכבוד חג המולד. אבל פתאום סנטה נלכד על ידי דוקטור רשע. דוקטור רשע מתחזה לסנטה ומתגנב למפעל, ומתקין כלים לשליטת מוח על כל השדונים של סנטה, שגורמים להם לייצר צעצועים דפקטים כדי שיאשימו בכל העולם את סנטה האמיתי בייצורם כאילו הוא עשה את זה. הוא גם קונה את סוכני הרשע שלו כדי להשמיד את חוש-חש מפני שיסכל את מזימתו המרושעת. חוש-חש מקבל הודעת השמדה עצמית ובה המשימה, שמטרתה לעצור את דוקטור רשע מייצור הצעצועים הדפקטים ולהציל את סנטה האמיתי, ויחד עם קרן ומוח הוא יוצא לדרכו. בקטע בו חוש-חש חוקר מזייף בחקירתו את הנחקרים ומציג את סנטה המזויף כסנטה האמיתי ולהפך, נאמרים ציטוטים מהשיר "הלילה שלפני חג המולד".

ג'אדג'ט בוי והת'ר (Gadget Boy & Heather)

הסדרה הייתה בת שתי עונות ו-52 פרקים, ושודרה לראשונה בצרפת בערוץ M6 ב-1995 ובהמשך גם בארצות הברית בסינדיקציה ובערוצים BBC ו-Cartoon Network בבריטניה. העונה הראשונה בין השנים 1996-1995, והעונה השנייה שודרה ב-1998 עד 4 ביולי של אותה שנה, היום בו שודר הפרק האחרון בסדרה, בערוץ ההיסטוריה.

גיבור הסדרה הוא ג'אדג'ט בוי, ילד העובד במפקדת משטרה באינטרפול שבדומה לחוש-חש, הושתלו בגופו איברים ביונים רבים וגם הוא בלש העובד במשטרה. הוא נעזר בכלבו הרובוטי (שלעתים הופך לרובוטי למחצה, כפי שנראה בחלק מהפרקים, הבולט שבהם הוא פרק 20) ג'י-9 (G9), המקביל למוח בסדרה המקורית ובסוכנת הת'ר (Agent Heather; בצרפתית: Estelle), המקבילה לקרן בסדרה המקורית. האויבים הראשית של גאדג'ט בוי היא ספידרה (Spydra; בצרפתית: Arachna), הגרסה ה"נשית" של דוקטור רשע, חתולה המדבר בוריס ושני משרתיה של ספידרה, התאומים מולץ' והומוס (Mulch and Hummus).

העונה השנייה נקראת "הרפתקאותיו של ג'אדג'ט בוי בהיסטוריה" (Gadget Boy's Adventures in History). עלילתה שונה מהעלילה של העונה הראשונה והסדרה המקורית, בכך שג'אדג'ט בוי נלחם בספידרה במסע תחנות בזמן, בחזרה אל העבר ולתקופות קדומות.

בניגוד לסדרה המקורית, ג'אדג'ט בוי משתמש ברוב הפרקים בגאדג'טים שלו ככלי נשק, אבל יותר כדי להיחלץ ממלכודות דביקות והוא מזהה את ג'י-9 גם אם הוא מחופש ואינו מאמין כי הוא בעצם סוכן של ארגון מרושעים. גאדג'ט בוי אפילו לומד בבית ספר. כל גופה של ספידרה נראה, פרט לפרצופה הממוסך כדי שלא יראו את פרצופה האמיתי.

טיול השדה של חוש-חש הבלש (Inspector Gadget's Field Trip; בספרדית: Los Viajes de Inspector Gadget)

הסדרה, בת 26 הפרקים בלבד, עלתה לשידור בערוץ ההיסטוריה ושודרה בין השנים 1998-1996. באפריל 2008 החלה הסדרה להיות משודרת בספרדית, במסגרת "Planeta U" בבקרי יום שבת ברשת Univision בשם "Los Viajes de Inspector Gadget".

הסדרה הזו שונה בהרבה משאר סדרות הבת ובכלל מהסדרה המקורית. הסדרה היא בעצם סדרה חינוכית, ובה חוש-חש לא נלחם אלא מטייל במדינות שונות על רקע צילומי הערים המפורסמות בכל מדינה, ומלמד על הגאוגרפיה של כל מדינה, על ההיסטוריה שלה והדמויות המפורסמות שלה, לעתים תוך כדי "חיקוי" אותן דמויות (למשל את שרלוק הולמס). לפעמים חוש-חש מתנהג באופן קצת היתולי, למשל:

  • חוש-חש לא שם לב כי מאחוריו שור (אשר הוא בכלל חלק מהצילומים) ומתחיל לברוח.
  • בזמן ה"נסיעה" ליעד, חוש-חש תמיד לוקח שתי מזוודות, אבל בפרק אחד הוא בטעות שכח את המזוודה השנייה ולקח במקום זאת תנין.
  • חוש-חש נמצא בזירת איגרוף, אבל נלחם בסגנון קראטה.
  • אחד הפרקים היה טיול למצרים, וחוש-חש רקד ריקוד עתיק שהיה נהוג במצרים העתיקה.

שיר הפתיחה של הסדרה דומה מאוד לשיר הפתיחה של שתי העונות של סדרת הבת "גאדג'ט בוי והת'ר". גאדג'ט בוי אף מופיע בחלק מהפרקים בתור אורח. הסיבה שגם הסדרה "הרפתקאותיו של גאדג'ט בוי בהיסטוריה" שודרה בערוץ ההיסטוריה במקביל ל"טיול השדה של חוש-חש הבלש" היא בגלל תוכנה, שגם הוא דומה לתוכן של הסדרה הזו, על אף שמשולבים בה קטעים בה גאדג'ט בוי מתנהג כמו גיבור על.

חוש חש והחושחשים (Gadget and the Gadgetinis)

הסדרה הייתה בת שתי עונות ו-52 פרקים, ושודרה בערוץ YTV בצרפת וערוץ ג'טיקס בקנדה וישראל בין השנים 2003-2001. זו הייתה סדרת הבת היחידה ששודרה בישראל וגם בגרסה עברית. את שיר הפתיחה בגרסה העברית ביצע קובי אשל.

חוש-חש פרש מעולם הבלשות ועכשיו הוא חבר וסגן הארגון "WOMP" - הארגון העולמי של כוחות העל. לחוש-חש הושתלו מספר גאדג'טים חדשים בגופו, ביניהם קסדה אדומה עם מדחף הליקופטר. הוא נעזר בקרן, שעכשיו בוגרת יותר, וברובוטים שלו שקרן בנתה, פידג'ט (Fidget) הכתום ודיג'ט (Digit) הכחול, המכונים "החושחשים". בדרכם במשימה הם נמצאים בקשר עם קרן, שמחליפה את מוח שעכשיו הוא המנקה של בית הארגון "WOMP". המפקח שפמון הוא עכשיו המלשינון של הארגון ומוחלף בקולונל שפמצ'יק (Nosehair)[דרושה הבהרה], לשעבר חבר בליגיון החוץ הצרפתי.

הסדרה הייתה שונה בהרבה משלוש סדרות הבת האחרות ובכלל מהסדרה המקורית:

  • חוש-חש, שעכשיו נקרא הסגן חוש-חש, הוא לא הגיבור הראשי, ועובד בתחום חדש.
  • יש שני גיבורים ראשיים - הרובוטים פידג'ט ודיג'ט המכונים "החושחשים".
  • קרן מחליפה את מוח, אשר לוקח רק בחלק מהפרקים תפקיד של עוזר.
  • בדרכם במשימה, פידג'ט ודיג'ט נמצאים בקשר עם קרן כל הזמן.
  • לפידג'ט ודיג'ט יש תכונת רגשות. למשל, בְּפרק בו מוח מלטף את פידג'ט, הוא עושה פרצוף נבוך, ודיג'ט מחייך.
  • בסדרה המקורית, לא נמצאות בבית של חוש-חש תמונות של מוח ושל המפקח שפמון, ואילו בסדרה הזו מופיעות תמונות שלהם בביתו של חוש-חש. בסדרה שני פרקים בהם השניים, כל אחד לחוד, הוא הדמות המרכזית.
  • לא בכל הפרקים האויב המרכזי הוא ד"ר רשע.
  • חוש-חש כמעט לא משתמש בגאדג'טים שלו, למעט אלה הנחוצים לעבודתו הנוכחית.
  • הפרק היחיד בו נראה "חוש-חש" נלחם הוא פרק 6, "בלש אחד יותר מדי" (One Too Many Gadgets), אך בעצם זהו מתחזה אדום אישונים. חוש-חש האמיתי מעולם לא נלחם באויב באף אחד מהפרקים. גם הפרצופים המרושעים והערמומיים של המתחזה מעולם לא נעשו על ידי חוש-חש, פרט לפרק בו הוא הפך לערפד ומתנהג באופן תוקפני.
  • הפרק בו חוש-חש נמצא בתא כלא לצד מומיה הוא הפרק היחיד שבו כפות ידיו של חוש-חש נראות, ובעצם גם המקום היחיד בו דמותו של חוש-חש הבלש מופיעה עם כפות הידיים החשופות.
  • גם המראה של חוש-חש שונה מהסדרה המקורית: צבע כובעו וצבע מעילו הוא אפור כהה, וכפפותיו הן צהובות. ברוב הפרקים הוא חובש משקפי שמש ירוקות. בפרק בו חוש-חש הפך לערפד, שיניו היו חדות וצבע אישוניו היה סגול שזיף.

חוש חש הבלש ב-2015

החל משנת 2012, מתוכנן ריבוט באנימציית תלת-מימד ל"חוש חש הבלש", בגרסה חדשה זו ישתמשו הדמויות באמצעים יותר טכנולוגים ובג'אדג'טים חדשים, ובגרסה זו יצטרף טאלון, האחיין המרושע של ד"ר רשע. הסדרה תופק על ידי החברות "Teletoon" ו-"DHX Media" ותשודר בערוץ Cartoon Network האמריקאי בשנת 2015. סדרה זו משודרת כעת בערוץ הילדים.

קישורים חיצוניים