התאחדות קבלני השיפוצים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של Elisha.elektro (שיחה) לעריכה האחרונה של Talziv
Talziv (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 30: שורה 30:
* גזבר - אלי שושן
* גזבר - אלי שושן
* וכן נבחרו מנהלי סניפים אזוריים
* וכן נבחרו מנהלי סניפים אזוריים

==קישורים חיצוניים==
* [http://rcu.co.il/ התאחדות קבלני השיפוצים - אתר הבית]
* [http://mil-media.co.il/shiputs.htm/ בטאון התאחדות קבלני השיפוצים]





גרסה מ־11:35, 31 באוגוסט 2016

התאחדות קבלני השיפוצים , או בשמה המלא - התאחדות קבלני השיפוצים לשיקום שימור ושדרוג מבנים בישראל, נוסדה בשנת 2002, על ידי ערן סיב, המשמש כיום כיו"ר ההתאחדות. ההתאחדות הוקמה מתוך מטרה למסד את ענף השיפוצים בישראל, אשר בו עובדים על פי ההערכות כ-15 אלף קבלני שיפוצים והוא מגלגל כ-15 מיליארד שקל בשנה, זאת על פי סקר שנערך בשנת 2012 על ידי דן אנד ברדסטריט וכן בסקר נוסף של BDI.

בעקבות עתירה לבג"ץ שהוגשה בשנת 2002, הוכרה ההתאחדות כגוף היציג לענף השיפוצים בישראל וכך למעשה הונחה אבן הפינה למיסוד הענף. למרות זאת, מרבית קבלני השיפוצים במדינת ישראל, עדיין פועלים היום בעל כורחם ללא רישיון, זאת בשל אי עמידה של המדינה בדרישות הבג"ץ שחייב קיום בחינות הסמכה סדירות.

ההתאחדות הצליחה להביא לשינוי חקיקה, אשר לפיו כיום כל קבלן שיפוצים הפועל בישראל, חייב להחזיק בתעודה של קבלן שיפוצים מוסמך, מטעם רשם הקבלנים שבמשרד הבינוי והשיכון - סיווג 131. סיווג 131 מאפשר עבודה בהיקף של 1.3 מיליון ש"ח לפרויקט. מאז אפריל 2009, בהתאם להוראת רשם הקבלנים, הורחבה פעילות סיווג 131, וקבלני שיפוצים יכולים לבצע עבודות גם בהיקפים נרחבים יותר - עד לסיווג ללא הגבלה, בכפוף לאישור הרשם.

בשנת 2009 הצטרפה ההתאחדות כחטיבה עצמאית במסגרת התאחדות הקבלנים והיא אף יושבת במשרדי ההתאחדות. בשנת 2008 מונה יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב, כחבר במועצת הבניה - הגוף המייעץ לשר הבינוי והשיכון בכל ענייני הענף וכולל נציגים של כל הגופים היציגים של ענף הבניה בישראל, וכן נציגי ציבור.

הסכם עבודה קיבוצי וצו הרחבה בתאריך 21.1.2010, נחתם הסכם עבודה קיבוצים בענף השיפוצים, אשר מעגן בחוק את יחסי עובד/מעביד ושומר על האינטרסים של העובדים בענף. כן נוסף צו הרחבה המכליל את כל העוסקים בענף.

פעילות התאחדות קבלני השיפוצים במגזר הערבי

  • ההתאחדות פנתה במסגרת בג"ץ 5188-09, בדרישה לחייב את המדינה לקיים את בחינות ההסמכה לקבלני שיפוצים, גם בשפה הערבית. בעקבות הבג"ץ, חויבה המדינה לקיים את הבחינות גם בשפה הערבית, לטובת אלפי קבלני השיפוצים הפועלים במגזר.
  • בשנת 2012, בעקבות מאבק של ההתאחדות, התירה המדינה לקבלני שיפוצים הרשומים בחוק, להעסיק עובדים פלסטינים דרך שירות התעסוקה, בפעם הראשונה.

פעילויות לטובת הציבור

  • ועדת בוררות: התאחדות קבלני השיפוצים מקיימת ועדת בוררות הפועלת בהתנדבות והחלטותיה מחייבות את קבלני השיפוצים החברים בהתאחדות.
  • קו חם לטיפול בתלונות על קבלנים או שאלות מקצועיות בנושאי שיפוצים.
  • הגדרת קוד אתי מקצועי לקבלני שיפוצים ופרסומו באמצעי התקשורת.

בעלי תפקידים בהתאחדות בבחירות שהתקיימו ביולי 2010 נבחרו בעלי התפקידים הבאים:

  • ערן סיב - יו"ר
  • יהודה כהן - מנכ"ל
  • מ"מ יו"ר - שבי ונטורה
  • גזבר - אלי שושן
  • וכן נבחרו מנהלי סניפים אזוריים

קישורים חיצוניים