קרוב ללב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הרחבה
Yoavd (שיחה | תרומות)
שורה 46: שורה 46:


== התרחבות ==
== התרחבות ==
כיום, העמותה מפעילה כ-5,000 מתנדבים במעל ל-100 יישובים ברחבי הארץ אשר נעזרים בערכות החג של העמותה כדי לבקר את שכניהם, כאשר עד כה נערכו מעל ל-60,000 מפגשים. כמו כן, העמותה מקבלת תמיכה ציבורית רחבה מצדם של [[רבנים]]{{הערה|[http://www.datili.co.il/index.php?id=69992 עשרות מבכירי רבני הציונות הדתית חתמו על כרטיס חברות ב"קרוב ללב"], באתר [[דתילי]]}}.
כיום, העמותה מפעילה כ-5,000 מתנדבים {{מקור}} במעל ל-100 יישובים ברחבי הארץ אשר נעזרים בערכות החג של העמותה כדי לבקר את שכניהם, כאשר עד כה נערכו מעל ל-60,000 מפגשים. כמו כן, העמותה מקבלת תמיכה ציבורית רחבה מצדם של [[רבנים]]{{הערה|[http://www.datili.co.il/index.php?id=69992 עשרות מבכירי רבני הציונות הדתית חתמו על כרטיס חברות ב"קרוב ללב"], באתר [[דתילי]]}}.


== ראו גם ==
== ראו גם ==

גרסה מ־08:59, 1 בנובמבר 2016

על דף זה נערכת הצבעת מחיקה בדף זה
הדיון וההצבעה לגבי המחיקה מתקיימים כעת. לפני ההצבעה מומלץ לקרוא את מדיניות המחיקה. נא לא להוריד הודעה זו, ולא לרוקן את העמוד מתוכן בזמן שההצבעה נערכת. עם זאת, אתם מוזמנים לשפר דף זה.
על דף זה נערכת הצבעת מחיקה בדף זה
הדיון וההצבעה לגבי המחיקה מתקיימים כעת. לפני ההצבעה מומלץ לקרוא את מדיניות המחיקה. נא לא להוריד הודעה זו, ולא לרוקן את העמוד מתוכן בזמן שההצבעה נערכת. עם זאת, אתם מוזמנים לשפר דף זה.

תבנית:ארגון חברתי קרוב ללב - המרכז להעמקת הזהות היהודית היא עמותה ישראלית שנוסדה בשנת 2006 ברמת השרון בחסות מנהלת הזהות היהודית מטעם המשרד לשירותי דת[1]. במרכז פעילותה היא יוצרת מפגשים בין שכנים דתיים וחילונים סביב חגי ישראל[2].

השסע הדתי בישראל

מכלול סוגיות הקשורות לדת ולחופש מדת תורמות למורכבות היחסים שבין האוכלוסייה החילונית והדתית בישראל. מחלוקות אלה מביעות את הקושי בהכרעת אופייה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, כאשר בין ההשלכות המשמעותיות שלהן הן השסע שנוצר בין דתיים וחילונים והפוטנציאל לפגיעה בלכידות החברתית בישראל[3]. כתוצאה מכך, לאורך השנים באות לידי ביטוי צורות שונות של כפיה חילונית וכפיה דתית אשר מעיבות על היחסים שבין הצדדים, כאשר בין הסוגיות המשמעותיות שגרמו לחיכוכים בשנים האחרונות: גיוס בני ישיבות לצה"ל, מונופול הדת ברבנות ומאבקי השבת בירושלים[4]. בין העמותות שנוגעות בתחומים אלה הן עמותות גשר, צו פיוס ודו-שיח.

חזון ומטרה

נוכח התגברות השסע הדתי בישראל, העמותה פועלת לחיזוק הלכידות החברתית באמצעות חיבור בין דתיים, חילונים וחרדים בישראל סביב המורשת היהודית ובאמצעות חגי ישראל, על פי סקר של מכון שריד החגים הם בעלי השפעה רבה על הציבור הישראלי היהודי[5].

מפגש שכנים דרך קרוב ללב
ערכות החג של קרוב ללב

פעילות העמותה

העמותה מפעילה מיזם שנקרא יוצאים בחגים להכיר את השכנים[6]. לקראת החגים, מספק הארגון ערכות חג המכילות תוכן בנושא זהות יהודית[7], כאשר בכל חג מפיקה העמותה ערכת חג חדשה. הערכות הללו מחולקות למשפחות דתיות וחילוניות אשר מעוניינות להרחיב את מעגל ההיכרות עם שכניהם[8]. באמצעות הענקת הערכה מתקיים מפגש ראשוני עבור שתי המשפחות[9].

פרויקטים נוספים

העמותה פועלת באופן שוטף בדרכים נוספות לקידום התודעה הציבורית בנושא ולהגברת האחדות בעם, באמצעות קמפיינים פרסומיים ומבצעים מיוחדים[10], בין היתר פרויקט בתי הספר ובו עתידים להשתתף בשנת 2017 כ-32 זוגות בתי ספר וכ-3,000 תלמידים, דתיים וחילונים.

בשנת 2013, בשיתוף פעולה עם נמל תל אביב וגיל טייכמן, הציבה העמותה חנוכיית ענק צבעונית בנמל תל אביב[11].

בשנת 2014 בשיתוף [דרושה הבהרה] עיריית תל אביב-יפו, הוצבו בכיכר רבין 150 עצי פרי ממשפחת עצי ההדר לקראת ט"ו בשבט בנוכחות תלמידי בתי הספר[12].

בשנת 2015 הפיצה העמותה סרטון פרסום ברשת, בשיתוף פעולה עם יריב אופנהיימר[13]. הסרטון עורר הדים וזכה לביקורות בציבור הדתי לאומי, על היותו פרובוקטיבי ואלים, וכן על הליהוק של אופנהיימר[14].

בשנת 2016 ערכה העמותה תחרות צילומים בנושא אהבת ישראל[15] שהוצבה ברובע היהודי בשבוע שלפני תשעה באב.

התרחבות

כיום, העמותה מפעילה כ-5,000 מתנדבים [דרוש מקור] במעל ל-100 יישובים ברחבי הארץ אשר נעזרים בערכות החג של העמותה כדי לבקר את שכניהם, כאשר עד כה נערכו מעל ל-60,000 מפגשים. כמו כן, העמותה מקבלת תמיכה ציבורית רחבה מצדם של רבנים[16].

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ עשרות מבכירי רבני הציונות הדתית חתמו על כרטיס חברות ב"קרוב ללב", באתר דתילי
  2. ^ קרוב ללב, קרוב למסורת, באתר ynet
  3. ^ יחסי דתיים וחילוניים בישראל – עבר, הווה ועתיד, באתר המרכז לטכנולוגיה חינוכית
  4. ^ החברה הישראלית: יחסי דתיים-חילוניים, באתר אנציקלופדיה ynet
  5. ^ קרוב ללב, קרוב למסורת, באתר ynet
  6. ^ למי הביא הרב דרוקמן משלוח מנות, ומה הפגיש בין איתן כבל והרב אלי בן דהן?, באתר כיפה
  7. ^ רבני הציונות הדתית: הצטרפו ל"קרוב ללב", באתר ערוץ 7
  8. ^ רבני הציונות הדתית: הצטרפו ל"קרוב ללב", באתר ערוץ 7
  9. ^ "קרוב ללב", כי אין עוד פעילות כזאת, באתר סרוגים
  10. ^ סרט אימה: יריב אופנהיימר "תוקף" את אנדרדוס, באתר nrg
  11. ^ חנוכיית הענק של 'קרוב ללב' ונמל תל אביב, באתר "מפיק"
  12. ^ יער ליום אחד יינטע בכיכר רבין בתל אביב, באתר כיפה
  13. ^ אימה בחנוכה, סרטון בשיתוף יריב אופנהיימר
  14. ^ עמנואל שילהמיריב מר לכוכב סרטון פרסומת, באתר ערוץ 7, ל' בחשון תשע"ו, 12 בנובמבר 2015 (פורסם בטורו השבועי בעיתון בשבע)
    ידידיה מאירהקש בדלת, למרות הפדיחה, באתר ערוץ 7, ה' בטבת תשע"ו, 17 בדצמבר 2015
  15. ^ נגלר-כהן, לירון (2016-08-11). "בלי טיפת ציניות: ככה נראית אהבת חינם". ynet. נבדק ב-2016-09-20.
  16. ^ עשרות מבכירי רבני הציונות הדתית חתמו על כרטיס חברות ב"קרוב ללב", באתר דתילי