הארלי קווין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
סקריפט החלפות (שנייה)
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 76: שורה 76:


===סיפור מקור בסרט יחידת המתאבדים===
===סיפור מקור בסרט יחידת המתאבדים===
כמו הסיפורים הקודמים, ד"ר הארלין קווינזל מטפלת בג'וקר ומנסה לרפא אותו
כמו הסיפורים הקודמים, ד"ר הארלין קווינזל מטפלת בג'וקר ומתאהבת בו. בשונה מהסיפורים האחרים היא משחררת את הג'וקר מארקהם שנייה אחרי שהיא מתאהבת בו. הג'וקר לוקח אותה למעבדה ולפי תענתו הוא עושה את זה כדי שתהיה "הג'וקרית". הארלי מבקשת לא למות והוא אומר שהוא רק יכאיב לה. הוא מחשמל אותה והמוח שלה נשרט ונפגם. היא משתגעת אבל בכאב. החשמל משפיע גם על מראה. קוקיה אחת שלה בתכלת והשנייה ורודה. הארלי מאוהבת בג'וקר והוא מאוהב בה.

והוא מחייך אליה ומפתה אותה לאחר זמן של טיפול הארלין ממשיכה בטיפוליה ומתאהבת [[הג'וקר|בג׳וקר]]

רגע לאחר מכן...מתחילות ההתקפות על הארקם [[הארקם אסיילום|אסיילום]] ושותפיו של הג׳וקר מגיעים לחלצו הוא קושר את הארלי לשולחן ומחליט לשנות אותה היא מפחדת ושואלת:״מה אתה הולך לעשות לי?״

והוא עונה לה״אני אשנה אותך...! זה רק יכאב מאוד מאוד יכאב!״

הוא מצמיד אליה וגורם לשריטה נפשית במוחה ובורח במכונית הארלי רודפת אחריו באופנוע וכועסת אליו והוא מחליט לקחת אותה לחומצה ששינתה אותו היא מחליטה לסמוך אליו ונופלת לבפנים והג׳וקר קופץ לבפנים והיא יוצאת מאושרת ונהפכת לבת זוגתו של הג׳וקר


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־14:04, 26 בנובמבר 2016


שגיאות פרמטריות בתבנית:דמות בדיונית

פרמטרים [ רקע קומיקס, שם הדמות, רקע חברים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ נפטר, נולד ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הארלי קווין
Harley Quinn
הארלי קווין, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Secret Origins Vol.3 #4 מספטמבר 2014. אמנות מאת לי ברמג'ו.
הארלי קווין, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Secret Origins Vol.3 #4 מספטמבר 2014. אמנות מאת לי ברמג'ו.
סוג נבלת-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Batman: The Animated Series
בפרק The Joker's Favor
(ספטמבר 1992)
יוצרים פול דיני, ברוס טים
גילום הדמות מיה שרה ("מורשת העטלף"), מרגו רובי ("יחידת המתאבדים")
מידע
שם אמיתי הארלין פרנסיס קווינזל
כינויים הארלי האקמאפ, הארל, הארלי גירל, הארלי דול, פמפקין פאי, קאפקייק, שוגאר, דול פייס
סטטוס פעיל
גזע אדם
מין נקבה
מקצוע פסיכיאטרית סטאז'רית
מומחיות פסיכיאטריה ואקרובטיקה
כוחות כוח וזריזות מוגברים, חסינות לרוב סוגי הרעלנים.
חברה בקבוצה יחידת המתאבדים, כנופיית הארלי
חברה לשעבר בקבוצה החברה הסודית של נבלי-העל, ששת הסודיים, ליגת האנרכיה, הקווינטיות, שותפה של הג'וקר
דת יהודייה וקתולית
אזרחות אמריקאית
מקום מגורים גות'אם סיטי עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה

ניק ושרון קווינזל (הורים)
בארי קווינזל (אח)
ניקי וג'ני קווינזל (אחיינים)

לוסי קווינזל (בתה של הארלי)
אויבים באטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הארלי קוויןאנגלית: Harley Quinn) היא דמות בדיונית של נבלת-על המופיעה בחוברות הקומיקס באטמן ביקום DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בפרק Joker's Favor מתוך באטמן - הסדרה המצוירת בספטמבר 1992 ונוצרה על ידי הכותב פול דיני והאנימטור ברוס טים בהשראת השחקנית ארלין סורקין, אשר דיבבה את הדמות לאחר מכן. הדמות הפכה לפופולרית ועד מהרה עובדה לתוך חוברת הקומיקס, שם הופיעה לראשונה בחוברת The Batman Adventures #12 מספטמבר 1993.

הארלי קווין היא האלטר אגו של דוקטור הארלין קווינזל, מתמחה בפסיכיאטריה בבית החולים לחולי נפש ארקהם אסיילום, אשר מתאהבת בג'וקר והופכת למאהבתו ולשותפתו לפשע. כפי שנרמז משמה (משחק מילים ל-harlequin, "ארלקינו", דמות קומית בקומדיה דלארטה), היא נוהגת ללבוש תלבושת של ליצן חצר בצבעי אדום ושחור בעלת עיטורי יהלום. היא חברתה הקרובה של פויזן אייבי, ממנה רכשה את החסינות לרעלנים וקיבלה יכולות אקרובטיות משופרות.

דמותה של הארלי קווין מדורגת במקום ה-45 ברשימת מאה נבלי-העל הגדולים של כל הזמנים, לפי אתר IGN.[1] את דמותה בסרט הלייב אקשן "יחידת המתאבדים" מגלמת השחקנית מרגו רובי.[2]הארלי קווין מאוהבת בג'וקר ושונאת את באטמן כי הוא האויב של הג'וקר

פיתוח הדמות

דמותה של הארלי קווין נוצרה בהשראתה של השחקנית ארלין סורקין, חברתו של פול דיני מימי הקולג'. סורקין שיחקה בסדרת הטלוויזיה "ימי חיינו", ובסצנה מסוימת היא לבשה תלבושת של ליצן חצר. הסצנה הזו היוותה השראה לדיני. כמו כן העניק דיני לדמותה של הארלי מעט קווים מאישיותה של סורקין.

תחילה הארלי קווין נועדה להופיע בלבד בפרק אחד בסדרת האנימציה "באטמן - הסדרה המצוירת", The Joker's Favor, כעוזרת אקראית של הג'וקר. אולם דיני זיהה את הפוטנציאל הגלום בדמות זו. דיני הציע לברוס טים את הרעיון שהארלי למעשה הייתה המטפלת של הג'וקר בארקהם אסיילום, וזה קיבל את הרעיון. מאז הארלי קווין הוסיפה להופיע לאורך הסדרה כולה, וכן בחוברות קומיקס שונות ורבות. הדמות הצליחה כל-כך עד שנהפכה לחלק רשמי מהיקום הבדיוני של DC, ואף נוצרו על שמה שתי סדרות של חוברות קומיקס העוסקות בהרפתקאותיה.

סיפור מקור

סיפור מקור בסדרה המצוירת

סיפור המקור הזה הופיע לראשונה בשנת 1994 בחוברת הקומיקס The Batman Adventures, אשר התלוותה לסדרה המצוירת, תחת השם Mad Love (אהבה מטורפת). הסיפור נכתב על ידי פול דיני בעצמו. בעונה הרביעית של באטמן- הסדרה המצוירת הוא עובד לפרק תחת שם זהה לחוברת שעליה בוסס.

הארלין קווינזל הייתה נערה אתלטית במיוחד, ובזכות כך קיבלה מלגת לימודים מיוחדת לספורטאים. היא רצתה מאוד ללמוד במחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת גות'אם סיטי. היא נעשתה לפסיכיאטרית חכמה ומבטיחה, אך ביום הראשון שלה כמתמחה בבית החולים לחולי נפש ארקהם אסיילום, היא פוגשת בג'וקר, שמפתה אותה ממש מהרגע הראשון. הג'וקר הגניב למשרדה של ד"ר הארלין כד ובתוכו ורד, וצירף אליהם פתק שקרא לה לפגוש אותו. הארלין הסתקרנה והלכה אל התא שלו, ושם הג'וקר אמר לה שהוא מתעניין בה, ובמיוחד בשמה: הארלין קווינזל. הוא הציע שאם תשנה אותו מעט, יתקבל השם "הארלי קווין", שם שכמעט זהה לשם דמותו של ארלקינו, הבדחן המפורסם של הקומדיה דלארטה, שם שמעלה חיוך על פניו. באותה ההזדמנות הג'וקר הודה בפני הארלין שהוא חושב שהיא מישהי שלה יהיה לו נוח לספר את סודותיו. הארלין, שמוצאת טיפוסים קיצוניים כאתגר מעניין, התחננה בפני המנהלים במשך שלושה חודשים שיתנו לה לטפל בג'וקר. באותו הזמן הארלין למדה על הג'וקר כל מה שיכלה, כדי להיות ערוכה לפגישות עמו, אמנם לאחר שהחלו להיפגש לשיחות, הג'וקר נפתח אליה וסיפר לה שאביו נהג להכות אותו מגיל צעיר מאוד. עם הזמן סיפוריו של הג'וקר נגעו בליבה, והיא התאהבה בו. הארלין חשבה שהבינה את הג'וקר, ושהוא בסך הכל נשמה אומללה שמחפשת לגרום לאנשים לצחוק מבדיחות שאינם מבינים. יום אחד הג'וקר ברח, ולאחר זמן קצר באטמן החזיר אותו לארקהם אסיילום כשהוא כולו חבול ופצוע. הארלין מזדעזעת ובחרש הליל פורצת לחנות תחפושות וגונבת תלבושת של ליצן חצר בצבעי אדום ושחור עם עיטורי יהלומים (כאזכור לתלבושת של ארלקינו, עליו הג'וקר ביסס את שמה) וכמה אביזרים נוספים. היא מחלצת את הג'וקר מארקהם אסיילום, ומציגה את עצמה בפניו, כשהיא לבושה בתחפושת שזה עתה השיגה, כ"הארלי קווין". כחלק מהאישיות החדשה שרכשה, הארלי מדברת בקול מעט גבוה בעל מבטא בולט.

על אף שמאז אותו הלילה הארלי נהפכה לחלק בלתי נפרד מחייו של הג'וקר וממזימותיו, הוא אינו מחזיר לה אהבה באותה המידה שהיא מצפה לה: הארלי חולמת על עתיד של נישואים באושר, בעוד הג'וקר רואה באופק אך ורק צעדים נוספים לחיסולו של באטמן. בכל פעם שהארלי מנסה להסב את תשומת לבו של הג'וקר, או בעת שהיא נכשלת במשימה, הג'וקר נעשה אלים מאוד כלפיה - מילולית ופיזית.

סיפור מקור בקומיקס

סיפור מקור זה הופיע לראשונה באוקטובר 1999 ברומן הגרפי Batman: Harley Quinn, וגם הוא נכתב על ידי פול דיני.

בסיפור הזה הארלי קווין גם כן רופאה בארקהם אסיילום שבמהלך טיפולה בג'וקר מתאהבת בו. בשונה מהסיפור המקורי, כאן הארלי קווין עזרה לג'וקר להתחמק בכל אימת שחפץ, לפי טענתו שהוא רוצה לתרגל בפועל את מה שלמד איתה בפגישות הפסיכולוגיות. כאשר שאר הצוות בארקהם אסיילום גילה את מעשיה של הארלי, היא נכלאה בתור מטופלת. הארלי ציפתה במשך כמה חודשים לג'וקר שיבוא לחלצה, אולם הוא אינו מגיע. יום אחד התרחשה רעידת אדמה בגות'אם, והארלי, שחמקה מתוך הריסות המוסד החוצה, גילתה שהג'וקר חי ונמצא בקרבת מקום, אחרי שראתה כמה קורבנות שוכבים אפרקדן ועוטים על פניהם את חיוך הג'וקר, סממן למתקפה שלו. באותה השעה הג'וקר ניסה לכונן שותפות עסקית עם הפינגווין, ובדיוק כשהעניינים החלו מסתבכים, הארלי פרצה בסערה לבושה בתלבושת ארלקינו, והכתה את הפינגווין ואת עוזריו. ברגע שהג'וקר זיהה את הארלי השניים התאחדו בשנית. הג'וקר ואנשיו לקחו איתם את הארלי למקום המסתור הארעי שלהם, וביום למחרת הארלי מצאה מקום מסתור חדש וגדול בפארק השעשועים הישן. הארלי עמלה כשבועיים על יצירת בית חדש וקן אהבים שישמשו אותה ואת הג'וקר, כמו כן גם חדרים לעובדים של הג'וקר. בתקופה זו, עקב ההריסות בגות'אם, אין לבאטמן פנאי לרדוף אחר הג'וקר, ולכן את הימים הארלי והג'וקר העבירו בתכנון מזימות, ואת הערבים והלילות השאירו לעצמם. הג'וקר היה מאוד רומנטי כלפי הארלי, מפני שלאורך כל אותה העת התאהב בה.

לפתע פתאום בלילה מסוים באטמן נצפה על ידי אחד המסייעים של הג'וקר, והארלי התנדבה חיש מהר לגרש אותו. כשהארלי חזרה מהמשימה המוצלחת, היא והג'וקר חזרו לביתם ללילה בלתי נשכח. בבוקר הארלי מצאה מכתב מאת הג'וקר שקורא לה לפגוש אותו במתקן "הטיל" של פארק השעשועים. בלי ששמה לב, הג'וקר נעל אותה בפנים בשנייה שבה נכנסה. הוא דיבר אליה דרך מסך שהתקין, והודה בפניה שהתאהב בה ושהוא מרגיש רגשות שאינו סובל, ולכן הוא משגר אותה בטיל. כשהטיל התחיל להתרומם, הארלי מיד ניסתה למצוא דרך להנחית אותו, והצליחה לכוון אותו לנחיתה בפארק ציבורי. הנחיתה השתבשה ובמקום לנחות על העצים או על האגם, או מקום רך אחר, היא נחתה על שביל האבן הקשה. למזלה של הארלי, פויזן אייבי הייתה בקרבת מקום וחילצה אותה. בביתה של פויזן אייבי הארלי טופלה היטב ולאחר מכן קיבלה זריקה של חומר מסוים שרקחה פויזן אייבי. החומר חיסן אותה מפני רעלנים רבים ושיפר את יכולותיה האתלטיות, שהיו מאוד טובות באופן טבעי.

פויזן אייבי סיפרה להארלי שבעקבות רעידת האדמה תקעה כף עם באטמן שלא תחולל הרס בעיר, ותישאר בגינה. פויזן אייבי רמזה להארלי שהעסקה אינה כוללת אותה, ולכן זהו תפקידה שלה להילחם בבאטמן. יתר על כן, פויזן אייבי אמרה להארלי שהזדהתה איתה כששמעה על הגבר שניצל אותה והרס אותה, ולכן הכוחות החדשים שלה הינם מיועדים גם לנקמה האישית של הארלי בג'וקר. הארלי יצאה מיד למשימה, ושטתה בבאטמן שתוביל אותו אל הג'וקר, שמתכנן לפוצץ מחסן תרופות שאליו נוהרים אנשי העיר. באטמן נתן להארלי שבב מעקב שבאמצעותו יאתר אותה ויגיע אל הג'וקר, אך במקום זאת הארלי הובילה אותו לשותפיו של הג'וקר, כדי שהיא בעצמה תפגוש את בן זוגה לשעבר. באמצע העימות בין הארלי לג'וקר, באטמן התערב אך הארלי גרשה אותו. הארלי ניסתה להפיל את הג'וקר מבניין, אך הג'וקר התנצל על מה שעשה והם חוזרים להיות זוג. שניהם בורחים והארלי משאירה לבאטמן פתק שבו היא מספרת לו שהיא והג'וקר ביחד שוב, הרעיון לפוצץ את מחסן התרופות היה בסה"כ בדיה שלה ושהג'וקר חושב שהוא לא גדול מהחיים, כמו שהוא אוהב, ולכן ניתן לשפר אותו. מלבד זאת, הארלי רומזת במכתבה על פיצוץ אפשרי, ואכן בסוף הקומיקס ישנו פיצוץ בגות'אם, מעשה ידיהם של הארלי והג'וקר.

סיפור מקור ב-52 החדשים

סיפור המקור כולל את הסיבה לעיצוב המחודש של הארלי קווין, והוא הופיע בפריסה לחלקים לאורך הגליונות השישי והשביעי של חוברות הקומיקס New Suicide Squad.

ד"ר הארלין קווינזל היא מתמחה מבריקה ומתוחכמת בארקהאם אסיילום, אשר קיבלה מלגת לימודים שלאחריהם קיבלה תואר דוקטור, ומוצאה בניו יורק. היא מוכנה לטפל בג'וקר ודעתה חורצת כי היא מסוגלת לרפאו. במהלך הטיפול בג'וקר הארלין מסיקה שהוא חולה שליטה ומשתמש בהומור כדי שתהיה לו השפעה על אנשים. הג'וקר אומר שהוא דווקא רואה את העולם כמו שהוא. בנוסף הג'וקר מזהה בהארלין שמץ של תשוקה שאינה מממשת, ומעודד אותה שהיא מיוחדת. לאחר שהארלין מספרת לרופאה הממונה עליה שהיא מאוהבת בג'וקר, הרופאה כועסת ודופקת באגרופה על השולחן. רשמיה של הארלין נופלים והארלין נוכחת כי המנהלת שלה גנבה את המחקר שלה על הג'וקר מבלי רשותה. הארלין מתרגזת, מכה ופוצעת את המנהלת שלה, והולכת לשחרר את הג'וקר. הג'וקר מוביל את הארלי אל המקום שבו נפל אל החומצה ששינתה את מראהו, ולטענתו "תיקנה" את תפיסת העולם שלו, והוא מפציר בהארלין שהיא תתקן גם אותה. הוא קובע שזהו יום הולדתה החדש. הארלין חוששת אך מהר מאוד הג'וקר דוחף אותה אל תוך קלחת החומצה. הארלין יוצאת ממנה בעור לבן ושיער שחציו אדום, חציו שחור. היא נלהבת מתמיד, ואוהבת את השם החדש שהג'וקר העניק לה: "הארלי".

סיפור מקור בסרט יחידת המתאבדים

כמו הסיפורים הקודמים, ד"ר הארלין קווינזל מטפלת בג'וקר ומנסה לרפא אותו

והוא מחייך אליה ומפתה אותה לאחר זמן של טיפול הארלין ממשיכה בטיפוליה ומתאהבת בג׳וקר

רגע לאחר מכן...מתחילות ההתקפות על הארקם אסיילום ושותפיו של הג׳וקר מגיעים לחלצו הוא קושר את הארלי לשולחן ומחליט לשנות אותה היא מפחדת ושואלת:״מה אתה הולך לעשות לי?״

והוא עונה לה״אני אשנה אותך...! זה רק יכאב מאוד מאוד יכאב!״

הוא מצמיד אליה וגורם לשריטה נפשית במוחה ובורח במכונית הארלי רודפת אחריו באופנוע וכועסת אליו והוא מחליט לקחת אותה לחומצה ששינתה אותו היא מחליטה לסמוך אליו ונופלת לבפנים והג׳וקר קופץ לבפנים והיא יוצאת מאושרת ונהפכת לבת זוגתו של הג׳וקר

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ Top 100 Comic Book Villains of All Time: #45 - Harley Quinn
  2. ^ Goldberg, Matt (November 10, 2014). "Exclusive: Margot Robbie to Play Harley Quinn in SUICIDE SQUAD". Collider. Retrieved November 10, 2014.