שוש אביגל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:


==קורות חייה==
==קורות חייה==
שוש אביגל נולדה בשנת [[1946]] ב[[גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה|גרמניה]] להוריה [[ניצולי השואה]] מפולין, שהיו [[עלייה לארץ ישראל|בדרכם לארץ ישראל]]. אביה, ד"ר ברוך מילך, היה [[גניקולוג]]. היא גדלה ב[[חיפה]] ולמדה ב[[בית הספר הריאלי]]. ב[[צה"ל]] שירתה ככתבת ב"[[במחנה]]" ו[[גלי צה"ל]]. אביגל קיבלה תואר [[דוקטור]] בתיאטרון מה[[סורבון]], [[פריז]]. הגישה את התוכנית "שמונה וחצי" ששודרה ב[[הטלוויזיה הישראלית|טלוויזיה הישראלית]] בראשית [[שנות השבעים]] והייתה מבקרת התיאטרון הראשונה של הטלוויזיה. היא כתבה ביקורות תיאטרון בעיתונים "[[דבר (עיתון)|דבר]]", "[[כותרת ראשית]]" "[[חדשות (עיתון)|חדשות]]", גלי צה"ל והייתה מנהלת פורום התיאטרון של [[ynet]].
שוש אביגל נולדה בשנת [[1946]] ב[[גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה|גרמניה]] להוריה [[ניצולי השואה]] מפולין, שהיו [[עלייה לארץ ישראל|בדרכם לארץ ישראל]]. אביה, ד"ר ברוך מילך, היה [[גינקולוג]]. היא גדלה ב[[חיפה]] ולמדה ב[[בית הספר הריאלי]]. ב[[צה"ל]] שירתה ככתבת ב"[[במחנה]]" ו[[גלי צה"ל]]. אביגל קיבלה תואר [[דוקטור]] בתיאטרון מה[[סורבון]], [[פריז]]. הגישה את התוכנית "שמונה וחצי" ששודרה ב[[הטלוויזיה הישראלית|טלוויזיה הישראלית]] בראשית [[שנות השבעים]] והייתה מבקרת התיאטרון הראשונה של הטלוויזיה. היא כתבה ביקורות תיאטרון בעיתונים "[[דבר (עיתון)|דבר]]", "[[כותרת ראשית]]" "[[חדשות (עיתון)|חדשות]]", גלי צה"ל והייתה מנהלת פורום התיאטרון של [[ynet]].


בשנים 1983-1982 שימשה כממונה על הוראת התיאטרון ב[[משרד החינוך]]. בשנים 1987-1986 כיהנה כמנהלת התיאטרון לילדים ונוער. בשנים 1999-1994 הייתה היועצת החינוכית ב[[סל תרבות ארצי|סל תרבות]], כמו כן הקימה וניהלה את האגף לאומנויות ב[[עיריית תל אביב-יפו]].
בשנים 1983-1982 שימשה כממונה על הוראת התיאטרון ב[[משרד החינוך]]. בשנים 1987-1986 כיהנה כמנהלת התיאטרון לילדים ונוער. בשנים 1999-1994 הייתה היועצת החינוכית ב[[סל תרבות ארצי|סל תרבות]], כמו כן הקימה וניהלה את האגף לאומנויות ב[[עיריית תל אביב-יפו]].

גרסה מ־01:58, 3 בדצמבר 2016

תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

ד"ר שוש אביגל (1946 - 7 בפברואר 2003) הייתה מבקרת תיאטרון ישראלית.

קורות חייה

שוש אביגל נולדה בשנת 1946 בגרמניה להוריה ניצולי השואה מפולין, שהיו בדרכם לארץ ישראל. אביה, ד"ר ברוך מילך, היה גינקולוג. היא גדלה בחיפה ולמדה בבית הספר הריאלי. בצה"ל שירתה ככתבת ב"במחנה" וגלי צה"ל. אביגל קיבלה תואר דוקטור בתיאטרון מהסורבון, פריז. הגישה את התוכנית "שמונה וחצי" ששודרה בטלוויזיה הישראלית בראשית שנות השבעים והייתה מבקרת התיאטרון הראשונה של הטלוויזיה. היא כתבה ביקורות תיאטרון בעיתונים "דבר", "כותרת ראשית" "חדשות", גלי צה"ל והייתה מנהלת פורום התיאטרון של ynet.

בשנים 1983-1982 שימשה כממונה על הוראת התיאטרון במשרד החינוך. בשנים 1987-1986 כיהנה כמנהלת התיאטרון לילדים ונוער. בשנים 1999-1994 הייתה היועצת החינוכית בסל תרבות, כמו כן הקימה וניהלה את האגף לאומנויות בעיריית תל אביב-יפו.

היא עיבדה למחזה את הרומן "גירושין מאוחרים" מאת א.ב. יהושע ואת הסיפור "מתבן במנהטן" מאת יצחק בשביס זינגר.

ספר אסופת מאמרים פרי עטה ועליה, "עיונים בתיאטרון", ראה אור בהוצאת אוניברסיטת תל אביב, בעריכתם של הפרופסורים גד קינר ושמעון לוי ב-2005.

היא תרגמה והוציאה לאור את יומנו של אביה, ברוך מילך, "ואולי השמים ריקים", בהוצאת ידיעות אחרונות ויד ושם.

אביגל נפטרה ממחלת סרטן השד, בתום מאבק של 22 שנים עם המחלה והותירה אחריה בן. אחותה הצעירה היא המלחינה אלה מילך-שריף. סרטו של במאי הקולנוע אבי נשר, "החטאים", מבוסס על יחסיהן ונפתולי משפחתן.

הסטודיו לאומנויות התיאטרון על-שם יורם לווינשטיין מקיים תחרות מלגות על-שמה.

קישורים חיצוניים