פוקימון (אנימה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מים33 (שיחה | תרומות)
שורה 407: שורה 407:
==פרקים שלא שודרו==
==פרקים שלא שודרו==
לאורך השנים, נכתבו לסדרה מספר פרקים לא שודרו או צונזרו באופן בולט לקראת שידורם - אם בשל בעיות מול הצנזורה, אם בשל אסונות טבע או בשל סיבות אחרות. להלן רשימה חלקית של הפרקים שפורסמו בשל אי-שידורם:
לאורך השנים, נכתבו לסדרה מספר פרקים לא שודרו או צונזרו באופן בולט לקראת שידורם - אם בשל בעיות מול הצנזורה, אם בשל אסונות טבע או בשל סיבות אחרות. להלן רשימה חלקית של הפרקים שפורסמו בשל אי-שידורם:
* '''פרק 18 - "היופי והחוף"''' - צונזר חלקית בארצות הברית. הסיבה הייתה סצנה פרובוקטיבית בה נראה ג'יימס לבוש ב שחשפה את "החזה הגדול" שצוייר לו. כמו כן, בפרק זה, הוא וג'סי צוחקים על "החזה הקטן" של מיסטי, שנעלבת ובוכה מכך. חלקים אלו, אשר בעלי חזות [[מיניות|מינית]] ואף [[טרנסקסואלי]]ת (בשל הצגתו של ג'יימס באופן נשי, במראה החיצוני ובהתנהגות) נחתכו מהפרק, והפרק נערך מחדש ושודר בארצות הברית לאחר זמן רב, ללא הקטעים הבוטים. עד כה, לא שודר הפרק בישראל.
* '''פרק 18 - "היופי והחוף"''' - צונזר חלקית בארצות הברית. הסיבה הייתה סצנה פרובוקטיבית בה נראה ג'יימס לבוש בחזייה שחשפה את "החזה הגדול" שצוייר לו. כמו כן, בפרק זה, הוא וג'סי צוחקים על "החזה הקטן" של מיסטי, שנעלבת ובוכה מכך. חלקים אלו, אשר בעלי חזות [[מיניות|מינית]] ואף [[טרנסקסואלי]]ת (בשל הצגתו של ג'יימס באופן נשי, במראה החיצוני ובהתנהגות) נחתכו מהפרק, והפרק נערך מחדש ושודר בארצות הברית לאחר זמן רב, ללא הקטעים הבוטים. עד כה, לא שודר הפרק בישראל.
* '''פרק 19 - "טנטקול וטנטקרול"''' - לא הייתה פרובוקציה כלשהי בפרק זה והוא אושר לשידור על ידי הצנזורה, אך לאחר [[אסון התאומים]] ובעקבות סצנה בה נראית הריסת העיר ובעיקר הריסת [[גורד שחקים|גורד השחקים]] בה, הוא לא שודר בשידורים חוזרים. עם זאת, קטע זה המשיך להופיע בפתיח של העונה הראשונה. הפרק הוחזר לשידור כמה שנים אחר כך ונמצא במארזי הווידאו.
* '''פרק 19 - "טנטקול וטנטקרול"''' - לא הייתה פרובוקציה כלשהי בפרק זה והוא אושר לשידור על ידי הצנזורה, אך לאחר [[אסון התאומים]] ובעקבות סצנה בה נראית הריסת העיר ובעיקר הריסת [[גורד שחקים|גורד השחקים]] בה, הוא לא שודר בשידורים חוזרים. עם זאת, קטע זה המשיך להופיע בפתיח של העונה הראשונה. הפרק הוחזר לשידור כמה שנים אחר כך ונמצא במארזי הווידאו.
* '''פרק 23 - "מגדל האימה"''' - גם בפרק זה לא הייתה סצנה גסה כלשהי, אך לאחר אסון התאומים הוא נפסל לשידור בעיקר בגלל שמו (The Tower of Terror). הפרק הוחזר לשידור כמה שנים אחר כך ונמצא במארזי הווידאו.
* '''פרק 23 - "מגדל האימה"''' - גם בפרק זה לא הייתה סצנה גסה כלשהי, אך לאחר אסון התאומים הוא נפסל לשידור בעיקר בגלל שמו (The Tower of Terror). הפרק הוחזר לשידור כמה שנים אחר כך ונמצא במארזי הווידאו.

גרסה מ־22:53, 11 בינואר 2017

תבנית:שכתוב


שגיאות פרמטריות בתבנית:אנימהמאנגה

פרמטרים [ כותרת, שם יפני ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פוקימון
סוגה הרפתקאות, קודומו, אקשן


שגיאות פרמטריות בתבנית:אנימהמאנגה/אנימה

פרמטרים ריקים [ כותר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אנימה
אורך פרק 25 דקות
במאי קוניהיקו יויאמה
אולפני אנימציה יפןיפן Oriental Light and Magic, Shogakukan
ארצות הבריתארצות הברית 4Kids Entertainment
ישראלישראל אולפני נ.ל.ס (עונות 1-12) , וידאופילם אינטרנשיונל (עונה 13) (לא שודרה בישראל), (עונות 17-19)
רשת שידור יפןיפן TV Tokyo
ישראלישראל ערוץ הילדים (עונות 1-10, 17-19),
ערוץ דיסני ישראל (עונות 11-12)
ארצות הבריתארצות הברית Kids' WB (1999-2006)
Cartoon Network (2006-2017)
דיסני XD
מדבבים בשפה העברית ראה פירוט
תקופת שידור מקורית 1 באפריל 1997
מספר העונות 19
מספר הפרקים 939


שגיאות פרמטריות בתבנית:אנימהמאנגה/אחר

פרמטרים [ כותרת ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אחר
  1. מיוטו מכה שנית!
  2. (פוקימון 2000) כוחו של האחד!
  3. סוד האנון!
  4. פוקימון לנצח - קולו של היער!
  5. גיבורי הפוקימון! (לא דובב לעברית)
  6. ג'יראצ'י מגשים המשאלות! (לא דובב לעברית)
  7. גורל דיאוקסיס! (לא דובב לעברית)
  8. לוקאריו והמסתורין של מיו! (לא שודר בישראל)
  9. מאנאפי ומקדש הים! (לא שודר בישראל)
  10. עלייתו של דארקראי! (לא שודר בישראל)
  11. גיראטינה ולוחם השמיים! (לא שודר בישראל)
  12. אראקאוס ותכשיט החיים!
  13. זורארק - המאסטר של האשליות! (לא שודר בישראל)
  14. פוקימון: ויקטיני והגיבור השחור: זקרום! / פוקימון: ויקטיני והגיבור הלבן: ראשירם! (לא שודר בישראל)


שגיאות פרמטריות בתבנית:אנימהמאנגה/אחר

פרמטרים [ כותרת ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אחר
  • 2 full-length TV specials
  • Assorted side-story episodes Pokémon Hosou \ Pokemon Chronicles
  • Winter Vacation shorts


פוקימוןיפנית: ポケットモンスター , באנגלית: Pokémon) היא סדרת אנימה יפנית לילדים ונוער מסוג פעולה/הרפתקאות מסדרת הזיכיון "פוקימון". הסדרה מופקת לטלוויזיה משנת 1997 ועד היום. הסדרה הופקה במקור ככלי שיווק לקידום סדרת משחקי הווידאו של "פוקימון". שם הסדרה, "פוקימון", הוא צירוף של שתי המילים הלועזיות Pocket (כיס) ו-Monsters (מפלצות), כלומר "מפלצות כיס"; השם נגזר מהאפשרות להכניס את המפלצות לתוך כדורים קטנים הנקראים פוקדור לשם אכסונן.

האנימה מתרחשת בעולם בו קיימים פוקימונים מסוגים שונים. הפוקימונים מאומנים על ידי מאמנים שמשתמשים בהם למגוון שימושים: נלחמים בעזרתם בדו-קרב, מציגים אותם בתחרויות "מתאמי פוקימונים" ויופי, ואף משתמשים בהם להגנת הסביבה כשומרי יערות (ריינג'רים).

נכון לספטמבר 2016, הסדרה כוללת 943 פרקים שמחולקים ל-19 עונות, וביפן, ל-7 סאגות. הסדרה הצליחה מאוד ביפן ובעקבות הצלחתה נמכרה למדינות רבות ברחבי העולם, ביניהן ארצות הברית, מדינות רבות באירופה וכן ישראל (שודרה בערוץ הילדים ובערוץ דיסני ישראל).

את שיר הפתיחה של חמש העונות הראשונות בגרסה העברית של הסדרה מבצע הזמר עוזי פוקס; את שיר הפתיחה של 6,7,9,10 מבצע הזמר והשחקן לירון לב, של עונה 8 - אורי קורן; עונה 11-12 - טליה ברקאי; ועונה 17 - גילן שחף.

תקציר העלילה

קובץ:Pokemonseason1DVDBoxSet.jpg
הדמויות הראשיות של פוקימון בעונות 1-5. מימין לשמאל: מיסטי, אש וברוק. הפוקימונים, מימין לשמאל: סקווירטל, בלבזאור, פיקאצ'ו וצ'רמאנדר

עלילת הסדרה מתמקדת בילד בן 10 בשם אַש קַטְצָ'אם ועוקבת אחר הרפתקאותיו בדרכו להגשים את חלום חייו להפוך למאמן הפוקימונים הגדול בכל הזמנים - פוקימון מאסטר.

בדרכו הוא פוגש בחברים חדשים כמו מיסטי, ברוק, טרייסי, מיי, מקס, דון, אייריס, סיילן, אלכסה, קלמונט, בוני, וסרינה, וגם באויבים כמו ג'סי וג'יימס.

לאורך הסדרה אש מבקר במקומות רבים, נלחם בקרבות הנקראים "קרבות מכון", ומנסה לזכות בתגים (פרס המוענק לו אם ניצח בקרב מכון). איסוף התגים מקנה לאש את הזכות להשתתף בליגת הפוקימונים.

קובץ:Hoenn-group ash may brock max.jpg
הדמויות הראשיות בסדרה בעונות 6-9. מימין לשמאל: מקס, מיי, אש וברוק. הפוקימונים, מימין לשמאל: טורצ'יק (של מיי), טריקו (של אש), פיקאצ'ו (של אש) ומאדקיפ (של ברוק).
קובץ:Pokemon-diamond-and-pearl-group.png
הדמויות הראשיות בסדרה בעונות 10-13. מימין לשמאל: דון, אש וברוק. הפוקימונים, מימין לשמאל: באנירי (של דון), סטארביה (של אש), פיפלאפ (של דון), פאצ'יריסו (של דון), אייפום (של אש), פיקאצ'ו (של אש), קרוגאנק (של ברוק), סודוודו (של ברוק) וטרטוויג (של אש).

דמויות

דמויות ראשיות

  • אש קטצ'אם (במקור סאטושי): גיבור הסדרה, המופיע כמעט בכל פרקיה. הוא מנסה להפוך למאמן הפוקימונים הגדול בעולם - מאסטר פוקימון, ולשם כך הוא יוצא למסעות שונים ונלחם בתחרויות במטרה לשפר את יכולתיו. מדי פעם אש תופס פוקימונים חדשים ומאמן אותם להיות חזקים. לאורך הסדרה אש שיחרר מספר פוקימונים (בטרפרי, פידג'יוט, לפרס, לרביטר, גודרה וגרנינג'ה), שלח פוקימונים לאימונים (פריימיפ וסקווירטל), מסר פוקימונים (האנטר לסברינה ובידריל לקייסי), החליף פוקימונים (אייפום ורטיקייט) ותפס עשרות פוקימונים.
  • פיקאצ'ו: הפוקימון הראשון של אש, שהופיע לראשונה בפרק הראשון בסדרה. פיקאצ'ו הוא פוקימון חשמלי קטן וצורתו דומה לעכבר. אש נאלץ להתחיל את מסעו עם פיקאצ'ו הסורר כיוון שלא התעורר בזמן ולכן החמיץ את חלוקת הפוקימונים המסורתית. פיקאצ'ו נאמן לבעליו לאורך כל העונות. הוא נישא בדרך כלל על גבו של אש, כיוון שהוא מסרב לשכון בפוקדור. הוא מסרב להתפתח לפוקימון בדרגה גבוהה יותר.
  • מיסטי (במקור קאסומי): אחת האחיות ממכון העיר סרוליין, הגדלה בצל אחיותיה הגדולות והמוצלחות. למיסטי יש תשוקה עזה לפוקימוני מים ופחד עז מפוקימוני חרק, ומטרתה היא להיות מאמנת פוקימוני המים הטובה בעולם. בתחילת מסעה פגשה מיסטי את אש בזמן שדגה פוקימונים בשטחי האגמים הפתוחים של פאלט, והצטרפה למסעו. בסוף התחרות של ליגת ג'וטו עזבה מיסטי את החבורה, וחזרה למכון שלה בעיר בסרוליין.
  • ברוק (במקור טאקשי): מאמן המכון בעיר פיוטר, קשוח ומתמחה בפוקימוני אבן. לאחר קרב המכון של אש, ברוק מתלווה אליו במסעו. ברוק מתאהב בכל בחורה שהחבורה פוגשת במסע, אך לא מצליח בקשרים אלו. חלומו הוא להפוך למגדל הפוקימונים הטוב ביותר. בסוף הסאגה של יהלום ופנינה, ברוק הופך לרופא פוקימונים ועוזב את אש.
  • טרייסי סקצ'יט (במקור קנג'י): צופה פוקימונים, הנוהג לצייר אותם כדי לערוך חישובים לצרכיהם. טרייסי מצטרף למסע של אש בעונה השנייה באיי תפוז, ועוזב לבסוף על מנת להצטרף לפרופסור אוק, לעזור לו וללמוד ממנו.
  • מיי (במקור הארוקה): מאמנת פוקימונים מתחילה מהעיר ליטלרוט במחוז הואן, שיוצאת למסע עם אש, ברוק ואחיה הקטן - מקס. היא בוחרת בפוקימון טורצ'יק להצטרף למסעה. תחילה מיי לא מתעניינת בפוקימונים, אלא רוצה פוקימון רק כדי לצאת למסע סביב העולם, אך במהרה היא מתחילה לאהוב אותם. בסיום עונת חזית הקרב, היא ומקס עוזבים את אש, כדי לצאת למסע לבדה ולהתמודד בתחרויות הפוקימונים של אזור ג'וטו.
  • מקס (במקור מאסאטו): אחיה הצעיר של מיי. חכם ואוהב פוקימונים, אף שעדיין אין לו פוקימון משלו (לפי חוקי הליגה, רק מאמנים מגיל 10 יכולים לקבל פוקימון). הוא חולם להיות מאמן מכון כמו אביו. בסוף עונת חזית הקרב הוא עוזב את החבורה כדי לחזור הביתה ולעזור לאביו בעבודות המכון.
  • דון (במקור היקארי): מאמנת פוקימונים מתחילה מהעיירה טויינליף במחוז סינו. אמה הייתה אחת המתאמות הטובות ביותר, ודון מנסה ללכת בעקבותיה. היא בוחרת בפיפלאפ כפוקימון הראשון שלה. לאחר זמן מה היא פוגשת את אש וברוק. לדון חשוב המראה שלה ובמיוחד שערה. היא תופסת בדרך כלל פוקימונים חמודים וקומפקטיים עבור תחרויות הסרט שלה. דון מצליחה להתקבל לפסטיבל הגדול, תחרות המתאמים המחוזית - אך בגמר מפסידה לחברתה זואי.
  • אייריס (במקור אייריס): מאמנת פוקימונים החולמת להפוך למאסטרית דרקונים. היא אוהבת לטייל בג'ונגל ומסתובבת עם האקסיו שלה, שנמצא כל הזמן בשערה. היא נוהגת להטיף לאש לגבי החלטות שהוא מקבל, וקוראת לו "ילד". לאייריס יש פוביה מפוקימוני קרח. בסוף סאגת יונובה היא עוזבת את אש, ויוצאת למסע משלה בג'וטו.
  • סיילן (במקור דנטו): אחד משלושת מנהיגי המכון בעיר סטריאטון, וממנהלי המסעדה המשפחתית. הוא הצטרף לאש לאחר שניצח אותו בקרב המכון. הוא גם מתאם פוקימונים בדרגה A, ויכול לראות את התיאום בין הפוקימון למאמן שלו. סיילן חובב בישול ובלשות, ומבשל לאש, לאייריס ולפוקימונים. בסוף סאגת יונובה הוא עוזב את אש, ויוצא למסע משלו בג'וטו.
  • אלכסה (במקור פנסי): עיתונאית ממחוז קאלוס. היא הצטרפה לאש בסוף סאגת יונובה, ועזבה בתחילת סאגת קאלוס כדי לעזור לאחותה ויולט להנהיג את מכון החרקים במחוז קאלוס.
  • קלמונט (במקור סיטרון): מנהיג מכון העיר לומיוס. כשעזב את המכון עם אחותו בוני, השאיר את הרובוט שלו לנהל את המכון. קלמונט בעל ידע טכנולוגי ובונה מכשירים מכניים שלעתים נכשלים בתפקודם. קלמונט ובוני פוגשים את אש כשהוא מגיע לעיר לומיוס, ומיד קלמונט ואש עושים קרב פוקימונים, אך הוא הופסק באמצע; לאחר מכן קלמונט ובוני מצטרפים למסעו של אש. מדי פעם כשהחבורה נתקלת בבעיה, קלמונט יוצר מכונה שאמורה לעזור, אך לרוב היא נכשלת במשימה ומתפוצצת.
  • בוני (במקור אוריקה): אחותו הקטנה של קלמונט. קלמונט תופס עבורה את הפוקימון דדנה, ובוני מטפלת בו והוא נמצא בתיק הגב שלה רוב הזמן. בכל פעם שהחבורה רואה בחורה יפה, בוני מיד מציעה לה את ידו של אחיה, בתקווה לשדך אותו; לרוב היא לא מצליחה, וקלמונט מזיז אותה משם במבוכה.
  • סרינה (במקור סרנה): מאמנת מתחילה מאזור קאלוס. היא בוחרת בפנקין כפוקימון הראשון שלה. סרינה זוכרת את אש מילדותה, כאשר בילתה במחנה במחוז קאנטו ונפצעה, ואש הגיע ועזר לה. היא היחידה שהחליפה תסרוקת ולבוש באמצע העונה, בשל הפסדה הראשון במופע פוקימונים, והחלטתה להתחיל מחדש. סרינה מומחית ברכיבה על פוקימונים, וחלומה הוא להפוך לכוכבת מופעי פוקימון. היא יצירתית, ובכל הופעה ואירוע לובשת בגדים שעיצבה. בסוף סאגת XY היא עוזבת למחוז הואן כדי להמשיך בתחרויות, אבל לא לפני שהיא מנשקת את אש.
  • לילי (במקור לילי): ילדה מבית ספרו של אש במחוז אלולה. מציינת שהיא נורא מחבבת פוקימונים, ואף יש לה ידע רב בהם, אך עדיין נראה שהיא מפחדת מהם.
  • קיאווי (במקור קאקי): תלמיד בכיתתו של אש ואחד ממנהיגי המבחן. הוא מתמחה בפוקימונים מסוג אש.
  • סופוקלס (במקור מאמיין):תלמיד בכיתתו של אש ואחד ממנהיגי המבחן. הוא מתמחה בפוקימונים מסוג חשמל.
  • מלו (במקור מאו): תלמידה בכיתתו של אש ואחת ממנהיגי המבחן. מתמחה בפוקימונים מסוג עשב.
  • לאנה (במקור סיירן): תלמידה בכיתתו של אש ואחת ממנהיגי המבחן. מתמחה בפוקימונים מסוג מים.

דמויות משניות

  • גרי אוק (במקור שיגרו אוקידו): יריבו של אש, ונכדו של פרופסור אוק. בליגת ג'וטו גרי מפסיד לאש, ולכן מחליט להיות חוקר פוקימונים. ב"פוקימון: דברי הימים" נחשף שהוא הצליח במשימתו ואף הצליח להחיות את הפוקימון המאובן הנכחד אירודקטייל. הפוקימון הראשון בו הוא בוחר הוא סקווירטל.
  • דיליה קטצ'אם (במקור האנאקו): אמו של אש, מסורה ודאגנית. לעתים קרובות היא מגיעה לביתו של פרופסור אוק. הפוקימון שלה, מיסטר מיים, עוזר לה גם בניקיון הבית.
  • ריצ'י (במקור הירושי): מאמן פוקימונים וחברו של אש. הם נפגשו בליגת אינדיגו, ונאלצו להלחם; בקרב ניצח ריצ'י. ריצ'י ואש נוהגים ללכוד את אותם פוקימונים.
  • הארלי (במקור הארלי): יריבה השני של מיי. הוא מציק לה כדי שתפסיד בתחרויות הפוקימונים. הפוקימון האהוב עליו הוא קקטורן.
  • טוד (במקור טורו): מאמן מתחיל מאזור קאנטו. הוא חובב צילום פוקימונים נדירים בסביבתם הטבעית, ומתעד בעזרת המצלמה את אורח חייהם של הפוקימונים השונים. בסדרה פוגש טוד בחבורה בפרקי ספיישל שונים, בהם שלושת פרקי הספיישל בעונה הרביעית שבה טוד והחבורה מגלים את מאורתו של ארטיקונו, פוקימון הציפור האגדתי, מנסים להציל אותו מידי צוות רוקט. טוד היה באזור המדבריות בעונה הראשונה, והצליח לצלם את אש ברגע שנחטף בידי איירודקטייל, פוקימון האבן/מעופף הנכחד.
  • קייסי (במקור נאנאקו): מאמנת מתחילה מהעיר ניו-בארק. קיבלה כפוקימון התחלתי את צ'יקוריטה. אוהדת את קבוצת הבייסבול "אלקטרובאזים". הפוקימונים שלה הם: מגניום (שהתפתח מהצ'יקוריטה ההתחלתי של קייסי), פידג'י, רטטה, בידריל (שקיבלה מאש) ואלקיד.
  • דרו (במקור שו): יריב של מיי. מתחרה בתחרויות פוקימונים עם הרוזליה שלו ופוקימונים נוספים. לאחר הפסטיבל הגדול בהוון ובקנטו, מחליטים מיי ודרו לצאת למסע ביחד כדי להתחרות בתחרויות של מחוז ג'וטו.
  • זואי (במקור נוזומי): היריבה של דון החל מעונה 10. היא נוהגת לתת לדון עצות כשהיא לא מצליחה בתחרויות או באימונים. אחד הפוקימונים החביבים עליה הוא גליימיאו. בנוסף, היא המנצחת בפסטיבל הגדול של סינו.
  • פול (במקור שינג'י): יריבו של אש במחוז סינו. הוא בא מהעיר ויילסטון לעיירה טווינליף כדי לקבל פוקימון התחלתי. הוא קיבל את טרטוויג, ביחד עם האלקטרבייר שלו. הוא מחפש פוקימונים חזקים בלבד. הצליח לנצח את אש פעמים רבות.
  • בארי (במקור ג'וּן): יריב שאש נתקל בו במהלך שהותו במחוז סינו. בארי לחוץ וממהר כל הזמן, ומעריץ את פול. במהלך הסדרה בארי ואש נהפכים לחברים טובים. הוא תמיד נופל כשהוא פוגש באש. אביו פלמר הוא מוח החזית של סינו. הפוקימון ההתחלתי של בארי היה פיפלאפ, שהתפתח לפרינפלאפ ואז לאמפוליאון.
  • האחות ג'וי (במקור ג'וי): כינוי לכל האחיות במרכזי הטיפול לפוקימונים המצויים בכל הערים. כולן בנות משפחה אחת, ודומות זו לזו. ברוק נוהג להתחיל כמעט עם כל אחות בערים שהחבורה מבקרת בהן.
  • השוטרת ג'ני (במקור ג'ונסאר): כינוי לכל מפקדות יחידות המשטרה הקיימות בכל עיר. כולן בנות משפחה אחת ודומות זו לזו. ברוק נוהג להתחיל כמעט עם כל שוטרת בערים שהחבורה מבקרת בהן.
  • טריפ (במקור שוטי): יריבו של אש במחוז יונובה, וצלם פוקימונים. הפוקימון ההתחלתי שבחר היה סנייבי. הוא לועג לאש כי הגיע ממחוז קאנטו. אף על פי שטריפ רק התחיל את מסעו, הוא מאמן את הפוקימונים שלו ברצינות, ולוכד פוקימונים חזקים, שבעזרתם הוא מנצח את אש בכל הקרבות ביניהם.
  • ביאנקה (במקור בל): מאמנת פוקימונים מיונובה, חברה של פרופסור ג'וניפר.

הפרופסורים של האזורים

  • פרופסור אוק (סם אוק) (במקור פרופ' אוקידו): הפרופסור הראשי של אזור קאנטו, וסבו של גרי. הוא מתגורר בפאלט ורוב הזמן נמצא במעבדה שלו. הוא זה שנתן לאש את פיקאצ'ו. כל הפוקימונים שאש לוכד במסעותיו נמצאים אצלו במעבדה. בסרט הרביעי מתגלה שאוק בצעירותו עזר לסלבי הנדיר. הפוקימונים ההתחלתיים שהוא נותן למאמנים חדשים הם: בלבזאור, צ'רמנדר וסקווירטל. הפוקימונים הפרטיים של אוק: צ'רמיליון, סיקינג, פידג'י, דרגונייט, רוטום.
  • פרופסור אלם (במקור פרופ' אוטסוגי): הפרופסור הראשי של אזור ג'וטו. היה בעבר המתלמד של פרופסור אוק. הפוקימונים ההתחלתיים שהוא נותן למאמנים חדשים הם: צ'יקוריטה, סינדקוויל וטוטודייל. הפוקימון הפרטי של אלם: קורסולה.
  • פרופסור בירץ' (במקור פרופ' אודאמאקי): הפרופסור הראשי של אזור הואן. הפוקימונים ההתחלתיים שהוא נותן למאמנים חדשים הם: טריקו, טורצ'יק ומדקיפ. הפוקימון הפרטי של בירץ': פוצ'יינה.
  • פרופסור רואן (במקור פרופ' נאנאקאמאדו): הפרופסור הראשי של אזור סינו. הפוקימונים ההתחלתיים שהוא נותן למאמנים חדשים הם: טרטוויג, צ'ימצ'אר ופיפלאפ. הפוקימונים הפרטיים של רואן: סטארלי, סטאראפטור.
  • פרופסור ג'וניפר (במקור פרופ' אראראגי): הפרופסורית הראשית של אזור יונובה. הפוקימונים ההתחלתיים שהיא נותנת למאמנים חדשים הם: סנייבי, טפיג ואושאוואט. הפוקימון הפרטי של ג'וניפר: אקסלגור.
  • פרופסור סיקאמור (במקור פרופ' פלאטאנה): הפרופסור הראשי של אזור קאלוס. היה בעבר המתלמד של פרופסור רואן. הפוקימונים ההתחלתיים שהוא נותן למאמנים חדשים הם: צ'ספין, פנקין ופרואקי. הפוקימון הפרטי של סיקאמור: גארצ'ומפ (מגה).
  • פרופסור קוקוי (במקור פרופ' קוקוי): הפרופסור הראשי של אזור אלולה. יש לו סגנון אופנתי שונה בלבושו, והוא לובש חלוק לבן על פני גופו החשוף. הפוקימונים ההתחלתיים שהוא נותן למאמנים חדשים הם: ראולט, ליטן ופופליו. הפוקימונים הפרטיים של קוקוי: רוקראף ושני לאבדיסק.

דמויות הנבלים

  • הציידת J: שכירת חרב שתופסת פוקימונים על פי הזמנה. היא לא מושפעת מעקרונות מוסר ולא מהססת לפעול בכל דרך למען מטרתה. פועלת בסינו.
  • "צוות רוקט" - מטרתו לתפוס פוקימונים נדירים. המפקדה הראשית של מפקדם ג'יאובני היא בקאנטו, והם פועלים בכל העולם, המדען הראשי הוא זייגר.
    • ג'סי, ג'יימס ומיאו: ג'סי וג'יימס הם הנבלים הראשיים בסדרה, ומופיעים ברוב הפרקים. מטרתם היא לתפוס את פיקאצ'ו ועוד כמה פוקימונים נדירים ולהביא אותם לבוס שלהם, ג'יאובני, כדי לזכות בקידום ובהערכה. לעתים קרובות צוות רוקט מתפוצץ ועף מעבר לאופק לאחר שנכשל. הם נקראים על שם הפושע המפורסם "ג'סי ג'יימס". כאשר הגיעו למחוז יונובה, הם קודמו בדרגה, והחלו לבצע משימות באופן רציני יותר: הם לא עפים יותר, אלא מסתלקים עם סילוני אוויר, ובנוסף הם מבצעים את המשימות בחשאיות, ולעתים מצליחים. אך לאחר עימות עם צוות פלזמה הם חוזרים לדרכם הישנה.
      • ג'סי (במקור מוסאשי): נולדה למשפחה ענייה. אימה הייתה חברה בצוות רוקט כשהייתה ילדה, אך נעלמה במסתוריות כשנשלחה למשימה לתפיסת הפוקימון הנדיר מיו. ג'סי הייתה בבית יתומים, ולמדה בבית ספר לאחיות פוקימונים ובטכניון הפוקימונים, שם הכירה את ג'יימס. שניהם ברחו והצטרפו לכנופיית האופניים בעיר סאני-טאון, ולאחר מכן הצטרפו לצוות רוקט.
      • ג'יימס (במקור קוג'ירו): ג'יימס נולד למשפחה עשירה, ולא אהב את אורח החיים העשיר, אלא רק את כלבו גראולייט שמכונה גראולי. אחרי שברח מהבית כדי לא להתחתן, הוא הצטרף לטכניון הפוקימונים, לאחר מכן לכנופיית האופניים ולבסוף אל צוות רוקט.
    • מיאו: פוקימון חתול מדבר, שנולד במחנה קיץ ללא משפחה. הוא פגש חתולה בשם מיאוזי והתאהב בה, אך היא באה מבית עשיר ואמרה שהיא לא צריכה חתול רחוב כמוהו. כדי להוכיח לה את אהבתו ולהרשים אותה, הוא למד ללכת ולדבר בשפת בני האדם, אך היא דחתה אותו ואמרה שהוא "סתם מיאו מוזר". מאז מיאו הצטרף לצוות רוקט ונשאר עם ג'סי וג'יימס, שהיוו משפחה בשבילו. מיאו משמש עבורם כמתרגם של שפת הפוקימונים. הוא לא אוהב לשכון בפוקדור, והיו מספר מקרים שמאמנים ראו בו פוקימון נדיר וניסו ללכוד אותו. מיאו נלחם בעצמו מספר פעמים בסדרה, ואף הצליח לשתק את פיקאצ'ו, אולם הוא תמיד מעדיף להשתמש במכונות. בסאגת XY מיאו השתמש ברובוט ענקי על מנת להשיג כוח של מגה התפתחות, אך הוא מסרב להתפתח במהלך הסדרה לפרסיאן, בדומה לפיקאצ'ו.
    • ג'יאובני (במקור סאקאקי): הבוס של צוות רוקט. הוא מסתורי ובעל פוקימונים רבים וחזקים. נמצא תמיד עם הפוקימון החתול פרסיאן. הוא הנהיג בעבר את מכון הפוקימונים של העיר וירידיאן. לאחר העימות עם צוות פלאזמה, ג'יאובני עזב את צוות רוקט, וברח. לאחר מכן, בסאגת XY, הוא חוזר לצוות רוקט.
    • קסידי ובוץ' (במקור יאמטו וקוסבורו): קרויים בגרסה האמריקאית על שם הפושע המפורסם בוץ' קסידי. הם צוות מקביל לג'יימס, ג'סי ומיאו בצוות רוקט; אף על פי שהם עובדים באותו צוות גדול, יש ביניהם יריבות. בניגוד לג'סי וג'יימס, הם נשלחים לעתים קרובות לכלא, וג'יאובני משחרר אותם בערבות.
  • "צוות אקווה": מטרתו ללכוד את הפוקימון קיוגר כדי לשנות את מפלס מי הים. הצוות פועל בהואן, מנהיגו הוא ארצ'י, והוא מתחרה בצוות מגמה.
  • "צוות מגמה": מטרתו ללכוד את הפוקימון גראודון כדי להרחיב את האדמה על פני הים. הצוות פועל בהואן, מנהיגו הוא מאקסי, והוא מתחרה בצוות אקווה.
  • "צוות גלקטיק": מטרתו ליצור יקום חדש וללכוד את הפוקימונים פאלקיה ודיאלגיה. הצוות פועל באזור סינו, מנהיגו הוא סיירוס, והמדען הראשי הוא קארון.
  • "צוות פלאזמה": מטרתו ללכוד את הפוקימון רשיראם. הצוות פועל ביונובה, מנהיגו הוא ג'טסיס, והמדען הראשי הוא קולרסס.
  • "צוות פלייר": מטרתו ליצור "עולם יפה" וללכוד את זייגארד. הצוות פועל בקאלוס, מנהיגו הוא לייסאנדר, והמדען הראשי הוא זירוסיק.

סדרת האנימה

פוקימון: המקורי

עונות אלו שודרו במקור ביפן מ-1 באפריל 1997 ועד 8 במאי 2002.

אזורים הנכללים בחלק זה: קאנטו, איי התפוז וג'וֹטוֹ
הדמויות הראשיות: אש קטצ'אם, מיסטי (עונות 1-5) ברוק (עונות 1, 3-5), טרייסי (עונה 2)

עונה תיאור מספר הפרקים תאריך שידור מקורי ביפן
1: ליגת אינדיגו בתחילת הסדרה אַש קַטְצָ'אם מקבל ליום הולדתו ה-10 רישיון מאמן פוקימונים, פוקידע, ופוקימון בשם פיקאצ'ו, שהוא בדמות עכבר ובעל יכולות מתקפות חשמל. מטרתו של אש היא לנצח 8 מאמני מכונים באזור קאנטו, לזכות בשמונת תגי המכונים ולהיכנס לטורניר של ליגת הפוקימונים. זאת כדי להגשים את חלומו, להפוך למאסטר פוקימונים. בתחילה, עקב חוסר ניסיונו, אש סופג מכות ברק רבות מהפוקימון. בהמשך הם מתיידדים, ומתחילים לתפוס פוקימונים, שעם הזמן והאימונים הם מתפתחים לפוקימונים מתקדמים יותר. במקביל, צוות רוקט (ג'סי, ג'יימס ומיאו) מקבלים הוראה מהבוס שלהם לתפוס את פיקאצ'ו ועוד פוקימונים נדירים. בתחילת מסעו פוגש אש את מיסטי, שמנהלת עם אחיותיה את מכון סרוליין, והיא מצטרפת אליו לאחר שאופניה נהרסו במכת חשמל של פיקאצ'ו. לאחר מכן הם פוגשים את ברוק, מנהיג מכון הפוקימונים של העיר פיוטר, שחובר אליהם במסגרת תוכניתו להיות מגדל הפוקימונים הטוב ביותר. לקראת סיום העונה, אש מצליח להשיג את כל שמונת תגי המכונים, ומתחרה בליגת הפוקימונים "אינדיגו", אך מפסיד לחברו החדש ריצ'י בשלב שמינית הגמר. 83 1997 - 1998
2: איי תפוז אש, מיסטי וברוק מגיעים בשליחותו של פרופסור אוק לאי ולנסייה, על מנת להעביר לידיו פוקדור GS זהוב ומיוחד מפרופסור אייבי, לצורכי מחקר. בפרק זה ברוק עוזב את החבורה ונשאר על האי עם פרופסור אייבי, כדי לעזור לה במעבדה. טרייסי סקצ'יט, מומחה בציור פוקימונים שחולם להיות חוקר פוקימונים, מצטרף לחבורה. אש מרוויח את ארבעת התגים של המכונים באיי תפוז, ומתחרה ב"ליגת תפוז". הוא מנצח בגמר את דרייק, ואת דְרָגוֹנָיְיט, פוקימון הדרקון החזק שלו, והופך למאסטר פוקימון; אך הוא מחליט להמשיך ולהשיג את התואר בכל המחוזות. לאחר הניצחון פונה החבורה לכיוון ביתו של אש בעיר פאלט, שם הוא פוגש את אימו ואת פרופסור אוק לאחר זמן רב שלא התראו. ברוק מחליט לחזור מאיי תפוז לאזור קנטו. אש פוגש בפאלט את יריבו הוותיק גרי; הם עורכים דו-קרב, שבסופו גרי ואיווי מצליחים לגבור על אש ופיקאצ'ו. מיד לאחר מכן גרי עוזב למחוז ג'וטו, שבאותה תקופה לא היה מוכר, ואש מחליט לצאת למסע לשם יחד עם ברוק ומיסטי. טרייסי נשאר בפאלט על מנת לעזור לפרופסור אוק במחקריו. 35 1998 - 1999
3: מסעות ג'וטו בעונה זו החבורה מגיעה לאזור ג'וטו, בו חיים פוקימונים פראיים חדשים, ונחשף גם "הדור השני של הפוקימונים". גם בעונה זו אש תופס פוקימונים, שולח שני פוקימונים לאימונים במכונים אחרים, ומשתתף בקרבות מכון כדי להשיג את התגים הנחוצים להשתתפות בליגת הפוקימונים של ג'וטו - "כנס הכסף". 41 1999 - 2000
4: אלופי ג'וטו אש אוסף עוד שלושה תגי מכון, להם הוא זקוק כדי להתחרות בכנס הכסף. בנוסף הוא זוכה ב"אבן השמש" בתחרות החרקים, ומשתמש בה כדי לפתח את אחד הפוקימונים. הוא גם משתתף בתחרות סומו וזוכה ב"אבן מלכים". 52 2000 - 2001
5: מסעו של מאסטר החבורה שוהה באיי וורל. אש ומיסטי משתתפים בתחרות לפוקימוני מים באיי המערבולות; הם מתחרים ביניהם בקרב רבע הגמר, בו אש מפסיד למיסטי, ולאחר מכן היא מודחת בחצי הגמר. אש משתתף בתחרות "פוקימון אקסטרים" וזוכה בביצת פוקימון, שבוקעת לפוקימון פאנפי. אש מצליח להשלים את כל שמונת התגים הנחוצים לו על מנת להיכנס לליגת ג'וטו. הוא גם מקבל מפרופסור אלם ביצת פוקימון, שבוקעת לפוקימון לרביטר, אך לרביטר עוזב לאחר זמן כדי להיות עם אימו. אש מתחרה בליגת ג'וֹטוֹ, ושני הפוקימונים ששלח לאימונים חוזרים אליו כדי לעזור לו בליגה. אש וגרי מקבלים מפרופ' אוק פוקידע מעודכן למחוז הואן. אש מגיע בשמינית הגמר לקרב מול גרי ומנצח אותו, אך ברבע הגמר הוא מפסיד לידידו האריסון. לאחר הפסדו בליגת ג'וטו, אש מחזיר את שני הפוקימונים למרכזי האימון, ושלושת חברי החבורה נפרדים יוצאים לדרכים נפרדות. אש מגיע לעיר פאלט, שם הוא פוגש את גרי, שבוחר לנסות להיות חוקר פוקימונים. אש מחליט לצאת להואן רק עם פיקאצ'ו שלו. הוא מקבל פוקידע חדש מפרופסור אוק, וטרייסי מבטיח לשמור לו על שאר הפוקימונים. 65 2001 - 2002

פוקימון: הדור המתקדם

עונות אלו שודרו במקור ביפן מ-15 בספטמבר 2002 ועד 19 באוקטובר 2006.

אזורים הנכללים בחלק זה: הואן וקאנטו
הדמויות הראשיות: אש קטצ'אם, מיי, מקס וברוק (עונות 6-9)

עונה תיאור מספר הפרקים תאריך שידור מקורי ביפן
6: פוקימון למתקדמים אש מגיע למחוז הואן ויוצא למסע יחד עם מיי והפוקימון ההתחלתי שלה - טורצ'יק. מקס, אחיה הקטן של מיי, מצטרף אליהם. אש מיי ומקס פוגשים את ברוק, שמצטרף אליהם, והחבורה ממשיכה יחד את המסע. במקביל, צוות רוקט מגיע גם הוא למחוז הואן. ג'יימס תופס קקניה וג'סי תוספת סוויפר ו-וורמפל אשר מתפתח לקאסקון ובהמשך לדאסטוקס. מיי תוספת גם היא וורמפל, אשר מתפתח לסילקון ובהמשך לביוטיפליי, וסקיטי. אש תופס טריקו, טיילו וקורפיש, ומשיג שלושה תגי מכון. פיקאצ'ו לומד את המתקפה "זנב ברזל". ברוק תופס לוטאד. 40 2002 - 2003
7: אתגר במהלך העונה ממשיכים אש, מיי, ברוק ומקס לשוטט במחוז הואן. אש זוכה בשלושה תגי מכון נוספים. הוא תופס טורקול ושני פוקימון שלו, טריקו וטיילו, מתפתחים. ומיי זוכה בשלושה סרטים, הטורצ'יק שלה מתפתח לקמבסקאן ותופסת בלבזאור. לוטאד של ברוק מתפתח ללומברה. ג'יימס תופס צ'יימקו. במהלך העונה נתקלים החבורה בצוות מגמה וצוות אקווה בהר צ'ימני ומסכלים את מזימתם לגנוב מטאור נדיר שנחת שם. 52 2003 - 2004
8: הקרב הגדול אש משיג את שני התגים האחרונים ומיי משיגה את שני הסרטים האחרונים. אש תופס סנורנאט שמתפתח לגליילי. הלומברה של ברוק מתפתח בעזרת אבן מים ללודיקולו. אש משתתף בליגת הואן ועובר את שלב שש עשרה הגדולים לאחר שמנצח את ידידו מוריסון אך בשלב שמינית הגמר אש ופיקאצ'ו מפסידים בקרב צמוד מול חברו טייסון והמיאו שלו. מיי מגיעה לשלב רבע הגמר בפסטיבל הגדול אך מפסידה שם ליריבתה דרו. מיי מקבלת סקווירטל וביצה ממנה בוקע איווי. אש מחליט להשתתף בחזית הקרב ומנצח בקרב הראשון ואילו מיי מחליטה להשתתף באליפות הפסטיבל הגדול. 50 2004 - 2005
9: חזית הקרב בעונה זו אש מצליח לנצח את כל חברי חזית הקרב ולהיפגש מול מנהיג החזית לו הוא מפסיד פעמיים אך מנצח בניסיון השלישי. אש מוותר על ההזדמנות להיות מאמן חזית כדי להמשיך במסעותיו. הוא ומיי מתחרים בפסטיבל הגדול ומסיימים בתיקו. מיי יוצאת למסע במחוז ג'וטו, מקס וברוק חוזרים הביתה ואש ממשיך למסע לעבר היעד הבא, סינו, ביחד עם פיקאצ'ו ואייפום. 49 2005 - 2006

פוקימון: יהלום ופנינה

עונות אלו שודרו, במקור ביפן מ-8 בנובמבר 2006 ועד 9 בספטמבר 2010.

אזורים הנכללים בחלק זה: סינו
הדמויות הראשיות: אש קטצ'אם, דון וברוק (עונות 10-13)

עונה תיאור מספר הפרקים תאריך שידור מקורי ביפן
10: יהלום ופנינה בעונה זו מתחילה הסאגה החדשה במחוז סינו. אש שזה עתה סיים את מסעו בחזית הקרב יוצא למסע חדש בסינו יחד עם פיקאצ'ו, אייפום וחברו ברוק. שם הם פוגשים את דון, ילדה שהחלה את מסעה ובחרה כפוקימון התחלתי את פיפלאפ, והחליטה להיות "מתאמת פוקימונים". במהלך מסעם יזכו השניים ביריבים. פול יריבו של אש, ואילו זואי, קני וננדו יריביה של דון. במהלך עונה זו זכה אש בשני תגים ודון זכתה בסרטה הראשון. כמו כן, צוות רוקט, חמוש בפוקימונים חדשים, ממשיך לעקוב אחרי החבורה. אש תופס סטארלי, שמתפתח לסטארביה, טרטוויג וצ'ימצ'אר שגורש על ידי פול. בונסלי של ברוק מתפתח לסודוודו, הוא תופס קרוגאנק ומקבל ביצה שבוקעת ממנה האפיני. דון תופסת באנירי, פאצ'יריסו ובוויזל. 52 2006 - 2007
11: יהלום ופנינה: מימד הקרב ג'יימס נותן את קקניה שלו למנהיגת מכון אטרנה, גארדיניה. דון ואש מחליפים ביניהם את בוויזל ואייפום, אשר מתפתחת לאמביפום. ג'סי זוכה בסרט הראשון שלה בתחרות סולסיאון. אש תופס גלייגר. אש זוכה בתג השלישי שלו, במכון ויילסטון. אש והחבורה פוגשים בצוות גלקטיק. ג'סי משחררת את הדאסטוקס שלה על מנת שהוא יוכל להזדווג יחד עם דאסטוקס אחר ולחיות עם דאסטוקס נוספים. מיי מגיעה לסינו ומתחרה יחד עם החבורה על גביע וואלאס. דון מנצחת את מיי בתחרות גביע וואלאס, וזוכה בסרט השני שלה. ג'סי תופסת יאנמה אשר מתפתח ליאנמגה. אש זוכה בתג הרביעי שלו במכון פאסטוריה. דון תופסת סווינאב. הגלייגר של אש מתפתח לגלייסקור. אש ודון משתתפים בתחרות סטייליסטים ודון זוכה בה. דון זוכה בסרט השלישי שלה בתחרות סלסטיק, ובכך מצליחה לשבור את השיא של אימה. החבורה פוגשת בצוות גלקטיק שוב, אשר גונבים את כדור הפנינה ואת כדור היהלום ממוזיאון סלסטיק. טרטוויג של אש מתפתח לגרוטל. אש זוכה בתג החמישי שלו במכון הארטהום. ג'סי זוכה בסרט השני שלה. אש פוגש ביריב חדש בשם בארי. הסוינאב של דון מתפתח לפילוסווין. 52 2007 - 2008
12: יהלום ופנינה: קרבות גלקטיק הפילוסווין של דון מסרב להקשיב לדבריה. הוא לומד את המתקפה "כוח עתיק", מתפתח למאמוסווין ולומד גם את המתקפה "כוח חבוי". אש זוכה בתג השישי שלו במכון קאנאלייב. לאחר מכן החבורה יוצאת לכיוון אי הברזל, שם הם פוגשים בריילי, ובלוקאריו שלו, וגם בבארי. הם נלחמים שם בצוות גלקטיק, אשר ממשיכים בתוכניתם. אש משתתף בתחרות פוקרינגר נגד פול. במהלך התחרות סטארביה שלו מתפתח לסטארפטור ובזכות כך הוא מנצח את פול. מאמוסווין לומד להעריך את דון ולציית לפקודות שלה. דון נותנת את האמביפום שלה לשחקן הפינג פונג ואש זוכה בתג השביעי שלו במכון סנואוופוינט. פול מתחרה נגד ברנדון, אלוף קרבות הפרימידות, שהובס על ידי אש בעבר, אך ברנדון מביס אותו מבלי להפסיד אפילו פוקימון אחד. אחיו של פול, רג'י, מציע לאש ופול לקיים קרב מלא עם שישה פוקימונים, הם קובעים להיפגש שוב ולקיים את הקרב בעוד עשרה ימים. פול מביס את אש בקרב המלא שבמהלכו צ'ימצ'אר מתפתח למונפרנו ולומד אגרוף מאך. דון מקבלת סינדקוויל. צוות גלקטיק מצליחים לתפוס את אזלף, יוקסי ומספריט, ולזמן את דיאלגה ופלקיה, אך בזכות אש, דון, ברוק וסינתיה, אלופת מחוז סינו, תוכניתם נכשלת. אש משאיר את גלייסקור לאימונים עם מאסטר קרב אוויר לאחר שלמד לבצע התנגשות ג'יגה. פול משיג את התג השמיני שלו וזואי משיגה סרט חמישי. אש לוכד גיבל פראי. 52 2008 - 2009
13: יהלום ופנינה: מנצחי ליגת סינו בוויזל של אש לומד אגרוף קרח, מונפרנו מתפתח לאינפרנאייפ וגרוטל מתפתח לטורטרה. דון משיגה את הסרט החמישי שלה בתחרות קרבות כפולים, פיפלאפ לומד את המתקפה "משאבת הידרו" והיא מקבלת טוגקיס מנסיכה שמעריצה אותה. היא מתחרה בפסטיבל הגדול ומפסידה לזואי בגמר. אש מנצח במכון האחרון וזוכה בתג השמיני. אש מקבל מפרופסור אוק פוקימונים שלכד בעבר על מנת שישמשו אותו בקרבות, ביניהם סינדקוויל שמתפתח לקווילאבה. גם גלייסקור של אש חוזר כדי לעזור לו בקרבות לאחר שלמד מתקפת "אבנים חדות". אש משתתף בליגת סינו, הוא מנצח את נאנדו, קונווי ופול, שניצח את ברי, ואילו בחצי הגמר מפסיד לטאביאוס, שניצח בליגה עם דארקראי ולטיאוס שלו. האפיני של ברוק מתפתחת לצ'נסי ומרפאת את כל הפוקימונים החולים בספינה איתה הם חוזרים לביתה של דון, בעקבות זאת ברוק מחליט להיות רופא פוקימונים ונפרד מאש. דון נשארת בביתה ואש חוזר לביתו ומתכונן למסע הבא שלו. 34 2009 - 2010

פוקימון: משאלות טובות

עונות אלו שודרו, במקור ביפן מ-25 בינואר 2010 ועד 26 בספטמבר 2013.

אזורים הנכללים בחלק זה: יונובה
הדמויות הראשיות: אש קטצ'אם, איירס וסיילן (עונות 14-16), אלכסה (עונה 16)

עונה תיאור מספר הפרקים תאריך שידור מקורי ביפן
14: שחור ולבן אש יוצא למסע ביונובה, שם הוא פוגש את טריפ, מאמן מתחיל, ואת אייריס, שמתלווה אליו למסע. הוא לוכד פידוב, אושאוואט וטפיג, בזמן שג'סי לוכדת וובאט, וסנדאייל פראי מתחיל לעקוב אחרי אש. הוא גם זוכה בתג הראשון שלו במכון סטראיטון, ואליו מצטרף אחד ממנהיגי המכון, סיילן. אחר כך, הוא לוכד סנייבי. מתגלה שהאקסיו של אייריס רוצה להתפתח עד הסוף, וגם מתגלה שיש לה אקסקדריל. אש מפסיד לטריפ בקרב חמש על חמש. סיילן לוכד דוואבל. אש מקבל ביצת פוקימון. החבורה פוגשת בביאנקה. אש נלחם בלנורה, מנהיגת מכון נאקרין, אך מפסיד לה. אושאוואט לומד סילון אקווה, אך מתקשה לשלוט בו. טפיג לומד טעינת להט. לאחר מכן, הוא מנצח את לנורה בקרב חוזר. בדרך, הביצה של אש בוקעת, וממנה בוקע סקרגי. ביער פינוויל אש לוכד סוואדל. סיילן עורך קרב נגד מומחית פוקימונים בשם בורגאונדי. פיקאצ'ו לומד כדור חשמל. הסנדאייל שעוקב אחרי אש מתפתח לקרוקורוק. הפידוב של אש מתפתחת לטרנקוויל. בעיר קאסטליה מתרחש עימות בין צוות רוקט לפלזמה. בקרב המכון של אש נגד בורג הסוואדל שלו מתפתח לסוואדלון ולומד כדור אנרגיה, ואש מנצח בקרב המכון. ג'סי, ג'יימס ומיאו חוזרים לדרכם הישנה, ומחפשים אחר ג'יאובני. ג'יימס לוכד יאמאסק. החבורה פוגשת שוב בביאנקה. אייריס לוכדת אמולגה. אקסיו לומד לשלוט בזעם דרקון. אש פוגש במאמן בשם סטפן, ונלחם עם אושאוואט נגדו ונגד הבליטזל שלו. אש נלחם נגד טריפ שיש לו 2 פוקימונים חדשים, והקרב נגמר בתיקו. אושאוואט לומד לשלוט בסילון אקווה. אש לוכד פאלפיטוד, וסיילן לוכד סטאנפיסק. אייריס פוגשת במאמנת בשם ג'ורג'יה, שנלחמת נגד אייריס. אקסקדריל של אייריס מתחיל לציית לה. אש לוכד רוגאנרולה. צוות רוקט מתחילים תוכנית חדשה. החבורה פוגשת את לוק, במאי סרטים שיש לו זורואה. החבורה, ביחד עם לוק, מגיעה לעיר ראימון, עיירה קטנה ליד העיר נימבסה, עיר המכון הרביעי, שם הם פוגשים בטריפ, ביאנקה, בורגאונדי, סטפן וג'ורגיה, ובעוד שבעה מאמנים לא מוכרים, שבאו להשתתף בטורניר קרבות שנמצא בעיר. מתגלה שהבליטזל של סטפן התפתח לזאבסטרייקה. אש נלחם נגד בורגאונדי, ג'ורג'יה ודינו ומנצח אך מפסיד לאייריס בסיבוב הגמר. החבורה ממשיכה במסעה לעיר נימבסה, כאשר הם פוגשים במיאו שמספר להם שהוא פוטר מצוות רוקט מפני שהוא נכשל במשימה שלהם. סקראגי לומד את המתקפה בעיטה גבוהה. צוות רוקט, ללא מיאו, ממשיכים עם התוכנית שלהם. מיאו מצטרף לחבורה במסעם. צוות רוקט מצליחים לבצע את תוכניתם, שבמהלכה מתגלה שמיאו מעולם לא פוטר מצוות רוקט,אך בסוף הם נכשלים. טפיג לומד להביור. 49 2010 - 2011
15: שחור ולבן: גורלות היריב אביה של ביאנקה מופיע ואוסר על ביאנקה להמשיך במסעה,אך בסוף הוא מתחרט על כך. אש פוגש את אליסיה מנהיגת מכון הברק, מנצח בקרב המכון הרביעי שלו. אש וסיילן נלחמים נגד המאסטרים של הרכבת התחתית, אמט ואינגו. אש וטריפ פוגשים באלוף, אלדר, אך לאחר קרב בין אש לאלדר, שבמהלכו אלדר נרדם, טריפ כבר לא מעריץ את אלדר. אש נלחם לראשונה בקרב משולש. אש וחבריו עומדים להתחרות בגביע העולם לצעירים במזרח יונובה ופוגשים שם את סינתיה ואת דון. כמו כן הם פוגשים את הפוקימון המזמר מלואטה. אייריס תופסת דרגונייט. אש וחבריו פוגשים בפוקימון מלואטה ומגנים עליה מפני צוות רוקט ומשלישיית הקאמי. 48 2011 - 2012
16: שחור ולבן: הרפתקאות ביונובה ומעבר אייריס מתחרה מול מנהיג מכון הדרקון דראיידן ומפסידה. אש וחבריו פוגשים בווירג'יל, באיווי ובמפותחים שלו. אש מתחרה בליגת יונובה ומפסיד למאמן קאמרון ולפוקימון שלו ריאולו שבמהלך הקרב התפתח ללוקאריו. אחרי הליגה אש וחבריו עוברים לחקור את אזורי ההריסה הלבנים על מנת לראות את הפוקימון ראשיראם ושם הם פוגשים את N ואת לוקר נלחמים בצוות פלאזמה. אש מתאחד מחדש עם הצ'ריזארד שלו (שוב). החבורה רואה את ראשיראם, מצליחה להכניס את צוות פלזמה לכלא ו-N נפרד מהחבורה. החבורה עוזבת את יונובה ובדרכם לקאנטו הם מבקרים באיי דקורורה. פרופסור אוק לוכד רוטום. החבורה פוגשת את העיתונאית אלכסה ממחוז קאלוס (דור שישי) ואת הפוקימונים שלה הליופטייל נויברן וגוגואט והיא מצטרפת אליהם למסע. החבורה פוגשת את קלייר, מנהיגת מכון הדרקונים מג'וטו, ובעזרת החבורה קלייר לכדה את הדרדיגון זוהר. כשהגיעו למחוז קאנטו, אש ואלכסה נפרדים מאייריס וסיילן שעוברים למחוז ג'וטו. אש ואלכסה מגיעים לעיר פאלט ופוגשים את אמו של אש ואת פרופסור אוק. ג'סי וג'יימס נותנים את הפוקימונים שלהם מיונובה לג'יאובני וג'סי מקבלת בחזרה את וובאפט. אש משאיר את כל הפוקימונים שלו מיונובה חוץ מפיקאצ'ו ויוצא יחד עם אלכסה למחוז קאלוס. 47 2012 - 2013

פוקימון: XY

עונות אלו שודרו, במקור ביפן מ-17 באוקטובר 2013 ועד 27 באוקטובר 2016.

אזורים הנכללים בחלק זה: קאלוס
הדמויות הראשיות: אש קטצ'אם, סרינה, קלמונט ובוני (עונות 17-19), אלכסה (עונה 17)

עונה תיאור מספר הפרקים תאריך שידור מקורי ביפן
17: XY סרינה מוצגת לראשונה יחד עם אימה גרייס. אש מגיע לעיר לומיוס שבמחוז קאלוס יחד עם אלכסה ופוגש שם את פרופסור סיקאמור, קלמונט ובוני. אש מציל פרואקי שנפצע בקרב. לאחר מזימה של צוות רוקט, הגארצ'ומפ של פרופ' סיקאמור מתפרע ומשוטט בעיר, אש מציל אותו, סרינה רואה את אש בטלוויזיה ונזכרת כי הם מכירים מילדותם. פרוקי מחליט להצטרף לאש. סרינה יוצאת למסע שלה על מנת לפגוש את אש והיא מקבלת פנקין מפרופ' סיקאמור. אש לוכד פלצ'לינג. ג'יימס לוכד אינקיי. קלמונט לוכד דדנה בשביל בוני. אש בוני וקלמונט מגיעים לעיר סנטלון, שם הם פוגשים את ויולה, אחותה של אלכסה ומנהיגת מכון החרקים. אש נלחם בויולה ומפסיד, אולם לאחר מכן אש נלחם שוב בויולה ומנצח וזוכה בתג הראשון של קאלוס. אלכסה עוזבת במכון של אחותה כדי לעזור לה בהנהגת המכון. סרינה פוגשת את אש, קלמונט ובוני ומצטרפת אליהם למסע. קלמונט מתוודה בפני אש וסרינה כי הוא מנהיג המכון של לומיוס, אך על מנת שיוכל להמשיך במסע עם אש, הוא בנה רובוט שישמש כמנהיג המכון בהיעדרו. ג'סי לוכדת פאמפקבו. החבורה ממשיכה לעיר סילג' בה אש מנצח את מכון האבן וזוכה בתג השני שלו. סרינה פוגשת את מיאט והשתיים מפתחות יריבות אחת עם השנייה. אש וחבריו פוגשים את קורינה, מאמנת מכון הלחימה, ולומדים רבות על המגה-התפתחות. אש לוכד הולוצ'ה. הפלצ'לינג של אש מתפתח במהלך קרב אוויר לפלצ'ינדר. החבורה פוגשת ומתחברת עם שונה, טיירנו וטרבור במחנה הקיץ של פרופ' סיקאמור וסרינה לומדת משונה על מופעי הפוקימונים שזוהי תחרות בה מאמנות מופיעות יחד עם הפוקימונים שלהן והמנצחת זוכה ב"מפתח הנסיכה"; כאשר המשתתפות משיגות שלושה מפתחות, הן רשאיות להשתתף ב"מאסטר קלאס" - המנצחת במאסטר קלאס זוכה בתואר הנחשק "מלכת קאלוס". החבורה ממשיכה לעיר שאלור, בה הם נפגשים שוב עם קורינה. אש מנצח את קורינה וזוכה בתג השלישי. סרינה מחליטה שהיא רוצה להפוך למלכת קאלוס כמו חברתה שונה. סרינה לוכדת פאנצ'ם. קלמונט לוכד לקסיו. 49 2013 - 2014
18: XY: מסעות קאלוס אש, סרינה קלמונט ובוני ממשיכים את הרפתקאותיהם במחוז קאלוס ועושים את דרכם לעיר קומרין. הפרואקי של אש מתפתח לפרוגאדיר. החבורה פוגשת את גרייס לראשונה. גרייס לומדת על חלומה של סרינה להפוך למלכת קאלוס ומאחלת לה הצלחה. אש לוכד גומי. החבורה מגיעה לעיר קומרין. אש מנצח את ראמוס, מנהיג המכון העשב, וזוכה בתג הרביעי שלו. סרינה משתתפת יחד עם שונה במופע הפוקימונים הראשונה שלה שמתרחשת בקומרין אך היא מודחת בשלב הראשון. שונה מנצחת וזוכה במפתח הראשון שלה. בעקבות ההפסד, סרינה מחליטה להסתפר ולהחליף תלבושת לשם שינוי תדמית. הגומי של אש מתפתח לסליגו. החבורה ממשיכה בחזרה לעיר לומיוס על מנת שאש יוכל להלחם בקלמונט - הלא הוא מנהיג המכון. הלקסיו של קלמונט מפתח ללקסריי. קלמונט מחליט להפרד זמנית מהחבורה על מנת לחזור למכון ולהתאמן לקראת הקרב שלו עם אש. החבורה ממשיכה ללא קלמונט ונפגשת עם טיירנו. אש מאתגר את טיירנו לקרב, סלייגו מפתח לגודרה ואש מנצח בקרב. סרינה פוגשת את מלכת קאלוס אריה. הפנקין של סרינה מתפתח לבראיקסן. החבורה מגיעה לעיר לומיוס שם הם מתאחדים עם קלמונט. אש מנצח את קלמונט וזוכה בתג החמישי. קלמונט מצטרף לחבורה בשנית והם ממשיכים בדרכם לעיר לואייר. בדרכם אש מחליט להפרד מגודרה על מנת שיוכל להתאחד עם חבריו. הם מגיעים לעיר לואייר. אש מנצח את ואלרי, מנהיגת המכון ואש זוכה בתג השישי שלו. בעיר לואייר החבורה פוגשת את סוייר - מאמן פוקימונים מתחיל שמגלה עניין רב באש. סוייר ואש עורכים קרב פוקימון ואש מנצח בקלות. החבורה ממשיכה לעיר דנדמיל, שם יתרחש מופע הפוקימונים הבא של סרינה. בדרך לעיר דנדמיל, הולוצ'ה של אש מוצא ביצת פוקימון אשר בוקעת לנויבאט ואש לוכד את נויבאט. החבורה מגיעה לעיר דנדמיל והם פוגשים את מיאט - היריבה של סרינה. סירנה ומיאט נרשמות למופע הפוקימונים. סרינה מנצחת במופע וזוכה במפתח הנסיכה הראשון שלה, מתוך שלושה שעליה להשיג. הפאמפקבו של ג'סי מתפתח לגורגייסט. החבורה פוגשת את טרבור. אש מאתגר את טרבור בקרב ומנצח. הפלצ'ינדר של אש מתפתח לטאלונפליים. סרינה לוכדת איווי. החבורה פוגשת את שונה וטיירנו והשניים מצטרפים לחבורה בדרכה לעיר אניסטר, בה מתקיים מופע הפוקימונים הבא של סרינה ושונה וקרב המכון השביעי של אש. סרינה ושונה נרשמות למופע ושניהן מעפילות לשלב השני. סרינה מנצחת וזוכה במפתח הנסיכה השני שלה. אש מנצח את אולמפיה, מנהיגת המכון, וזוכה בתג השביעי שלו. אש וסרינה מקבלים מפרופסור סיקאמור פוקידע חדש, שכולל בתוכו מידע על כל המגה-התפתחויות השונות. 43 2014 - 2015
19: XY&Z החבורה ממשיכה את דרכה במחוז קאלוס לקראת קרב המכון השמיני והאחרון של אש ומופע הפוקימונים הבא של סרינה. החבורה פוגשת פוקימון מסתורי ומבוקש שלא נמצא בפוקידע, הלא הוא זייגארד 0% (ששייך לדור 7 של הפוקימונים), והוא מצטרף אליהם במטרה שיעזרו לו לחזור לביתו. החבורה נפגשת עם סוייר בשנית, וסוייר חושף לאש כי זכה ב-5 תגי מכון. פרוגאדיר של אש מתפתח לגרנינג'ה ומתגלה צורה חדשה של גרנינג'ה אשר נוצרת כתוצאה מהקשר החזק בין אש לגרנינג'ה שנקראת אש-גרנינג'ה, אך החבורה טרם יודעת במה מדובר. סרינה משתתפת במופע הפוקימונים שלה בעיר קוריוואי ומפסידה לג'סי, אשר זוכה במפתח הראשון שלה. החבורה ממשיכה בדרכה ונתקלת בצוות פלייר, במזימתו לחטוף את הזייגארד אשר נוכח עם החבורה, אך נכשל לאחר שהחבורה נלחמת בחזרה. הנויבאט של אש לומד מתקפת אקרובטיקה. האיווי של סרינה מפתחת לסילביאון. אש נפגש עם סוייר, עורך איתו קרב ומנצח. אש פוגש לראשונה את אלאן, אש ואלאן עורכים קרב ואלאן מנצח. סרינה משתתפת במופע פוקימונים נוסף בעיר פריי וזוכה במפתח הנסיכה השלישי והאחרון שלה. נויבאט של אש מתפתח לנויברן. סרינה נרשמת למאסטר קלאס יחד עם חברותיה, ביניהן שונה. המאסטר קלאס מתחיל: סרינה, שונה וג'סי מעפילות לחצי הגמר. סרינה מנצחת בחצי הגמר ומעפילה לגמר, שם מפסידה למלכה המכהנת, אריה. דמות מסתורית בשם פלרמה מציעה לסרינה להצטרף אליה על מנת שתנחה אותה לקראת המאסטר קלאס הבא. סרינה מסרבת להצעתה של פלרמה כיוון שמעוניית להמשיך בהרפתקה עם אש והחבורה. פלרמה מסבירה לסרינה שההצעה עדיין פתוחה וסרינה מביעה עניין. אש מגיע למכון הקרח ומפסיד בהתחלה, אולם לאחר קרב חוזר קיבל אש את התג השמיני. אש מגיע לליגת קאלוס ומתאחד מחדש עם גודרה. בליגת קאלוס ניצח אש את אסטריד ואת סוייר ומעפיל לגמר, בגמר אלאן הביס את אש ואש עבר למקום השני. אש והחבורה מצילים את העולם מצוות פלייר וזייגארד האבן בזכות כך שסקווישי וZ2 מתפתחים ביחד לזייגארד 100% לאחר מכן סקווישי של בוני עוזב ביחד עם Z2, גם גרנינג'ה של אש עוזב יחד עם Z2 וסקווישי כדי להגן על מחוז קאלוס. סרינה מסרבת בשנית להצעתה של פלרמה על מנת להתקדם בעצמה, פלרמה מופתעת כיוון שאיש אינו סירב להצעתה בעבר אך מציעה לסרינה לבקר במחוז הואן ולהשתתף בתחרות מתאמי פוקימונים וסרינה מסכימה לבקר בהואן. קלמונט ובוני חוזרים לעיר לומיאוס להנהגת המכון. בפרק האחרון רואים את אש וקלמונט נלחמים קרב אחרון לפני הטיסה של אש חזרה לקנטו. הוספו קטעי זיכרונות קצרים לכל דמות עיקרית (אש, סרינה, קלמונט, בוני, אלאן וסוייר) המראים בקצרה את זכרונותיהם בקאלוס. לבסוף רואים את אש נכנס חזרה לביתו שבקנטו. 47 2015 - 2016

פוקימון: שמש וירח

עונות אלו ישודרו, במקור ביפן מ-17 בנובמבר 2016.

אזורים הנכללים בחלק זה: אלולה

הדמויות הראשיות: אש קטצ'אם, לילי, קיאווי, סופקלס, לנה ומאלו (עונות 20-)

עונה תיאור מספר הפרקים תאריך שידור מקורי ביפן
20:

שמש וירח

בעונה זו אש נכנס למחוז חדש בשם אלולה הטרופי, ופוגש שם חברים חדשים כמו: סמסון אוק (בן דודו של פרופסור אוק), פוקידע רוטום, כמו כן אש ילך לבית ספר באזור ויפגוש את המורה פרופסור קוקוי, ואת חבריו החדשים לכיתה לילי, קיאווי, סופקלס, לנה ומאלו. 2016 - 2017

סרטי פוקימון

לאורך השנים יצאו לאקרנים סרטי קולנוע רבים בסדרת פוקימון במשך כל אחת מעונות הסדרה, בהם כיכבו הדמויות הראשיות בסדרת האנימה. נכון להיום (2016) יצאו לאקרנים 19 סרטים ופרק ספיישל טלוויזיוני ארוך. העלילה בכל אחד מהסרטים מתמקדת במפגש עם פוקימון אגדי. הסרטים משמשים גם כאמצעי לקידום פוקימונים חדשים אשר מופיעים בגרסאות החדשות של המשחק. כמו כן, לשבעת הסרטים הראשונים מתלווים גם סרטונים קצרים בהם מככבים אש, חבריו והפוקימונים שלהם. סרטונים אלו זכו לכינוי "Pikachu Shorts".

# שם הסרט תיאור תאריך היציאה המקורי לאקרנים ביפן פוקימונים בולטים בסרט
1 פוקימון:מיוטו מכה שנית קבוצה של מדענים מצליחה לפתח שכפול של מיו, הפוקימון הנדיר ביותר בכל הזמנים. השכפול אשר נקרא מיוטו, הוא פוקימון רב-עוצמה אשר מחליט להשתמש בכחותיו העל-טבעיים על מנת להשתלט על העולם. בעקבות כך, אש וחבריו מחליטים לסכל את תוכניתיו הזדוניות של מיוטו. 18 ביולי 1998 מיו
מיוטו
2 פוקימון 2000:כוחו של האחד אספן פוקימונים גדול בשם לורנס השלישי מתכנן להפוך למאמן הפוקימונים הגדול ביותר בתבל - תואר בו יזכה אם יצליח ללכוד ולאלף פוקימון רב עוצמה בשם לוגיה. הכוחות של לוגיה הם כה חזקים עד כי היא הוא מסוגל להרוס את העולם כולו אם יגיע לידיים הלא נכונות. משום כך אש וחבריו חייבים לעצור את לורנס לפני שיהיה מאוחר מדי. 17 ביולי 1999 ארטיקונו
זאפדוס
מולטרס
לוגיה
3 פוקימון 3: סודו של האנון לאחר שחוקר פוקימונים בשם פרופ' ספנסר אשר חוקר זן נדיר של פוקימונים בשם "אנון", המסוגלים להפוך מחשבות וחלומות אנושיים לאמיתיים, הוא נעלם באופן מסתורי. בהמשך, לאחר שמולי, בתו הצעירה של פרופ' ספנסר, מקבלת לרשותה את פוקימון ה"אנון" אותו החזיק אביה, ביתה הופך באופן מסתורי לטירה עשויית בדולח ומספר מפלצות מסוכנות אשר הופיעו בדמיון של מולי הופכות לאמיתיות. לאחר שאש מבין כי הבלאגן נוצר על ידי האנון, הוא יוצא לעזרתה של מולי. הצ'ריזארד של אש חוזר אליו ואז בסוף הסרט חוזר למכון האימון. 8 ביולי 2000 אנון
אנטיי
4 פוקימון לנצח:סלבי-קולו של היער אש ברוק ומיסטי מגיעים לאי בו חי ביער פוקימון מסתורי בשם "סלבי". סלבי מסוגל לנסוע בזמן והוא הגיע מהעבר כשברח מצייד פוקימונים, כשהוא לוקח איתו ילד שניסה לעזור לו. אש וחבריו פוגשים אותם, ומגלים שצייד אחר מצוות רוקט בעקבות הסלבי. אש יחד עם חבריו והנער מהעבר נחלצים לטובת סלבי כשהם נעזרים בפוקימון הרוח הצפונית, סוויקון. 7 ביולי 2001 סויקון
סלבי
5 גיבורי פוקימון שתי סוכנות חדשות של צוות רוקט, אנני ואוקליי, נחושות לגנוב את תכשיט רב עוצמה המכונה "סול דיו". עם זאת, התכשיט נמצא תחת השגחתם של שני פוקימונים בשם לאטיאס ולאטיאוס ומשום כך הן חייבות ללכוד את היצורים בטרם הן יוכלו לגנוב את התכשיט. אש וחבריו יוצאים לסכל את מזימתם הזדונית של אנני ואוקלאיי. 13 ביולי 2002 לטיאס
לטיאוס
6 פוקימון: ג'ירצ'י מגשים המשאלות פוקימון רב עוצמה בשם ג'יראצ'י קם מתרדמת של אלף שנים. במקביל, קוסם מרושע בשם באטלר מעוניין ללכוד את ג'יראצ'י ולרתום את כוחותיו על מנת להחיות את אחד הפוקימונים האגדיים והחזקים מכל הפוקימונים. אש וחבריו יוצאים לסכל את מזימתו הזדונית של באטלר. 19 ביולי 2003 ג'יראצ'י
גראודון
אבסול
7 פוקימון:דיאוקסיס הגורלי אובייקט מסתורי מהחלל החיצון מתרסק בכדור הארץ ועימו מגיע פוקימון רב עוצמה בשם דיאקסוס. היצור מתגלה לראשונה על ידי פרופ' לונד ובנו טרוי. ארבע שנים מאוחר יותר, אש ופיקאצ'ו נוסעים אל עיר עתידנית בשם לארוס בה פוגשים בפרופ' לונד ובטרוי. אש עוזר בתחילה לטרוי להיאבק בפחדיו, אבל בהמשך הוא מגלה שהחרדות של טרוי מבוססות היטב לאחר שדיאקסוס מגיח באופן מפתיע. 22 ביולי 2004 דיאקסוס
פלאסל
מיינון

מצ'לאקס ראיקוזה

8 פוקימון: לוקאריו והמסתורין של מיו טורניר מיוחד נערך בממלכה רחוקה. אבל בעוד אש, ברוק, מקס, ומיי מתכוננים לטורניר, פוקימון בשם מיו חוטף את פיקאצ'ו. על מנת להציל את פיקאצ'ו ולהבטיח כי הטורניר יתקיים כמתוכנן, פוקימון וידיד של הנסיך אהרון בשם לוקאריו מוביל את החבורה אל "עץ ההתחלות" על מנת להביס את מיו ולהציל את פיקאצ'ו. 16 ביולי 2005 מיו
רג'ירוק
רג'יאייס
רג'יסטיל
לוקאריו
9 פוקימון: מאנאפי ומקדש הים אש וחבריו יוצאים להגנתו של נסיך הים, מאנאפי, מהפיראט הרשע פנטום. כמו כן עליהם להחזיר את הפוקימונים הצעירים חזרה אל מקדש הים בעזרתם של אנשי המים, וגם של ג'קי הריינג'ר של הפוקימונים. 15 ביולי 2006 קיוגר
מאנפי
10 פוקימון: עלייתו של דארקראי בדרכם לטורניר הפוקימון הבא אש וחבריו מבקרים בעיירה אלאמוס. החבורה מגלה במהרה כי את הכפר פוקדים אירועים על טבעיים רבים וכי קיימת מחלוקת למקור שלהם - יש הטוענים כי המקור לכך הוא פוקימון רב עוצמה וחמקמק בשם דארקראי ואחרים טוענים כי הבעיות נגרמות כתוצאה מיריבות בין שני פוקימונים בשם דיאלגה ופאליקה. בשל כך אש וחבריו מחליטים לעזור לתושבי הכפר לשים קץ לתוהו ובוהו. 14 ביולי 2007 דיאלגה
פאליקה
דארקראי
11 פוקימון: גיראטינה ולוחם השמיים הלחימה בין פאלקיה לדיאלגה באלאמוס גרמה לזיהום רב בעולם ההפוך בו מתגורר גיראטינה. גיראטינה הזועף מצליח בהמשך לגרום לדיאלגה לבוא למימד שלו על מנת לנקום בו. לאחר שגיראטינה מגיע בטעות לעולם האמיתי נבל רשע בשם זירו מצליח ללכוד אותו ומתכנן להעתיק את יכולותיו של גיראטינה על מנת לשלוט בעולם ההפוך. אש וחבריו מחליטים להילחם בזירו על מנת לסכל את תוכניותיו הזדוניות, בזמן שהם הבטיחו לפוקימון האגדי שיימן שילוו אותו לגן הוורדים. 19 ביולי 2008 דיאלגה
רג'יג'יגאס
גיראטינה
שיימין
12 פוקימון: ארכאוס ותכשיט החיים לפני שנים רבות,בן-אדם בשם דמוס הציל את ארכאוס, אל הפוקימונים, ובתמורה ארכאוס הציע להציל את האדמה בעזרת תכשיט החיים. לאחר זמן מה ארכאוס רצה את תכשיט החיים חזרה, אך דמוס בגד בו וארכאוס שקע בשינה עמוקה. בזמן הזה, ארכאוס קם מהשינה וחוזר לנקום בבני האדם. האם אש וחבריו יצילו את האנושות? 18 ביולי 2009 דיאלגה
פאלקיה
גיראטינה
ארכאוס
פיצ'ו
13 פוקימון: זורוארק שליט האשליות אש והחבורה מגעים לעיר קראון, שם הם פוגשים בפוקימון בשם זורואה. בינתיים, אדם רשע בשם קודאי לוכד את אימו של זורואה, זורוארק. קודאי מתכנן גם לתפוס את סלבי כדי למצוא את קפסולת הזמן, חפץ שמאפשר לו לקבל שליטה על הזמן. האם אש והחבורה יצליחו לעצור אותו? 10 ביולי 2010 ראיקו
אנטיי
סוויקון
סלבי
זורואה
זורוארק
14 פוקימון הסרט: ויקטיני והגיבור השחור: זקרום / פוקימון הסרט: ויקטיני והגיבור הלבן: ראשירם החבורה מגעיעה לכפר בשם איינדוק, שבו פעם חי עם שנקרא "אנשי האדמה". עם זאת, כל הממלכה שבה חיו אנשי האדמה קרסה, אך טירה בשם "חרב האדמה" שרדה את קריסת הממלכה. לאחר מכן, כשאר הם פוגשים בראש העיר של איינדוק, הוא מציע להם להשתתף בפסטיבל הקציר של הכפר. בפסטיבל אש פוגש בוויקטיני, פוקימון אגדי קצת ביישן, אך ידידותי מאוד. עם זאת, אדם בשם דיימון, שהוא צאצא של אנשי האדמה, מתכנן ללכוד את ויקטיני בשביל ליצור את הממלכה מחדש, אך זה מוביל לתוצאות הרסניות. האם אש וחבורה יעצרו את דיימון? 16 ביולי 2011 זקרום
ראשירם
ויקטיני
גות'יטל
ריאוניקלוס
הידרייגון
גולארק
15 פוקימון הסרט: קיורם נגד חרב הצדק החבורה פוגשת פוקימון בשם קלדאו ועוזרת לו במאבקו מול קיורם ובשחרור הפוקימון שהאחרון לכד, חבורת "חרבות הצדק". 14 ביולי 2012 קלדאו
קובליון
טרקיון
ויריזיון
קיורם שחור
קיורם לבן
16 פוקימון הסרט: ג'נסקט והאגדה שהתעוררה עלילת הסרט סובבת סביב להקה של חמישה ג'נסקט שבראשה עומד ג'נסקט זוהר והם מגיעים לעיר בה נמצאים אש וחבריו. מיוטו יופיע בסרט זה בצורה חדשה 13 ביולי 2013 ג'נסקט
מיוטו
17 פוקימון הסרט: דיאנסי וגולם ההרס קהילת קארבינק חיים להם במערות תת-קרקעיות והן מתקיימים בזכותו של יהלום לב המזין את החיים שלהם. זקן השבט שולח את הנסיכה שלהם, דיאנסי, במטרה למצוא את פוקימון החיים, זרניאס, על מנת שהוא יעזור לה למצוא את כוחה האמיתי, ובאמצעותו היא תוכל ליצור את היהלום הנחשק. היא יוצאת לעולם האמיתי, שם היא פוגשת מספר גנבים אשר מנסים לחטוף אותה, אך אש קטצ'אם, סרנה, קלמונט ובוני עוזרים לה להיחלץ מידיהם ומצטרפים אליה במסע למציאת הפוקימון האגדי. מסעם מוביל אותם ליער כל-האדמה, שם נמצאת הפקעת שבה ישן פוקימון ההרס, איוולטל. דיאנסי מוצאת את זרניאס והוא מגשים לה את משאלתה. בינתיים, הגנבים רודפים אחרי דיאנסי לתוך היער ומעירים את פוקימון ההרס, מה שגורם לו לצאת למסע תקיפות חסר הכרה שבו הוא מאבן את כולם. בסופו של דבר, זרניאס יוצא כנגדו ומחזיר את המצב לקדמותו. דיאנסי מגיעה בחזרה לביתה ויוצרת יהלום לב חדש 19 ביולי 2014 זרניאס
אייוולטל
דיאנסי
18 פוקימון: הופה והתנגשות העידנים בדרכו להיות פוקימון מאסטר, אש ממשיך את המסע ביחד עם חבריו. ברגע זה הם מבקרים במרכז פוקימונים אשר נמצא במדבר. הם לוקחים הפסקה ואוכלים דונאטים, כשלפתע טבעת מסתורית מופיעה מאחוריהם. יד מגיחה מתוך הטבעת ומנסה לקחת דונאט. "חכה!" אש ופיקאצ'ו תופסים את היד שמושכת אותם אל תוך הטבעת ואז הם נעלמים, כאשר קלמונט, סרנה ובוני נשארים מאחור ומבולבלים. "תופיע", אש ופיקאצ'ו עפים מחוץ לטבעת והמיקום שלהם השתנה. "חי חי, אתה מופתע?" שואל קול. "מה אתה?" אש מגיב. "אני הופה". מגדלים ענקים נראים במרחק. נראה שאש ופיקאצ'ו שוגרו אל עבר עיר המדבר, המיקום הבא במסע שלהם. זו הפעם הראשונה שהגיבורים שלנו פוגשים את הופה. מה המטרות שלו? מהו סוד כוח הטבעות שלו? זו התחלת המסע של הופה, אש ופיקאצ'ו. 18 ביולי 2015 הופה

אנבאונד הופה

ראיקוזה

לוגיה

לטיאס

לטיאוס

רג'יגיגאס

קיוגר

גראודון

ארכאוס

זקרום

ראשירם

19 פוקימון: וולקניאון והפלא המתכתי הסרט השלישי של סאגת XY וה-19 בסך הכל. בסרט יופיעו לראשונה הפוקימונים וולקניאון - הפוקימון האחרון בפוקידע של XY, ופוקימון חדש שטרם הופיע ושייך לדור 7 של הפוקימונים בשם מגירנה. 16 ביולי

2016

וולקניאון
מגירנה
20 פוקימון, אני בוחר בך! לא הרבה ידוע על הסרט הזה, חוץ מזה שכנראה יראו את אש מנקודת ההתחלה שלו בתור מאמן. 15 ביולי 2017 הו-או

ספיישלים טלוויזיוניים

במהלך שנות השידור של פוקימון בטלוויזיה, הופקו מספר ספיישלים טלוויזיוניים שהבולטים ביניהם היו "מיוטו חוזר", המציג את הניסיון של צוות רוקט לתפוס מחדש את מיוטו, ו"אגדת הרעם" המציג את הניסיון של צוות רוקט לתפוס את ראיקו.

סדרות בת וסדרות אינטרנט

הסדרה "Pokemon Chronicles" (ובשמה העברי "פוקימון דברי הימים") היא מעין סדרת המשך של סדרת האנימה "פוקימון". הסדרה שודרה לראשונה ביפן בין השנים 2002 עד 2004. הסדרה כוללת 22 פרקי ספיישל חדשים של פוקימון המספרים על אירועים שמתרחשים מחוץ לעלילת הסדרה המקורית, ומתמקדים בדמויות משניות בסדרה ובצוות רוקט. הסדרה עצמה נפתחה בספיישל "אגדת הרעם", שדובב לאנגלית וחולק לשלושה פרקים.

הסדרה Pokemon Origins סיפרה את סיפורו של רד, חבר ילדות של גרי ואש, שבחר בצ'ארמנדר כפוקימון שלו ויצא למסע קצת לפני אש. המטרה של רד הייתה להשלים את הפוקדקס של קאנטו ולהפוך למאסטר פוקימון, ויריבותו עם גרי שהפך לאלוף קנטו מניעה אותו במהלך הסדרה. רד מנצח את רביעיית העילית של קאנטו ואת גרי, והופך לאלוף קנטו. בפרק האחרון של הסדרה, מצליח רד לפתח את צ'אריזרד שלו במגה התפתחות למגה צ'אריזארד X, וללכוד את הפוקימון ה-150 בפוקדקס, מיוטו, כך שנשאר לו רק פוקימון אחד על מנת להשלים את הפוקדקס, מיו הפוקימון האגדי, והוא יוצא למסע בעקבותיו.

הסדרה Pokemon Generations עלתה בספטמבר 2016 לערוץ היוטיוב של פוקימון. הסדרה מספרת בפרקים בני שלוש דקות על התרחשויות בעולם של פוקימון, ועל פוקימונים. הפרק השלישי של הסדרה הציג את רגעי השיא של גרי, כשהוא הופך לאלוף קנטו, ובסופו נראה רד מגיע להתמודד מולו על התואר, כשגרי ממתין לו בציפייה.

פרקים שלא שודרו

לאורך השנים, נכתבו לסדרה מספר פרקים לא שודרו או צונזרו באופן בולט לקראת שידורם - אם בשל בעיות מול הצנזורה, אם בשל אסונות טבע או בשל סיבות אחרות. להלן רשימה חלקית של הפרקים שפורסמו בשל אי-שידורם:

  • פרק 18 - "היופי והחוף" - צונזר חלקית בארצות הברית. הסיבה הייתה סצנה פרובוקטיבית בה נראה ג'יימס לבוש בחזייה שחשפה את "החזה הגדול" שצוייר לו. כמו כן, בפרק זה, הוא וג'סי צוחקים על "החזה הקטן" של מיסטי, שנעלבת ובוכה מכך. חלקים אלו, אשר בעלי חזות מינית ואף טרנסקסואלית (בשל הצגתו של ג'יימס באופן נשי, במראה החיצוני ובהתנהגות) נחתכו מהפרק, והפרק נערך מחדש ושודר בארצות הברית לאחר זמן רב, ללא הקטעים הבוטים. עד כה, לא שודר הפרק בישראל.
  • פרק 19 - "טנטקול וטנטקרול" - לא הייתה פרובוקציה כלשהי בפרק זה והוא אושר לשידור על ידי הצנזורה, אך לאחר אסון התאומים ובעקבות סצנה בה נראית הריסת העיר ובעיקר הריסת גורד השחקים בה, הוא לא שודר בשידורים חוזרים. עם זאת, קטע זה המשיך להופיע בפתיח של העונה הראשונה. הפרק הוחזר לשידור כמה שנים אחר כך ונמצא במארזי הווידאו.
  • פרק 23 - "מגדל האימה" - גם בפרק זה לא הייתה סצנה גסה כלשהי, אך לאחר אסון התאומים הוא נפסל לשידור בעיקר בגלל שמו (The Tower of Terror). הפרק הוחזר לשידור כמה שנים אחר כך ונמצא במארזי הווידאו.
  • פרק 35 - "האגדה של דרטיני" - פרק זה אינו משודר כיום בארצות הברית משום שלאורכו נראה אקדח מכוון מספר פעמים באופן מאיים למדי לדמויות הראשיות, וכמו כן נורות ממנו מספר יריות אזהרה. הורדת הפרק מלוח השידורים גרמה לבעיות בהמשכיות העלילה, שכן במהלך הפרק אש לכד 30 טאורוסים, והם הופיעו בפרקים הבאים, שבהם אש השתמש בטאורוסים בטורנירים, מבלי שהוסבר בסדרה לדמויות ולצופים בתוכנית מאין הוא השיג אותם.
  • פרק 38 - "פוריגון החייל החשמלי" - המפורסם שבפרקים אלו, שעורר סערה רבה מאוד לאחר שידורו וצונזר. הפרק שודר ב-16 בדצמבר 1997, וגרם לאשפוזם של כ-600 ילדים בשל חשד להתקף אפילפסיה. הפרק, שכלל לאורכו הבזקי אור אדום-כחול בתדירות נמוכה, צונזר בשל קטע בן 5 שניות שכלל במהלך הקרב בין פיקאצ'ו ופוריגון את אותם הבזקים, אשר הופיעו בטעות בתדירות גבוהה מדי וגרמו למאות מהילדים שצפו בו ביפן (ובפרט גם למבוגרים יותר) להתקף אפילפטי (אף על פי שבדיעבד הסתבר לבסוף שרק חלק קטן מהילדים חוו התקף בעקבות צפייה בפרק). מאז אותה תקרית, הפוקימון פוריגון הוצא מהסדרה ואיתו גם ההתפתחויות שלו - דבר שגרם לבעיות בהמשכיות העלילה. כמו כן, התברר שהגורם לכך שההבזקים היו חזקים מדי היה תקלה בטכניקת פאקה פאקה בה נוצרה האנימציה. שינוי משמעותי שנגרם בעקבות פרק זה הוא הוספת כהות באיכות האנימציה של הסדרה. לבסוף החזירו אותו.
  • פרק 40 - "שנה טובה, פוקימונים יקרים - הפרק לא שודר מעולם בגלל הבעיה החמורה עד להתפקע שיצרה דמותו של פוריגון, זאת על אף שדמותו הוסרה מהפרק. כעת, לא ידוע שום דבר על הפרק.
  • פרק 187 - "חג עם ג'ינקס" - הפרק נפסל לשידור בארצות הברית לאחר ששודר כבר פעם אחת, בשל טענה שהפוקימון ג'ינקס היא מייצגת סטריאוטיפית של אפרו אמריקאים ובפרט של הנשים בקבוצה זו. לאחר התלונה, שונה עיצובה של ג'ינקס וצבע גופה הפך לסגול.
  • פרק 252 - "מערת הקרח" - נפסל לשידור בארצות הברית עוד לפני ששודר, משום שג'ינקס הוצגה בו בעיצוב המקורי.
  • פרק 375 - "בארבוץ' נגד וויסקאש" - פרק זה אושר לשידור אך רגע לפני שידור הפרק פגעה רעידת אדמה ביפן, ולכן החליטו לדחות את שידור הפרק בכמה חודשים, שכן בפרק עצמו גם הייתה רעידת אדמה והיה חשש שיפרשו את הפרק כלועג לאסון. עם זאת, הפרק מעולם לא שודר ביפן, ועקב כך הוא לא שודר גם בשאר העולם. לא ידוע מה יעלה בגורלו של פרק זה.
  • פרקים 680 ו-681 - "צוות רוקט נגד צוות פלזמה (חלקים א' ו-ב')" - גם פרקים אלו אושרו על ידי הצנזורה ולא שודרו לבסוף עקב רעידת אדמה ביפן. לכן, החליטו לדחות את שידורם בכמה חודשים, שכן גם בפרקים אלו הייתה רעידת אדמה. כעת, לא ידוע מה יעלה בגורלם של הפרקים האלה, וייתכן שיקרה איתם אותו דבר שקרה עם פרק 375, שכן הפרק שלפני שני הפרקים האלה, פרק 679, מכיל קטע שמתחיל את עלילתם. אך לאחר השידור הראשון של פרק 679, הקטע הנ"ל הוסר בשידורים הבאים, וכל אזכור לפרקים האלה בתוך הסדרה לוט בערפל. מפני שהפרק עדיין לא שודר ביפן, הוא לא שודר גם בשאר העולם. קו העלילה של הפרקים נמחק מהקאנון, ובשל חשיבותם שונתה הלכה למעשה עלילת העונות הראשונות ביונובה.
  • פרק 694 (במקור פרק 683) - "דייג מומחה - סיילן מופיע " - פרק זה תוכנן להיות פרק 683, עם זאת, שידורו נדחה בכמה חודשים בשל רעידת האדמה ביפן שגרמה לצונאמי, ובפרק הנ"ל כנראה הייתה סצנה שהזכירה את הצונאמי. שלא כמו פרקים 680 ו-681, פרק זה שודר אחרי כמה חודשים. כדי להתאימו לציר הזמן החדש של הסדרה, שלא כולל את שני הפרקים שאוזכרו במשפט הקודם, הפרק נערך מחדש. כמו כן, גם השם היפני של הפרק שונה מ - "כנס הדיג של העיר קאסטיליה! דייג מומחה - סיילן מופיע!" ל - "דייג מומחה - סיילן מופיע!", מכיוון שכל ההפניות והאזכורים לעיר קאסטיליה בפרק הזה הוסרו.
  • פרק 827 - "מקום תת-קרקעי לקרוא לו בית" - הוא נגנז בשל האירועים הטרגיים שאירעו בדרום קוריאה, שם טבעה המעבורת MV Sewol, עליה היו 476 נוסעים, ומתוכם דווח כי מתו 49 נוסעים. בפרק אמורים להופיע הפוקימונים סקרלף ודראגלג'.

פוקימון בישראל

הסדרה זכתה לפופולריות רבה בישראל בקרב ילדים ובני נוער רבים ואף מבוגרים. ההצלחה הרבה של הסדרה בישראל הובילה להגעה של סרטי הסדרה לארץ, למכירת מוצרים רבים של הסדרה כגון, בובות, קלפים, סרטי DVD ומשחקי וידאו.

במשך 12 שנים, משנת 1999 ועד לשנת 2011, דובבה הסדרה פוקימון לעברית באולפני נ.ל.ס (N.L.S Recording Studios). כמו כן, גם חמשת הסרטים שהגיעו לבתי הקולנוע בארץ (סרט מספר 12 שודר בערוץ דיסני ישראל) וסרט הספיישל "מיוטו חוזר" - דובבו באולפנים אלו לאורך שנות ה-2000 והופצו ב-DVD על ידי גלובוס גרופ ויונייטד קינג וידאו. במאית הגרסה העברית של הסדרה בישראל למשך עשר העונות הראשונות היא יפה גבאי (עונות אלה שודרו בערוץ הילדים). עם זאת, במאית הסדרה "פוקימון דברי הימים" הייתה מאיה בר שלום. בשנת 2009 בימוי הגרסה העברית לעונה ה - 11 של הסדרה (פוקימון מימד הקרב) הועבר לשרון בורגאוקר. ובשנת 2010 בימוי הגרסה העברית לעונה ה-12 של הסדרה (פוקימון קרבות גלקטיק) הועבר לטליה ברקאי.

בשנת 2011, הסדרה הפסיקה להיות משודרת בארץ עקב החלטת ערוץ דיסני ישראל שלא לשדר את הסדרה, העונה ה-13 טרם שודרה בישראל (אף על פי שדיבובה לעברית הושלם) , עונות 14-16 (שחור ולבן) לא דובבו לעברית ולא שודרו בישראל. בשנת 2011 בימוי הגרסה העברית לעונה ה-13 של הסדרה (פוקימון מנצחי ליגת סינו) הועבר לעמי מנדלמן. ובשנת 2016 טליה ברקאי חזרה לביים את הסדרה לעונות 17-19.

צוות המדבבים:

  • אש קטצ'אם (במקור: ריקה מטסומוטו) - יהונתן מגון, דניאל מגון
  • פיקאצ'ו - איקואה אוטאני- קולה נשאר גם בגרסאות האחרות והפך, למעשה, לקולו הרשמי של פיקאצ'ו (וגם נינטנדו בעצמה החליטה לשים את קולה של אוטאני כפיקאצ'ו במשחקי הפוקימון השונים החל מ"פוקימון צהוב", 1999).
  • קלמונט - יובל בינדר
  • סרינה - טליה ברקאי
  • בוני - מייה קדוש
  • אלקסה - שירלי לילו
  • פרופסור סייקאמור - דן שצברג
  • ניני - אורלי תגר
  • דליה קטצ'אם (במקור: מאסאמי טויושימה) - לירז ברגמן
  • פרופסור אוק (במקור: אוּנשוֹ אישיזוּקה) - יהויכין פרידלנדר
  • ברוק (במקור: יוג'י אואדה) - אלון גורן, גיא רושיניאק
  • דון (במקור: מגומי טוֹיוֹגוּצ'י) - טליה ברקאי
  • גרי אוק (במקור:יוּקוֹ קוֹבּאיאשי) - אביהוד תדהר, דורון בן-עמי, דניאל זילברשטיין
  • פול (במקור: קיוטאקה פורושימה) - מירון אהרונוביץ
  • ג'סי (במקור: מגומי האיאשיבארה) - מאיה בר שלום, ענת ניב
  • ג'יימס (במקור: שיניצ'ירו מיקי) - גיא נתיב (עד שנת 2003 בערך), לירון לב, גילן שחף.
  • מיאו (במקור: אינוּקוֹ אינויאמה) - יוסי צברי, ירון מלאכי, עידו מוסרי, יואב נאמן, דור סרוגו
  • קריינות - עמי מנדלמן
  • מיסטי (במקור: מאייומי איאיזוקא) - עדי בן ישראל (בשתי העונות הראשונות), נעמה אוזן (החל משנת 2001 ועד פרישתה של הדמות), טליה ברקאי
  • מיי (במקור: קאורי סוזוקי) - דון לני גבאי
  • מקס (במקור: פושיגי יאמאדה) - איל כהן, עידן דנקנר
  • הארלי (במקור:ג'וּניצ'י קאנמארוּ) - יהונתן מגון
  • דרו (במקור: מיצוקי סאייגה) - דור יצחקי
  • השוטרת ג'ני- נטע רווה, מייקי אריאל, מירי כהן, עדי בר לב.
  • האחות ג'וי-ענבל ארבל, ליטל וידבסקי, דנה רישפי, אתי קסטרו, נועה מלמד, עינת אזולאי.
  • גרייס- אורנה כץ

לעתים הצטרפו מדבבים וזמרים אורחים לסרטי פוקימון. בין האורחים ניתן למצוא, למשל, את אפי בן ישראל, שגילמה שני תפקידי משנה בדיבוב הסרט הראשון, "מיוטו מכה שנית" (לצד בתה עדי, שדיבבה את מיסטי) ואף ביימה את הקולות בו, מומי לוי, ששר את שלושת שירי הפתיח של "פוקימון" בגרסאות הסרטים במקום עוזי פוקס, ניר רון, ששיחק את הנבל הראשי ב"פוקימון 2000- כוחו של אחד", דדי זהר, שדיבב דמות משנית בסרט "ארכאוס ותכשיט החיים" (דובב לעברית ב-2010), והזמרת שרי, ששרה את אחד משירי הסיום באותו הסרט.

במשך השנים סרטים שונים של הסדרה פוקימון הוקרנו בישראל בדיבוב מקורי לעברית. סרטי פוקימון 1 עד 4 וסרט הספיישל מיוטו חוזר הקורנו בבתי הקונלוע ברחבי הארץ בתחילת שנות האלפיים. ואילו, בשנת 2010 הסרט ה-12 של הסדרה (פוקימון - ארכיאוס ותכשיט החיים) דובב גם הוא לעברית ושודר בערוץ דיסני ישראל יחד עם העונה ה-12. בשנת 2011 סרט מספר 13 של הסדרה (פוקימון - זורוארק מאסטר האשליות) דובב גם הוא לעברית והיה אומר לעלות בערוץ דיסני ישראל כמו קודמו, אך הוא לא שודר עד היום עקב החלטת ערוץ דיסני ישראל להפסיק לשדר את פוקימון אצלם בערוץ.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פוקימון בוויקישיתוף