כמהה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תיקוני לשון
מחקתי רווח
שורה 14: שורה 14:
למציאת הפטרייה משתמשים ב[[חזיר]]ים וב[[כלב]]ים מאולפים, מאחר שאלה נחנו בחוש ריח מפותח דיו כדי לאתרה ולחפור אותה מהאדמה. לאחרונה הצליחו חקלאים וחוקרים לגדלן בגליל, לאחר מאמץ של מעל 15 שנה.
למציאת הפטרייה משתמשים ב[[חזיר]]ים וב[[כלב]]ים מאולפים, מאחר שאלה נחנו בחוש ריח מפותח דיו כדי לאתרה ולחפור אותה מהאדמה. לאחרונה הצליחו חקלאים וחוקרים לגדלן בגליל, לאחר מאמץ של מעל 15 שנה.


בארץ ישראל פטרייה ממין [[כמהת הנגב|כמהת-השמשון]] (Terfezia leonis) גדלה בנגב המערבי, ב[[מיקוריזה]] עם שיח [[שמשון יושב]] ומציאת הפטרייה נעשית על ידי גששים בדואים ותושבי האזור, המכירים את השטח ואת הצורה שיוצרת הפטריה על פני האדמה. בעונה ניתן למצוא אותה בשוקי [[באר-שבע]] ו[[ירושלים]].
בארץ ישראל פטרייה ממין [[כמהת הנגב|כמהת-השמשון]] (Terfezia leonis) גדלה בנגב המערבי, ב[[מיקוריזה]] עם שיח [[שמשון יושב]] ומציאת הפטרייה נעשית על ידי גששים בדואים ותושבי האזור, המכירים את השטח ואת הצורה שיוצרת הפטריה על פני האדמה. בעונה ניתן למצוא אותה בשוקי [[באר-שבע]] ו[[ירושלים]].על שמה קרוי מושב [[כמהין (מושב)|כמהין]] שב[[הנגב|נגב]].

על שמה קרוי מושב [[כמהין (מושב)|כמהין]] שב[[הנגב|נגב]].


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־16:53, 16 במרץ 2017

קריאת טבלת מיוןכמהה
מיון מדעי
ממלכה: פטריות
מערכה: פטריות שק
Ascomycota
מחלקה: Pezizomycetes
סדרה: Pezizales
משפחה: Tuberaceae
סוג: כמהין
שם מדעי
Tuber

כְּמֵהָה (ברבים: כְּמֵהִין; שם מדעי: Tuber) היא פטרייה הגדלה מתחת לפני הקרקע וצומחת מעלה, לכיוון האור (מכאן שמה העברי: כמהה לאור). לפי טענה אחרת מקור שמה מערבית - "כאמרה" על שם הקרקע בה היא גדלה. הפטריה שייכת לקבוצת פטריות הנקראות כמהין (באנגלית Truffle) שנחשבות לפטריות היקרות בעולם הן בשל טעמן המשובח, הן בשל הקושי הרב באיתורן בטבע, ובעיקר בשל הקושי לגדלן באופן מלאכותי.

למציאת הפטרייה משתמשים בחזירים ובכלבים מאולפים, מאחר שאלה נחנו בחוש ריח מפותח דיו כדי לאתרה ולחפור אותה מהאדמה. לאחרונה הצליחו חקלאים וחוקרים לגדלן בגליל, לאחר מאמץ של מעל 15 שנה.

בארץ ישראל פטרייה ממין כמהת-השמשון (Terfezia leonis) גדלה בנגב המערבי, במיקוריזה עם שיח שמשון יושב ומציאת הפטרייה נעשית על ידי גששים בדואים ותושבי האזור, המכירים את השטח ואת הצורה שיוצרת הפטריה על פני האדמה. בעונה ניתן למצוא אותה בשוקי באר-שבע וירושלים.על שמה קרוי מושב כמהין שבנגב.

קישורים חיצוניים

תוכנית אודיו העוסקת בכמהין בר בישראל, מתוך הפודקאסט: פה ושם בארץ ישראל, בהגשת יפתח מזור.

ערך זה הוא קצרמר בנושא מזון ובנושא ביולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.