בננות (אתר אינטרנט) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Yoavd (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
מ דוד שי העביר את הדף בננות (אתר) לשם בננות (אתר אינטרנט)
(אין הבדלים)

גרסה מ־07:28, 7 באפריל 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

*אתר בננות* - *אתר תוכן חלוצי לנשים*

פרטים

אתר בננות עלה לאוויר בתאריך 1.4.2000 והפך במהרה לאתר הנשים המוביל בארץ (לפי סקר מעריב, שנת 2000). את האתר ייסדה יזמית האינטרנט שירלי צ'לצ'ינסקי.

אתר בננות היווה גרסה וירטואלית לשיחת הבנות. האתר הצליח להביא את קולה של האישה החדשה בצורה נועזת ושנונה ועיקר כוחו היה בתכנים אישיים שביטאו רצונות, מחשבות וצרכים של נשים רבות. האתר היווה אלטרנטיבה לעיתוני הנשים ותכניות הטלוויזיה ועסק בנושאים שונים כמו מערכות יחסים, מגדר, תרבות וכו' מזווית פוסט-פמיניסטית. בין יתר הכותבים שפרסמו באתר: קארין ארד, אתי אברמוב, נילי לנדסמן, אתגר קרת, אורלי קסטל-בלום ועוד רבים אחרים.

המייסדת שירלי צ'לצ'ינסקי שימשה כעורכת הראשית ומנהלת האתר. בשנים 2001-2000 שימשה העיתונאית נילי לנדסמן כעורכת שותפה.

אתר בננות היה פורץ דרך מבחינה טכנולוגית. בננות היה האתר הראשון בישראל עם מערכת תגובות (talk back), שאפשרה יכולות אינטראקטיביות בעצם היכולת להגיב ולקיים דיון גולשות בעקבות מאמר. בעקבות בננות גם אתרים ישראלים מרכזיים הטמיעו מערכות תגובות באתריהם.

האתר זכה לסיקור תקשורתי נרחב ולאהדת המדיה. כמו כן, אתר בננות אירח את הפורומים הרשמיים של סדרות הטלוויזיה: סקס והעיר הגדולה (רשת), בנות גילמור (ערוץ 10), הבורגנים (yes), ג'ודי (רשת) ועוד.

בשנת 2007 הרחיבה צ'לצ'ינסקי את "בננות" והקימה את פלטפורמת הבלוגים בננות Blogs. בין יתר הבלוגים באתר ניתן למצוא את הבלוגים של היוצרים: רונית מטלון, נורית זרחי, לאה עיני, רן יגיל, יקיר בן משה, איריס אליה כהן ועוד, כ - 500 בלוגרים.


סביב האתר התקיימה קהילה נרחבת ואדוקה של גולשים וגולשות, שמצאה לראשונה יכולת לבטא את עצמה באמצעות הטוקבקים ואף בפורומים השונים. בין היתר, בפורום בננות הראשי נכתב לראשונה בהודעות ספרו של האמן יורם קופרמינץ "אוקטובר/יומן מלחמה", שראה לאחר מכן אור בהוצאת בבל.

קישורים חיצוניים