ים סרגסו – הבדלי גרסאות

תוכן שנמחק תוכן שנוסף
נכתב כי ים סרגסום מכוסה ברובו במשטח "אזוב" מסוג סרגסום. מדובר באצה seaweed, לכן המילה שונתה. העובדה לגבי ביצים הצלופחים לא שונתה., עריכה
קישורים פנימיים
שורה 10: שורה 10:


==אקולוגיה==
==אקולוגיה==
ים סרגסו מכוסה ברובו במשטחי אצה מסוג "[[סרגאסום]]" הצף על פני הים. באזור חיים [[צלופח]]ים רבים המטילים את ביציהם בתוך סבך האצות. בין היתר מתרבים שם [[צלופח אירופאי|הצלופחים האירופיים]]. תנועת המים המועטה יחסית מרכזת באזור אשפה רבה הפוגעת במערכות האקולוגיות של האזור{{הערה|1=[http://www.greenpeace.org/international/campaigns/oceans/pollution/trash-vortex אתר גרינפיס]}}.
ים סרגסו מכוסה ברובו במשטחי אצה מסוג "[[סרגסום|סרגאסום]]" הצף על פני הים. באזור חיים [[צלופח]]ים רבים המטילים את ביציהם בתוך סבך האצות. בין היתר מתרבים שם [[צלופח אירופאי|הצלופחים האירופיים]]. תנועת המים המועטה יחסית מרכזת באזור אשפה רבה הפוגעת במערכות האקולוגיות של האזור{{הערה|1=[http://www.greenpeace.org/international/campaigns/oceans/pollution/trash-vortex אתר גרינפיס]}}.


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־23:21, 22 במאי 2017

מיקומו של ים סרגסו

ים סרגסו הוא אזור בעל צורה אליפטית במרכז האוקיינוס האטלנטי הצפוני. האזור נוצר על ידי זרמי הים המקיפים אותו. ממזרח לאזור זורם זרם הגולף, בצפון הזרם הצפון אטלנטי, במערב הזרם הקנרי ובדרום הזרם המשווני הצפוני.

רוחבו של ים סרגסו כ-1,100 ק"מ וארכו כ-3,200 ק"מ, והוא משתרע בין קו אורך 70 מערב לקו אורך 40 מערב, ובין קו רוחב 25 צפון לקו רוחב 35 צפון.

בשל תנועת זרמי הים סביב האזור, המים בתוך אזור ים סרגסו רגועים יחסית, ולכן מכוסה האזור באצות מסוג סרגסום הנותנות לו את שמו.

היסטוריה

ים סרגסו התגלה על ידי מלחים פורטוגזים בראשית המאה ה-15, אולם ייתכן שהתגלה עוד קודם לכן - שכן ישנו שיר מהמאה הרביעית מאת פוסטמיוס רופיוס פסטוס אויאניוס המתאר ים המכוסה עשב. כריסטופר קולומבוס במסעו מערבה מתאר אף הוא משטחים נרחבים של אזוב באזור זה.

אקולוגיה

ים סרגסו מכוסה ברובו במשטחי אצה מסוג "סרגאסום" הצף על פני הים. באזור חיים צלופחים רבים המטילים את ביציהם בתוך סבך האצות. בין היתר מתרבים שם הצלופחים האירופיים. תנועת המים המועטה יחסית מרכזת באזור אשפה רבה הפוגעת במערכות האקולוגיות של האזור[1].

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ים סרגסו בוויקישיתוף

הערות שוליים