נס מילאנו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
עריכה
עריכה
שורה 8: שורה 8:
לפי הפרסומים בתקשורת עמד במהלך העונה מאמנה של מכבי תל אביב [[דייויד בלאט]] בפני פיטורים, כשרק חזרה מפיגור 15 נקודות לנצחון מול [[הפועל אילת]] מנעה את פיטוריו.
לפי הפרסומים בתקשורת עמד במהלך העונה מאמנה של מכבי תל אביב [[דייויד בלאט]] בפני פיטורים, כשרק חזרה מפיגור 15 נקודות לנצחון מול [[הפועל אילת]] מנעה את פיטוריו.


לסדרת רבע גמר היורוליג העפילה מכבי תל אביב מהמקום השלישי בבית שמינית הגמר, ללא יתרון ביתיות והגיעה לסדרה מול [[ארמאני מילאנו]] שמשחקי חצי הגמר והגמר עתידים להתקיים באולמה הביתי ונחשבה פייבוריטית להעפלה על חשבון מכבי תל אביב.
לסדרת רבע גמר היורוליג העפילה מכבי תל אביב מהמקום השלישי בבית שמינית הגמר, כשהיא ללא יתרון ביתיות והגיעה לסדרה מול [[ארמאני מילאנו]] שמשחקי חצי הגמר והגמר היו עתידים להתקיים באולמה הביתי ונחשבה כבעלת הסיכויים הגבוהים להעפלה, על חשבון מכבי תל אביב.


==''נס מילאנו הראשון''==
==''נס מילאנו הראשון''==
משחקה הראשון בסדרת רבע גמר היורוליג המשוחקת בשיטת הטוב מחמשה משחקים התקיים ב[[16 באפריל]] באולמה הביתי של [[ארמאני מילאנו]] לאורך כמעט כל המשחק הובילה ארמאני מילאנו על מכבי תל אביב כשההפרש מגיע ל-12 נקודות כדקה וחצי לתום המשחק, בסדרת מהלכים צימקו שחקני מכבי בהובלת [[ריקי היקמן]] ו[[טייריס רייס]] את התוצאה עד לפיגור חמש נקודות, 28 שניות לפני תום המועד החוקי כשהתוצאה עומדת על 85:80 לטובת מילאנו סחט שחקן מכבי טייריס רייס [[עברה בלתי ספורטיבית]] מ[[ניקולו מלי]] כשיצא להתקפה מתפרצת, רייס קלע את שתי זריקות העונשין ובהתקפה שלאחריהן סחט עברה ושוב קלע את שתי הזריקות, כשהתוצאה עומדת על 85:84 בצעה מכבי עברה מהירה על [[דניאל האקט]] מנת למנוע כדרור של מילאנו עד תום הזמן, האקט החטיא את הזריקה הראשונה וקלע את השניה. מכבי יצאה להתקפה בהובלת טייריס רייס שהסתיימה בסל ועברה של רייס 11 שניות לתום המועד החוקי, רייס קלע את זריקת הבונוס ומכבי עלתה להובלה של 87:86. באחד עשרה השניות שנותרו נחסם פעם אחת שחקן מילאנו [[קית' לנגפורד]] על ידי [[אלכס טיוס]] אך שבע עשיריות השניה לתום המועד החוקי סחט לנגפורד עברה מ[[ריקי היקמן]] וזכה לשצי זריקות עונשין, למגפורד שיכל לנצח את המשחק עבור האיטלקים החטיא זריקה אחת וכפה הארכה בלבד. בהארכה נצחה מכבי 101:99 ועלתה ליתרון 1:0 בסדרה, כשהיא משיגה את יתרון הביתיות ונישאת על גבי המומנטום שצברה מהחזרה מהפרש גדול כל כך בזמן כה קצר.
משחקה הראשון בסדרת רבע גמר היורוליג המשוחקת בשיטת הטוב מחמשה משחקים התקיים ב[[16 באפריל]] באולמה הביתי של [[ארמאני מילאנו]], לאורך כמעט כל המשחק הובילה מילאנו על מכבי תל אביב, כשההפרש מגיע ל-12 נקודות כדקה וחצי לתום המשחק, בסדרת מהלכים צימקו שחקני מכבי בהובלת [[ריקי היקמן]] ו[[טייריס רייס]] את התוצאה עד לפיגור חמש נקודות.


28 שניות לפני תום המועד החוקי, כשהתוצאה עומדת על 85:80 לטובת מילאנו סחט שחקן מכבי טייריס רייס [[עבירה בלתי ספורטיבית|עברה בלתי ספורטיבית]] מ[[ניקולו מלי]] כשיצא להתקפה מתפרצת, רייס קלע את שתי זריקות העונשין ובהתקפה שלאחריהן סחט עברה ושוב קלע את שתי הזריקות, כשהתוצאה עומדת על 85:84, ביצעה מכבי עברה מהירה על [[דניאל האקט]] על מנת למנוע כדרור של מילאנו עד תום הזמן, האקט החטיא את הזריקה הראשונה וקלע את השניה. מכבי יצאה להתקפה בהובלת טייריס רייס שהסתיימה בסל ועברה של רייס 11 שניות לתום המועד החוקי, רייס קלע את זריקת הבונוס ומכבי עלתה להובלה של 87:86. באחת עשרה השניות שנותרו נחסם פעם אחת שחקן מילאנו [[קית' לנגפורד]] על ידי [[אלכס טיוס|אלכס טיוס,]] אך שבע עשיריות השניה לפני תום המועד החוקי, סחט לנגפורד עבירה מ[[ריקי היקמן]] וזכה לשתי זריקות עונשין, ללנגפורד הייתה אפשרות לנצח את המשחק עבור האיטלקים, אך הוא החטיא את אחת הזריקות וכפה הארכה בלבד. בהארכה נצחה מכבי 101:99 ועלתה ליתרון 1:0 בסדרה, כשהיא משיגה את יתרון הביתיות ונישאת על גבי המומנטום שצברה כתוצאה מהחזרה מהפרש גדול כל כך, בזמן כה קצר.
במשחקה השני במילאנו הפסידה מכבי בתוצאה 91:77 אך בשני משחקיה הביתיים נצחה 75:63 ו-86:66 בהתאמה והעפילה לפיינל פור במילאנו.

במשחקה השני במילאנו הפסידה מכבי בתוצאה 91:77, אך בשני משחקיה הביתיים ניצחה 75:63 ו-86:66 בהתאמה והעפילה לפיינל פור במילאנו.


==''נס מילאנו השני''==
==''נס מילאנו השני''==

גרסה מ־16:18, 21 ביוני 2017

נס מילאנו הוא כינוי לסדרת אירועים שהביאו לשני נצחונות סנסציונים של קבוצת מכבי תל אביב בכדורסל שהביאו לזכייתה המפתיעה באליפות היורוליג בשנת 2014.

המשחק הראשון בו נצחה מכבי תל אביב את קבוצת ארמאני מילאנו מכונה "נס מילאנו הראשון" והמשחק השני בו נצחה מכבי את צסק"א מוסקבה מכונה "נס מילאנו השני".

רקע

עד לסדרת האירועים שהובילו בסופו של דבר לזכייתה של מכבי תל אביב בגביע אירופה, נחשבה עונת 2013-2014 כככשלון בקבוצת מכבי תל אביב, ב-23 במרץ 2014 הקבוצה הפסידה להפועל ירושלים בהפרש הגבוה ביותר בביתה עד לאותה עת, בתוצאה 93:65, כמו כן, ספגה מכבי הפסדים מביכים לעירוני נס ציונה והובסה בתוצאה 100:65 לקבוצת צסק"א מוסקבה במה שהיווה ההפסד הגבוה ביותר של הקבוצה מאז 1976.

לפי הפרסומים בתקשורת עמד במהלך העונה מאמנה של מכבי תל אביב דייויד בלאט בפני פיטורים, כשרק חזרה מפיגור 15 נקודות לנצחון מול הפועל אילת מנעה את פיטוריו.

לסדרת רבע גמר היורוליג העפילה מכבי תל אביב מהמקום השלישי בבית שמינית הגמר, כשהיא ללא יתרון ביתיות והגיעה לסדרה מול ארמאני מילאנו שמשחקי חצי הגמר והגמר היו עתידים להתקיים באולמה הביתי ונחשבה כבעלת הסיכויים הגבוהים להעפלה, על חשבון מכבי תל אביב.

נס מילאנו הראשון

משחקה הראשון בסדרת רבע גמר היורוליג המשוחקת בשיטת הטוב מחמשה משחקים התקיים ב16 באפריל באולמה הביתי של ארמאני מילאנו, לאורך כמעט כל המשחק הובילה מילאנו על מכבי תל אביב, כשההפרש מגיע ל-12 נקודות כדקה וחצי לתום המשחק, בסדרת מהלכים צימקו שחקני מכבי בהובלת ריקי היקמן וטייריס רייס את התוצאה עד לפיגור חמש נקודות.

28 שניות לפני תום המועד החוקי, כשהתוצאה עומדת על 85:80 לטובת מילאנו סחט שחקן מכבי טייריס רייס עברה בלתי ספורטיבית מניקולו מלי כשיצא להתקפה מתפרצת, רייס קלע את שתי זריקות העונשין ובהתקפה שלאחריהן סחט עברה ושוב קלע את שתי הזריקות, כשהתוצאה עומדת על 85:84, ביצעה מכבי עברה מהירה על דניאל האקט על מנת למנוע כדרור של מילאנו עד תום הזמן, האקט החטיא את הזריקה הראשונה וקלע את השניה. מכבי יצאה להתקפה בהובלת טייריס רייס שהסתיימה בסל ועברה של רייס 11 שניות לתום המועד החוקי, רייס קלע את זריקת הבונוס ומכבי עלתה להובלה של 87:86. באחת עשרה השניות שנותרו נחסם פעם אחת שחקן מילאנו קית' לנגפורד על ידי אלכס טיוס, אך שבע עשיריות השניה לפני תום המועד החוקי, סחט לנגפורד עבירה מריקי היקמן וזכה לשתי זריקות עונשין, ללנגפורד הייתה אפשרות לנצח את המשחק עבור האיטלקים, אך הוא החטיא את אחת הזריקות וכפה הארכה בלבד. בהארכה נצחה מכבי 101:99 ועלתה ליתרון 1:0 בסדרה, כשהיא משיגה את יתרון הביתיות ונישאת על גבי המומנטום שצברה כתוצאה מהחזרה מהפרש גדול כל כך, בזמן כה קצר.

במשחקה השני במילאנו הפסידה מכבי בתוצאה 91:77, אך בשני משחקיה הביתיים ניצחה 75:63 ו-86:66 בהתאמה והעפילה לפיינל פור במילאנו.

נס מילאנו השני

לפיינל פור במילאנו העפילה מכבי לאחר שגברה במפתיע על ארמאני מילאנו בסדרת רבע הגמר, מכבי נחשבה לפי רוב הפרשנויות כבעלת סיכויים נמוכים מאוד לזכות בטורניר, כשבחצי הגמר היא מתמודדת מול צסק"א מוסקבה העשירה שהביסה אותה פעמיים במפגשיהם בבית שמינית הגמר, כשבמשחק הראשון הובסה מכבי ב-35 נקודות, במה שהיה הפסדה הגבוה ביותר מאז 1976.

משחק חצי הגמר נערך במילאנו ב16 במאי, בפתיחת המשחק התוצאה התנדנדה בין שתי הקבוצות, אך במהחלך הרבע השני והשלישי פתחה צסק"א פער שהגיע לשיאו עם יתרון 15 נקודות 55:40 לקראת תום הרבע השלישי.

במהלך הרבע הרביעי נגסה מכבי בפער והצליחה לצמקו עד לפיגור שתי נקודות, אך לא הצליחה לעלות ליתרון, 19 שניות לתום המשחק קלע שחקן צסק"א סוני ווימס סל שהעלה את הקבוצה ליתרון ארבע נקודות 67:63, מאמן מכבי דייויד בלאט]] נטל פסק זמן ובחזרה ממנו קלע דייויד בלו שלשה לזכות מכבי שצימקה את הפער לכדי נקודה אחת בלבד 13 שניות לתום המשחק, מאמן צסק"א אטורה מסינה נטל פסק זמן ובחזרה ממנו התמהמהו שחקני מכבי בביצוע עברה כל מנת לעצור את השעון, אך ויקטור חריאפה איבד ת הכדור לדייויד בלו שמסר כדור מהיר לטייריס רייס, רייס קלע סל 5 שניות לסיום המשחק והעלה את מכבי ליתרון 68:67, לצסק"א היתה עוד הזדמנות לנצח את המשחק, אך סוני ווימס החטיא זריקה מחוץ לקשת השלוש עם שריקת הסיום.

מכבי העפילה לגמר היורוליג בו נצחה את ריאל מדריד בתוצאה 98:86 בתום הארכה, בזכיה שנחשבת לאחת הסנסציוניות בתולדות מכבי תל אביב.