יעל לוי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת תבנית:Mooma בקישורים חיצוניים בערכים בהם יש תבנית:פרופילי מוזיקאים (דיון)
מ הוספת קישור לשיר אהבה בדואי
שורה 5: שורה 5:
יעל לוי נולדה ב[[נהריה]] בשם '''אורנה''', ואביה החליט לשנות את שמה ל'''יעל'''. לוי החלה את הקריירה כזמרת ב[[להקת חיל הים]] בתקופת [[מלחמת יום הכיפורים]].
יעל לוי נולדה ב[[נהריה]] בשם '''אורנה''', ואביה החליט לשנות את שמה ל'''יעל'''. לוי החלה את הקריירה כזמרת ב[[להקת חיל הים]] בתקופת [[מלחמת יום הכיפורים]].


הופעתה הראשונה כזמרת סולנית הייתה ב-[[1977]], במופע של [[יהונתן גפן]] ו"להקה טובה" "שיחות סלון" לצד [[יצחק קלפטר]]. בעקבות הצלחתו של המופע יצא [[תקליט שדרים]] ובו השיר "עד עולם אחכה", שלוי שרה בדואט עם קלפטר. בהמשך סיבוב ההופעות קלפטר פרש והוחלף על ידי [[דויד ברוזה]]. הוא גם עיבד והפיק מוזיקלית את האלבום "שיחות סלון", שיצא ב-[[1978]]. השירים בביצוע לוי הפכו מהר ללהיטים, בהם "אי ירוק בים", "שיר אהבה בדואי" (הוקלט בדואט עם קלפטר ומאוחר יותר עם ברוזה), "עד עולם אחכה" (גרסה עם ברוזה) וקטע ה[[ווקליזה]] "תמונה" ("דבה דבה דה..."), שהתפרסם מאוחר יותר כאות של תוכנית ה[[רדיו]] "[[ארבע אחרי הצהריים]]" ב[[גלי צה"ל]]. לוי גם דיקלמה עם גפן את המערכון "סוף המסיבה".
הופעתה הראשונה כזמרת סולנית הייתה ב-[[1977]], במופע של [[יהונתן גפן]] ו"להקה טובה" "שיחות סלון" לצד [[יצחק קלפטר]]. בעקבות הצלחתו של המופע יצא [[תקליט שדרים]] ובו השיר "עד עולם אחכה", שלוי שרה בדואט עם קלפטר. בהמשך סיבוב ההופעות קלפטר פרש והוחלף על ידי [[דויד ברוזה]]. הוא גם עיבד והפיק מוזיקלית את האלבום "שיחות סלון", שיצא ב-[[1978]]. השירים בביצוע לוי הפכו מהר ללהיטים, בהם "אי ירוק בים", "[[שיר אהבה בדואי]]" (הוקלט בדואט עם קלפטר ומאוחר יותר עם ברוזה), "עד עולם אחכה" (גרסה עם ברוזה) וקטע ה[[ווקליזה]] "תמונה" ("דבה דבה דה..."), שהתפרסם מאוחר יותר כאות של תוכנית ה[[רדיו]] "[[ארבע אחרי הצהריים]]" ב[[גלי צה"ל]]. לוי גם דיקלמה עם גפן את המערכון "סוף המסיבה".


לאחר שירד המופע לוי זכתה להכרה, ובסוף [[1979]] יצא שיר ראשון שלה לרדיו, "בלדה לנאיבית" (יהונתן גפן - יצחק קלפטר). מאוחר יותר השתתפה בהופעות קטנות של [[דני רובס]]. בשנת [[1980]] השתתפה ב[[פסטיבל הזמר והפזמון]], ושרה עם יצחק קלפטר את הדואט "בלילה" ([[יורם טהרלב]] - יצחק קלפטר), שלא זכה בפסטיבל אך זכה להצלחה גדולה בקרב הקהל במשך השנים.
לאחר שירד המופע לוי זכתה להכרה, ובסוף [[1979]] יצא שיר ראשון שלה לרדיו, "בלדה לנאיבית" (יהונתן גפן - יצחק קלפטר). מאוחר יותר השתתפה בהופעות קטנות של [[דני רובס]]. בשנת [[1980]] השתתפה ב[[פסטיבל הזמר והפזמון]], ושרה עם יצחק קלפטר את הדואט "בלילה" ([[יורם טהרלב]] - יצחק קלפטר), שלא זכה בפסטיבל אך זכה להצלחה גדולה בקרב הקהל במשך השנים.

גרסה מ־06:57, 30 ביוני 2017

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

יעל לוי (נולדה ב-1954 כאורנה לוי) היא זמרת ישראלית.

ביוגרפיה

יעל לוי נולדה בנהריה בשם אורנה, ואביה החליט לשנות את שמה ליעל. לוי החלה את הקריירה כזמרת בלהקת חיל הים בתקופת מלחמת יום הכיפורים.

הופעתה הראשונה כזמרת סולנית הייתה ב-1977, במופע של יהונתן גפן ו"להקה טובה" "שיחות סלון" לצד יצחק קלפטר. בעקבות הצלחתו של המופע יצא תקליט שדרים ובו השיר "עד עולם אחכה", שלוי שרה בדואט עם קלפטר. בהמשך סיבוב ההופעות קלפטר פרש והוחלף על ידי דויד ברוזה. הוא גם עיבד והפיק מוזיקלית את האלבום "שיחות סלון", שיצא ב-1978. השירים בביצוע לוי הפכו מהר ללהיטים, בהם "אי ירוק בים", "שיר אהבה בדואי" (הוקלט בדואט עם קלפטר ומאוחר יותר עם ברוזה), "עד עולם אחכה" (גרסה עם ברוזה) וקטע הווקליזה "תמונה" ("דבה דבה דה..."), שהתפרסם מאוחר יותר כאות של תוכנית הרדיו "ארבע אחרי הצהריים" בגלי צה"ל. לוי גם דיקלמה עם גפן את המערכון "סוף המסיבה".

לאחר שירד המופע לוי זכתה להכרה, ובסוף 1979 יצא שיר ראשון שלה לרדיו, "בלדה לנאיבית" (יהונתן גפן - יצחק קלפטר). מאוחר יותר השתתפה בהופעות קטנות של דני רובס. בשנת 1980 השתתפה בפסטיבל הזמר והפזמון, ושרה עם יצחק קלפטר את הדואט "בלילה" (יורם טהרלב - יצחק קלפטר), שלא זכה בפסטיבל אך זכה להצלחה גדולה בקרב הקהל במשך השנים.

ב-1982 הוציאה לוי את אלבומה הראשון "יעל לוי", שכלל את השירים שהקליטה במהלך השנים ושירים נוספים כ"ניחושים של ים", "שיר לשירה", "גבריאלה" ו"גשם הקשב לנשים", שהפך ללהיט.

בשנת 1984 הוציאה את אלבומה השני "אהבה צעצוע", שהוקלט בין 1983 עד 1984. ממנו הצליחו השירים "לילה של בושם", "אהבה צעצוע", "יש לה המון חברים" ו"מסתגלת". האלבום כלל שירים מתורגמים ונע בין ג'אז לבוסה נובה. הוא הופק מוזיקלית בידי עמיקם קימלמן, הצליח אמנותית אך נכשל מסחרית והקלטת האלבום השלישי של לוי התעכבה מספר שנים.

בשנת 1989 ניסתה לחזור כשהקליטה בהפקה מוזיקלית של עובד אפרת את השיר "גבעול", עבור אלבומה השלישי. השיר לא הפך ללהיט וגרם לגניזת האלבום. "גבעול" כן נכלל באלבומה השלישי שיצא ב-1992 "אל תקנה לי ורד". את האלבום הפיק צוף פילוסוף. באלבום ניכר שיתוף פעולה עם ורד קלפטר, שהחל עוד בשיר "ניחושים של ים", אותו קלפטר הלחינה. בין השירים שזכו להצלחה נמנים "גבעול", "סוף המשחק", "לך לאן שתלך" (שבוים לו קליפ מצליח של דליה מבורך) ו"אל תקנה לי ורד". אלבום זה החזיר ללוי את ימי הזוהר. עם זאת, הקריירה שלה התקדמה באותן שנים בקצב איטי יחסית, מכיוון שהקדישה זמן למשפחתה.

האלבום "שוך הסערה" שיצא בשנת 1997 בהפקת ג'וני שועלי כלל לראשונה שירים אותם כתבה לוי. הלהיטים הגדולים מהאלבום, בעל הסגנון החורפי, היו "אל תאכזב אותי", "אשה עוזבת" (שהוקלט קודם לכן על ידי ורד קלפטר), "בית שתקן", "אני רוצה להרגיש", "ספקות" ושיר הנושא. האלבום זכה להצלחה מתונה ולא יצאו ממנו להיטים רבים פרט ל"אשה עוזבת" ו"אל תאכזב אותי".

ב-2005 זכה להצלחה אלבומה "חמש", במיוחד השירים "חולות של זהב", "סתיו" ו"חמש".

ב-2011 הוציאה לוי אלבום בשם "אי ירוק בים". זהו אלבומה הכפול הראשון. בחלק הראשון הופיעו חידושים ללהיטיה, כגון "גבעול" ו"אל תקנה לי ורד", ובחלק השני שירים חדשים בשיתוף פעולה עם ורד קלפטר.

אלבומים

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים