בת חן סבג – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ←‏טלוויזיה: תקלדה
←‏ביוגרפיה: תיקנתי שגיאות בעברית
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 12: שורה 12:


== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==
בת חן סבג נולדה וגדלה ב[[באר שבע]], לה אח גדול ממנה ואחות קטנה ממנה, אביה הוא איש [[צבא קבע|צבא הקבע]] לשעבר. בילדותה רקדה בלהקת [[מחול]] ואחר-כך למדה משחק. בצבא שירתה סבג ב[[תיאטרון צה"ל]] ולאחר 6 חודשים פרשה מהשירות. למדה ב[[בית צבי]] (2007-2003) וזכתה ב[[מלגה (חינוך)|מלגות]] בנ"ץ כרמל, [[שרגא פרידמן]], שמואל הירשפלד, מפעלי סנו ו[[קרן שרת|קרן שרת אמריקה ישראל]]. מיד בתום לימודיה החלה בת חן סבג לשחק בתיאטרון ה[[מדיטק]] ואחר-כך בתיאטראות נוספים.
בת חן סבג נולדה וגדלה ב[[באר שבע]], לה אח גדול ואחות קטנה, אביה הוא איש [[צבא קבע|צבא קבע]] לשעבר. בילדותה רקדה בלהקת [[מחול]] ואחר-כך למדה משחק. בצבא שירתה סבג ב[[תיאטרון צה"ל]] ולאחר 6 חודשים פרשה מהשירות. למדה ב[[בית צבי]] (2007-2003) וזכתה ב[[מלגה (חינוך)|מלגות]] בנ"ץ כרמל, [[שרגא פרידמן]], שמואל הירשפלד, מפעלי סנו ו[[קרן שרת|קרן שרת אמריקה ישראל]]. מיד בתום לימודיה החלה בת חן סבג לשחק בתיאטרון ה[[מדיטק]] ואחר-כך בתיאטראות נוספים.


בבית ליסין שיחקה סבג בהצגה "בראנז'ה", פרי עטו של [[בעז גאון]], בבימויו של ניר ארז. היא גילמה את דמותה של שירה, ילדה חכמה מאוד, המצויה ב[[גיל ההתבגרות]], שכלל אינה מעריכה את עצמה. סבג זכתה בפרס השחקנית המבטיחה בפסטיבל "פותחים במה" של [[בית ליסין]] 2008 עבור תפקיד זה. בבית ליסין שיחקה סבג גם בתפקיד מיכל ב"פועלת זרה", מאת רחל גיל, בבימויו של [[ארתור קוגן]].
בבית ליסין שיחקה סבג בהצגה "בראנז'ה", פרי עטו של [[בעז גאון]], בבימויו של ניר ארז. היא גילמה את דמותה של שירה, ילדה חכמה מאוד, המצויה ב[[גיל ההתבגרות]], שכלל אינה מעריכה את עצמה. סבג זכתה בפרס השחקנית המבטיחה בפסטיבל "פותחים במה" של [[בית ליסין]] 2008 עבור תפקיד זה. בבית ליסין שיחקה סבג גם בתפקיד מיכל ב"פועלת זרה", מאת רחל גיל, בבימויו של [[ארתור קוגן]].

גרסה מ־00:59, 7 ביולי 2017

תבנית:שחקן בת חן סבג (נולדה ב-24 באוגוסט 1984) היא יוצרת, שחקנית, במאית ותסריטאית ישראלית; זוכת שני פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.

ביוגרפיה

בת חן סבג נולדה וגדלה בבאר שבע, לה אח גדול ואחות קטנה, אביה הוא איש צבא קבע לשעבר. בילדותה רקדה בלהקת מחול ואחר-כך למדה משחק. בצבא שירתה סבג בתיאטרון צה"ל ולאחר 6 חודשים פרשה מהשירות. למדה בבית צבי (2007-2003) וזכתה במלגות בנ"ץ כרמל, שרגא פרידמן, שמואל הירשפלד, מפעלי סנו וקרן שרת אמריקה ישראל. מיד בתום לימודיה החלה בת חן סבג לשחק בתיאטרון המדיטק ואחר-כך בתיאטראות נוספים.

בבית ליסין שיחקה סבג בהצגה "בראנז'ה", פרי עטו של בעז גאון, בבימויו של ניר ארז. היא גילמה את דמותה של שירה, ילדה חכמה מאוד, המצויה בגיל ההתבגרות, שכלל אינה מעריכה את עצמה. סבג זכתה בפרס השחקנית המבטיחה בפסטיבל "פותחים במה" של בית ליסין 2008 עבור תפקיד זה. בבית ליסין שיחקה סבג גם בתפקיד מיכל ב"פועלת זרה", מאת רחל גיל, בבימויו של ארתור קוגן.

במדיטק שיחקה בהצגה "אמיל והבלשים", עיבוד של עידו ריקלין, לספרו של קסטנר, בבימויו של רפי ניב. סבג שיחקה את פוני, בת-דודתו של אמיל, הילדה שמצטרפת לחבורת בלשים. במדיטק שיחקה גם ב"נשים קטנות"; ב"קרשינדו ואני", על פי דבורה עומר, ב"אוזו ומוזו מכפר קאקארוזו", מאת אפרים סידון, וב"ציפור הנפש", על פי מיכל סנונית.

בתיאטרון אורנה פורת שיחקה בהצגה "הקסם של אורנה", מאת חגית רכבי ניקוליבסקי, בבימויו של רפי ניב, בתפקיד תותי. ההצגה זכתה בתשעה פרסי אסיטז' להצגות ילדים ונוער.

סבג שיחקה ב"העולם על פי אלון", מאת אורלי ישועה שוורצברג, בבימויה של יעל טילמן, בתיאטרון השעה הישראלי. היא מגלמת את יעל, שכנתו של אלון, הילד האוטיסט, שמתאכזרת אליו, אבל בסוף מקבלת אותו.

שיחקה החל מ-2009 בהצגה "רעב" מאת עידו בורנשטיין ושלמה פלסנר, בבימויו של פלסנר, שרצה מאז שנת 2004 בתיאטרון תמונע והופיעה למעלה מ-150 פעמים. היא גילמה את דמותה של שירה, ילדה עם הפרעות אכילה. אביה ואמה בהצגה הם שמעון מימרן ואסתי זקהיים והמדריך שלה הוא ניסו כאביה.

ב-2010 החלה לשחק בבית ליסין בהצגה "שיינדלה", מאת אמנון לוי ורמי דנון, בבימויו של דנון. בת חן סבג מגלמת את דמותה של רוחל, נערה דתיה תמימה שזה עתה התחתנה.

ב-2012 החלה לשחק בהצגה "קרוב יותר", מאת פטריק מארבר, בבימויו של גיל אמיתי, שרצה בתיאטרון הספרייה. ההצגה עוסקת במערכת יחסים, בגידות, אהבות ואכזבות ומטילה ספק באפשרותה של מונוגמיה בחיינו האינטרנטיים. סבג מגלמת את החשפנית אליס.

ב-2012 שיחקה בסדרת הטלוויזיה "עניין של זמן" (סדרת ההמשך לסדרת הנוער באותו השם), בבימויו של רני סער, אשר שודרה בערוץ 2, רשת. היא מגלמת את דמותה של מאיה.

בשנת 2015 שיחקה בסרט הדרמה "שקופים" של מושון סלמונה.

ב-26 בספטמבר 2016 החל שידורה, ב-HOT3, שך הסדרה "מטומטמת", אותה כתבה ובה היא גם משחקת בתפקיד הראשי. על התסריט שכתבה וגם על משחקה בעונה הראשונה של הסדרה, זכתה סבג בפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה.

סבג היא בת-זוגה של השחקנית והקומיקאית אורנה בנאי.[1]

תפקידיה בקולנוע ובתיאטרון

קולנוע

שנה כותר תפקיד הערות
2014 שקופים נופר

טלוויזיה

שנה כותר תפקיד הערות
2012 עניין של זמן מאיה
2016 מטומטמת שירי אזוגי יוצרת ותסריטאית

תיאטרון

בתיאטרון המדיטק
הצגה מחזאי במאי תפקיד מידע נוסף
אמיל והבלשים עידו ריקלין בעיבוד לספרו של אריך קסטנר רפי ניב פוני ההצגה זכתה בפרסי הבימוי והעיצוב בטקס פרסי הבמה אסיטז' 2008/9 לילדים ונוער
נשים קטנות דפנה אנגל/גורן אגמון, עיבוד לספרה של לואיזה מיי אלקוט ניר ארז איימי
קרשינדו ואני עיבוד של חגית רכבי ניקוליבסקי לספרה של דבורה עומר חגית רכבי ניקוליבסקי חנה'לה
אוזו ומוזו מכפר קאקארוזו אפרים סידון ישראל גוריון ההצגה זכתה בפרסי עיצוב התאורה, עיצוב הבמה ומלחין השנה בטקס פרסי הבמה אסיטז' 2007/8 לילדים ונוער
ציפור הנפש עיבוד של אורן יעקובי לספרה של מיכל סנונית מיילדת
בתיאטרון אורנה פורת
הצגה מחזאי במאי תפקיד מידע נוסף
הקסם של אורנה חגית רכבי ניקוליבסקי רפי ניב תותי ההצגה זכתה ב-9 פרסים בטקס פרסי הילדים והנוער: לבימוי, למחזה, לשחקנית הראשית, לשחקן המשנה, לשחקנית המשנה, לתאורה, לעיצוב הבמה ולהלחנה בטקס פרסי הבמה אסיטז' 2010/11 לילדים ונוער
בתיאטרון השעה הישראלי - עמותה לקידום תיאטרון
הצגה מחזאי במאי תפקיד מידע נוסף
העולם על פי אלון אורלי ישועה שוורצברג יעל טילמן יעל ההצגה זכתה בפרס לשחקנית הראשית, לשחקן הראשי ולמחזאית בטקס פרסי הבמה אסיטז' 2010/11 לילדים ונוער
בתיאטרון בית ליסין
הצגה מחזאי במאי תפקיד מידע נוסף
בראנז'ה בעז גאון ניר ארז שירה בת חן סבג זכתה בפרס השחקנית המבטיחה בפסטיבל פותחים במה של בית ליסין 2008 עבור התפקיד
פועלת זרה רחל גיל ארתור קוגן מיכל
שיינדלה אמנון לוי ורמי דנון רמי דנון רוחל
בתיאטרון הספרייה
הצגה מחזאי במאי תפקיד
קרוב יותר פטריק מארבר גיל אמיתי אליס
בתיאטרון תמונע
הצגה מחזאי במאי תפקיד
רעב עידו בורנשטיין ושלמה פלסנר שלמה פלסנר שירה
בתיאטרון תהל
הצגה מחזאי במאי תפקיד
קיץ אחרון ג'יין צ'יימברס איה שבא דונה

מועמדות ופרסים

שנה יצירה ארגון קטגוריה תוצאה סימוכין
‏2017 מטומטמת האקדמיה הישראלית לטלוויזיה השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה, דרמה יומית זכייה [2]
תסריט בסדרת דרמה, דרמה יומית זכייה [2]

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:פנאי פלוס

    פרמטרים ריקים [ 5, 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    עכשיו זה רשמי: אורנה בנאי ובת חן סבג ביחד, במדור "פנאי פלוס" באתר ynet‏, 6 ביולי 2017
  2. ^ 1 2 הזוכים בתחרות הטלוויזיה 2016, באתר האקדמיה, ‏17 במרץ 2017