קוקי לבנה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ←‏היסטוריה: ניסוח, הגהה
שורה 58: שורה 58:
הלהקה הירבתה לשתף פעולה במהלך השנים עם הלהקות [[מרסדס בנד]]" ו"התקווה 6", ועם הזמרת אביה שושני (משתתפת [[הכוכב הבא]]).
הלהקה הירבתה לשתף פעולה במהלך השנים עם הלהקות [[מרסדס בנד]]" ו"התקווה 6", ועם הזמרת אביה שושני (משתתפת [[הכוכב הבא]]).


== הופעות הסלון ==
== הופעות הסלון ==
בזמן פריצתה, הלהקה צברה קהל מעריצים רחב אך רובו לא יכול היה להגיע להופעות ב[[פאב|פאבים]] ו[[מועדון|מועדונים]] ולכן הועלה רעיון חדש - הם יגיעו אל מעריציהם עד הבית ויופיעו בחינם. במשך שנים זה היה הקונספט סביבו הם פעלו. למשל, הם נענו לבקשת מעריצה תיכוניסטית והופיעו במתנ"ס הדר-עם. למחרת כבר שרו במסיבת יום ההולדת הביתית של נערה מרמת השרון. מנדלבאום, סולן הלהקה מספר שכאשר הם פרסמו ב[[פייסבוק]] שהם מופיעים בחינם אנשים חשבו שהם עובדים עליהם. ב-2012 התרחש המהפך - הם הגו את הרעיון של הופעה שכרטיס אליה עלה 10 שקלים בלבד על מנת לכסות עלויות.
בתחילת דרכה, הלהקה צברה קהל מעריצים רחב בעיקר בגילאי ה-14-17. רוב מעריציה לא יכלו להגיע להופעות ב[[פאב|פאבים]] ו[[מועדון|מועדונים]] בשל גילם הצעיר, ולכן הגו חברי הלהקה קונספט ייחודי להופעותיהם - הם יגיעו אל מעריציהם עד הבית ויופיעו בחינם. הופעות הסלון, היוו את מרכז פעילות הלהקה בין 2006 ל-2011. ב-2012, עם התבגרות חברי הלהקה וקהל מעריציהם, הם החלו להעלות רעיונות לשלב הבא בהופעות הלהקה. חברי הלהקה החליטו לקיים הופעות שכרטיס הכניסה יעלה 10 שקלים בלבד על מנת לכסות עלויות בלבד.


== הוצאת האלבום ==
== הוצאת האלבום ==

גרסה מ־00:46, 11 ביולי 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קוקי לבנה
תקופת הפעילות מ-2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק ישראלי
חברים
קובי מנדלבאום
אליעד אטיאס
זהר ברזילאי
עומר הראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

להקת קוקי לבנה הינה להקת רוק ישראלית מרמת השרון, ישראל. חברי הלהקה הם קובי מנדלבאום (סולן/גיטרה), אליעד אטיאס (בס/קולות), זהר ברזילאי (תופים/קולות) ועומר הראל (גיטרה/קולות).

הלהקה התפרסמה בעיקר ברשתות החברתיות ובפרט בזכות הופעות הסלון החינמיות שביצעו.

הלהקה הוקמה עלי ידי הסולן קובי מנדלבאום ופריצתה הגדולה הייתה לאחר שהוציאה את השיר "כמה הייתי רוצה" ביוני 2011. אלבומה הראשון "כוסות מפלסטיק" יצא לאור במאי 2015.

היסטוריה

הלהקה נוסדה בשנת 2006 על ידי סולן הלהקה קובי מנדלבאום. הוא היחיד שנותר מההרכב המקורי.

במשך שנותיה הראשונות הלהקה הופיעה והקליטה, אך לא פרצה לתודעה הציבורית. צברה מוניטין בעיקר קרב תיכוניסטים ובני נוער באזור רמת השרון והרצליה. ביוני 2010 מילאה לראשונה את מועדון הבארבי בתל אביב להופעה. באותה שנה, הופיעה כלהקת החימום של הלהקה "מוניקה סקס".

ב-2011 לראשונה זכו לתשומת לב ברמה ארצית, כאשר הוציאה את השיר "כמה הייתי רוצה" לתחנות רדיו ולרשתות חברתיות.

בשנת 2011 זכו חברי הלהקה (אז עם עומר הוטניק ועמית סרפר בהרכב) בתחרות השיר המקורי של עמותת "תו ראשון" עם השיר "משלים עוד סיבוב" כשהם גוברים על יותר מ-150 שירים מתחרים. זכייה זו זיכתה את חברי הלהקה בפרס - עבודה עם המפיק והיוצר עידו לדרמן (בסיסט להקת "התקווה 6").

באותה תקופה התגלה סכסוך בין חברי הלהקה לבן עמית סרפר (על רקע העבודה עם אותו מפיק) אשר גרם לחברי הלהקה לשחררו מן ההרכב מיד אחרי הופעתם מול כמה אלפי אנשים בעצרת ה"מחאה החברתית" בכיכר המרכזית ברמת השרון.

בשנת 2015 הוציאה את אלבומה הראשון ששמו "כוסות מפלסטיק".

חברי הלהקה

חברים נוכחים

  • קובי מנדלבאום, סולן+גיטרה
  • אליעד אטיאס, בס+קולות
  • זהר ברזילאי, תופים+קולות
  • עומר הראל, גיטרה+קולות
  • רועי טל, מנהל הלהקה+גיטרה

חברי עבר

  • עומר הוטניק, גיטרה+קולות
  • עמית סרפר, תופים וקולות
  • עידן ברוטמן, בס
  • שי שבתאי, תופים
  • ניר אוטיס, מנהל הלהקה

שיתופי פעולה של הלהקה

הלהקה הירבתה לשתף פעולה במהלך השנים עם הלהקות מרסדס בנד" ו"התקווה 6", ועם הזמרת אביה שושני (משתתפת הכוכב הבא).

הופעות הסלון

בתחילת דרכה, הלהקה צברה קהל מעריצים רחב בעיקר בגילאי ה-14-17. רוב מעריציה לא יכלו להגיע להופעות בפאבים ומועדונים בשל גילם הצעיר, ולכן הגו חברי הלהקה קונספט ייחודי להופעותיהם - הם יגיעו אל מעריציהם עד הבית ויופיעו בחינם. הופעות הסלון, היוו את מרכז פעילות הלהקה בין 2006 ל-2011. ב-2012, עם התבגרות חברי הלהקה וקהל מעריציהם, הם החלו להעלות רעיונות לשלב הבא בהופעות הלהקה. חברי הלהקה החליטו לקיים הופעות שכרטיס הכניסה יעלה 10 שקלים בלבד על מנת לכסות עלויות בלבד.

הוצאת האלבום

כאשר חברי הלהקה החליטו שהם רוצים להוציא את אלבום הבכורה, הם החליטו לעשות זאת בדרכם המקורית. הם מספרים שכשמקליטים אלבום דרך חברות תקליטים, החברות בדרך כלל מתערבות בתהליך היצירה של האומן ולוקחות חלק ניכר מן ההכנסות. ברגע שעושים את כל התהליך לבד, חופש היצירה הוא בלתי מוגבל והאלבום יכול לצאת על פי חזונם. חברי הלהקה פתחו פרויקט בהדסטארט (אתר מירשתת למימון המונים) והחלו בגיוס הכספים למען אלבומם. הקונספט היה הפוך מהרגיל - קודם קונים את האלבום, לאחר מכן חברי הלהקה מקליטים אותו ולבסוף הקונים מקבלים את האלבום. השירים באלבום הם: משלים עוד סיבוב, חולשה לנשים, עכשיו זה מאוחר מדי, אז ועכשיו, אחרי הסערה, אולי תלכי מפה כבר, תיראי כתבתי לך שיר, פוליסיה, בואי לרקוד, כשתבואי, אתמול בלילה, יושבים על הגג, כמה הייתי רוצה.

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים